Bloederig anti-Kit Kat filmpje van Greenpeace
Greenpeace viseert in een filmpje Nestlé, producent van onder andere de snoepreep Kit Kat. Nestlé gebruikt volgens de milieu-activisten van Greenpeace palmolie van bedrijven die de Indonesische regenwouden vernielen. "Dit is slecht voor de lokale bevolking en bedreigt orang-oetans met uitsterven." Ook de bekende slogan 'Need a break?' wordt aangepakt: "We hebben allemaal recht op een break, maar dat zou niet ten koste van het regenwoud mogen gaan. We vragen Nestlé om de regenwouden en de orang-oetans een break te geven en te stoppen met kopen van palmolie die van vernielde bossen komt."
Filmpje Gerelateerde artikelen
poe....dat word de kitkat voorlopig links laten liggen als dit waar is
greenpeace is mij altijd wat te agressief
Lekker dan, maar ik blijf lekker kitkat eten!
Vind het filmpje "overdone", de beelden van de orang oetan in één van de weinig overgebleven bomen zeggen veel meer. En dat is een zeer trieste realiteit die voor meer dieren geldt.
Quote
Delenn:
greenpeace is mij altijd wat te agressief
Greenpeace gaat soms wat te ver in zijn campagnes, maar in dit geval hebben ze volledig gelijk. Die palmolie producenten lappen wereldwijd alle regels aan hun laars als het op bescherming van regenwouden aankomt. Corrupte regimes in landen zoals Indonesië ondernemen hier weinig tegen omdat deze bedrijven teveel geld in het laadje brengen en daar bij de lokale authoriteiten voldoende van aan de strijkstok blijft hangen. Eén van de dingen die wij als consumenten kunnen doen is bewust geen spullen kopen waarvan je weet dat er foute grondstoffen in verwerkt zijn.
@BatFish: ze zullen best gelijk hebben, maar er zijn miljoenen bedrijven die palmolie gebruiken, niet alleen kitkat/nestlé/whatever en de manier waarop ze het laten zien...daardoor krijg ik alleen maar een hekel aan greenpeace en heb ik de neiging grote dozen kitkat te kopen
De regenwouden worden ook wel de longen van de wereld genoemd. Het verdwijnen ervan zal ook ons zwaar treffen.
Maar daar waar oorlogen gevoerd worden om wat olie, is er nog niet eens effectieve diplomatieke druk om hier wat aan te doen.
En dat is ook waarmaarraar.
Tja, er zal best iets van waar zijn, dat weten we allemaal.
We zijn toch met zn allen al jaren de natuur aan het verzieken?
Maar dit filmpje vind ik ook een beetje tever gaan.
Je kan toch niks meer kopen van Nestle?
Ik heb echt de neiging om dozen vol kitkat te bestellen nu, Gadverdamme wat word ik ziek van die Greenpeace debielen.
Palmolie wordt in zoveel producten gebruikt, waarom moeten ze nou weer perse een reclame maken tegen Nestlé (kitkat), de houtkap voor het hout zelf (meubels/huizen) is veel groter dan de kap voor palmolie, ga daar dan lekker iets aan doen.
Overigens zijn de acties en campagnes van Greenpeace meestal net zo crimineel als de bedrijven waar ze tegen zijn. En don't get me started about freakin Sea Shepherd want die zijn nog debieler.
die man is een vampier
Ik heb laatst gelezen dat op China en India na, Nederland de grootste inkoper van palmolie is. Ongeveer ELK product in de supermarkt waar bij de ingrediënten "plantaardige olie" staat bevat palmolie. Het is onvermijdbaar. De enige manier om het tegen te gaan is door enkele verse producten te eten, helemaal niets uit potjes of blikjes.
Dus ik snap niet waarom Greenpeace per se Nestlé moet aanvallen, Nestlé is er maar een van velen.
tjah beetje erg aggressief filmpje maar wel gelijk, ach zo vaak eet ik ook geen kitkat dus ja.
ik heb ineens echt vreselijk zin in een kit kat.
@Razah: precies!
echt, precies wat ik er over denk
Je kan ook overdrijven he
Quote
Delenn:
greenpeace is mij altijd wat te agressief
Als je GreenPeace al agressief vind zoek dan maar eens op sea shepherd
Ik vind greenpeace ook te ver gaan. Vreselijk. Net of alles daar beter van wordt.
*verbeter de wereld, BEGIN BIJ JEZELF*
En daar bedoel ik mee, laat geen troep achter in de berm en dat soort kleinigheden, waar Nederlanders over het algemeen heel slecht in zijn.
@Razah:
Mijn grootste probleem met Greenpeace is dat ze zeer selectief zijn in wie ze slachtofferen en ook niet altijd gelijk hebben. Dat laatste zal in dit geval wel meevallen, maar zoals je zelf al aangeeft: dat eerste is hier overduidelijk aan de hand. Denk dat ik binnenkort maar wat kitkats ga eten. Krijg er inderdaad aardig trek in zo...
Als ik voor het gemak aanneem dat dit forum representatief is voor de gemiddelde Nederlander is hierbij aangetoond dat dit soort campagnes niet werkt.
Ach als ze zo gaan doen kunnen we helemaal geen dingen meer eten. Straks gaan ze nog zeiken over die kleine kevertjes die vermoord worden door aardappelboeren die hun centen willen verdienen.
tegen de tijd dat deze aardkloot in de problemen komt door het vernietigen van het mileu benk allang dood... dus.
Niet fijn voor de oerang-oetans en het milieu,
maar gelukkig komt de witte kitkat niet voor in het filmpje. En die is veel lekkerder!
zulke filmpjes zouden voor de lijn moeten helpen
Ik heb op zich niks tegen milieuactivisme, maar please oh please, don't be extreme.
Ik heb toch liever een mars of snickers
Ik eet voortaan geen kitkat meer
Ga zowat over mn nek van dat filmpje... Ja ik ben geen horror-fan.
ik kan de meeste hier geen ongelijk geven
tenslot van rekening kan je beter nergens beginnen en oogkleppen ophouden
green peace pakt juist de juiste bedrijfen aan
waarom denkje dat ze meer aktie tegen shell voeren dan tegen BP niet omdat BP zo mileu vriendelijk is maar omdat shell veel slechter is
eerst de slechtste daar valt de meeste winst te halen
Quote deeese:
eerst de slechtste daar valt de meeste winst te halen
Eerst de grootste bedoel je eigenlijk en daar hoort Nestlé ook bij
let maar op strax komt er nie een oorlog om olie om de landen met nog bomen
en maar goed ook. zorg dat de natuur nog enige vrijheid en leven heeft en deze steeds meer moderniserende wereld. waarvan alles steeds beter 'moet' en dat ten koste gaat van al het moois wat oh zo waardevol is,
Het is wel zielig maar als je het mij vraagt is het iets TO MUCH..
Beseffen jullie wel hoe groot Nestle is en de afname van de produkten in heel de wereld
Dan zouden jullie wel toontje lager zingen
En voor de mensen die zeggen dat ze juist kitkat gaan kopen, die zijn echt beetje dom bezig met hun uitspraken.
Omdat filmpje niet aanstaat doe je het juist expres...arme orang-oetangs dan.
Kitkat werd als voorbeeld gebruikt, omdat iedereen die kent.
En dit is nou net de bedoeling van zo'n controversieel filmpje: de discussie op gang brengen...
@Luna; Nestle is echt niet de enige, greenpeace is altijd zo selectief en agressief. Het is algemeen bekend dat agressieve reclames een averechts effect hebben* dus het is niet dom om te zeggen dat je juist een kitkat gaat kopen, dat is een logische reactie. Mensen voelen zich aangevallen door deze reclame en reageren daar op deze manier op. Als dit op de NL televisie komt wil ik wedden dat de kitkat omzet omhoog gaat
*net zoals dat mensen minder geld geven aan zielige hongerige bloedende kindjes in Afrika en meer aan vrolijk kijkende kindjes in Afrika: door uw hulp kan zij nu naar school
De vriendelijke aanpak werkt beter. Dat is nu eenmaal zo, greenpeace is daar alleen nog niet achter
En die orang-oetang blijft echt niet leven als Nestlé stopt. Zoals ik al zei; ze zijn echt niet de enigen. Je hebt overheidsmaatregelen nodig, geen boycot van 1 bedrijf, hoe groot dat bedrijf ook is
Tjah echt een flut filmpje.
Die Greenpeace is nog erger dan alle auto's bij elkaar.
Het is een gevaarlijke sekte.
Goed filmpje hakt er lekker in en zoals Ivanhoe al zegt dat brengt de discussie op gang.
Als Greenpeace jaren geleden niet over de walvangst of over het doodknuppelen van zeehondjes was begonnen waren die nu uitgestorven.
Quote Jent:
Als Greenpeace jaren geleden niet over de walvangst of over het doodknuppelen van zeehondjes was begonnen waren die nu uitgestorven.
Denk van niet. Niemand slacht de kip met de gouden eieren, oftewel er zou heus wel gezorgd worden dat er voldoende dieren voor toekomstig gebruik overblevem.
Ledi dieren zijn er toch niet voor " het gebruik". En zolang er mensen zo denken (zeg dus niet dat jij dat doet) zullen er akties zoals deze van Greepeace moeten zijn om mensen wakker te schudden.
@Jent: Klopt dat ik tegen de jacht ben, alleen klopte in mijn ogen jouw opmerking niet.
Ik kan me juist wel vinden in Jent's opmerking. Ik heb niet genoeg vertrouwen in de mens om ervan uit te gaan dat men altijd wel rekening houdt met de gevolgen van bepaalde acties. Daar zijn helaas wel flink wat voorbeelden over te noemen.
Anyway, het filmpje is wat ruw maar wel goed om de discussie op gang te brengen.
Het wordt tijd voor Greenpeace om een "break" te nemen, en eens goed te gaan nadenken over welke acties zinvol zijn, en welke niet.
Alleen Nestlé aanpakken heeft geen enkele zin; pak dan ook Unilever (vanwege alle shampoos, crèmes, wasmiddelen, enz. waar ook palmolie in verwerkt is), en zo zijn er vast nog wel meer bedrijven die zich hieraan schuldig maken.
of de nepkaas, kijk maar eerst of er palmolie in je product met kaas zit, weet je direct of je nepkaas of echte van de koe eet.
Ik vind de reclames van greenpeace zowieso altijd drie stappen te ver gaan. Wel apart dat ze altijd op WMR komen te staan...
Mag Greenpeace uberhaupt gebruik maken van de naam KitKat en Nestlé?
Het is idd niet alleen nestle, nu gaat oa klm ook nog palmolie bijmengen met kersine, het moet zo snel mogelijk geregeld worden wereldwijd, importverbod ed.
Laatste edit 22-03-2010 23:18
waarom denken zoveel mensen dat greenpeace alleen nestle aanpakt? alleen omdat dat in deze reclame voorkomt? greenpeace pakt heel veel bedrijven aan alleen zien jullie dat niet, je zou je er eens wat beter in moeten verdiepen voordat je zulke uitspraken doet
.
dit soort filmpjes moeten wel gemaakt worden omdat waarschijnlijk 90% van de mensen geen idee heeft van wat er allemaal speelt.
Het filmpje blijft hangen en wakkert de intresse en discussie aan. DOEL BEREIKT!
*Voelt een claim hangen van Nestle*
Laatste edit 23-03-2010 19:41
Ahh dat is goooor!!!
hoe die ook zo zijn mond afveegt...
Geweldig nieuws voor de orang-oetan!!! Nestlé, het grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld, heeft vandaag gezegd geen grondstoffen zoals palmolie meer te zullen accepteren waarvoor regenwoud is gekapt (zoals palmolie voor de productie van KitKat).
Deze stap komt na de Greenpeace-campagne die afgelopen maanden gevoerd is, gericht tegen het gebruik van foute palmolie door Nestlé.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: