Een 15-jarige scholier die stage loopt bij de prestigieuze zakenbank Morgan Stanley, zag zijn onderzoek over mediagebruik door jongeren opeens wereldwijd gepubliceerd. Met groot succes. De tiener, Matthew Robson, kreeg als opdracht om het mediagebruik van zijn leeftijdgenoten in kaart te brengen. "Zijn studie bleek een van de duidelijkste en meest tot nadenken aanzettende verzameling inzichten die we ooit hebben gezien. Dus we besloten het rapport te publiceren," citeert Financial Times Edward Hill-Wood, de manager van een team media-analisten bij Morgan Stanley. Analisten bij zakenbanken schrijven studies van bedrijven en markten voor hun klanten.
De reacties op Robsons rapport waren overweldigend. Morgan Stanley werd plat gebeld en gemaild met reacties van fondsbeheerders en topbestuurders. Het onderzoek genereerde vijf tot zes keer meer respons dan normaal. Matthew Robson schreef dat zijn leeftijdgenoten géén gebruik maken van Twitter. Advertenties, ook die online, vinden ze irritant en meestal irrelevant. Ze communiceren onderling meer via games dan via de telefoon. Tijd en geld spenderen ze vooral aan de bioscoop, concerten en video-spelletjes. Robson was vernietigend over kranten: hij kende geen enkele tiener die regelmatig een krant las omdat ze, in de woorden van Robson, niet lastiggevallen willen worden door pagina's en pagina's aan tekst, als ze ook samenvattingen online en op televisie kunnen vinden.