Quote:
en ze via overtuiging bewegen om dingen te doen in plaats van alleen maar links en rechts bevelen uit te delen
Ik ben in mijn vorige functie ooit beoordeeld door een echt managerstype, wat me door iemand anders off te record werd verteld:
"hij is veel te soft voor zijn functie, maar toch moet hij niet veranderen, want ik snap niet waarom maar het werkt wel."
Mijn fout?
Ik nam de moeite mensen uit te leggen waarom het belangrijk was dat ze op een bepaalde manier werkten.
En die mensen, die nu plotseling snapten waarom de klant bepaalde eisen stelde, namen vervolgens de moeite om een zo goed mogelijk product af te leveren.
Een echte Nederlandse manager snapt dat niet.
Dat zit niet in zijn opleiding.
Personeel is personeel, niet meer dan een nummer, en personeel moet gewoon doen wat jij zegt dat ze moeten doen omdat jij dat zegt.
Dat moet voldoende zijn, want personeel is immers te dom om te snappen waar het echt om draait.
Een echte manager geeft alleen uitleg aan zijn gelijken of aan zijn meerdere.
Die vent snapt nu waarschijnlijk nog niet waarom hij door het hoofdkantoor van zijn stoel geschopt is.
De gemiddelde manager heeft alleen zijn papiertje van zijn opleiding als meerwaarde, maar is verder niks slimmer dan wie dan ook in het bedrijf, alleen arroganter.