Mysterie octopus Paul verklaard
Het is heel gemakkelijk te verklaren waarom de octopus Paul steeds tot zijn keuze kwam. Hij heeft een grote voorkeur voor heldere kleuren zoals geel.
lees verder bij FAQT »Gerelateerde artikelen
nou, paul heeft anders wel gelijk gehad
Spanje wint.
ook al geloofde ik zowiezo al niet in die vreemde octopus met zijn voorspellende gave
Laatste edit 11-07-2010 23:06
gewoon geluk, en ook nog een buitenspel bal...
dat was buitenspel verdomme!!
klote octopus
in het eind had hij toch gelijk. btw waar komt dit van???
Buitenspel bij die goal. En even ervoor die corner die we niet kregen!
Normaal boeit voetbal me niks maar nu zat ik toch op het puntje van de stoel!
Oranje had zich beter zorgen kunnen maken om de onwil van de FIFA om "moderne" (al ruim 40 jaar lang bij andere sporten gebruikte) systemen ter voorkoming van scheidsrechterlijke dwalingen toe te laten.
Was kilometers buitenspel iedereen zag het behalve die schijt-schijds @#$*&@#@#!
Laatste edit 11-07-2010 23:42
Morgen staat er bij ons trouwens ook octopus op het menu!!!!
Ik wist het wel. Geel en rood waren de enige kleuren.
De FiFa had Webb van te voren geïnstrueerd dat Spanje beter kon winnen.
Meer gele kaarten voor Nederland.
En dan die hoekschop onthouden.
Het is echt bagger dat toernooi.
Engeland werd ook een zuiver doelpunt onthouden.
Bagger voetbal was het weer van de bovenste plank.
Degene die aan Brazilië kwam mocht niet winnen.
Ook de keuze van shirts vond ik zeer verkeerd.
De Spanjaarden bijna zwart en de scheidsrechter in lichtblauw.
Hartstikke fout!
Had hem dan in het wit gezet of in meteen in zijn hemd.
Daarom begon Spanje inderdaad beter.
ach ja het is weer voorbij helaas je kan allemaal roepen wat als dit wat als dat etc. maar ja het is gebeurd.Laatste edit 11-07-2010 23:57
hij had wel gelijk
nou ga ik weer in feutus houding in een hoekje liggen huilen... ;(
Waarom?!
Edit MuseMatt: Overtreding v.d. regels: hoofdletters, reactie gewijzigd.
Nou Nederland heeft het toch heel ver geschopt voor zo een klein landje. Het had beter gekund maar het is niet anders.
Ik snap niet dat iemand ook die octopus geloofd heeft...
Die laatste goal was toch helaas geen buitenspel, het leek niet zo.. ..
Maar die corner, die arbitrage van dit toernooi was écht slecht.
Dit slaat nergens op want 2 jaar geleden ging hij nog voor Duitsland boven Spanje en dit jaar voor Spanje boven Duitsland dus dat kan het in ieder geval niet zijn
en Ruben het was niet de laatste pass maar die voorzet waarna we moeite moesten doen om de bal niet te laten komen bij de speler die buitenspel stond en die speler dus actief meedeed en dus moest de scheids fluiten.
zelfs als hij aangetrokken word door bepaalde kleuren, hoe groot is de kans dat hij het geheel onbewust toch steeds goed had? de volgende keer maar geen rood-wit-blauw gebruiken maar een oranje vlag
eigenlijk hadden we kunnen weten dat er een logische verklaring voor het fenomeen was
50/50 kans zou het anders zijn. Puur toeval als je het mij vraagt.
Spanje heeft gewonnen. Klaar! Ik gun ze het van harte. En hoewel de scheids wat foute beslissingen heeft gemaakt boeit het me geen reet.
Het is niet eens voetbal meer. Meer vallen en naaien. Ik spreek uit ervaring want ik heb op voetbal gezeten.
Ik durf dit nieteens meer met sport te associëren.
Ik heb NIKS met voetbal kijken. En keek alleen mee omdat mijn vrienden dat deden. De uitslag boeit me niks!
Klaar. Nederland verloor! Leef er mee!
Quote DFCPhoenix:
ach ja het is weer voorbij helaas je kan allemaal roepen wat als dit wat als dat etc. maar ja het is gebeurd.
En daar ben ik het helemaal mee eens.
Best wel balen...
@Itrme: Als je op voetbal hebt gezeten dan weet je echt wel dat amateur voetbal
niet over vallen en naaien gaat.
Je hebt geen ervaring met professioneel voetbal neem ik aan/
En toch had ie gelijk. Mja, spelregels zijn hem ook onbekend. Nat zoals dat eerlijk scheidsrechter zijn Webb onbekend is.
Hier ligt lekker octopus op de BBQ. FF lekker smullen!
Degene die op advies van de octopus gewed hebben, zijn nu rijk.
Volgens mij zijn octopussen en veel andere soorten inktvissen kleurenblind.
@WMR-kok: heb je nog een recept voor inktvis
gefeliciteerd Spanje. Wellicht zonder scheidrechter een andere pot gespeeld, maar over het hele toernooi het de beste spelers..
Ook al valt hij op mooie kleurtjes, hij heeft wel steeds gelijk gehad. Dus mysterie, geluk, toeval of mooie kleurtjes, Paul is een held.
Paul heeft wel gelijk gehad blijkt nu, dus die zal binnenkort ook wel door Nederlanders worden bedreigt.
Ach arm beest, het wordt nu al bedreigt door Nederlands en Duitsers.
Quote
rooziej:
nou, paul heeft anders wel gelijk gehad
Spanje wint.
ook al geloofde ik zowiezo al niet in die vreemde octopus met zijn voorspellende gave
Laatste edit 11-07-2010 23:06 Het beest heeft keer op keer gelijk, en je gelooft er niet in?!
Quote
Hannibal65:
Oranje had zich beter zorgen kunnen maken om de onwil van de FIFA om "moderne" (al ruim 40 jaar lang bij andere sporten gebruikte) systemen ter voorkoming van scheidsrechterlijke dwalingen toe te laten.
Één ding weet je zeker als we deze zogenaamde "moderne systemen" hadden gehad... dan had De Jong ook een rode kaart gehad...
Ondanks alles was de sfeer op De Markt in Eindhoven geweldig!!
Quote
Blackgirl:
Ook al valt hij op mooie kleurtjes, hij heeft wel steeds gelijk gehad. Dus mysterie, geluk, toeval of mooie kleurtjes, Paul is een held.
of het zwarte
schaap octopus
Dat Nederland verloor, heeft niks met die stomme octopus te maken. Die octupus is gewoon bullshit, en bijgeloof. Wat een onzin man. Nederland was gewoon niet goed genoeg en ook de scheids floot ook wel erg tegen ons. Die corner wat een corner was, werd niet gegeven en die buitenspelval was buitenspel in eerste instantie. Dat is het hele verhaal.
Laatste edit 12-07-2010 07:57
Het was een inktzwarte wedstrijd. Spanje was gewoon sterker, en speelden met twaalf man
ik mag die scheids nog steeds niet... te partijdig.. en was buitenspel><
maar ontopic:
sowieso, wat weet een octopus van voetbal, kleuren klinkt logischer
Weg met die achterlijke octopus... mensen zijn zo makkelijk te beinvloeden!!
Jammer mensen maar het buitenspel was voor dat die speler scoorde. Er is niet vanuit een buitenspelsituatie gescoord. Wanneer jullie naar de herhaling hadden gekeken had je gezien dat die speler goed stond op het moment dat hij de bal kreeg en scoorde. Wel had er even daarvoor gefloten moeten worden. Dan was dit niet gebeurt. Maar het is mij de hele wedstrijd opgevallen dat de grensrechters wat laat reageerden.
Spanje speelde beter, het is voorbij.
Maar we zijn toch ook blij met een tweede plaats? Wat Schneider zegt: met opgeheven hoofd dit tournooi verlaten.
Die stomme noppenvis heeft gewoon de scheids op afstand beïnvloed.
Ik noem het bedrijfsrisico
Quote numberdonine:
gefeliciteerd Spanje. Wellicht zonder scheidrechter een andere pot gespeeld, maar over het hele toernooi het de beste spelers..
Beste spelers winnen het spel niet.
Geweldig... het stukje gaat over de octopus Paul en wat ontstaat er: een discussie over het spel van gisteren. Wel leuk, dus ik doe mee: Spanje heeft ook niet verdiend gewonnen, het was een zooitje. Spanje heeft geluk gehad. Iedereen was veel te veel bezig met wereldkampioen worden ipv zich te concentreren op hun eigen kwaliteiten en het spel. Mag je dan verwachten dat het loopt zoals je zou willen?
Hierdoor mislukken dit soort 'hoog-niveau' spelletjes. Het bijzondere is dat dit elke dag gebeurd in de wereld. Moet je dat verbeten hoofd zien van Robben zijn soloactie
! Tot twee keer toe! Hoe hardleers kun je zijn. Gewoon niet nadenken. Wanneer Nederland goed
gespeeld had, dan was ook de invloed van Webb irrelevant geweest. Nu ligt het allemaal aan hem.
Nee mensen, hou je koppie erbij, het was gewoon niet goed genoeg omdat de focus verkeerd was. Daar is niemand schuld aan behalve de spelers zelf.
Quote
Kpuc:
Het was een inktzwarte wedstrijd. Spanje was gewoon sterker, en speelden met twaalf man
Sterker niet, het ging hartstikke gelijk op.
Allebei hadden ze het verdiend, maar niet op deze manier.
Quote Trudie:
Jammer mensen maar het buitenspel was voor dat die speler scoorde. Er is niet vanuit een buitenspelsituatie gescoord. Wanneer jullie naar de herhaling hadden gekeken had je gezien dat die speler goed stond op het moment dat hij de bal kreeg en scoorde. Wel had er even daarvoor gefloten moeten worden. Dan was dit niet gebeurt. Maar het is mij de hele wedstrijd opgevallen dat de grensrechters wat laat reageerden.
Dan was het toch gewoon voorkomen, wij weten ook dat de speler die scoorde niet buitenspel stond ja.
Ik eis een rematch!
Dat vind ik ook ja, want hij heeft wel gelijk gehad dus ik denk echt niet dat het alleen maar om de felle kleuren gaat..
Quote AlexFocus:
Wanneer Nederland goed gespeeld had, dan was ook de invloed van Webb irrelevant geweest. Nu ligt het allemaal aan hem.
Ja, dat
ligt ook aan hem. Nederland
kón niet goed spelen omdat zo ongeveer na iedere twee balcontacten Webb het spel stillegde wegens een (al dan niet vermeende) overtreding. Die tweede van Heitinga, je maakt míj niet wijs dat dat een zuivere harde gele kaart was, laat staan een tweede geel. Die Spanjaarden gingen iedere keer zodra ze ook maar íets voelden liggen en dan kreeg Nederland weer (minstens) een overtreding tegen. Het zijn net Brazilianen of Portugezen. En dan gelijk met dat handje wapperen!....
Hun grootste geniale idee was om ruim voor de wedstrijd al te beginnen te piepen dat 'ze niet blij waren met Webb omdat hij hen in de eerste wedstrijd ook al onheus bejegend had....' - Hiermee haalden ze gelijk al alle mogelijke angels uit het fluiten van Webb, want als de kaartverdeling andersom geweest was (had zomaar gekund, de overtredingen over en weer waren net zo 'zwaar'), dan had de hele wereld over Webb heengevallen dat hij anti-Spanje was. Dus nu móest hij wel pro-Spanje fluiten om alle schijn tegen te gaan.
Los daarvan is het natuurlijk onvergeeflijk dat je een zuivere corner voor Nederland niet ziet, vervolgens een semi-illegaal blok op Elia niet bestraft en dan in de situatie die daaruit ontstaat buitenspel niet opmerkt of aanpakt. Dat de uiteindelijke geen buitenspel was doet daar niets aan af.
Ik heb het al vaker gedacht: Nederland mócht niet winnen. Onder geen beding. Dat was al zo in 78, maar sindsdien voelt de Fifa zich ernstig bedreigd als Nederland het goed doet. Nederland stond 2e op de wereldranglijst, dreigde Brazilië voorbij te gaan, hebben ze direct de regels veranderd qua aantal punten en manier van tellen zodat Nederland van de een op de andere dag terugviel naar de 6e of 7e plaats. Nu had Nederland bij winst 1e komen te staan, bij verlies of gelijkspel Spanje. Wetend Spanje een veel grotere afzetmarkt is, hoef je geen hogere bedrijfseconomie gestudeerd te hebben om te kunnen inzien dat, laten we zeggen, de heer Blatter ernstig zenuwachtig werd bij die ballen van Robben, waarbij de gedachte zich automatisch opdringt dat de heer Webb wel eens 'instructies' gekregen zou kunnen hebben over hoe te reageren in 'twijfelachtige situaties'.
Spanje speelde sterker, Spanje heeft gewonnen.
Houd nu maar op met janken en ga verder leven. Over 4 jaar is er weer een kans
Ik verkondig dit al van meet af aan.
mensen, het gaat over het mysterie van de octopus....... NIET over de wedstrijd gisteren.... Dit gaat wel heel erg offtopic.
Maar da's nogmaal he, na zo'n wedstrijd, iedereen die weet hoe het zit, hoe het beter moest.... nederland heeft de aankomende dagen 10 miljoen voetbalkenners. Helaas.
ontopic,
ik vind het een mooie uitleg, en klinkt heel aannemelijk!
@ Vailan: zo is het. Die corner was een domme fout, de overtredingen van Nederland kei- en keihard. Bommel en de Jong hadden beide rood moeten hebben, Robben ook een tweede gele voor doorspelen na een fluitsignaal. Ook de Spanjaarden hadden één of twee rode kaarten moeten hebben. Het doelpunt en wat daaraan vooraf ging was geen buitenspel. De speler die de bal zou krijgen (ook Iniesta) stond buitenspel maar hij kreeg de bal niet omdat die werd weggekopt door een Nederlander. In tweede instantie stond hij niet buitenspel.
Webb was wel slecht, dat klopt, maar Spanje heeft niet onverdiend gewonnen, Nederland was bij tijd en wijle zelfs gemeen.
Die inktvis is leuk, heeft de wereld tenminste een geintje.
De volgende keer dus maar een kleurenblinde octopus inzetten??
/cynisch mode aan
Goh,... nee toch,... was dat nou echt de reden dat hij het kon voorspellen? Wat vreemd.
/cynisch mode uit
Ik heb nog geen ontbijt gehad muahhaa
-, Ik denk dat de octopus naar spanje moet. Ik denk dat hij hier in Nederland niet meer veilig zijn
Laatste edit 12-07-2010 11:11
De verklaring is simpel: veel mensen gebruiken hun dieren om wedstrijden te voorspellen. Na 4 wedstrijden vallen 15 van de 16 dieren af, maar 1 op de 16 dieren hebben alles 4 goed. Toen kwam Paul groot in het nieuws, maar ook een krokodil en papegaai. Paul iets meer in Nederland, maar waarschijnlijk omdat deze vlakbij in Duitsland zit en niet in bv Singapore.
Na nog 2 wedstrijden blijft de octopus over. Deze had de laatste 2 goed, wat 25% kans was. Als Nederland gewonnen had, hadden we ons afgevraagd hoe een papegaai alle wedstrijden kon voorspellen, wat deze had voor Nederland gekozen.
Quote Eelcootje:
Ik heb het al vaker gedacht: Nederland mócht niet winnen.
Daar denk ik dat je gelijk hebt. Het is niet in het belang van de wereld/economie dat Nederland zou winnen. Spanje daarentegen heeft het hard nodig gezien haar financiële positie, werkloosheid, afscheidingsbeweging ETA ed. Maar ja; bewijs dat maar eens...
Voor het andere begrijp ik je visie en daar kon Webb ook niet anders. Spanje speelde zuiver
der dan Nederland wat er een zooitje van maakte. Wat ik bedoel is; had Nederland zuiverder/beter/speelser gespeeld, dan had Webb niet of in ieder geval veel minder ingegrepen. Hij heeft de instrumenten in handen gekregen.
Een typisch geval van 'wat je geeft krijg je terug'. Dat hij niet pro-Nederland was
kan waar zijn maar is irrelevant wanneer je gewoon goed speelt, geen enkele scheidsrechter heeft dan een reden om in te grijpen.
Zo werkt het ook met de politie (ook een soort scheidsrechter): hou jij je aan de regels, dan krijg jij ook geen boete. Ze hebben altijd het recht om je staande te houden, omdat ze mogelijk een ander oordeel hebben.
Dikke vette pech! (over 4 jaar beter
Laatste edit 12-07-2010 11:59
Terecht verloren, het is voetbal en geen karate!
hèhè, zijn ze er eindelijk achter dat die octopus niks bijzonders is?
denk dat die octopus nu ook nie meer in nederland welkom is
En waarom verkoos hij dan Servië boven Duitsland? Neen, hier is duidelijk veel meer aan de gang... Paranormale krachten...
Volgens mij mochten we van de goden ook geen wereldkampioen worden! Al de derde keer
Nu hoef ik gelukkig geen vrij te vragen voor de huldiging die dinsdag was
Het blijft toch wel een beetje gaar, maargoed dat is het eenmaal
ik liet een traan gister avond
.
Ik houd heel erg van gefrituurde inktvisringetjes!
Zo wordt 'Het Mysterie' alleen uitgesteld, nu is de vraag namelijk: Waarom winnen landen met felle kleuren in de vlag eerder dan andere landen?
Als met het volgende WK dat beest nog niet in de pan is beland, moeten we onze nationale vlag maar aanpassen! Hoe zou oranje het doen door de ogen van een octopus?
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: