@Lunasire laat nooit de kinderen zien die aan een oog blind zijn geworden, laat nooit handen zien met afgerukte vingers etc.
ik heb die wel gezien bij vuurwerk voorlichtingsvideo's ik kan je zeggen,
ranzig en schokkend,,, (en dan waren het ook niet eens geheelde handen/ogen in de voorlichtingsvideo he, maar foto van voor het helingsproces/operatie met bloed en al... ziek dat ze dat basisschool kinderen laten zien)
voordat het zichtbaar mis gaat stopt het spotje en komt er een tekst in beeld dat je veilig met vuurwerk om moet gaan
die reclames vallen heel erg mee qua schokkendheid
-
het is wel eens waar een voice over maar het spotje zelf is goed te kijken
youtube klikje zien niet dat de vader rondloopt met een pijl in zijn gezicht, voordat het echt misgaat komt normaal de tekst,,
ik moet zeggen dat ik ze wel pittig vind, maar schokkend niet, ik zie geen misvormde ledematen of bloed
, het verschil bij SIRE en goeie doelen is dan weer dat SIRE alleen eet uit de staatsruif, en de staat maakt soms echt hele domme reclames want er hangt minder af van een reclame, subsidie blijft wel stromen,,
neem nou een voorbeeld wat ik nog een anderhalf/twee maand geleden heb gehoord, een radio spotje waarin reclame werd gemaakt voor een website voor digibeten,,
begrijp je de tegenstrijdigheid, digibeet die niet met een computer kan werken en dan ga je een website lanceren, dat is gewoon achterlijk!
daarbij stond er in het in te typen website url "bootcamp", digibeten zul je voornamelijk vinden in de oudere generaties die ook nooit engelse les hebben gehad en bootcamp vaak verkeerd zullen typen, als ze het internet al kunnen vinden en de url balk....
in het bedrijfsleven zijn deze acties echt onmogelijk, charitatieve organisaties zijn ook bedrijven
, je kunt je bureau afruimen als je met dit soort spotjes komt,
gelukkig werd het spotje al na 2 dagen van de radio af gehaald, ik denk dat er een kop is gerold
Laatste edit 20-12-2009 20:32 het klinkt een beetje cheap dat ik SIRE ga zitten af te kraken in plaats directe kritiek op de reclame te geven, maar volgens de theorie is deze reclame gewoon niet zo goed
ik moet zeggen, ik kende het spotje wel maar je moest me er aan herinneren dat het bestond
wat dat betreft getuigd het ook wel weer voor de juistheid van de theorie,
ik had geen spotje meer verwacht die toch vrij schokkend is,, afgezien van een dieractivisten viral die een stripster met een vishaak levend gingen fileren
vind het knap dat je nog een zo recent voorbeeld hebt kunnen vinden dat schokken gebruikt
in theorie kun je het echt niet meer maken, echt niet
Laatste edit 20-12-2009 20:42