Quote:
Een Frans lingeriebedrijf ontwierp een magnetische collectie onder de naam 'Lingerie Dement'
ben dus eigenlijk nog te jong om erover mee te praten
heb ervaring met magneetjes aan mijn lichaam
om de één of andere reden ben ik bang voor piercings en tattoos. heb dus geen gaatjes in mijn oren
vind sommige sierraden voor in je oren wel leuk, maar oorclips die knellen en doen pijn....
ergens jaren '80 had ik oorknopjes met magneetjes gekocht. leek mij toen een goed idee....
was er al een keer een avond mee uitgegaan, ze knelden niet, zaten aan het eind van de avond nog waar ik ze thuis had aangebracht, dus niks mis mee, zou je zeggen
kort daarna ging ik een weekend naar een vriendin in Leeuwarden. ging vrijdagmiddag naar huis om te douchen en te verkleden (werkte in de tuinbouw en wilde niet vies aankomen in Leeuwarden), en bracht, toen ik mijn schone kleren aan had, mijn magnetische oorknopjes meteen al aan, dan hoefde ik vlak voor aankomst alleen mijn lippenstift nog maar aan te brengen (verder doe ik niet zo veel aan make-up, was toen al zo, doe ik nog steeds niet)....
echter, in de auto kwam ik eerst in een file, zat dus al anderhalf uur in de auto toen na Almere die oorknopjes (en de magneetjes ook) 'anders voelden', en kort na Lelystad viel de eerste oorknop van mijn oor, de tweede viel nog voor Emmeloord....
heb knopjes en magneetjes nog wel teruggevonden in de rails van mijn autostoel, maar de kracht was van de magneetjes af, dus gebruiken kon ik ze niet meer
draag dus nog liever géén lingerie dan dat ik mij nog een keer afhankelijk maak van magneten
oki, ik geef toe, de auto waarin mij dat overkwam was een Renault 14, inmiddels officieel de slechtste Renault aller tijden (was de carriere begonnen als een designstudie, die op een tentoonstelling zo 'aansloeg' dat ze hem maar zijn gaan bouwen, veel te snel en met veel te veel 'kunst en vliegwerk', motor en versnellingsbak kochten ze bij Peugeot bijvoorbeeld), en het kan best zijn dat die onder het rijden vreemde magnetische velden produceerde, is niet meer te achterhalen, want het grootste probleem was tenslotte de roestvorming