Man doodt reiger die vijver leeg eet
Een Apeldoornse viseigenaar heeft korte metten gemaakt met de reiger die zijn vijver leegat. De 57-jarige man pakte zijn luchtbuks en schoot de vogel dood.
De reiger was niet op slag dood. Een oplettende buurtbewoner vond het beestje en alarmeerde de Dierenambulance. De hulp kwam echter te laat. Zijn verwondingen waren zo erg dat hij een spuitje kreeg.
De dader is aangehouden. Hij moest zijn luchtbuks inleveren en heeft een proces-verbaal gekregen, zo meldt Omroep Gelderland.
Gerelateerde artikelen
Span dan een net over je vijver, sukkel. Iedereen weet dat reigers vis eten.
@Sjaak: Gewoon een paar visdraadjes van je dak naar de schutting. Dan blijven ze ook weg.
@Sjaak: inderdaad. Wat ook helpt is een dun koordje rondom de vijver, dan kunnen de reigers niet bij de rand komen.
Ik geef em wel een klein beetje gelijk. Als ik een vijver met dure vissen had die constant leeggeroofd werd zou ik ook in staat zijn zoiets te doen (sorry Marianne Thieme) Maar idd, een netje of een paar touwtjes zijn toch effectiever.
@Ronijn: Hoe durf je je te verheffen tot een hoogte waarin jij de macht tot je neemt om vervolgens onschuldige beesten te doden?
Laatste edit 22-11-2010 09:38
Z'n woede kan ik wel begrijpen. Al z'n dure vissies. Maar er zijn andere manieren om de vissen te beschermen.
Schieten is lullig.
@ Deresen:
Wie ben jij om de moraalridder uit te hangen? Er zijn altijd issues die niet bij het verhaal staan.
Wat als die meneer geen draden van Het dak kan trekken, omdat hij vogels heeft. Oordelen gaat wel erg makkelijk he?
Quote
Deresen:
@Ronijn: Hoe durf je je te verheffen tot een hoogte waarin jij de macht tot je neemt om vervolgens onschuldige beesten te doden?
Laatste edit 22-11-2010 09:38 @Derensen: Eerst eens goed lezen wat Ronijn schrijft, lijkt mij verstandig.
Quote
Deresen:
@Ronijn: Hoe durf je je te verheffen tot een hoogte waarin jij de macht tot je neemt om vervolgens onschuldige beesten te doden?
Laatste edit 22-11-2010 09:38 Ik hoop dat jij vegetarisch bent
Quote:
Hij moest zijn luchtbuks inleveren en heeft een proces-verbaal gekregen, zo meldt Omroep Gelderland.
poehpoeh zware straf hoor de doodstraf is er niks bij
Stom om die reiger dood te schieten. maar ik ik kan begrijpen dat ie boos was. Waarom hij er niet aan gedacht heeft om een net over de vijver te spannen is mij een raadsel. Als je vissen houdt weet je dat er visdiefen op afkomen.
Er zijn idd oplossingen te bedenken, maar reigers doen steeds meer moeite voor die makkelijke hap in een vijver. Ik heb al filmpjes gezien dat ze gewoon door het net heen een koi vangen. Best pijnlijk als dat er 1 is van paar honderd euries...
@Asifu, ik reageer hier op robijn, niet op het verhaal.
@Chill:
Quote:
Als ik een vijver met dure vissen had die constant leeggeroofd werd zou ik ook in staat zijn zoiets te doen
Dat betekend dat Robijn in staat zou zijn om zoiets te doen. Daar ben ik op tegen.
@Sjaak: misschien vond hij dat een lelijk gezicht.
Weer een voorbeeld van achterlijk gedrag. Geef vooral die reiger de schuld, terwijl je zelf de verantwoordelijkheid hebt om je bezit op een verantwoorde, diervriendelijke manier te beschermen. Een net of enkele draadjes spannen om de reiger te weren was veel beter geweest. Als jij zo stom bent om je vijver onbeschermd te laten, dan is alles wat er met de inhoud gebeurt jouw fout. Die vent komt er nog veel te makkelijk vanaf. Een boete van een paar duizend euro zou meer op zijn plaats zijn.
@ Tom-Servo: een lelijk gezicht is geen excuus om iets niet te doen.
Nou had ik altijd gedacht terug te willen keren als reiger. Juist omdat je dan van vijver tot vijver kunt gaan en ongestoord visjes eten.
Maar met zulke malloten weet ik het niet meer
tja of je werk gewoon goed doen
dan heb je achteraf de ellende niet
Er zijn zoveel andere manieren om een reiger te verjagen, hoe haalt ie het in zijn hoofd om een reiger te doden die puur alleen doet wat de natuur hem ingeeft , gekke mensen op de wereld
Het is niet goed te praten, maar mensen die geen vijver hebben moet wel hetvolgende weten. Draadjes spannen helpt niet. Ik had zelfs schrikdraad over en langs de vijver geplaats. meneer de reiger heeft dat bekeken en stapte vrolijk over den draden heen. Een bewegingsmelder gekoppeld aan de waterkraan hielp een paar weken. Op een ochten stond vadertje reiger gewoon NAAST de bewegingsmelder of naast de kraan. En nat worden vond ie ook niet echt vervelend. Ze zeggen dat reigers niet vertikaal kunnen landen, ook dit is een fabel. Geluid - zilverpapier .... nee mensen, moeder natuur is vele malen slimmer. En ik heb de vijver uiteindelijk vervangen door een groep mooie planten. Omdat ook vogels onder een net kunnen kruipen en dan verzopen die beestjes.... Een vijver is leuk, geen vijver is diervriendelijker !!!
Ik vind het al fout dat hij de reiger neerschoot, maar nog erger vond ik dat hij het beest uit zijn lijden verlost heeft. Het beest was nog niet dood en heeft dus pijn geleden tot dat het uit eindelijk toch nog overleed.
Ik vind mensen met zulke dure vissen die zeuren over reigers hypocriet. Dit is de natuur WELKOM! Hou dan je dure vissen binnen of zet er een kas omheen. Je zoekt maar een goed alternatief zonder de rest van de natuur te doden.
De 57-jarige man pakte zijn luchtbuks en schoot de vogel dood. De reiger was niet op slag dood. ........... Zijn verwondingen waren zo erg dat hij een spuitje kreegDus hij shoot hem niet dood
iig. als hij hem wel in een keer dood geschoten zou hebben zou er minder ophef zijn geweest. Vind het wel kwalijk dat hij het beestje heeft laten kreperen. Maak het dan ook af.
Quote
keijzer:
Quote:
Hij moest zijn luchtbuks inleveren en heeft een proces-verbaal gekregen, zo meldt Omroep Gelderland.
poehpoeh zware straf hoor de doodstraf is er niks bij
Wat jij blijkbaar niet weet, is dat deze persoon een overtreding heeft gemaakt die valt onder de WWM (wet wapens en munitie). Dat blijft je heel lang achtervolgen. Deze man zal dus bij een rijksoverheid niet meer hoeven te solliciteren o.a. Ook andere bedrijven willen daar nog wel eens naar kijken/vragen.
Heeft iemand wel eens overwogen dat het vrij natuurlijk is om die Reiger te doden?
Wat doen natuurvolken, wat deden onze steentijdvoorouders met roofdieren die hun oogst of kuddes bedreigden? . . Precies....
Alleen wij zijn nu beschaafd geworden en mogen alleen elkaar nog in verwoestende oorlogen afmaken. Dieren moeten we afblijven. . .Zelfs muizenvallen moeten al "humaan" zijn....
Zie het verhaal van EdgarPoe: het niet doden van de reiger heeft als consequentie de dood van de vissen. Waarom mogen die niet beschermd worden?
De man had het stiekummer moeten doen, zonder dat zijn buren wisten dat hij zo'n ding had. . . .
Laatste edit 22-11-2010 12:19
Quote
Donder:
Quote
keijzer:
Quote:
Hij moest zijn luchtbuks inleveren en heeft een proces-verbaal gekregen, zo meldt Omroep Gelderland.
poehpoeh zware straf hoor de doodstraf is er niks bij
Wat jij blijkbaar niet weet, is dat deze persoon een overtreding heeft gemaakt die valt onder de WWM (wet wapens en munitie). Dat blijft je heel lang achtervolgen. Deze man zal dus bij een rijksoverheid niet meer hoeven te solliciteren o.a. Ook andere bedrijven willen daar nog wel eens naar kijken/vragen.
Nou er is nogal wat onduidelijkheid en discussie over luchtbuksen. Er is namelijk een groep van die "wapens" die niet onder de WWM vallen en dus niet verboden zijn.
Deresen,
Dat boeit werkelijk waar niemand dat jij daar op tegen bent.
@Asifu: Wie ben jij dan om het akkoord te vinden dat die vogel afgeschoten word?
Er zijn meer mogelijkheden om je vis te beschermen reigers eten nou eenmaal vis is de natuur
als je dan vis wilt houden moet je ze beschermen tegen de natuur lijkt me logisch
Terecht!
Misschien heeft ie ook nog tips voor mollen in de tuin?
@noshit4u: inderdaad, je moet ze beschermen tegen de vijandige natuur, dus is doodschieten van die reiger een extreem efficiënte oplossing. Schei toch uit met zijn allen over hoe zielig het is dat er een reiger wordt doodgeschoten. We vreten met zijn allen legbatterij-eirene, gemartelde kippen, gemartelde varkens, gemartelde koeien en kom me niet aan met ge-oh over scharrelvarkens en dat soort onzin, want ook die beesten zijn nog lang niet in een goede omgeving. En dan zemelen over iemand die zijn vijver beschermd. Weliswaar op een domme manier, maar de reacties hier zijn behoorlijk hypocriet.Excuus voor een paar foutjes: eirene zijn natuurlijk eieren en beschermd moet beschermt zijn. Te snel, pfff, oei, oei
Laatste edit 22-11-2010 12:58 Laatste edit 22-11-2010 12:58 Laatste edit 22-11-2010 12:58
Quote:
Quote Deresen:
@Ronijn: Hoe durf je je te verheffen tot een hoogte waarin jij de macht tot je neemt om vervolgens onschuldige beesten te doden?Laatste edit 22-11-2010 09:38
Ik hoop dat jij vegetarisch bent
vegatarisch zijn is dan nog niet genoeg, wat denk je dat er met die arme aardappelplantjes gebeurd wanneer je hun wortels op eet, of met de worteltjes? Die gaan dood en zijn ook levende wezens.
Allemaal kwestie van waar je de lijn trekt
Opossing is simpel:
Neem en dolfijn, reigers eten geen dolfijnen.
Weer typisch Nederland tegen de man is proces-verbaal op gemaakt een kleine boete, en meneer is er weer klaar mee, en koopt dood leuk een nieuwe buks.
Arme Reiger
Quote zImage:
[i]...... Vind het wel kwalijk dat hij het beestje heeft laten kreperen. Maak het dan ook af.
Mogelijk had de reiger nog kans gezien om weg te vliegen.
Vuile vieze moordenaar! Wat zou ik die vent graag een schot hagel in zijn zijn achterste afschieten! Zodat hij voorlopig niet meer kan zitten!
Mijn zusje heeft een grote vijver waar ook reigers op af komen, maar zij heeft er een fijn gaaswerk overheen gespannen. Dat kostte die vent zeker te veel moeite en geld? Of hij wilde gewoon jagertje spelen! Stomme vent!!!Liefdeloze rot kerel!
Quote Ronijn:
Ik geef em wel een klein beetje gelijk. Als ik een vijver met dure vissen had die constant leeggeroofd werd zou ik ook in staat zijn zoiets te doen (sorry Marianne Thieme) Maar idd, een netje of een paar touwtjes zijn toch effectiever.
Mee eens. Word hier nu net zoveel ophef over gemaakt als die mus?
Ik vind het wel heel aandoenlijk dat iedereen hier zo mee leeft met die reiger..
Zou die vast fijn vinden..
@zImage: Als hij hem in 1x had dood geschoten was er ook ophef geweest gewoon meyt je poten van de natur afblijven, gewoon geen vissen nemen als je ze niet van reigers kunt beschermen of wil accepteren dat reigers vissen eten.
@Donder: Ach hij is 57 denk je dat hij daar nog behoefte aan heeft met 10 jaar gaat hij toch al met pensioen.
@Invisible: Lekker natuurlijk om op een afstand op een onschuldig dieren zitten schieten, en slaat nergens op om onze voorouder uit de steentijdperk er bij te gaan halen, tegenwoordig zijn wij inventief genoeg om onze waren van gevaren van buitenaf te beschermen, of net wat Edgar Poe zegt; gewoon geen vissen houden, dan hoef je ook niks te beschermen;)En wat betreft je opmerking over elkaar mogen afschieten in verwoestende oorlogen, ik weet niet hoe het bij jou zit maar daar ben ik ook geen voorstander van, maar dat het helaas gebeurt kan ik ook niks aan doen, ik zou het liever anders zien" een grote vredelievende aardbol"
@knoeier:
Quote:
Deresen,
Dat boeit werkelijk waar niemand dat jij daar op tegen bent.
Denk jij dat?
@Mrllmrs: Terecht!
Quote:
Misschien heeft ie ook nog tips voor mollen in de tuin?
Iemand nog tips om Mrllmrs de mond te snoeren?
@Hart: Kunnen wij het helpen dat dieren in slachterijen slecht behandeld worden? Ook daar ben ik geen voorstander van, en hoe weet jij zo zeker dat de mensen die hier reageren vleeseters zijn?
@cobaco: Dat is appels met peren vergelijken.
@Noble-Death: Er bestaan gelukkig ook nog mensen met een hart voor dieren.
Laatste edit 22-11-2010 14:03
Quote EdgarPoe:
Het is niet goed te praten, maar mensen die geen vijver hebben moet wel hetvolgende weten. Draadjes spannen helpt niet. Ik had zelfs schrikdraad over en langs de vijver geplaats. meneer de reiger heeft dat bekeken en stapte vrolijk over den draden heen. Een bewegingsmelder gekoppeld aan de waterkraan hielp een paar weken. Op een ochten stond vadertje reiger gewoon NAAST de bewegingsmelder of naast de kraan. En nat worden vond ie ook niet echt vervelend. Ze zeggen dat reigers niet vertikaal kunnen landen, ook dit is een fabel. Geluid - zilverpapier .... nee mensen, moeder natuur is vele malen slimmer. En ik heb de vijver uiteindelijk vervangen door een groep mooie planten. Omdat ook vogels onder een net kunnen kruipen en dan verzopen die beestjes.... Een vijver is leuk, geen vijver is diervriendelijker !!!
een vijver zonder vissen is toch ook mooi??
Hee mensen, misschien moest die man gewoon een rustig gesprek aan gaan met die reiger en hem vragen om het niet meer te doen!
Zet er dan ook een bordje neer; Dit is een reigeronvriendelijke vijver
Ook weer een manier om van dat probleem af te komen
.
@TheAnimalFriend: Ik ben ook blij dat er nog mensen zijn die een hart voor dieren hebben. Dat heb ik ook. Maar de reacties die soms worden gegeven zijn zwaar overdreven.
Kijk als ik het verhaal hoor dat eenden met pijlen enzo beschoten zijn of dat een kat gestenigt is.
Dat is gewoon puur geweld. Dat moet inderdaad zwaar gestraft worden.
Maar sommige mensen willen zware straffen als iemand bijvoorbeeld per ongeluk een vogel al aanrijd...
Het is jammer van de reiger.
Maar dat is dan ook alles.
Zonde van de vogel.
@Noble-Death:
Quote:
Maar sommige mensen willen zware straffen als iemand bijvoorbeeld per ongeluk een vogel al aanrijd...
Daar is nu hier geen sprake van.
Er is hier niet per ongeluk een dier gedood, maar moedwillig afgeslacht uit eigenbelang, of ergernis.
Dus de reacties zijn wel degelijk terecht
Wat een ophef hier zeg. Jammer voor die reiger, ik zal er trouwens geen traan om laten, dat ie dood is en er niks van snapt waarom hij is neergeknald.
Ik kan wat mensen die nooit een netje zullen spannen of kabeltjes zullen trekken want "ik heb een vijver voor mijn plezier, daar ga ik geen lelijke netten over spannen".
En dan krijg je dit soort gezeur, half nederland in rep en roer om een reiger.
@Paultje: hierboven heb je kunnen lezen dat vaak netten en/of draden spannen niet helpt.
Zelf vind ik reigers een van de mooiste vogels die er zijn, dus vind het wel zonde als die verongelukken.
@Paultje: Ik hoop dat jij geen dieren hebt en er ook nooit een zal nemen want je bent het niet waard
@ Sjaak, Helemaal geen slecht idee!
Ik hoop dat alle mensen, die boos zijn op die kerel, zelf niet hypocriet zijn. Maar ik vermoed dat de meestten dat wel zijn.
Zijn jullie allemaal veganisten? Kijken jullie waar je loopt, mep je nooit muggen en vliegen, rijden jullie geen auto/brommer/enz, hebben jullie geen leren riem/jas/tas, kopen jullie geen stroom van waterkrachtcentrales e.d.?
Oiiii das lastig hé...
Niet om dit goed te praten, maar meer om jullie even op je plek terug te zetten!
domme kortzichtige vent
alle oplossingen die hier aangedragen worden zijn beter, omdat:
- er geen reiger van gewond raakt of erger
- ze ook tegen meerdere reigers helpen (die schietpartij hielp echt alleen maar tegen die éne reiger tenslotte)
bestaan die plastic reigers eigenlijk nog? hadden we vroeger bij mijn ouderlijk huis bij de vijver gezet toen we ontdekten dat er vissen in zaten (waarschijnlijk meegekomen met waterplanten, om de waterplanten was die hele vijver tenslotte begonnen)
rond 1980 waren er al reigers die daar niet meer in trapten
ook toen was dat van die draden al bekend, en mijn moeder en ik hadden een cursusje macramé gedaan, dus die konden we best mooi spannen
Ze hadden dat spuitje beter aan die man kunnen geven. Hoe kortzichtig kun je zijn ...
Quote
botte bijl:
domme kortzichtige vent
alle oplossingen die hier aangedragen worden zijn beter, omdat:
- er geen reiger van gewond raakt of erger
- ze ook tegen meerdere reigers helpen (die schietpartij hielp echt alleen maar tegen die éne reiger tenslotte)
bestaan die plastic reigers eigenlijk nog? hadden we vroeger bij mijn ouderlijk huis bij de vijver gezet toen we ontdekten dat er vissen in zaten (waarschijnlijk meegekomen met waterplanten, om de waterplanten was die hele vijver tenslotte begonnen)
rond 1980 waren er al reigers die daar niet meer in trapten
ook toen was dat van die draden al bekend, en mijn moeder en ik hadden een cursusje macramé gedaan, dus die konden we best mooi spannen
Euhm je spreekt jezelf wel heel snel tegen en hebt kennelijk niet gelezen dat de meestte van de oplossingen niet (meer) werken.
Je oppert het gebruik van een nepreigen wat al sinds 1980 niet effectief meer is...
En het is discutabel of draden spannen zodat de reiger niet kan landen de reiger niet verwond. Omdat mensen zelf de draden nauwelijks willen zien gebruiken ze vislijn en wie zegt dat de reiger daar niet eers probeerd te landen en met zijn vleuges het visdraad snijd? Of dat hij land op het net en vast komt te zitten? Schrikdraad vinden wij mensen ook niet prettig om aan te raken...
Kortom we mogen dieren wel pijn doen, maar niet genoeg dat ze niet normaal verder kunnen leven...
botte bijl: Macramé das lang geleden, je hebt het toch niet te fijn gedaan? want dan wordt het voeren weer zo lastig
@Xantip:
ik opperde die nepreiger niet, vroeg mij alleen af of die dingen nog bestaan....
wij spanden draden die duidelijk zichtbaar waren en niet scherp (macramétouw), was gewoon een kunstuiting die ook nog reigers tegen hield
Xantip:
Quote:
Kortom we mogen dieren wel pijn doen, maar niet genoeg dat ze niet normaal verder kunnen leven...
Volgens mij ben jij niet helemaal lekker in je hoofd
@Botte Bijl,
ja ze bestaan nog, maar werken net als vele dingen niet meer. Draden spannen die zichtbaar zijn werkt ook niet, stappen ze gewoon overheen.
Reigers zijn mooie beesten, maar ik hecht meer waarde aan mijn koi's... Dus dat een reiger zich pijn kan doen als hij mijn koi's wil vangen neem ik op de koop toe...
Moest wel lachen toen ik dit las.
M'n vader heeft zelf ook een buks en heeft al tientallen van die rotbeesten doodgeschoten toen ze in de vijver zaten.
En dan kan je wel zeggen: "maar die beesten moeten ook eten". In die vijver zwemmen alleen maar HELE grote Koi-karpers, ze proberen die te pakken en laten ze weer los wanneer ze er achter komen dat ze hem niet op kunnen tillen.
+ we wonen naast een polder, gaan ze daar maar lekker visjes eten.
@TheAnimalFriend:
die vijver was in 1978 gegraven, ongeveer een jaar later ontdekten we dat er vissen in zaten, en kort daarna zagen we dat er reigers waren die de vissen eruit probeerden te halen....
we hadden toen een jaar of 2 eerder macramé geleerd, en (ook omdat die vijver bijna tweederde van de voortuin besloeg) hebben moeders en ik iets gevlochten met openingen waar een voetbal doorheen kon (met 3 kleuren touw, gebroken wit, beige en okergeel)
@TheAnimalFriend:
ik vat alleen samen wat mensen hier opperen. Je kan je vijver niet reiger proof maken zonder risico te lopen dat je de reiger pijn doet. En kennelijk wordt dat wel geaccepteerd door alle mensen die kwaad zijn op de reiger schutter...
Quote
vinkie:
Moest wel lachen toen ik dit las.
M'n vader heeft zelf ook een buks en heeft al tientallen van die rotbeesten doodgeschoten toen ze in de vijver zaten.
En dan kan je wel zeggen: "maar die beesten moeten ook eten". In die vijver zwemmen alleen maar HELE grote Koi-karpers, ze proberen die te pakken en laten ze weer los wanneer ze er achter komen dat ze hem niet op kunnen tillen.
+ we wonen naast een polder, gaan ze daar maar lekker visjes eten.
Vinkie, ookal zijn ze niet te groot, dan nog laten ze vaak paar vissen achter. Maar dat is kennelijk normaal....
Xantip: Een reiger blijft net zolang terugkomen totdat er niets meer te vangen valt.
@vinkie: Zozo stoer hoor
, ik mag lijden dat er een politieagent op deze site zit me te kijken en via je ip adres even een bezoekje bij jou en die dieronvriendelijk pa van jou komt brengen
Logisch toch. Irritante rotvogels.
Gut, volgens min beginnen hier nu een stel pubers reacties uit te lokken, toch Tido?
Oké, ik geef toe dat ik geen goeie argumenten oid heb.
Maar ik vind wel dat je zoiets mag doen als een reiger elke dag naar je vissen staat te happen.
Laatste edit 22-11-2010 21:00
Xantip: wat jij als minpunten noemt, doet die kerel ook.
Daarnaast schiet hij ook nog eens een reiger dood, terwijl er betere oplossingen zijn.
Eerder hebben we al eens gesteld dat mensen die zo gemakkelijk dieren vermoorden, op zeker moment heel gemakkelijk ook het wapen op mensen richten.
Het enige wat ik hier zielig aan vind is dat hij niet in 1 keer in doodgeschoten. Voor de rest geef ik hem groot gelijk. It's kill or be robbed!!
Quote
TheAnimalFriend:
@Paultje: Ik hoop dat jij geen dieren hebt en er ook nooit een zal nemen want je bent het niet waard
Je hebt duidelijk niet gelezen wat ik heb geschreven en wie ben jij om te vertellen wat ik waard ben? Je oordeelt er maar op los in dit topic. Stoof die reiger op met een uitje en neem er een wijntje bij, kom je misschien een beetje tot rust.
@ledi: Er zijn veel mensen die wilde ratten vangen (in de achtertuin) en afknallen. Vind je dat ook erg?
Verder blijken dierenvrienden toch wel erg aggresief te zijn, ik noem geen namen maar denk aan een bepaalde vermoorde politicus...?Wat een geneuzel om zo'n beest...volgende keer in de biobak, geen haan die ernaar kraait.
@Paultje: Jij bent echt niet goed bij je hoofd en je hebt totaal geen greintje gevoel in je flikker, en geen respect voor wat andere mensen voelen voor dieren.
En ik heb wel degelijk goed gelezen wat jij geschreven hebt.
Weet je zelf wel wat je schrijft?
En jij bent inderdaad geen dieren waard als jij zo met een levend wezen omgaat.
Je kan het ook zien dat die vent dus nu misschien wel 10 levens heeft gered door er maar 1 te nemen.
Maar als het een vos of wolf is die vee aanvalt is het zeker niet erg om die vos te schieten?
Ten eerste vind ik de reactie van die man niet eens zo verkeerd.
De uitvoering had alleen beter gemoeten. Die reiger had hij niet moeten laten creperen, maar zijn 'zaak' moeten afmaken.
Nu was er sprake van onnodig dierenleed, en dus was meneer fout.
Ben overigens ook van mening dat er eerst gekeken moet worden of er een andere oplossing is voor het probleem... een oplossing die de dood van de reiger had voorkomen.
Quote
gloria:
Vuile vieze moordenaar! Wat zou ik die vent graag een schot hagel in zijn zijn achterste afschieten! Zodat hij voorlopig niet meer kan zitten!
Mijn zusje heeft een grote vijver waar ook reigers op af komen, maar zij heeft er een fijn gaaswerk overheen gespannen. Dat kostte die vent zeker te veel moeite en geld? Of hij wilde gewoon jagertje spelen! Stomme vent!!!Liefdeloze rot kerel!
Lol!!
Als het een vrouw was had je vast niet zo fel gereageerd gezien je mannenhaatreputatie.
Overigens: weleens een reiger eendenpullen zien opvreten? Dan kun je ze ook wel schieten!
Laatste edit 23-11-2010 01:29
Quote
ledi:
Eerder hebben we al eens gesteld dat mensen die zo gemakkelijk dieren vermoorden, op zeker moment heel gemakkelijk ook het wapen op mensen richten.
Euhm dat is vast een onderzoek geweest ooit, maar als je net als bij de onderzoeken over "agressie door gamen" er maar genoeg onderzoeken naar doet... Dan ga je giga veel tegenstrijdige resultaten zien.
@TheAnimalFriend:
Je wordt kennelijk erg boos op mensen die jouw mening niet delen. Maar je mag het dan nog zo goed voor hebben met de dieren, je behandeld mensen niet zo netjes.
@iedereen die voor de reiger op komt:
Jullie zien de reiger hoger staan in de voedselketen dan vissen, maar vergeet niet dat wij mensen nog weer hoger staan dan de reiger. Wij mensen leggen kunstmatige vijvers aan met tam gemaakte vissen. De reiger krijgt eigenlijk een onnatuurlijk gedekt tafeltje. Ze ontwijken de opgelegde obstakels en gaan aan tafel.
Dat mensen daar wat aan doen is een logisch gevolg.
Wij mensen handelen naar gevoel, als je kat/hond/konijn of ander huisdier aangevallen wordt probeer je jouw huisdier toch te beschermen? Vissen in tuin vijvers zijn ook huisdieren...
Xantip schreef: als je kat/hond/konijn of ander huisdier aangevallen wordt probeer je jouw huisdier toch te beschermen? Vissen in tuin vijvers zijn ook huisdieren...
------------------
Natuurlijk maar wij doen dat verdomme niet met een geweer.
Xantip: je kletst leuk, maar je ..... nog beter.
Tsja komt op mij neer (na alle andere reacties ook gelezen te hebben) dat wij hier te maken hebben met een aantal mensen die vrij hypocriet zijn... Ik weet zeker dat jullie weleens een vlieg of mier gedood hebt.
Het tegen houden van reigers die je vijver leegroven met visdraad? is dat niet net zo erg als hem neer schieten met een luchtbuks?
Die reiger ziet dat visdraad waars niet en dan...?
Mijn Oma had ook een vijver vol met Japanse Koikarpers ter waarde van enkele duizende euro's Slechts 1 reiger vrat in 1 nacht 5 Koikarpers op ondanks de visdraden de netten erover heen etc etc.
Misschien zelfde situatie als van de vos die bij de boer kippen komt stelen? het is zijn natuur en toch word de vos verjaagd/neer geschoten...
Quote ledi:
Natuurlijk maar wij doen dat verdomme niet met een geweer.
Wederom wij ik je erop dat je zegt dat je dieren wel voor mag trekken ten op zichte van andere dieren, je mag je voorkeur dier beschermen (vat ik op als de ander pijn doen en dus dominant aan te zijn en te verjagen) maar een geweer is uit den boze. Sorrie dat gaat er bij mij niet in!
Xantip: ik kan dit niet anders lezen dan dat jij doodschieten gelijk stelt met een klap verkopen.
Trouwens je moet wel reëel blijven: normale mensen komen op voor de zwakkere.
Als mijn hond ooit een kat zou hebben aangevallen, had die op zijn donder gekregen, terwijl ik geen kattenliefhebber ben.
Dus voorkeur heeft hier weinig mee te maken.
Laatste edit 23-11-2010 10:02
@ledi, als ik moet kiezen tussen snelle pijnloze dood of kans op lange lijdensweg... Ja doe dan maar de snelle pijnloze dood.
Ik denk dat je niet zo ver nadenkt over de mogelijke gevolgen van genoemde suggesties, er kan daar een langzame pijnlijke dood uit volgen in ongelukkige gevallen...
Xantip: zie even mijn toegevoegde zin.
Wat jouw laatste toevoeging betreft: verdedigen betekent dus voor jou automatisch pijn doen (in de zin van langzame dood). Vreemd.
Laatste edit 23-11-2010 10:06
@ledi:
Als je mijn tekst goed leest zeg ik dat het mogelijk is dat lijdensweg een gevolg kan zijn van pijn doen.
Stel ik span visdraden over mijn tuin, die reiger probeerd te landen en beschadigd zijn vleugel...
Stel ik span schrikdraad rond mijn vijver, de reiger krijgt een stroom schok en vliegt van schrik tegen de muur of schutting...
Ik noem maar wat scenario's die tot een lijdensweg uitmonden.
Wat betrefd huisdieren zoals honden en katten, ik denk dat ik de andere hond wel zal schoppen als deze mijne (heb er geen ivm tijd, wel gehad) echt aanvalt. In Nederland hebben we gelukkig weinig zwerfhonden, en dus zal de baas van de aanvallende hond wel met hem naar de dierenarts gaan mocht deze gewond zijn. Maar een zwerfhond kan wel lang lijden door zon schop...
Nu kun je vanalles denken te concluderen, maar ik zal je even voor zijn. Ik doe de meeste dieren niet onnodig pijn, maar ben wel in staat mijn dieren (dus waar ik emotionele waarde aan hecht) te beschermen. En dat kan onbedoeld wel vervelende gevolgen hebben.
Ik vind het wel grappig dat zoveel mensen dit zo erg vinden voor die reiger, maar het tegelijkertijd dan weer niet erg vinden voor die vissen dat ze opgegeten worden.
Vissen zijn toch ook dieren? Wie heeft er besloten dat die reiger meer recht heeft om te leven dan die vissen?
Desalniettemin vind ik neerschieten ook een nogal brute oplossing. Ik denk dat ik zelf gekozen zou hebben voor enkele strategisch geplaatste sproeiers en een bewegingssensor. Maar dan wel weer met voldoende druk erop dat dat beest niet zomaar kan blijven zitten...
Quote
Deresen:
@Asifu, ik reageer hier op robijn, niet op het verhaal.
Chill:
Quote:
Als ik een vijver met dure vissen had die constant leeggeroofd werd zou ik ook in staat zijn zoiets te doen
Dat betekend dat Robijn in staat zou zijn om zoiets te doen. Daar ben ik op tegen.
Ik ben het er in zoverre mee eens dat ik zijn frustratie kan begrijpen
Als er iets lelijk is zijn het draden die door je tuin lopen tegen reigers of netten over je vijver
Er is nog wel een derde optie dan dat is een sproeier met bewegingsmelder erin dan wanneer er een kat of reiger of zelfs inbrekers in je tuin en bij de vijver komen krijgen ze de volle laag van een waterstraal die een bereik heeft van 25 meter in afstand en 6 meter in de breedte afhankelijk van hoe je hem instelt
Het enige dat dan nodig is zijn kabels die in de grond liggen voor stroom en water
Dan blijven ze wel weg hoor
gewoon afknallen die beesten
je zal voor ik weet niet hoveel geld aan vis hebben
Die reiger doet gewoon wat de natuur hem ingeeft.Het is maar goed dat ik het niet gezien heb want ik had hem verzopen in zijn eigen vijver Die beul!!!
Ik heb zelf ook een mooie grote Koivijver. Daar zit voor ruim 6 maandsalarissen Koikarpers in. Waarom? Omdat ik dat mooi vind en leuk ook. Die beestjes zijn zo tam, die eten gewoon uit je hand. Daar zit ook het probleem, want zodra de reiger met z'n snavel even het water beroerd dan komen de koi's er gezellig op af. Dus zijn die beestjes weerloos. Jawel mensen, ook dat zijn dieren. Dus als je moet kiezen tussen 40 vissen dood of 1 zo'n irritante reiger, dan weet ik het wel. Gelukkig heb ik buren die me wel begrijpen en het er dus ook wel mee eens zijn dat ik al 2 reigers heb afgeschoten bij m'n vijver.
Dan kunnen we wel zeggen van doe schrikdraad om je vijver heen, Span draden boven je tuin. Nou, dat heb ik allemaal. Maar die pokkebeesten komen er soms toch door want ze zijn slim. Dan kan je lijdzaam toezien hoe ze voor 15.000 euro aan vis opvreten (het is de natuur) maar je kan ook denken van of 1 reiger dood of 300 vissen dood. Wat kies jij?
De reiger is een mooie vogel, dat zeker. Maar ik laat niet zomaar een reiger al mijn vis opeten. Ikzelf eet ook geen € 15.000,- aan vis per jaar, waarom mag een reiger dat dan wel? Ik knal ze gewoon af en dat gebeurd heus niet vaak.
Het probleem met de reiger is dat ze echt heel slim zijn en werkelijk net zo lang blijven terugkomen tot je vijver helemaal leeg is. Als jullie nu zien dat er stukje bij beetje zoveel geld van je rekening geplunderd wordt door derden, blijf jij dan ook rustig en denkt dan van ach, dit is nu eenmaal de natuur?
De man in het artikel beschermde zijn vissen en daarmee is het een natuurliefhebber.
Groetjes van een Koikarperhouder
ik denk dat hier een spraak verwarring is
een reiger eet nou eenmaal vis,en dat is zijn goed recht,het enige is hij weet het verschil niet tussen waar hij wel en niet mag gaan vissen,helaas bestaat voor hem geen wetboek[u]
Verschrikkelijke vogel! Rot op of ik rijg je aan m'n hooivork! Nee! Niet meneer Pad!
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: