Ben je dik? Dan betaal je meer voor je manicure
Een Amerikaanse vrouw stond versteld van haar rekening na een manicure en pedicure. Toen ze de eigenares confronteerde met de meerprijs die werd aangerekend, vertelde die koelbloedig: "dat is omdat je dik bent."
Michelle Fonville moest 5 dollar meer betalen voor haar voet- en handverzorging dan een normale klant. Niet omdat ze een extraatje had gevraagd, maar simpelweg omdat ze te dik was volgens de eigenares. "De stoelen bezwijken vaak onder het extreme gewicht van te dikke klanten. Het is niet normaal dat wij daar zelf voor moeten betalen, zij kiezen ervoor om zo dik te zijn. Ik heb Fonville uiteindelijk het geld teruggegeven maar wel gezegd dat ze hier nooit meer moet langskomen", aldus Kim Tran van Naturel Nails, een nagelsalon in het Amerikaanse DeKalb County.
Fonville zelf zegt alvast "extreem vernederd te zijn", en sindsdien met een depressie te kampen.
Gerelateerde artikelen
Het excuus van die stoelen is belachelijk. Zorg dan voor degelijker meubilair ipv die fantasiestoeltjes, waar mensen nog rugklachten op krijgen ook.
Of je zorgt gewoon dat er fatsoenlijke stoelen staan
En hoezo, ze kiezen ervoor om dik te zijn, heeft dat mens ooit bedacht dat er mensen zijn die ziek zijn/medicijnen gebruiken en daardoor flink aankomen?
Dat wijf moet gewoon niet zoveel eten door die smerige donut verslinder die ze een mond noemt douwen. Dat van een depressie is ook je reinste bullshit om maar een miljoen extra te krijgen uit een rechtszaak
Quote Banaal:
Dat wijf moet gewoon niet zoveel eten door die smerige donut verslinder die ze een mond noemt douwen. Dat van een depressie is ook je reinste bullshit om maar een miljoen extra te krijgen uit een rechtszaak
precies.
shit wat kunnen dikke mensen toch miepe over 5 dollar... in een vliegtuig betaal je ook meer voor je gewicht. ik vind het terecht dat ze er meer geld voor vragen, meubilair is niet goedkoop ofzo.. en de eerste 2 mensen die hier reageerde zullen zelf ook wel dik zijn. en voelen zich waarschijnlijk aangesproken. ik vind dit gewoon niet onterecht. moeten ze hier in nederland ook invoeren. misschien moedigt dit mensen aan om aftevallen en hun kinderen niet vet te mesten
De meeste mensen zijn toch gewoon dik van het eten, het zijn slechts uitzonderingen die te dik zijn van medicijne. En zelfs dan geldt: als je niet eet kom je ook niet aan. Elk pondje gaat door het mondje. Je wordt niet dik van de lucht. Alleen de aanleg om dit te worden kan varieeren.
ik ben het met beide kanten eens
de meeste mensen kiezen ervoor om veel te eten en daardoor dik te zijn, die mogen daarom best dat soort kosten betalen
mensen met medicijnen daarentegen kunnen er niks aan doen
dus in zo'n geval vind ik dat verzekeringen voor de kosten op moeten draaien
wat ze alleen nooit doen
Dik zijn is in het overgrote deel der gevallen een al dan niet bewuste keuze. Je hoeft niet dik te worden. De medische gevallen ( 1 - 2%? ) daargelaten.
Ik snap ook niet waarom men steeds praat over de ziekte obesitas daar waar het in de meeste gevallen gewoon gaat om teveel eten bij te weinig bewegen......
Maar moet je Dikkerds dan ook meer laten betalen? Ik vind dat er wat voor te zeggen is bij bijvoorbeeld vliegtuigen. Of plekken (bioscopen?) waar de dikkeren twee plekken in beslag nemen. Waarom zouden anderen moeten meebetalen als de prijzen omhoog schieten omdat er minder maar bredere stoelen komen?
Dat van die depressie is kolder. Als je daarvan depressief raakt dan was je het al (en ben je daarom dik? Depressie weg eten?)
Quote sjordy:
en de eerste 2 mensen die hier reageerde zullen zelf ook wel dik zijn. en voelen zich waarschijnlijk aangesproken.
Wil je niet over mensen gaan lopen lullen als je ze niet eens kent?!
@Invisible: Als je in de bios twee stoelen in beslag neemt, ben je wel HEEL dik
Laatste edit 26-08-2010 11:30
Misschien kan ze de volgende keer naar een autospuiterij gaan.
Hoe dik was deze vrouw dan? overgewicht is iets anders dan echt moddervet zijn
Quote Tom-Servo:
Misschien kan ze de volgende keer naar een autospuiterij gaan.
Laatste edit 26-08-2010 11:43
Mensen wegen steeds meer en worden ook steeds langer. Dat daarmee rekening gehouden wordt bij het aanschaffen van meubilair lijkt me niet meer dan logisch. Is echter die vrouw extreem dik, dan kan ik me voorstellen dat je dan meer moet betalen. Je hebt inderdaad zoiets als dik en moddervet. En moeten zwangere vrouwen ook meer betalen?
Quote sjordy:
en de eerste 2 mensen die hier reageerde zullen zelf ook wel dik zijn. en voelen zich waarschijnlijk aangesproken.
Wat een intens domme reactie van iemand die al sinds 2008 lid (en te laks om een profiel te maken
)
Want Mikke heeft vaak genoeg foto's van haarzelf op internet gezet, waaruit je kunt zien dat ze niet te dik is.
En v.w.b. mijn persoontje: 1.74 en 67 kg is ook normaal.
S.v.p. een volgend keer intelligenter reageren.
Ja ben ik ook wel benieuwd hoe zwaar deze vrouw is
@Invisible: Obesitas kan wel degelijk een ziekte zijn. Men kan bijvoorbeeld alfa msh difficientie hebben. Dit wil zeggen dat door een genetisch effect mensen bepaalde receptren in de hersenen missen. Hierdoor zeggen de hersenen wel dat je vol zit, alleen zeggen ze niet tegen je maagdarm stelsel dat ze minder moeten opnemen van elke hap die je erin gooit. Hierdoor neemt je lichaam elk beetje energie op uit je voedsel dat maar kan. Kortom, of je lijd honger omdat je hersenen telkens zeggen mijn maag is leeg ik moet eten, of je eet precies net genoeg om dat stemmetje weg te krijgen en komt vervolgens gelijk de volle pond aan. Deze genetische afwijking komt vaak voor icm het gen voor rood haar.
Quote
grlove:
@Invisible: Obesitas kan wel degelijk een ziekte zijn.
zie quote hieronder... ofwel: ik ben het met je eens.
Quote Invisible:
Ik snap ook niet waarom men steeds praat over de ziekte obesitas daar waar het in de meeste gevallen gewoon gaat om teveel eten bij te weinig bewegen......
der is natuurlijk wat voor te zeggen dat dikke mensen bij een manicure meer zouden moeten betalen omdat het meer werk is (meer oppervlakte te behandelen betekend meer werk) netzoals je bij de kapper voor lang haar meer moet betalen dat noemt toch ook niemand discriminatie waarom dan wel altijd als het om iemands omvang gaat
De wereld wordt dikker (Amerika iig duidelijk wel), dus dit soort dingen zul je alleen maar vaker gaan horen. De realiteit is hard, maar zoals hierboven al vaker toegelicht wordt, zijn de meeste dikkere mensen gewoon puur en alleen zelf schuldig aan hun overwicht. Ik zou een medische pas oid voor de 'echte' dikkerds voorstellen, die bewijst dat je niets aan je teveel aan gewicht hebt kunnen doen. Op vertoon van zoiets zou je dan dergelijke heffingen kwijt kunnen laten schelden.
Vrouwen in het algemeen betalen meer bij de kapper dus boeit niet waarom je dik bent als ze door jou gewicht stoelen sneller buigen / stukgaan dan moet dat er maar mooi bij opgeteld worden.
@deeese: je nagels zijn echt niet groter als je dikker bent hoor.
En bij de kapper betaal je niet meer als je langer haar hebt, hoe kom je daar bij?
Ik vind het zo stom van de mensen die beweren dat dik zijn een bewuste keuze is! Dik worden is een aanleg. Ik heb een zus die toch wel redelijk dik is al eet ze veel minder dan ik. Sommige mensen worden van het minste al dik en andere kunnen eten wat ze willen en toch merk je er niks van. Mensen die van nature uit mager zijn kunnen dat niet begrijpen hoe het is om constant op je gewicht te moeten letten!! En nee hoor, ik ben geen dikke!
Mikke:
Er zijn genoeg kappers waar je voor het knippen van lang haar meer betaalt.
@hihi:
Blijkbaar moet jou zus dan wat meer bewegen. Ik heb een aandoening waardoor je indirect veel kunt afvallen. Ik moet moeite doen om op gewicht te blijven. Als je dik bent door te weinig beweging of teveel eten is het een bewuste keuze.
Sommige mensen kunnen de hele dag eten, snoepen en drinken zonder ook maar één gram aan te komen, terwijl anderen al dik worden als ze alleen maar ruiken aan eten.
Mensen die niet het geluk hebben dat ze kunnen eten wat ze willen zonder in gewicht toe te nemen, kunnen (erg) dik worden als ze te veel eten.
Door het gebruik van bijv. prednison kun je er 'opgeblazen' gaan uitzien.
Het komt ook voor dat mensen heel veel gaan eten omdat ze ongelukkig zijn; erg ongelukkig...
Van alle hierboven genoemde 'gevallen', ken ik diverse voorbeelden.
@Deniz: Je lult. Als je ook maar een klein probleem hebt met je schildklier, heb je al kans om snel dikker te worden.
Verder hebben veel mensen, zoals hihi al zegt, aanleg om dik te worden.
Mijn vriend kan alles eten wat hij wil zonder ook maar een gram aan te komen, dat hoef ik niet (meer) te proberen.
En blijkbaar moeten we wel begrip hebben voor jou omdat je een aandoening hebt waardoor je af kunt vallen, maar geen begrip hebben voor mensen die een aandoening hebben waardoor ze flink aankomen?
Edit Sjaak: Niet schelden svp. Reactie is aangepast.Edit: Tistochwat heeft gelijk. Je wil niet weten wat ik allemaal naar binnen werk als ik me depri voel (probeer me op dit moment in te houden)
Laatste edit 26-08-2010 12:35
Pff alsof die vrouw alleen van deze confrontatie depri zou worden.. als je een olifantenlijf hebt moet je ook een beetje een olifantenhuid hebben
Kijk! Zo vind ik dat het moet gaan! Die mensen maken zichzelf dik, eigen schuld! Ze zouden met meer dingen meer geld moeten betalen: openbaar vervoer, ZEKER vliegtuigen en bijvoorbeeld vanaf maat XL kleding een stuk duurder, etc.
Dat lijkt me pas een manier om obesitas te bestrijden!
@ledi: Mikke:
mocht ik het ooit in me kop halen om 2500 euro voor 1!! stoel te betalen dan verwacht ik wel dat het degelijke stoelen zijn
maar ik weet niet hoe die stoelen daar zijn ik heb nog nooit een manicure gehad dus jah
Quote Banaal:
Dat wijf moet gewoon niet zoveel eten door die smerige donut verslinder die ze een mond noemt douwen. Dat van een depressie is ook je reinste bullshit om maar een miljoen extra te krijgen uit een rechtszaak
Ik weet niet of je het door hebt, maar dit is gewoon racisme. Die vrouw van de nagelsalon had nooit zo tegenover haar klant mogen reageren. Die klant heeft een terechte reden om die nagelsalon aan te klagen op dit moment.
Mensen die klagen dat ze maar niet aankomen, wát ze ook eten, moeten eigenlijk niet zo zeveren.
De 'therapie' 'veel lekkere dingen eten', is heel wat beter en gemakkelijker gedurende de rest van je leven vol te houden dan de 'therapie' die dikke mensen moeten volgen om af te vallen, nl: 'honger lijden' en alle lekkere dingen altijd kwijlend laten staan...
@Rakkerzero: je hebt groot gelijk. In Amerika vraag je erom aangeklaagd te worden als je dergelijke opmerkingen maakt.
En wat Banaal betreft: ach, die maakt zijn naam waar.
Hah.
als ze voor elk persoon met overgewicht 5 dollar vraagt is ze binnen een maand miljonair.
@Rakkerzero:
Nee hoor.
Als een heel dik persoon door een porseleinzaak heen loopt en met haar vetkwabben een half gangpad om gooit dan is het ook discriminatie om haar te laten betalen?
Nee er gaat iets kapot door het te dik zijn dan moet dat ook maar vergoed worden.
Wat een heerlijke discussie
Lieve allemaal,
Inderdaad, sommige onder ons hebben aanleg om dik te worden. Aanleg betekent echter niet per definitie dat je je hele leven dik zult zijn.
Sommige mensen hebben die aanleg niet en kunnen inderdaad meer eten zonder op te letten. Fijn voor ze, toch?
Als ik in mijn omgeving rondkijk zijn het inderdaad de wat dikkere mensen die weinig eten. MAAR!! het zijn ook de mensen die als eerste een zak chips openen of een gebakje bij de koffie bestellen. Verslaafd aan suiker en/of vetzucht dus. Weinig boterhammen eten stelt weinig voor als je bij elk kopje koffie een luxe koek neemt en elke avond de kaasjes en nootjes oppeuzelt bij je wijntje.
Verder gaat je stofwisseling
in rustomhoog als je actiever leeft. Dan verbrand je dus meer op het moment dat je niets doet, ten opzichte van mensen die weinig bewegen en op dat moment ook niets doen.
Oftewel: ja, ik weet bijna zeker dat een groot deel van de mensen wél iets kan doen aan overgewicht. En ja, dan mag je er ook zelf voor betalen van mij
Gaat het om lengte, haarkleur of weet ik veel iets waar je niets aan kunt doen dan hoop ik dat we met zn allen die kosten delen.
In het verlengde hiervan: ik kies bewust voor lang haar, dus ja, ik mopper niet dat ik meer moet betalen bij de kapper.
Of moet ik roepen: het zijn evenveel losse haren hoor, de lengte doet er niet toe?!
@Rakkerzero: Ze mag de kosten niet achteraf in rekening brengen. Als je het doet, laat het dan vooraf weten zodat de klant kan kiezen... Transparantie!
Zeer terecht dat ze deze kosten rekent. Maar hier moet de klant wel van tevoren van op de hoogte worden gebracht.
Het moet op de reguliere prijskaart voorkomen, en er moet een duidelijk norm gesteld worden (meerprijs vanaf x-aantal kilo's).
Hoewel het artikel niet volledig genoeg is om te oordelen, sta ik volledig achter de gedachtengang van de eigenares. Consumenten worden teveel beschermd tegenwoordig, ten koste van de ondernemers die dagelijks knokken voor hun centen.
Dat de stoelen vaak stuk gaan is ook wel een beetje een zwak excuses natuurlijk. Ze had dan beter kunnen zeggen "Omdat je zo dik ben, kost het me ook meer dure zalf" oid
Het is vast al vaak gezegd, maar alle excuses in dit artikel zijn onzin.
Mikke:
Volgens mij kun je niet lezen madam. Ik zeg duidelijk dat wanneer je te dik bent door te veel eten of te weinig beweging dat het dan een bewuste keuze is. Ik vraag ook nergens om respect bedoel alleen dat een hoop mensen met wat moeite op gewicht blijven. Ik wens ook niet meteen voor idiot te worden uitgemaakt.
Ten eerste had ze van te voren moeten zeggen dat ze die kosten in rekening wou gaan brengen. Want echt kosten waar je vanuit kan gaan zijn het niet.
Ten tweede. Ben is een beetje aardiger voor elkaar mensen. Je hebt er bijna GEEN last van als een ander mens dik is. Dat er een tijd moeilijk werd gedaan over rokers is begrijpelijker. De rook van de sigaretten was storend en ongezond voor andere mensen. Dikke mensen doen echter hun omgeving niks verkeerds aan.
De enige voorbeelden die mensen noemen waarin dikke mensen hun omgeving storen betreffen:
1: situaties waarin mensen dicht op elkaar zitten en de buurman weinig ruimte heeft door een dik persoon.
2: soortgelijke situaties waarin dikke mensen twee stoelen innemen.
3: situaties waarin ze door meubilair zakken
4: het vliegtuig waardoor er minder ander gewicht mee op de vlucht kan.
Nu zijn dit allemaal situaties waarin je je aan dikke mensen kan storen. Daar ben ik eerlijk in. Maar is dat het nou echt waard?... Is het financieel discrimineren van deze groep mensen het echt waard om deze situaties tegen te gaan?
Voor motivatie tot afvallen zal het in ieder geval niet werken... Iemand gaat niet 3x per week sporten om 30 euro van z'n vliegticket af te krijgen of 10 euro van je biosticket. Al is het maar omdat het sporten je nou eenmaal meer kost (sportkleding, evt lidmaatschap enz).
Dikke mensen kosten dit land op medisch gebied meer geld dan dunne. Ze hebben vaker een medische ingreep nodig die geld kost. Daarvan zeg ik wél dat ze meer mogen betalen qua verzekering. Ze zitten immers net als rokers in een risicogroep.
Maar voor de bios en vliegtuigen en meubilair is het het gewoon niet waard.
Qua meubilair? Als je er bang voor bent. Zeg dan dat je er bang voor bent en ze er niet op moeten gaan zitten. Of koop als kapper een stevige stoel (beter dan 4 doorgezakte krakkemikkige).
Qua vliegtuig en bios. Laten we solidair zijn en die mensen in hun waarde laten. Ik wil best 2 kilo minder bagage meenemen of 10 cent meer betalen voor m'n biosticket dan om te voorkomen dat dikke mensen zich uitgekotst voelen door de rest van de samenleving.
Het zal je misschien verbazen hoeveel mensen medicatie slikken waarvan je aankomt (ik weet niet of dat het geval is in deze hoor). Natuurlijk gaat ook elk pondje door het mondje maar bv bij antipsychotica (dat ook vaak wordt voorgeschreven bij angsten of niet kunnen stoppen met denken) vertraagt het ook je stofwisseling en lokt het eetbuien uit. Daarnaast heeft het als bijwerking ook nog vaak vermoeidheid of sufheid als gevolg. Je moet wel erg sterk en stabiel zijn (wat je niet bent als je in eerste plaats deze medicijnen al moet gaan slikken) wil je weerstand kunnen bieden aan eetbuien, dagelijks sporten etc. In de periode dat ik dat slikte ben ik veel aangekomen. Het ging er ook meteen weer af toen ik ermee stopte en zit nu op een prima gewicht weer. Duidelijk door de medicijnen. Wil hiermee alleen maar zeggen dat je wel erg makkelijk (dikke) mensen over een kam kunt scheren en t makkelijk is ze te veroordelen of ze lui te noemen of vreetzakken of weet ik veel wat. Veel mensen zijn diepongelukkig met hun voorkomen en gaan daardoor juist meer eten. Als je daar dan mee geconfronteerd wordt, ja dan kan dat een druppel zijn die zo'n depressie veroorzaakt. Verder spreek ik me niet uit of t wel of niet goed is om meer geld te rekenen ja of nee. Ik wil alleen het minder zwart wit maken
Laatste edit 26-08-2010 14:38
Een depressie.. ga jezelf maar lekker vol eten dan
Quote
Deniz:
@hihi:
Blijkbaar moet jou zus dan wat meer bewegen. Ik heb een aandoening waardoor je indirect veel kunt afvallen. Ik moet moeite doen om op gewicht te blijven. Als je dik bent door te weinig beweging of teveel eten is het een bewuste keuze.
Dus omdat jíj te dun bent door een ziekte, is (bijna) iedereen die 'te dik' (definieer?) is dat door eigen keuze?
Sorry, maar ik lees hier heel veel reacties die ik echt niet begrijp.
De behandeling is hetzelfde, er wordt dezelfde hoeveelheid materiaal gebruikt, de smoes van de stoelen geloof ik niet. Ik denk gewoon dat de eigenaresse 'grossed-out' was, en net zo'n tic heeft als de meeste mensen hier: iedereen met een BMI van boven de 20 is DIK... dat is dus niet zo. En zeker niet altijd door eigen keuze.
Ik ken mensen die zelfs als ze 6 keer per week (zeer intensief) gaan sporten en een dieet volgen, nog 87 kg wegen bij een lengte van 1.73. Dat is dus volgens jullie te dik?!
Probeer eens iedereen in zijn waarde te laten en niet direct te gaan oordelen over bewuste keuzes qua uiterlijk/gewicht.
Dat is net zo 'dom' als mensen gaan aanspreken op het feit dat ze een bepaalde leeftijd hebben. Dat is dan ook een keuze ('tja, je kiest ervoor om steeds maar ouder te worden...'). Dit komt misschien gechargeerd over, maar het is wel een analogie.
Los hiervan kan ik me wel voorstellen dat de 'depressie' (al dan niet reëel) wat aangedikt wordt ivm mogelijke toekomstige schadevergoeding.
Laatste edit 26-08-2010 14:41
@Eelcootje:
Ik heb het puur over mensen die lichamlijk gezond zijn bij overgewicht ervoor kiezen. Maar blijkbaar lees je mijn bericht niet goed. Ik ben ook niet te dun ik zit precies op gewicht ik doe er moeite voor. Ik ben wel de laatste die perfectie eist iedereen heeft een ander figuur.
Deniz: toch 'eis' je wel perfectie, want je vindt dat iedereen die overgewicht heeft bij lichamelijke gezondheid, dat weg moet sporten. Misschien lees ik het inderdaad verkeerd, maar dit is wat ik uit je berichtjes haal. En met te dun bedoel ik niet dat je nu te dun zou zijn, maar als je 'normaal' eet (dus zonder moeite te moeten doen) dan val je door je aandoening teveel af. Dan ben je inherent dus te dun. Net als mensen die als ze net ontzettend veel moeite doen, te veel wegen (nogmaals: wat is te veel?) inherent te dik zouden zijn.
@allemaal:
Ik blijf erbij, dit is een discussie waarbij volgens mij beide kampen hun hakken in het zand zetten en over en weer roepen dat ze er niets aan kunnen doen of dat het de ander zijn eigen schuld is. Laten we elkaar nou gewoon in elkaars waarde laten.
We wéten toch wel dat de meeste (meestal goedbedoelde, daar ga ik van uit) adviezen toch niet opgevolgd worden (of kunnen worden). Dan heeft het toch ook geen zin om mensen te kwetsen door te schrijven dat het eigen keus is. Niet iedereen heeft de tijd, geld, energie of mogelijkheid om alle overgewicht er af te sporten/te diëten. En nu alsjeblieft niet gaan roepen dat *iedereen* dat wel heeft, dat is gewoon niet zo. Er zijn uitzonderingen.
Tuurlijk, ik weet dat er mensen zijn die bewust zeggen: afvallen kost me teveel moeite, heb ik geen zin in. Nogmaals: dan heeft het ook geen zin om te zeggen: dat is je eigen keuze, moet je meer gaan bewegen.
En om dat te zeggen tegen mensen die het wel proberen maar bij wie het (om welke reden dan ook) niet lukt, is gewoon gemeen.
@Eelcootje:
Wanneer je conditie eronder lijdt ben je te dun/dik. Je leest het inderdaad verkeerd, als je mij zou kennen zou je hard lachen als ik perfectie zou eisen.
die depressie lol.. ga afvallen dan
En iemand die heel dun is mag die minder betalen?
Jammer dat er zoveel mensen direct de behoefte voelen om zo negatief te reageren. Ik heb altijd geleerd dat, als je niks zinnigs hebt te melden, je beter je mond kunt houden. Zouden een aantal mensen hier eens moeten doen, scheelt de helft aan commentaar. Het is zo makkelijk iets onaardigs te zeggen, doe dat toch niet, daar wordt echt niemand beter van!
@fairy: Helemaal gelijk!
Ik vind het wel erg discriminerend. Ik werk zelf in een winkel en daar moet je ook gewoon iedereen gelijk behandelen. Groot, klein, dik, dun, autochtoon of allochtoon.
(alhoewel een
mooie vrouw vaak een ietsie pietsie betere behandeling krijgt
)
t gaat niet om die stoelen..gaat om het feit dat ze vaak een eind moet reizen om bij de volgende nagel moet komen en een dagreis per arm of voet kwijt is
@opgevist: zo..die s lijkbleek (ik zie een wit scherm)
overal praat iedereen negatief over vet of dik zijn. Denk dat er over een paar jaar VEEL meer mensen zijn met anorexia
@opgevist: en natuurlijk weer een foto van Yolanthe
Quote semme:
Veel mensen zijn diepongelukkig met hun voorkomen en gaan daardoor juist meer eten.
Dat klopt; het is een soort vicieuze cirkel.
Men denkt dan: "Het maakt toch allemaal niets meer uit, dus wat kan mij het schelen? Ik neem nog een appeltaart."
Hierdoor valt men natuurlijk helemaal niet af, waardoor het verdriet over het eigen uiterlijk nog verder toeneemt.
Trouwens: het wordt depressieve mensen afgeraden om op dieet te gaan; dat is nl. in zo'n situatie een onmenselijke opgave.
Maar het komt ook voor dat depressieve mensen juist géén eetlust hebben.
Dat is niet echt eerlijk, sommige mensen kunnen dik zijn door een soort ziekte, andere omdat ze ongelukkig zijn en tenslotte zijn er mensen die onnodig veel eten naar binnen verwerken.
Ik vind het eerlijk gezegd wel begrijpelijk, maar je kunt niet de mensen aanwijzen wiens schuld het is dat ze zo dik zijn. Straks krijg je hogere rekening terwijl je een ziekte hebt
Laatste edit 26-08-2010 18:44
Walgelijk sommige reacties hier!!
Ik stem voor belasting heffen bij mensen die zeiken en zeuren over dikke mensen.
@jaly: De Zeiktax, ik ben voor, en dan gelijk ook een Azijnpisserstax invoeren
@Zuwe: Helemaal met je eens!
@Zuwe: Ik ben absoluut niet dik te noemen; eerder mager ... maar ook ik word niet goed van de reacties die hier gegeven werden.
Fijn om te lezen dat hier toch ook echt mensen zijn met een beetje gezond verstand!! Ik bedoel helemaal niet dat je het overal maar mee eens moet zijn, maar alles maar afkafferen is veel te makkelijk en alleen voor mensen die niet zelf kunnen denken en niet verder kijken dan hun eigen voortuintje of wat een "stoer" vriendje of vriendinnetje loopt te schreeuwen.
Je zou ook kunnen zeggen; fijn dat die mevrouw er graag mooi bij wil lopen, dat zouden meer mensen moeten doen!
De meeste mensen hebben nu eenmaal aanleg om dik te worden van vet vreten...
*rent naar de schuilkelder*
Ik denk dat een deel van het probleem van deze discussie is dat de ene helft van de WMR lezers een andere idee van dik heeft dan de andere. De ene helft schijnt de denken dat de discussie over 'een pondje meer' gaat en vraagt zich driftig af waar de grens gaat liggen de andere helft heeft het over het feit dat de staat Nieuw York grotere ambulances heeft moeten aanschaffen omdat in het land waar een halve eeuw geleden nog de langste mensen ter wereld leefden, en waar ze in de grootste en meest benzineslurpende auto`s ter wereld rijden, en de ambulances dus echt niet de kleinste zijn, de broeders steeds vaker een vorkheftruck nodig hebben om een patiënt in de wagen te kunnen tillen, en zen`m sowieso eerst beide armen en benen hebben moeten afzetten om `m überhaupt de trap af te kunnen takelen.
Dit is een dieptriest verhaal...
Tistochwat: Ja, dat klopt...ik snapte dus echt die familie niet...
@Nimmerzat: je hebt wel gelijk, maar feit is dat als hier een foto op waarmaarraar verschijnt van een vrouw of man die een beetje aan de maat is, je meteen commentaar krijgt van : die vetklep, olifant en meer van die opmerkingen. En ik bedoel met een beetje aan de maat niet die vrouw, waarnaar de link van Tistochwat naar verwijst, die is echt dik!
Laatste edit 26-08-2010 22:59
Dat heb ik niet beweerd.
Heb je mijn andere reacties niet gelezen?
Het is helaas een feit dat sommige mensen dik worden van (veel) eten en dat anderen heel veel kunnen eten zonder ook maar één grammetje aan te komen.
Ik verwijt dikke mensen niets; het is al erg genoeg als je moet worstelen met overgewicht.
Het zit hem niet alleen in de hoeveelheid eten.
Laatste edit 26-08-2010 23:01
Tistochwat: Het lijkt net met het linkje of je vergoelijken wil wat men hier neerkost...
Quote Zuwe:
Tistochwat: Het lijkt net met het linkje of je vergoelijken wil wat men hier neerkost...
Ik denk dat je dat verband zélf legde.
Ik wilde alleen laten zien dat het mogelijk is om jezelf dood te eten...
Dat doet geen mens voor zijn plezier; er moet een tragedie achter hebben gezeten.
Vandaar dat ik het dieptriest noemde.
Mijn moeder is ook een voorbeeld van een mens die heel erg weinig eet en die tóch altijd dik is geweest.
Iedereen dacht dat ze zich helemaal volstampte met van alles en nog wat, terwijl ze nog minder at/eet dan een spreeuw...
Quote:
Het is niet normaal dat wij daar zelf voor moeten betalen, zij kiezen ervoor om zo dik te zijn
dat mens wordt niet gehinderd door verstand van die dingen
geniaal gevonden zo'n "naheffing" voor te dik zijn.....maar als ze lang was geweest, of blank/donker/geel....dan kan je daarvoor laten betalen....
Quote
Tistochwat:
Dit is een dieptriest verhaal...
Quote:
Tot overmaat van ramp stortte een karretje in, toen het lichaam van Sharon daarop naar het mortuarium werd vervoerd.
@ch Lennie, als hier een foto van een aantrekkelijke vrouw wordt geplaats zit 'iedereen' d`r af te kraken en als ze een foto van een opgepimpte opblaaspop plaatsen vindt 'iedereen' dat een 'lekker wijf'.
Over smaak valt niet te twisten, denk ik dan maar.
Amerikanen zijn in een rap tempo aan `t dichtslibben en dat is niet omdat ze ziek of zielig zijn, maar gewoon omdat ze van kinds af aan een slecht voedingspatroon aangeleerd wordt omdat vet de grootste pacifier is en de buren je aanklagen of met een pistool door je raam beginnen te schieten als je kind huilt, want dat is burengerucht. (Dit is een beetje aangedikt - no pun intended - valt `t op?)
Eens aangeleerd is daar inderdaad héél moeilijk weer vanaf te komen.
En wie is verantwoordelijk voor het aanleren van gedrag?
We worden hele dagen gehersenspoeld door reclame en tv en door het aanbod in de supermarkt/ mcdonalds etc.
Haal die input weg en ik denk dat een groot deel van het probleem opgelost is.
Leer mensen waar het voedsel vandaan komt, wat er in eten zit, hoe de samenstelling is en wat voor impact dat heeft op je lijf.
Het is onwetendheid, net zoals de pubertjes die hier roepen och en ach over dikke mensen, die weten ook niet beter.
Quote fairy:
Jammer dat er zoveel mensen direct de behoefte voelen om zo negatief te reageren. Ik heb altijd geleerd dat, als je niks zinnigs hebt te melden, je beter je mond kunt houden. Zouden een aantal mensen hier eens moeten doen, scheelt de helft aan commentaar. Het is zo makkelijk iets onaardigs te zeggen, doe dat toch niet, daar wordt echt niemand beter van!
Lekker nuttige reactie, iedereen mag hier zijn mening spuien
Banaal: Ik geloof dat fairy bedoelt: iedereen MAG zijn mening spuien, maar MOET het niet. Het HOEFT dus niet, en ik snap wat fairy bedoelt: afzeiken om het afzeiken is niet leuk/netjes/vul maar in.
Je MAG hierop reageren, maar het HOEFT niet
Quote jaly:
En wie is verantwoordelijk voor het aanleren van gedrag?
In eerste instantie degene die het kind te eten geeft. Dat zijn meestal de ouders.
Quote:
en sindsdien met een depressie te kampen.
Ja hoor, wie gelooft dat nou.
triest hoor, zulke mensen
Ik zit de reacties te lezen met mijn buik ingehouden omdat ik me in 1 klap te dik voel door een aantal reacties.
Als hun extra geld willen vragen voor dikkere mensen moeten ze dat lekker doen.. er zijn duizenden nagel salons, dus je kunt naar een andere gaan. Ik vind het niet kunnen dat ze dit na de behandeling melden.
Hier kan ik toch ZO boos om worden!! serieus en sommige reacties.. pff.. hallo lekker tolerant naar mensen met obesitas, zijn wij de nieuwe marokkanen ofzo??
Ik heb een schildklieraandoening en ben daarom dik, zou ik dan ook minder moeten eten? dacht het niet aangezien ik alleen maar gezonde dingen eet!! Dus sorry hoor, maar vind sommige reacties gewoon niet kunnen.
Dit is niet de eerste keer dat het me opvalt dat mensen hier soms erg snibbig reageren op dikke mensen bij artikels over mensen met obesitas..
Oh en ik vind het niet zielig dat ze depressief werd, want dat ben ik ook geweest doordat ik gepest werd om mijn figuur. Alleen krijgen niet alle meisjes obesitas als ze zichzelf te dik vinden, of hoort dat ineens zo dan??
Laatste edit 31-08-2010 19:04
Quote Milkman:
De meeste mensen zijn toch gewoon dik van het eten, het zijn slechts uitzonderingen die te dik zijn van medicijne. En zelfs dan geldt: als je niet eet kom je ook niet aan. Elk pondje gaat door het mondje. Je wordt niet dik van de lucht. Alleen de aanleg om dit te worden kan varieeren.
Dus we worden niet dik van de lucht volgens jou? dat is nou grappig, want mijn dokter zei namelijk dat ik WEL dik word van lucht.. Al eet ik niks, dan kom ik nog aan. Sommige mensen als ze JUIST niks of weinig eten dan gaat hun lichaam al het eten dat er nog was opslaan. Een soort van voorbereiden op een hongersnood is dat
ben trots op mijn overlevingsmechanisme
HOORAY FOR FAT PEOPLE!!
ik zou ikea aanklagen dat ze maar stevige stoelen maken
Lol, ik luister nu net naar een nummer dat 'Ugly, fat and still alive' heet.
Zo dat is confronterend.. En gemeen
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: