Autodief scheldt moeder uit voor achterlaten van kind in auto
Texas - Een vrouw is uitgescholden door een man die haar auto had gestolen.
Hij was kwaad, omdat ze haar kind erin had laten zitten.
De 22-jarige vrouw en haar vriend parkeerden de auto op de parkeerplaats aan het strand vlakbij de plek waar ze wilden gaan vissen.
Achteraf vonden ze het te koud voor hun peuter en besloten om het kind in de auto te laten met de motor en de verwarming aan.
De vrouw ging haar vriend helpen met het brengen van het visgerei naar het strand, toen een dakloze man in de auto sprong en wegreed.
Een paar minuten later kwam de autodief terug en begon te tieren dat ze hun kind niet in de auto hadden mogen achterlaten.
De openbare aanklager besloot de ouders niet te vervolgen.
Gerelateerde artikelen
Hihihi. Die kreeg de schrik van zijn leven. Bleek ie ook nog een kind te hebben gejat.
Maar in plaats van dat ie nu zich zelf uit ging schelden deed ie dat tegen de ouders. Omdat die die in zijn ogen schuld hadden aan het feit dat hij de auto niet zomaar mee kon nemen. Rare man.
ik vind het dan wel netjes dat hij het kind niet uit de auto gooit toen hij het vond
ik vind het wel heel grappig dat hij daarvoor terugrijd, niet het eerste wat je verwacht
maar erg dom van die ouders, het kan levensgevaarlijk zijn
Je laat je kind toch niet alleen in een auto achter.
Wel netjes dat de dief even terug kwam
, maar is de dief nu gepakt/vervolgd of niet daar staat weer niets over.
Dit is de omgekeerde wereld.
Is die dief nou gepakt , of kreeg die een paar veren in zijn reet omdat die het kind terugbracht.
Vrij onverantwoordelijk om een kind alleen achter te laten in een auto met draaiende motor. Gelukkig was het een sociale dief met meer verantwoordelijkheidsgevoel dan de ouders.
Haha hij is een beetje de weg kwijt denk ik.
Dat doet zelf dingen die niet mogen, maar leest wel anderen de les. Die kan zo bij de politie gaan werken.
Beetje dom van die ouders. Dan had paps toch wel een keertje extra kunnen lopen met zijn visspullen? De volgende keer zullen ze wel twee keer nadenken voor ze hun kind alleen achterlaten.
Dat kindje heeft geluk gehad. Het had zoveel anders kunnen aflopen. Ik hoop de ouders er van geleerd hebben.
Tuurlijk het was niet oke om die auto te jatten,maar "keurige" dief die terug rijd om in ieder geval het kind weer "veilig" terug naar ouders te brengen .. al twijfel ik of dit kind wel veilig is bij ouders die het alleen in een auto achterlaten .
Wat een onzin hier over al die mensen die zeiken dat je een kind niet alleen in de auto kan achterlaten.
Je kan een kind best eventjes alleen laten in een auto (Eventjes,als in een paar minuutjes en uiteraard niet in de volle zon etc).
Oké, in dit geval staat de motor aan en dat vind ik ook niet kunnen, maar volgens mij zijn sommige hier meer gevallen over het feit dat een kind even alleen in een auto zit.
Verder wel een hele sociale asociale dakloze!
Zo de tandjes xd.. .dat is toch een raar verhaal : wel netjes dat hij de auto terug brengt
@DrZiggy, ik denk inderdaad dat je een kind niet alleen in een auto kan laten zitten, zelfs niet voor een paar minuutjes, er kan een heleboel gebeuren in een paar minuutjes.. er lopen teveel gekken rond in deze wereld dat ik het onverantwoord vind .
Of het nu met of zonder lopende motor is het blijft gevaarlijk!
Gekken lopen overal rond. Dan mag je je kind helemaal nergens een paar minuutjes alleen laten. Ook niet in je eigen achtertuin met omheining, of zelfs maar op z'n slaapkamer. Stel er komt een dief net via dat raam binnen..
Een kind in een auto, aangenomen dat het in een goedgekeurd kinderstoeltje zit, kan nergens naar toe en kan je best even alleen laten.
Inderdaad je kan een kind nooit uit het oog verliezen, daar zijn het kinderen voor. neem die verantwoordelijkheid of begin niet aan kinderen is mijn mening.
Quote DrZiggy:
Een kind in een auto, aangenomen dat het in een goedgekeurd kinderstoeltje zit, kan nergens naar toe
En toch was het kind weg. Rara, hoe kan dat dan?
Het is heel gemakkelijk te denken "eventjes kan wel" of zoiets overkomt mij niet". Maar zoals het gezegde luidt: een ongeluk zit in een klein hoekje, is ook hier van toepassing. Beter je kinderen en dieren goed beschermen, dan risico te lopen dat er iets vreselijk mis gaat.
Ik zou nooit een kind of huisdier alleen achterlaten in een auto
Er bestaan dus ook nog eerlijke dieven
Quote
Mamsie:
Quote DrZiggy:
Een kind in een auto, aangenomen dat het in een goedgekeurd kinderstoeltje zit, kan nergens naar toe
En toch was het kind weg. Rara, hoe kan dat dan?
Hans Klok
Quote:
De 22-jarige vrouw en haar vriend parkeerden de auto op de parkeerplaats aan het strand vlakbij de plek waar ze wilden gaan vissen.
Is het trouwens normaal tegenwoordig een peuter te hebben op 22 jarige leeftijd?
@drDokter: Als dokter moet jij het antwoord daarop toch wel weten?
In ieder geval waren deze mensen nog niet echt klaar voor kleine kinderen. Ik vind het absoluut onverantwoord om een kind in een auto met draaiende motor achter te laten. Is vissen dan belangrijker dan de veiligheid van je kind? 99% van de ouders zorgen voor oppas als ze 's avonds een paar uur de deur uitgaan, terwijl het kind dan gewoon veilig in zijn/haar eigen bedje ligt. Dan is het toch onbestaanbaar dat anderen een kind achterlaten in een auto?
Wat de dief betreft vind ik, net als iedereen denk ik, dat hij met zijn pisvingers van iemands eigendom moet afblijven, maar tegelijkertijd heeft hij gelukkig genoeg geweten getoont door het kind terug te brengen.
Laatste edit 22-11-2010 13:19
Iedereen doet wel eens stomme dingen. Deze ouders weten nu voorgoed dat ze geen kinderen in de auto achter moeten laten.
Dit soort ouders laten ook rustig een kind achter in een snik hete auto en dan zijn ze ook nog verbaasd het kind dood aan te treffen!
Goeie zwerver.
Heeft hij nu de auto kado gekregen van die mensen??
Quote
Mamsie:
Quote DrZiggy:
Een kind in een auto, aangenomen dat het in een goedgekeurd kinderstoeltje zit, kan nergens naar toe
En toch was het kind weg. Rara, hoe kan dat dan?
Omdat ze de auto gewoon aan hebben laten staan. Daar was ik het ook niet mee eens.
Quote gloria:
Dit soort ouders laten ook rustig een kind achter in een snik hete auto en dan zijn ze ook nog verbaasd het kind dood aan te treffen!
Volgens mij en het bericht waren deze ouders juist heel bewust bezig met de temperatuur en lijkt het mij juist heel sterk dat deze ouders hun kind in een snikhete auto laten zitten.
Quote
Mamsie:
Quote DrZiggy:
Een kind in een auto, aangenomen dat het in een goedgekeurd kinderstoeltje zit, kan nergens naar toe
En toch was het kind weg. Rara, hoe kan dat dan?
Kinderen kunnen zeer creatief zijn met ontsnappingskunsten.
Voor hetzelfde geld had dat kind er met de auto vandoor gegaan.
Een kind onbeheerd achterlaten in een auto met draaiende motor...
Zeer onverantwoord.
Was hij wel een dief? hij komt immers terug
misschien wilde hij die ouders gewoon een poepie laten ruiken
Laatste edit 22-11-2010 14:07
de volgende reactie is gebaseerd op het geschreven bericht
zonder bronvermelding@DrZiggy: Volgens mij staat er ook dat ze wilden gaan vissen en het kind in de auto lieten omdat het te koud was.
Nou ben ik geen expert maar je gaat niet een kwartiertje of half uurtje vissen volgens mij, daar trek je wel wat meer tijd voor uit.
Nou vind ik niet dat de ouders gestraft moeten worden maar ik vind het zeker wel onverantwoord. Als ouder hoor je in een geval als dit voor je kind te kiezen, niet voor je hobby. Met andere woorden, je gaat dus weer naar huis omdat het te koud is.
Quote ledi:
Iedereen doet wel eens stomme dingen. Deze ouders weten nu voorgoed dat ze geen kinderen in de auto achter moeten laten.
Helemaal mee eens. Daarom denk ik inderdaad niet dat de ouders gestraft zouden moeten worden. Dat zou trouwens ook niet meer uithalen.
Hij heeft gelijk
.
@Paultje: Als ze inderdaad een kwartier (of langer natuurlijk) gingen vissen, dan laat je je kind niet in de auto. Helemaal mee eens.
Maar uit de tekst "Ze ging haar vriend helpen om de spullen te brengen" kan ik niet opmaken of ze ook bleef vissen of dat ze meteen terug zou komen. Misschien ging moeder ook wel met het kind naar huis als de spullen eenmaal aan het water stonden.
@WMR-kok: Nogmaals: De draaiende motor ben ik het ook niet mee eens.
Laatste edit 22-11-2010 14:52
wat een held die dief
@31990:
Denk dat dat een bannetje wordt als je zo door blijft posten...
Ont:
Quote:
De openbare aanklager besloot de ouders niet te vervolgen.
En de dief dan?
Kind begon natuurlijk te huilen.
Je laat je kind toch niet alleen in een auto, die ook nog eens niet op slot staat en waarvan de motor ook nog es loopt, echt onverantwoord!
Maar je kind achterlaten, zorgt er vaak wel voor idd dat je auto toch niet gestolen wordt, dus ja...
hehe wat zijn mensen toch weer lekker makkelijk met oordelen hier.
misschien gingen vrouw en man wel 2 uur vissen en lieten ze hun peuter 2 uur achter in een auto met draaiende motor. Dat zou niet goed zijn.
Maar misschien is het ook wel zo gegaan:
De man wil graag een dagje vissen, maar de vrouw heeft die dag de auto nog nodig. Daarom gaat de vrouw de man even afzetten. Ze laten hun peuter niet alleen thuis dus nemen ze hem mee in de auto. Vervolgens komen ze op hun bestemming. Daar moeten de spullen van de man nog even in en uitgeladen worden. Dit duurt 10 minuten terwijl ze constant terug komen bij de auto om spullen te pakken. De vrouw wil hier graag mee helpen. Maar wat doen ze met de peuter? de vrouw blijft achter om op hem te letten en helpt niet mee? Ze laten de peuter constant mee heen en weer lopen? Ze laten de peuter buiten de auto in de kou wachten? Of ze laten hem in de auto zitten?
Als ze constant af en aan lopen is het toch echt niet zo gek om hem even te laten zitten.
Ik zeg niet dat het volgens de tweede situatie gelopen is. Ik zeg wel dat het kán dat het zo gelopen is.
Waarom dan ook 80% van de mensen boven mij van de slechtste situatie uitgaan is mij een raadsel. Waarom van het negatieve uitgaan? WILLEN jullie graag negatieve dingen zeggen ofzo? Er zijn ook gewoon goede ouders op de wereld hoor. De meeste zelfs. En het zou jullie sieren om dan ook niet direct het slechtste van mensen te denken en de roepen dat het onverantwoordelijke ouders zijn.
Quote:
De openbare aanklager besloot de ouders niet te vervolgen.
en de autodief ook niet
wat een bak steel je een auto en kijk je even achter je krijg je de schrik van je leven dief met geweten gelukkig dat hij het kind netjes terug brengt en laat niemand zijn kind even 5 minuutjes alleen in de auto? bij het tanken bv mam of pap moet tanken en daarna betalen neem je dan echt je kind uit de auto om even snel te betalen
Autodief: Wat denk je wel niet, je kind achter laten. Stel je voor dat er een andere autodief kwam en het kind mee nam. Asociaal. Hier is je kind ik ga weer even naar je auto "kijken"
Had het helemaal mooi gevonden als die aanklacht wel door ging
Maar ja, wanneer je hem in de auto zet omdat het te koud is moet er wel 1 iemand bij blijven vind ik...
Laatste edit 22-11-2010 17:28
@kerel123: het maakt niet uit voor hoelang dat kindje daar zat en wat de intenties van de ouders waren. Drie minuten of drie uur. Het gaat er gewoon om dat het kennelijk gewoon niet kan. Dat blijkt hier maar weer. Het is secondenwerk.
Dat is dieptreurig maar wel een realiteit waar je als ouders niet omheen kunt. Helaas.
gelijk heeft die dakloze over een kind in de auto achter te laten als je even weg moet. het kindje kan we dood kunnen gaan
@MamsieJe kán ook een dodelijk ongeluk krijgen met de auto. Moet daarom de hele wereld stoppen met autorijden? En is iedereen die dan toch autorijdt onverantwoordelijk?
Je kan een peuter best voor korte tijd alleen in een auto laten. Dat het een keer misgaat bewijst helemaal niks.
ik ben het met kerel123 eens oke je moet niet de sleutels in het slot laten steken maar als je zo gaat denken kun je helemaal niks meer je kunt ze niet laten buiten spelen want stel er komt een of andere idoot die je kind meeneemt ben je dan ook onveraantwoord bezig? want je hebt ze buiten laten spelen
@Mamsie heb je zelf kinderen? dan weet je dat er altijd wel eens een onbewaakt moment is soms moet er ook een beetje op vertrouwen het goed komt
En dat kind zal ook wel geschrokken zijn lijkt me
Raar ook dat het een draaiende motor was, meeste auto's kunnen ook alleen op de accu de verwarming gebruiken. dat brengt ongure mensen ook minder snel tot de verleiding iets te stelen als ze geen motor horen lopen, lijkt mij zo
Laatste edit 22-11-2010 22:52
Niet bijster slim van die ouders, maar het jatten van de auto weegt toch wel iets zwaarder in dit geval
Het moet niet gekker worden. Wie zit er nou fout de ouders of de dief? Qua overtredingen? Moet niet gekker worden
Een beetje de omgekeerde wereld?
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: