4-jarig meisje aangeklaagd
Juliet Breitman was net oud genoeg om naar school te gaan, maar een rechter in New York oordeelde vrijdag dat het meisje van vier volwassen genoeg was om aangeklaagd te worden.
Juliet reed in april 2009 samen met een vriend op haar fietsje in Manhattan toen ze een bejaarde vrouw omver reed. De twee kinderen waren op dat moment een wedstrijd aan het houden. Juliet raakte daarbij de 87-jarige Claire Menagh. Menagh viel, brak haar heup en overleed drie maanden later.
De nabestaanden stellen het inmiddels 6-jarige meisje aansprakelijk, maar de advocaat, die door haar ouders is ingehuurd, wil daar niets van weten. Volgens de advocaat was Juliet veel te jong. Hij verwees naar onderzoeken die aangeven dat bij kinderen onder de vier jaar het brein nog niet afdoende is ontwikkeld om hen aan te klagen wegens nalatigheid. Maar Juliet was op dat moment de vier jaar al gepasseerd en dus vond de rechter dat ze aansprakelijk kan worden gesteld.
Rechter Paul Wooten zei ook dat Juliets advocaat geen bewijs heeft dat het meisje niet intelligent genoeg was op die leeftijd. Hij is van mening dat iedere 4-jarige snapt dat het inrijden op een oude vrouw gevaarlijk is.
Gerelateerde artikelen
Ja hoor, stuur haar maar naar een opvoedingsgesticht.
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met heropvoeding van dat soort crimineeltjes .
Dank je Elishahaha, ik had smiley's moeten zetten.
Het leek me echter logisch dat dit cynisch bedoeld was.
Laatste edit 01-11-2010 10:16
Ik hoop nooit..NOOIT..dat hier van die Amerikaanse toestanden komen! Maar ja ..het sluipt zo stiekum binnen in onze cultuur he?
Amerika op zijn best. In dit lullige land kan je een kind aan klagen.
Raar volkje bah
@ledi: Ik ben het niet met je eens
Dat meisje heeft dat niet bewust gedaan 4 jaar kom op dan ga je net naar groep 1! Dan ben je nog aan het leren om met andere om te gaan etc.
... 'k weet gewoon niet wat ik moet zeggen over deze onzin...
Dat ze fout is oke, maar dat kun je toch ook op een andere manier duidelijk maken. Een kind van nu 6 jaar aanklagen ... triest !
een 4-jarig meisje dat samen met een vriend op een fietsje rijdt....
hoe oud was die vriend?
was er verder nog iemand die er 'oog op hield'
ik bedoel, als de nabestaanden van die mevrouw ouders/verzorgers van dat kind erop aanspreken, dat wordt al logischer, maar dan nog....
kon die mevrouw van 87 nog wel alleen over straat, hebben die nabestaanden haar wel alle zorg gegeven die ze konden geven, wanneer was ze overleden als ze die heup niet had gebroken 8()
Laatste edit 01-11-2010 10:17
dat is niet raar meer maar bizar
Een 4 jarig meisje dat een wedstrijdje houd op een fiets...is meer een tragische samenloop van omstandigheden...die nabestaanden hebben problemen met de ontwikkeling van hun eigen brein vrees ik.
die rechter is ook vast van mening dat kinderen niet meer naar school hoeven maar aan het werk zullen...
Als dit zo doorzet wordt Amerika een land vol beleefde mensen. Maar niet beleefd uit oprecht respect voor elkaar, maar uit angst voor een rechtszaak.
Aanklagen is natuurlijk een groot woord. Maar het is natuurlijk wel zo, dat als hier in NL een kind bv. een ruit kapotgooit, dat er een verzekering bestaat die de ruit betaalt.
Het is te hopen dat in USA ook zo'n soort verzekering bestaat.
Wat voor straf zouden ze haar willen geven dan?
Levenslang en een boete van 3000 snoepjes
Quote Aikidude:
Als dit zo doorzet wordt Amerika een land vol beleefde mensen. Maar niet beleefd uit oprecht respect voor elkaar, maar uit angst voor een rechtszaak.
zo is het toch nu al, vergelijkbaar met het feit dat mensen vroeger in de DDR altijd aardig voor elkaar waren, voor geval die andere mensen ooit iets zouden hebben wat zij nodig hadden
Kan een kleuter niet meer op straat spelen? Toch te gek voor woorden.
Dan kan je ook vragen, zag die oude mevrouw die kinderen dan niet spelen.
Naar mijn idee is dit gewoon een tragisch
ongeluk, niets meer en niets minder.
Hier kan je toch geen schuldige aanwijzen.
Laatste edit 01-11-2010 10:33
@Mamsie:
kan het eventueel zijn dat jij hier de eerste echt verstandige reactie plaatst
Nou Mamsie, kom nou toch. Het moet niet gekker worden met al die halfzachte maatregelen en rechtsspraak. Dat kind zag die oude mevrouw, wist dat het mens daar liep en HAD kunnen weten dat ze die mevrouw wat ergs aan kon doen. En dat heeft ze allemaal bewust gedaan. Haar vriendje Romeo zei nog: doe dat nou niet Juliet, maar ja, ze was weer een seigenwijs en bovendien zei ze ook nog (dus voorbedachte rade): die oude mensen hebben nou lang genoeg van onze AOW gevreten en reed, hup, zo op haar in. Schandalig. De gevangenis is nog te goed voor de kleine misdadigster.Haar ouders moeten ze ook opsluiten.
@Bijl: nou, die van mij moet je ook niet uitvlakken hoor!
Laatste edit 01-11-2010 10:42
Dat horen mensen op die leeftijd ook te snappen vind ik maar horen ze ook op die leeftijd al alleen met vrienden te fietsen?
Je krijgt hier toch het sterke gevoel dat de familie van die oude dame hier geld wil verdienen.
Die nabestaanden zien alleen maar een hoop dollars
Anders hadden ze gelijk na het ongeluk wel een aanklacht ingediend
Triest
@Hans. Steen:
tuurlijk heb je gelijk dat die nabestaanden aasgieren zijn
gelijk na het ongeluk konden ze echter niks ondernemen omdat toen het slachtoffer nog leefde
Laatste edit 01-11-2010 10:58
Zielige mensen die Amerikanen!
botte bijl: kdenk he...dat het zo vertaald is uit het engels..in engels heb je geen verklein woordjes anders dan er het woordje little er voor te zetten....dus ze was with a friend..
en zoiets kan natuurlijk ook alleen in amerika,
waar de mensen zich zo slim en beschaafd achten...
@Hans. Steen:
Wie zegt dat dat niet gelijk gebeurd is? Er zijn vaak processen die vele jaren duren. Het is maar hoe ingewikkeld ze het willen maken.
Tuurlijk doet ze dat expres... Ze heeft de aanslag vantevoren grondig voorbereid
.
Zelfkennis is ook een vorm van intelligentie en blijkbaar hebben zij 0 verstand.
Ongelukken gebeuren nu eenmaal. Ik vind het bovendien raar dat ze het nodig vinden om erbij te vermelden dat de vrouw 3 maanden later overleed. Als ze alleen een gebroken heup had kan dit onmogelijk in verband worden gebracht met het ongeluk. Waarschijnlijk heeft die vrouw gewoon wat opgelopen in het ziekenhuis. Gebeurt helaas vaker dan je denkt.
Amerika: Het land van ongekende mogelijkheden.
Laten we daarom maar kleine kinderen aanklagen. Leuk is dat.
Laatste edit 01-11-2010 11:26
ik maak me hier echt enorm kwaad over.
bah!
Hoe ver wil je gaan?
Een onschuldig kind. Kom Zeg.
dit slaat echt helemaal nergens op.
Wedden dat de nabestaanden van die oma ze gaan aanklagen voor een paar miljoen en dat dan nog krijgen ook!
Ik denk het wel hoor
Die Amerikanen worden steeds gestoorder met hun rechtszaken. Straks gaan ze nog ongeboren kinderen al aanklagen.
nou als je kinderen krijgt dan moet je wel een hele boel vrijetijd in leveren dus dan kan je er een rechtzaak tegen beginnen.
Maar wat zijn die amerikane gestoord
Quote Tom-Servo:
Die Amerikanen worden steeds gestoorder met hun rechtszaken. Straks gaan ze nog ongeboren kinderen al aanklagen.
Nu je het zo zegt zit er wel wat in. Mijn vrouw had er tijdens haar zwangerschap best last van dat mijn dochter zo schopte.
Daar zit dus wel een proces wegens onrechtmatig en overmatig gebruik van geweld.
"paar dagen later" 4 jarig meisje klaagt nabestaanden aan wegens jeugdtijd beroving.
jeez, waar moet dit heen?
Wat een onzin
zeker Amerika.
Ik zou direct de nabestaande van die ouwe, demente bejaarde AOWer aanklagen.
Hoe is het in deze tijd mogelijk dat zij alleen en zinder begeleiding en onaangelijnd op straat liep?
Grove nalatigheid van de nabestaande.
Nu de fiets van dat kind verwoest
Het moet toch niet gekker worden
@ikbenpeter:
Die rechter is niet helemaal fris in zijn hoofd en ik durf te wedden dat hij zelf geen kinderen heeft. Heeft hij die wel dan beklaag ik die kinderen met zo'n vader!
Wat heeft het meisje gedaan nadat ze die vrouw aanreed? En ik geloof dat als een 4-jarige kind tegen iemand aan fiets, dat je dan echt geen heup breekt.
@Sueintown: Als ze door een kind wordt aangereden kan ze wel vallen en zo haar heup breken.
Ja hoor een kind die kan fietsen kan ook berecht worden. Deze rechters mogen van mij van hun taak verheven worden. Zijn absoluut niet geschikt voor dit vak.
Als het recht met zulke uitspraken komt, dat noem ik dat recht: krom
He verdorie, die loslopende bejaarde ook overal, je word er zo moe van he, het schuifelt maar vooruit, amper iets ziende.....
Als kleuter mag je niet op de straat, gevaarlijk: auto's, op de stoep? kan niet: loslopende bejaarden, in het speeltuintje dan maar? kan niet, hanggroepjongeren...
Vreemd he, dat de jeugd van tegenwoordig alleen maar achter de pc hangt.
Quote Sueintown:
Wat heeft het meisje gedaan nadat ze die vrouw aanreed? En ik geloof dat als een 4-jarige kind tegen iemand aan fiets, dat je dan echt geen heup breekt.
Als je echt erg oud en broos bent is er heus niet veel voor nodig om een heup de breken.
Erg als het gebeurt maar ik vind ook niet dat je iemand van 4 ervoor verantwoordelijk kan houden. De ouders misschien.. maar dat is een heel lastige kwestie.
@Mamsie:
Dat snapt zo'n kind van 4 toch niet.
het moet toch niet gekker worden zeg
al zou het kind het verstand hebben om de situatie adequaat in te schatten dan zijn ze nog niet in staat adequaat te reageren.
echt weer Amerika ten voeten uit
Quote
Mamsie:
Quote Sueintown:
Wat heeft het meisje gedaan nadat ze die vrouw aanreed? En ik geloof dat als een 4-jarige kind tegen iemand aan fiets, dat je dan echt geen heup breekt.
Als je echt erg oud en broos bent is er heus niet veel voor nodig om een heup de breken.
En daarom had haar familie die ouwe taart nooit los mogen lopen straat, laat staan alleen.
Aanklagen die hap wegens grove nalatigheid
Laatste edit 01-11-2010 13:21
moeilijk geval toch?
ze snapt waarschijnlijk wel hoe gevaarlijk het is maar ze kan toch niet aansprakelijk worden gesteld?
Ik wilde bijna inloggen als Embryo - omdat ik daaraan even moest denken - die Embryos toch - die zijn toch redelijk ontwikkeld om.. etc..
4 Jaar is jong.. en fris.. en los.. en onbedacht.. pril - daar kun je niet het verstand aan verknopen van een 'zeg' 14 jarige of 15 jarige..
Die rechter zal wel kinderarbeid hebben gedaan en vervolgens zelf een wilde staking hebben georganiseerd..
De volgende keer laat je de 4 jarige aan een riem uit.. met penning natuurlijk
ik wist niet dat op je vierde verjaardag opééns je hersenen veel meer ontwikkeld zijn. rare rechter, zelfs als dat kind net vier is kan je er niet van uitgaan dat ze opeens veel meer beseft dan toen ze drie was.
Quote:
... naar onderzoeken die aangeven dat bij kinderen onder de vier jaar het brein nog niet afdoende is ontwikkeld om hen aan te klagen wegens nalatigheid.
De vraag is nu of bij de rechter in kwestie het brein al afdoende ontwikkeld is??
Jammer dat zijn leeftijd niet vermeld is.
Quote Tom-Servo:
Die Amerikanen worden steeds gestoorder met hun rechtszaken. Straks gaan ze nog ongeboren kinderen al aanklagen.
straks klagen ze iemands eicel of sperma aan, deze persoon heeft een strafblad, en als hij kinderen krijgt, zullen die ook wel zo slecht zijn!
een grote onzin boel, zou die heuop na een maan dof 2 niet hersteld moeten zijn, enigzins? anders vind ik het toch raar dat die vrouw daar aan overleed als het niet ontstoken was of zoiets dergelijks.
Echt geen woorden voor...
die aanklagers moet je voor straf zelf in de bak gooien. het feit alleen al dat ze dit in hun hoofd halen..
golddiggers..
zijn zeker mensen die nooit naar oma hebben omgekeken. waar waren zij toen oma aangereden werd? als ze zo voorzichtig met haar waren moest er toch iemand met haar mee op pad lijkt mij?
bah bah bah.
@ikbenpeter: ik vind dat we alle partijen aan moeten klagen wegens het verspreiden van onzinnige onzin. Laat ze dat alsjeblieft binnenshuis houden en op het moment dat ze beginnen met aanklagen in dit soort zaken: hup, onmiddellijk boete en lijfstraffen.
balachelijk !!
een kind van 4 kan dan net amper fietsen !!
kan misschien niet een helemaal goed sturen..
kom op zeg je gaat een kind van 4 tog niet aan klagen !!
mensen sporen niet he !!
mijn dochtertje is 4 en kan nog geen eens fietsen...zo een klein jong meisje...
egt schandalig !!!
geld trekkers zijn die mensen van de overlde vrouw !!!
bah en die rechter moeten ze ok ontslaan
Wat is het volgende? een baby aanklagen omdat die een luier heeft vol gescheten?
Stelletje eikels, een klein kind aanklagen. Ga alsjeblieft naar de hel.
die vrouw heeft haar jaren ook al gehad..
Wellicht dat ze voor dit vreselijke crimineel wel een jaartje of wat tuchtschool kunnen bedenken.....
Die maffe yanks worden steeds extremer in hun 'recht'spraak, die toch al zo krom was is als een hoepeltje.
In Nederland worden de ouders of voogden van kinderen jonger dan 14 jaar aansprakelijk gesteld voor de acties van de kinderen.
In Amerika is het blijkbaar ietsjes anders geregeld.... Raar rechtssysteem...
ik heb zelf 2 dochtertjes van 4 maar die fietsen echt niet op een ouwe vrouw in
Het zal zeker geen opzet zijn geweest maar een kind van 4 behoort toch wel degelijk te weten dat dat niet mag ...
Quote:
Hij is van mening dat iedere 4-jarige snapt dat het inrijden op een oude vrouw gevaarlijk is.
ja, maar dat was dat meisje toch ook niet van plan?
Ik snap niet dat Paul Wooten een rechter heeft kunnen worden.
Voor dat beroep heb je hersenen nodig en uit het artikel blijkt wel dat Paul Wooten die niet heeft.
Die rechter moet onmiddellijk gewraakt worden.
Of het kind nu wel of niet wist dat het inrijden op een oude dame gevaarlijk is... dat interesseert toch niemand
Een kind van 4 let tijdens het spelen niet altijd even goed op wat er zoal gebeurt in de omgeving. Daar komen zo nu en dan ongelukken van, en dit was er zo eentje.
Gewoon een tragisch ongeval, niet meer en niet minder!
Ze zijn daar knots, knetter gek, Helemaal doorgedraaid. Een kind mag daar dus ook al niet meer spelen en wordt voor vol aangezien. Tjonge jonge dat normale mensen daar onnozel kunnen zijn weet ik. Maar dat rechters dat in Amerika ook zijn......
Ze was samen met een vriendje!
Misschien is het wel een criminele bende, dan kunnen ze tenminste wat zwaarder straffen.
Is er dan helemaal niemand verzekerd daar? Als mijn dochter van (toevallig) 4, iemand schade toebrengt, is dat gewoon verzekerings werk, en ga je helemaal niemand aanklagen. Ik ben blij dat ik niet (meer
) in dat land woon!
Laatste edit 01-11-2010 21:34
Het lijkt mij duidelijk welke kant het opgaat. Over een tijdje zal een pasgeboren baby worden aangeklaagd als de moeder overlijd tijdens de geboorte. Overduidelijk geval van moord
Ik heb ook zoiets gehad, toen ik 11 was fietste ik naar school over een smal fietspad. En het was echt heel vroeg in de ochtend dus het was ontzettend donker buiten, en toen ineens doemde er een fietser op en zijn licht verblinde mij zodanig dat ik niet meer zag waar hij reed en toen reed ik recht tegen hem op. GROOOOTE knal!
Later eiste die man(die tussen de 50 en 60 jaar oud was) een vergoeding omdat hij zijn arm zou hebben gekneusd terwijl ik zelf ook bijna was overreden door een auto na op de straat te zijn gevallen!
Sommige mensen...
Quote
Zieltje:
Het lijkt mij duidelijk welke kant het opgaat. Over een tijdje zal een pasgeboren baby worden aangeklaagd als de moeder overlijd tijdens de geboorte. Overduidelijk geval van moord
helemaal mee eens, en in amerika staat daar ook nog eens de doodstraf op, dus is de beul ook meteen aan te klagen voor moord door de familie enz. het is allemaal onzin
Hoe is het mogelijk dat zoiets in een modern westers land gebeurd?? zoiets verwacht je in moslimlanden! Zo modern is Amerika dus niet...
Laten we het eens omdraaien: iedereen boven de zeg 70 jaar wordt verplicht om op straat een dikke schuimrubberen jas te dragen plus helm.
Als ze dan worden aangereden, is de kans op breken kleiner.
het kind spreekt nog niet eens in volzinnen, hell, ze weet niet eens wat volzinnen zijn, hoe wil je dat verantwoordelijk stellen.
gepie
Lid
WMRindex: 38
OTindex: 5
Wnplts: Rijpweteri
Die nabestaanden die een kind van 4 aanklagen zijn walgelijk. Ruiken zeker geld.
Typisch Amerika. En dat land wordt door de media en onze regeringsmensen gezien als het grote voorbeeld...
Het is om te huilen....
Quote CrippleX:
zoiets verwacht je in moslimlanden!
... misschien verwacht jij zoiets in moslimlanden, maar dat zegt meer over jou dan over de moslimlanden (wat een onzin trouwens om alle 'moslim'-landen over één kam te scheren...). Ik vind dat een ongelofelijk domme opmerking. In geen enkel moslimland zal een 4-jarig kind aangeklaagd worden voor zoiets. De Sharia is erg hard, en ik ben er ook beslist geen voorstander van, maar dit soort stupide dingen zul je niet tegenkomen. Dit soort dingen kunnen alleen (nog) in Amerika. Binnenkort misschien ook in Nederland, waarvan men uit alle macht probeert een soort VS in Madurodamformaat te maken...
@ CrippleX doe is effe normaal
tsss op de leeftijd van vier gooi je nog een blok voor de grap omdat je het niet door hebt wat de gevolgen zijn en die dame was de 80 gepaseerd die kon elk moment dood neervallen (ik weet nogal kort door de bocht maar haar tijd was op) als je een vier jarige daarvoor kan laten opdraaien ben je een zeer zielig persoon (ik denk dat ik daar een paar omaatjes van na de 80 ga aanklagen voor het ontwijken van de dood wedden dat ik win)
de nabestaanden moeten blij zijn dat ze zo oud was geworden 87 is oud en je kan op die leeftijd niet heel veel meer doen
Laatste edit 13-11-2010 12:58
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: