@stora, dat moet je dus even relativeren. De treindienstleiders kunnen er dus niks aan doen? Die zorgen alleen (simpel gezegd, te simpel eigenlijk) dat de trein de goede wissel neemt enzo. Meer niet.
Het probleem zit hem in het ontwerp van de treinen, de nieuwe treinen (dus de nieuwe dubbeldekkers en sprinters) zitten zodanig vol met elektronica wat niet goed genoeg beschermd is, waardoor er kortsluiting ontstaat en het materiaal het niet meer doet. In de oudere treinen zit minder gevoelige elektronica, waardoor deze het wel deden.
Echter, met de huidige eisen van de mensen (ze kopen toch een zitplaatsbewijs en geen vervoersbewijs?) moeten de treinen aan allerlei comfort eisen voldoen (denk aan airco, internet etc.) die zoveel extra elektronica kosten. Maar denk ook aan de beveiliging van de treinen, dat kost ook een hoop elektronica. En helaas, water en elektronica zijn niet gek op elkaar.
Maar om weer ontopic te komen. Zulke treinen zijn leuk om in actie te zien.
Kijk maar. Maar in Nederland is het niet nodig dunkt mij, zovaak komt het niet voor dat er zoveel sneeuw ligt? Anders maar eens elektrische verwarming op de wissels gooien, dat werkt beter dan de huidige troep xD