ChristenUnie-lijsttrekker zegt bidden geneest hiv
Bidden helpt tegen hiv. Dat heeft de lijsttrekker van de ChristenUnie in Amsterdam, Hugo Scherff, gezegd tegen de website gay.nl. Scherff gelooft in zogeheten hiv-healings: bijeenkomsten waarbij hiv-patiënten genezen zouden worden door te bidden. Scherff noemt het wel 'zeer raadzaam' om hiv-remmers te gebruiken. "Maar God kan inderdaad alles, dus ook het genezen van hiv." Scherff zegt verder: "De vraag of hiv een ongeneeslijke ziekte is, vind ik lastig. Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren." Hiv is een virus dat aids kan veroorzaken. Eind juli 2008 werd door 2 doctoren in Houston, Texas nog een mogelijk geneesmiddel gevonden voor hiv. De gemeente Amsterdam waarschuwde anderhalf jaar geleden voor de healings. Die worden georganiseerd door christelijke organisaties, vooral onder Antillianen en Surinamers. Volgens de gemeente Amsterdam zijn ze een gevaar voor de volksgezondheid. De ChristenUnie heeft geen vertegenwoordigers in de Amsterdamse gemeenteraad.
Gerelateerde artikelen
hahaha ongelofelijk.
En dat zit in de Nederlandse politiek !
WOW !!!!!!!!!!!!!
Hoe lang denkt hij dat God er over zal doene om iemand met hiv te genezen?
Quote:
De ChristenUnie heeft geen vertegenwoordigers in de Amsterdamse gemeenteraad.
Vreemd...
Ok mensen, dus niet op de ChristenUnie stemmen, zeker niet als je in Amsterdam woont.
Dit soort mensen zijn een gevaar voor de volksgezondheid.
Wat mij betreft mogen er wel eens vragen gesteld worden over of deze meneer wel geschikt is voor zijn werk. Ik denk het niet, deze meneer zou weggestuurd moeten worden. Laat hem maar een baantje gaan doen waar hij minder verantwoordelijkheid heeft, zodat hij ook geen schade kan aanrichten.
Is het geloof ook geneesbaar als je lang genoeg
niet bid?
Zo lang hij niet zegt dat je geen geneesmiddelen moet gebruiken maar dat juist wel raadzaam noemt lijkt me dat er vrij weinig aan de hand is. Storm in een glas water.
Ja ja, als je aan de hemelpoort staat zijn we allemaal vrij van onze zonden en ziektes zeker... wat een gek die vent.
Wat een onzin. Gelijk ontslaan die kerel.
Ik denk dat die ChristenUnie deze man maar eens buiten moet zetten. Geloof is goed maar dit kan niet meer in 2010
Waarschijnlijk bedoelen ze dat door te bidden bij zo een bijeenkomst je snel ter hemel wordt genomen om daar te genezen.
Ik snap er zelf ook helemaal niks van. Ik vind het al helemaal belachelijk dat de man gelooft in de hiv-healings. Als hij nou zou zeggen dat hij gelooft dat bidden, hiv geneest.. Mijn punt is dat er miljoenen mensen op de wereld zijn, met hiv. En de gelovige mensen daaronder bidden vast allemaal elke dag dat ze een keer genezen.. En voor zo ver ik weet is dat genezen nog nooit bij iemand gebeurd. Ik ben benieuwd hoe je dat kan verklaren.
Hier een uitgebreider artikel Zoals je hier kunt lezen, is Scherpp voorstander van bepaalde lespakketten (oa refoAnders en Different) voor seksuele voorlichting die op scholen gebruikt kunnen worden, om het onderwerp homoseksualiteit aan te bieden. Die lespakketten wordt door een andere christen genoemd als een pakket dat 'jonge homo's de vernieling in helpt' Als dat wat die christen zegt echt waar is, betekent dat ongeveer dat Scherpp homo's niet accepteert. Sowieso om van te kotsen, bovenop dat Scherpp homo's niet eens toestaat te laten zijn, wie ze zijn, ondanks de uitspraken van de Paus.
"God kan inderdaad alles" maar niet deze mafketel ervan weerhouden om deze walgelijke onzin te verspreiden? weer een twijfel over "God".
deze man mag in het rijtje "gevaarlijke personen". vlak onder de paus.
Kerk en Staat gescheiden houden. Die moet gewoon uit zijn functie worden ontzet.
Quote Findus:
deze man mag in het rijtje "gevaarlijke personen". vlak onder de paus.
En die mafkezen van de religieuze politie uit Saoudi Arabië.
@Souldrainer: die leven volgens de regels van een religie en zien er op toe dat andere mensen het ook doen. het zij op een ietwat smerige manier. dit wat deze man doet, is gewoon goor mensen voorliegen. net als de paus die in afrika(waar HIV en AIDS toch al zo'n probleem zijn) rond gaat bazuinen dat condooms juist oorzaken zijn van deze ziektes.
laat hem dat maar bewijzen .
bidden helpt nergens tegen .
Jomanda werd keihard aangepakt. Deze gast wordt waarschijnlijk weggepromoveerd.
hahahahhaha dit vind ik echt humor hoe kan je nou iets genezen om een paar woordjes uit te spreken jezus bestaat niet (ik geloof niet in iets voordat ik het met mijn eigen ogen heb gezien)
Quote dakhaas88:
hahahahhaha dit vind ik echt humor hoe kan je nou iets genezen om een paar woordjes uit te spreken jezus bestaat niet (ik geloof niet in iets voordat ik het met mijn eigen ogen heb gezien)
Ben het inderdaad wel hiermee eens. 'God heeft de mensheid in zijn evenbeeld geschapen!'. Dit houd in dat god net zo egoïstisch is als ons. Daarmee bedoel ik dus dat als god echt zou bestaan en ons echt gemaakt heeft, hij het ons elke dag zou laten weten door een enorm groot standbeeld of zo neer te zetten.
maar ja sommige mensen willen de waarheid niet onder ogen zien en gaan in iets geloven wat niet bestaat
Laatste edit 19-02-2010 11:10
Hugo Scherff ...
Hebben al die mensen die gebeden hebben het niet te krijgen en gebeden hebben om te genezen dan iets fout gebeden?
Geeft u nu hoop of maakt u mensen nog depressiever en zieker dan dat ze al zijn?
Persoonlijk wordt ik zelf een beetje ziek van mensen als u die denken iets begrepen te hebben. Ja er bestaat gebedsgenezing en ja er zijn wonderen maar oorzaak en gevolg is er ook.
Of moeten we er van uit gaan dat de mensen die gebeden hebben en nog steeds bidden en niet genezen; dat die door G*D verlaten zijn?
Ik vind dat zijn uitspraken wel een beetje vervormd worden.
Hij zegt niet dat bidden per definitie tot genezing leidt, hij zegt: "Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren." Dat mag hij denken, dat is zijn levensovertuiging. Een levensovertuiging die hij bovendien met zijn partijgenoten deelt, dus wat is er nou zo schokkend aan wat hij zegt? Hij is naar mijn idee niet 'gek', 'gevaarlijk' of 'een mafkees'.
laat hem het dan lekker HIV oplopen en dan maar bidden meneertje... Hypocriet
zeker wel gewoon rijden naar de kerk en auto wassen op zondagen. lekker Tv kijken op hun mega platte schermen en lekker krikken (natuurlijk zonder condoom).
hopelijk neemt hij nog meer van dit soort inteelt figuurtjes mee... wat een kansloze opmerking van zo'n prehistorische zwartkous
* mompelt geirriteerd iets over horizontale stambomen *
Ik heb zelf ervaren dat gebed tot genezing kan leiden. Ik heb ook ervaren dat er voor mensen is gebeden en dat er geen genezing plaatsvond. Dat vind ik nog steeds verwarrend, maar ik houd er aan vast dat God in staat is om mensen te genezen, ook van ziektes die (volgens ons) niet te genezen zijn.
Laatste edit 19-02-2010 11:44
Ten eerste, ik ben zo'n beetje de grootste Atheïst die er rondloopt, maar toch wil ik dit even kwijt:
Bidden helpt wel degelijk bij HIV, als je ergens in gelooft, voel je je beter, en je lichaam zal daar op reageren.
Een beetje het placebo effect, of het "cliniclown effect" ik kan het allemaal wel precies gaan uitleggen, maar jullie snappen het wel denk ik.
laat iemand toch gewoon zijn mening en levensovertuiging hebben. Dat mag hij ook gewoon uiten (we leven immers in het vrij Nederland toch?). Hij verplicht anderen toch niet om iets te gaan doen...
Ik snap deze discussie niet hoor.. Deze man gelooft in de mogelijkheid van bovennatuurlijke genezing.. jullie niet.. big deal.. get over it!
Er zijn inmiddels meerdere mensen immuun voor HIV. Als ze erachter kunnen komen hoe hun lichaam tegen HIV vecht, dan kun je misschien aan een serum komen. De wetenschappers zijn hier (hoop ik) druk mee bezig.
Als je gelooft heb je toch geen sex voor het huwelijk?
Dan heb he je zowieso al minder kans op hiv
Een dergelijke uitspraak van iemand die ons 'regeert'is hoogst onverantwoordelijk.
Zo'n bewering geeft mensen valse hoop of -even erg- een schuldgevoel als het 'placebo effect' niet werkt:
"Waarom geneest God MIJ dan niet? Ben ik dan zó slecht?"
Bovendien is er volgens de bijbel in deze tijd geen sprake meer van gebedsgenezing:
'Zo er gaven zijn, deze zullen worden weggedaan'...
Quote Tistochwat:
Bovendien is er volgens de bijbel in deze tijd geen sprake meer van gebedsgenezing:
'Zo er gaven zijn, deze zullen worden weggedaan'...
Daar is niet iedereen die de bijbel kent en bestudeert het over eens.
hmmmm.... ze noemen het in ieder geval nog wel 'raadzaam' om reguliere medicijnen te blijven gebruiken.
Waar was dit advies toen Sylvia Millecam ziek werd? Of geneest bidden alleen maar HIV en geen kanker?
Scheiding van kerk en staat moeten ze in Nederland nog leren
Als God dan echt alles kan, waarvoor zijn er dan toch zoveel zieken (ook gelovige die wellicht dagelijks bidden)
Die moet zijn mond dringend spoelen met zeep
Quote Roclan:
Scheiding van kerk en staat moeten ze in Nederland nog leren
Mee eens! Secularisatie lijkt me een groot goed in deze.
Gelukkig is het (nog?) niet zo ver dat alle beginselen van de Christenunie en aanverwante artikelen tot grondwet verheven worden...
Gezien het aantal reacties maakt het toch wel indruk als iemand gelooft dat God iets kan doen...
[quote=amazing_idiot]:
Bidden helpt wel degelijk bij HIV, als je ergens in gelooft, voel je je beter, en je lichaam zal daar op reageren.
quote]
Tot op zekere hoogte ja. Je kunt inderdaad kleinere kwalen overkomen door te bidden/postitief te denken/wat dan ook werkt voor jou. Maar dat heeft idd niets te maken met iets bovennatuurlijks, gewoon het placebo effect. Maar ik betwijfel dat het HIV zal genezen, het lichaam heeft zo z'n grenzen.
Als je lang genoeg bid lost het inderdaad veel op.
Quote Souldrainer:
[quote=amazing_idiot]:
Bidden helpt wel degelijk bij HIV, als je ergens in gelooft, voel je je beter, en je lichaam zal daar op reageren.
quote]
Tot op zekere hoogte ja. Je kunt inderdaad kleinere kwalen overkomen door te bidden/postitief te denken/wat dan ook werkt voor jou. Maar dat heeft idd niets te maken met iets bovennatuurlijks, gewoon het placebo effect. Maar ik betwijfel dat het HIV zal genezen, het lichaam heeft zo z'n grenzen.
tsja of bidden nou wel of niet geneest laat ik voor het gemak maar even in het midden...maar wat amazing_idiot zegt is nog niet eens zo gek nog niet...je bent dan ernstigs ziek...maar het bidden geeft je houvast....dat je ergens je gedachten kwijt kan...en idd je lichaam zal daar op reageren en je voelt je je een stuk beter...je geneest dan misschien wel niet..maar bij kanker bijvoorbeeld zou je misschien meer kans kunnen hebben om te genezen (dwz de behandelingen hebben dan veel meer nut)..nou hoef je niet direct te gaan lopen bidden..er zijn vast andere manieren om je beter / sterker te voelen etc...maar het is een manier...dus ik denk dat scherff in die bedoeld dat je daarom ook HIV-Remmers moet blijven gebruiken...(samenwerken aan iets slaagt toch ook alleen maar als iedereen goed meewerkt?)
Van mij mag hij geloven wat hij wil, zolang hij anderen niet aanzet, hetzelfde te geloven.
Er zijn vele miljoenen patienten. Misschien zouden die eens een keertje om genezing moeten bidden!
Het zou zelfs kunnen dat sommigen van hen dit al gedaan hebben.
Even nogmaals voor de duidelijkheid, ik geloof TOTAAL NIET in een god oid.. en ik zeg ook niet dat het hiv geneest, maar hoe dan ook zal het helpen, al is het maar dat je innerlijke rust hebt..
Dit soort figuren zouden toch niet aan het hoofd van een politieke organisatie moeten staan. Ik wed dat zeker in arme landen miljoenen HIV-besmette mensen hun hele leven al bidden voor genezing en nooit zijn genezen. Een beter voorbeeld dat dit niet helpt krijg je niet.
Even voor de duidelijkheid, bidden laat je misschien inderdaad wel beter voelen als je geloofd, maar dat geneest je niet!
@Demion: dat zeg ik, of ben je
doof?
Sjongejonge.... lekker naïef zeg....
Bidden helpt, maar het is geen medicijn. Voor niet gelovigen, het lijkt op een placebo effect dat je helpt beter te voelen. En omdat je je beter voelt/gesteund voelt etc. etc. helpt dat een mens om beter tegen een ziekte te vechten.
Bidden als enig medicijn helpt niet, ook dat staat toch redelijk in de bijbel uitgelegd. Er staat vrij duidelijk dat je de Heer niet moet verzoeken. En dat betekent dus dat je je mpaatregelen moet nemen inenten medicijninname enz.
Ik wordt dan ook behoorlijk kriegel van die groepen die daar dus om religieuze redenen tegen zijn.
Zoals de meesten van jullie weten is HIV zijn status als absoluut dodelijk aan het verliezen is er met medicatie een relatief normaal leven mogelijk (helaas vooralsnog zonder genezing). Als het geloof en bidden kan helpen bij het vasthouden van het pillenregime heb ik er (en ik denk velen met mij) geen probleem mee. Als het echter uitmond in ontkenning van gangbare geneeskunsten is het natuurlijk niet te accepteren.
Quote Findus:
"God kan inderdaad alles" maar niet deze mafketel ervan weerhouden om deze walgelijke onzin te verspreiden? weer een twijfel over "God".
deze man mag in het rijtje "gevaarlijke personen". vlak onder de paus.
Zeg vast even sorry tegen onze wmr paus.
straks voelt hij zich aangesproken
Quote Juju:
Wat mij betreft mogen er wel eens vragen gesteld worden over of deze meneer wel geschikt is voor zijn werk. Ik denk het niet, deze meneer zou weggestuurd moeten worden. Laat hem maar een baantje gaan doen waar hij minder verantwoordelijkheid heeft, zodat hij ook geen schade kan aanrichten.
Hoe kom je erbij dat 'Het' een man is?
Misschien wel een vrouw, en elke keer als je bid en 'Hij' zegt dat Zij niet luistert
Trouwens in de Nederlandse spelling staat dat je God altijd met hoofdletter moet benoemen, ook als Hij er mee wordt aangeduid in een ander woord, zoals hij, hem of zijn.
Verder geef ik je ergens wel helemaal gelijk hoor
Laatste edit 19-02-2010 16:27
Quote amazing_idiot:
Ten eerste, ik ben zo'n beetje de grootste Atheïst die er rondloopt
Ik ben meer atheïst dan jij!!!
Moeilijk he, als iemand een andere levensovertuiging heeft en zowaar niet met bommetjes dreigt.
De man zei tenslotte ook dat iedereen die niet bid om van HIV af te komen met z'n kop naar beneden van een kerktoren gegooid diende te worden, en dat het enige wapen tegen die bidweigeraars is om onze kinderen met explosieven te ombinden en naar ze toe te sturen.
Ohnee, dat zou juist heel normaal zijn natuurlijk
Alleen maar zeggen dat je gelooft dat bidden kan helpen en geeneens geweld gebruiken is niet meer van deze tijd. Hallo, we leven in 2010 hoor
Nu ben ik al 22,5 jaar lang christen...maar dit is dus echt de grootst mogelijke onzin die de mens uit kan kramen.
God heeft ons al een medicijn gegeven mijnheer de politicus, het heet CONDOOMS!!!
Is voorkomen niet beter dan genezen?
Quote Findus:
Deze man mag in het rijtje "gevaarlijke personen". vlak onder de paus.
Dat
hoor ik nou maar weer eens net
A) Ik ben helemaal niet gevaarlijk
En B) Als ik gevaarlijk was, zou ik als Paus
zijnde toch nummer 1 moeten staan en niet onder zo´n derde rangse vent van de Christen Unie (Of klopt er nou iets niet in deze redenering
?)
Gewoon gevaarlijk die lui
ja en als je gewoon niets doet word je ook weer beter..
Zeer slecht onderbouwde uitspraak
Quote
Luna:
Gewoon gevaarlijk die lui
Levensgevaarlijk zelfs!
als je bid ipv heroine te spuiten met oude naalden of zonder bescherming geslachtsgemeenschap krijg je volgens mij geen hiv maar genezen doet het ut zeker niet zou ik zeggen
Quote
Luna:
Gewoon gevaarlijk die lui
Kun je uitleggen waarom mensen die zeggen dat je medicijnen moet gebruiken gevaarlijk zijn?
Dan zijn huisartsen gevaarlijker, die zeggen dat namelijk veel vaker
Pietje, kun jij uitleggen waarom mensen die zeggen dat je door te bidden een best erge ziekte kunt genezen ongevaarlijk zijn? Zie Jomanda, zie die andere dwazen zoals Yvette Lont en trawanten
@pietjevlip, dat heeft niks te maken met wat ik zei toch
Ik vind het gevaarlijk als mensen zeggen dat je met bidden beter wordt.
Bidden mag natuurlijk, maar gebruik wel medicijnen en raadpleeg je arts gewoon.
Kpuc: de mensen die je daar noemt zijn gevaarlijk doordat ze de ziekteverschijnselen ontkennen en het gebruik van de reguliere geneeswijzen afraden, dat doet deze man expliciet
niet.
Quote:
Scherff noemt het wel 'zeer raadzaam' om hiv-remmers te gebruiken.
Als jij dat gevaarlijk vind ben ik gevaarlijk. Hoewel ik niet geloof in 'door het gebed' maar 'op het gebed' (nuanceverschil, weet ik, maar ben graag specifiek
)
Het enige wat deze man doet is zijn overtuiging ('bidden helpt' ) delen met anderen, en dat is precies het recht wat iedere alternatieve geneeswijze heeft. Het wordt pas gevaarlijk als men reguliere geneeswijzen gaat afraden of levensgevaarlijke middeltjes gebruiken om het doel te bereiken.
@Luna: zie quote hierboven.
Wat doet deze man dan volgens jou verkeerd? Hij adviseert mensen om naast medicijnen ook te bidden... niet in plaats van medicijnen.
Laatste edit 19-02-2010 20:15
Zijn uitspraken zijn verkeerd, zoals dat God alles heelt.
Dat zegt hij niet, kijk eens hoe vaak hij het woord kan gebruikt.
De man heeft de overtuiging dat God alles kan.
God kan alles..nou, dat kan je op vele manieren opvatten.
Iemand die geen geld heeft of geen verzekering zegt : Ow, maar God kan alles helen, dus als we gaan bidden dan worden we beter
@Luna: Dat God het kan zegt nog niet dat Hij het doet.
Ik begrijp uit je reacties hier dat jij het niet met de beste man eens bent, en zijn overtuiging niet deelt. Maar dat je het niet met iemand eens bent maakt die persoon nog niet gevaarlijk
(dan was jij gevaarlijk, want ik ben het niet met jou eens
)
Laatste edit 19-02-2010 20:22
Pietje, think again, lees alleen al de eerste twee zinnen en kom tot de conclusie dat wat je nu zegt pure lariekoek is. Buiten het feit dat er geen God bestaat, maar dat terzijde. Had dat verzonnen figuur wel bestaan dan hadden er geen mensen geweest wie aan akelige ziektes zouden overlijden of lijden.
Wel als het levens kan kosten,Pietje.
En dat God alleen maar iets doet wanneer het hem uitkomt is gewoon een smoesje.
Niemand weet hoe het geloof in elkaar zet en iedereen vat het maar op zijn eigen manier op en dat maakt vele mensen gevaarlijk.
God bestaat niet, healings zijn achterlijk en wie erin gelooft moet zich eens verdiepen in de goedheid van God en het ware leven.
Quote pietjevlip:
Dat zegt hij niet, kijk eens hoe vaak hij het woord kan gebruikt.
De man heeft de overtuiging dat God alles kan.
Quote:
"Maar God kan inderdaad alles, dus ook het genezen van hiv."
Waarop is "kan inderdaad alles" gestaafd? Ik zie hiervan geen enkel bewijs
en daarom vind ik zo'n vent levensgevaarlijk omdat daardoor mensen wel eens geneigd zouden kunnen zijn om hun medicijnen niet meer te gebruiken.
Kpuc: "Bidden helpt tegen hiv."
Als hij dat gelooft dan mag hij dat toch geloven? Dat jij dat niet gelooft is jouw probleem, niet het zijne.
Gevaarlijk... iemand die gelooft dat wat hij zegt waar is, die blijft netjes hivremmers gebruiken en gaat daarnaast bidden... baat het niet dan schaadt het niet.
Iemand die het niet geloofd blijft netjes hivremmers gebruiken en gaat daarnaast niet bidden... no harm done.
Het is niet gevaarlijk, of je hem nu gelooft of niet. Wanneer dan wel?
Over het bestaan van God kun je 3miljard jaar gaan discussiëren zonder dat je eruit komt, en dat is ook helemaal niet relevant voor deze kwestie, want zelfs als God niet bestaat is er geen enkel gevaar aan de uitspraken van deze man verbonden.
@BonVivant: op zijn overtuiging. Hij weet zeker dat dit zo is. En op het half opvolgen van zijn advies door anderen kun je hem moeilijk afrekenen... als de kogels je om de oren vliegen en ik zeg dat je moet bukken is het ook niet mijn schuld als je blijft staan en geraakt wordt
Hij gelooft dat God alles kan dus ook zo'n ziekte genezen. Nee heb je - ja kun je krijgen...
Vrijheid van Godsdienst in Nederland... echt wel
Laatste edit 19-02-2010 20:31
Pietje, je kunt krom praten wat recht is maar je viel door de mand en hoezeer ik je ook mag, in deze ben je dom bezig
Ik bedoel dat hij dat dan wel kan geloven, is zijn goed recht maar omdat ie zijn geloof erin op anderen aanpraat maakt die eikel zeer gevaarlijk voor t leven van anderen wie nog niet zo dom zijn maar wel gevoelig zijn, zie de homohealings van Lont en handlangers
Laatste edit 19-02-2010 20:32
Argumenten Kpuc. Persoonlijke aanval kom je er niet mee.
Edit: En jij probeert je ongeloof erin aan te praten aan anderen... ben jij nu gevaarlijk?
Je zou van mij 100% gelijk krijgen als hij zou zeggen dat ze met medicijnen zouden moeten stoppen.
Laatste edit 19-02-2010 20:33
Laatste edit 19-02-2010 20:39
Quote
ditbenik:
Quote amazing_idiot:
Ten eerste, ik ben zo'n beetje de grootste Atheïst die er rondloopt
Ik ben meer atheïst dan jij!!!
Hihi.. 26 jaar oud, en nog nooit een voet in een kerk gezet, en jij?
Quote pietjevlip:
[s]Je zou van mij 100% gelijk krijgen als hij zou zeggen dat ze met medicijnen zouden moeten stoppen.
Probleem is dat dit soort uitspraken daar vaak tot leiden.
Laatste edit 19-02-2010 22:00
Quote:
De ChristenUnie heeft geen vertegenwoordigers in de Amsterdamse gemeenteraad.
En die zullen ze ook niet krijgen met zo'n koekwous van een lijsttrekker
Ja Luna, en Ghandi heeft uitspraken gedaan die tot moorden hebben geleid... Je kunt mensen niet verantwoordelijk houden voor het feit dat er altijd anderen kunnen zijn die hun advies maar half opvolgen... of juist anderhalf doen.
Er worden uitspraken gedaan waaruit mensen zullen concluderen dat ze vooral geen alternatieve (supplementaire) geneeswijzen moeten proberen naast de 'gewone' aanpak... van die mensen zullen er ook een aantal niet genezen door die aanpak... Die mensen die "misschien" door een van de alternatieven erbij te doen wél hadden overleefd.
Ik geloof niet dat accupunctuur helpt... Er zullen altijd mensen zijn die door uitspraken van anderen denken dat het wel helpt en niets anders meer gaan doen. Moet ik dan iedereen die beweert dat het wel helpt maar meteen als 'gevaarlijk' bestempelen?
Amsterdam heeft het, en het is besmettelijk en hardnekkig
Tot heden heeft niemand in het christelijk geloof een inhoudelijke,dus buiten de dogma, verklaring omtrent bidden gegeven.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: