@InvisibleJij hebt zeker nog nooit een natuurkundige, of een andere bètastudie gedaan met statistiek erin? Of wacht, dit kreeg ik al op de middelbare school, ook met statistiek. Een steekproef van 5 is weinig, veeeel te weinig. Pas bij 500, of liever 5000 wordt het interessant. En dan kom jij niet op 20% van de treinen die op tijd reiden.
Ik ga vaak met de trein (plus minus 6 keer per week), verschillende trajecten, doordeweeks, wisselend binnen de spits, buiten de spits, en ik zeg ook dat ze 95% niet halen, maar om nou te zeggen dat jij dat hebt bewezen met je 5 treinreizen die niet op tijd rijden. Ik zeg ook niet dat ik dat heb bewezen, want de NS neemt ook alle kleine routes mee in onbewoonde geddeltje van NL, waar er weinig kan gebeuren, en die neem ik niet. Ik snap dat er meer gebeurd op drukke trajecten (Gouda - Utrecht, drukste dubbelspoor van Nederland), en ga hier dan ook niet over lopen klagen. Want als er daar een auto ongeluk is op het spoor, dan is er een serieus probleem voor treinreizend Nederland.
Ontopic: das duur, dan kan je beter het vliegtuig nemen volgens mij