Quote
de_Surinamer:
Quote Ozzy:
Waarom kan men niet een soort gaas tegen de gaten van de motoren spannen?
Of is dat te simpel?
Dat moet weer sterk genoeg zijn om bij die windsnelheden vast te kunnen blijven zitten, maar ook weer sterk genoeg om niet in die motor te worden gezogen. Ook word het vliegtuig weer zwaarder & verder weet ik het niet
Het probleem is dat gaas ervoor bij dit soort snelheden niet werkt. Ten eerste zou het de spreeuwen alleen maar tot een soort gehakt met botten verwerken, en ten tweede levert dit zoveel extra weerstand dat het vliegtuig vele malen minder efficient word. Ook zijn vogels bij slechts een heel klein deel van de vlucht een probleem, terwij die weerstand de hele tijd mee blijft spelen.
Ook is het zwaar overdreven dat "ze aan een ramp zijn ontsnapt". Het ergste wat had kunnen gebeuren was dat de motor uitviel, wat ook gebeurde. In dit geval (Boeing 737, 2 motoren) was er nog een motor over, waarmee het ding zn start nog af kon maken, vervolgens veilig kon blijven rondvliegen, en alleen door gebrek aan brandstof (extra weerstand van niet werkende motor levert meer brandstofverbruik op) terug moest keren naar het originele vliegveld.
Het verschil met het hudson-incident is dat daar beide motoren uitvielen, door ganzen (stukje groter en zwaarder...), waardoor het in feite een heel zwaar zweefvliegtuig werd. Ook zo was het vliegtuig nog goed te vliegen, zo heeft het incident aangetoond...