Luister je naar Jan of Jezus?
Pas op voor de muziek van Madonna, Lady Gaga en Jan Smit. Want achter dat lekkere deuntje schuilt een duivelse boodschap. Met die waarschuwing trekt de christelijke stichting 'Jij Daar!' door het land. Op speciale poplezingen krijgen de jonge christelijke bezoekers de keuze: luister je naar God of naar duivelse popmuziek? Want allebei kan echt niet. En die poplezingen zijn niet alleen voor een klein groepje fanatiekelingen. Ze worden juist druk bezocht.
Gerelateerde artikelen
Beiden zijn niet om aan te horen.
Helemaal mee eens Vercetti
Die hebben vast nog nooit van Amy Grant of DC Talk gehoord...
Iron Maiden;
number of the beast!!!
Begint zelfs met een mooie passage uit de bijbel dus dat moet wel goed zijn toch?
godzijdank, gelukkig dat het die muziek is, ik was bijna bang dat de muziek waar ik graag naar luister slecht is
i always knew slayer and bad religion and all those bands loved god
ben al lang blij dat niemand meer gaat zeiken dat iedereen die van rock en metal houd satanisten zijn
Ik vraag me af of die 'christelijke' stichting zichzelf wel serieus neemt...ik neem hen in ieder geval NIET serieus.
oké... ik ben een christelijke jongere...en hoewel de meeste popmuziek mijn smaak niet is...trek ik mijn handen af van deze stichting...zulke beweringen zijn van mensen die bang zijn voor verandering...
Jemig.. is er ook een woord a la 'kwakzalver' maar dan voor dingen die met geloven te maken hebben?
extreem christelijke organisaties zijn vaak niet zo christelijk als ze zelf denken.
VENCO - De Vrij Extremistisch Nederlandse Christelijke Organisatie..
Het zou verboden moeten worden..
Laatste edit 18-01-2011 22:30
dus als je bijv. van jan smit 'vrienden voor het leven' luisterd is het eigenlijk door God verboden om vrienden te hebben.
daar komt het wel op neer toch?
Laatste edit 18-01-2011 22:33
Tja, waarom overdreven of achterlijk?
ik zelf ben ook Christelijk, en ik luister popmuziek.
En als ik veel teksten van nummers hoor en je die gaat vergelijken met de normen en waarden van de Bijbel ben ik er ook van overtuigd dat die teksten vaak niet kunnen.
Wat niet wil zeggen dat ik mijn muziek zo streng controleer enz.
Laat iedereen in zijn eigen waarde, als hun nu graag willen vechten tegen die teksten, laat ze vechten..
Dat jullie het er niet meer eens zijn is toch jullie mening?
Quote
@sateprikkertje:
dus als je bijv. van jan smit 'vrienden voor het leven' luisterd is het eigenlijk door God verboden om vrienden te hebben.
daar komt het wel op neer toch?
Laatste edit 18-01-2011 22:33 nee natuurlijk niet.
Maar ik hoopte dat je dat toch zelf ook wel kon bedenken.
Als je andere teksten van hem luistert heb je er een over een meisje waarmee hij naar huis gaat na het stappen ofzo. Toch?
Nou, bij het Christendom is seks voor het huwelijk verboden, dus of het dan gelijk goed is om zulke teksten te luisteren..
Probeer niet gelijk alles over een kam te scheren.
Laat me raden: de duivelse boodschap komt naar voren als je 't achterstevoren afdraait? Of als je de letters van de tekst in cijfers omzet? Of zijn ze er gewoon tegen omdat het 'wereldse' muziek is en geen kerkelijke? Hoe dan ook, het is de zoveelste keer dat dat soort onzin wordt verkondigd. En nee, je mag natuurlijk niet genieten, ook niet van muziek.
Als je songteksten met Bijbelse teksten gaat vergelijken, komen de eerste er qua onze (westerse, moderne) normen en waarden er beter van af, welke popmuziekteksten je ook neemt.
Laat je leven toch niet lijden door een tweeduizend jaar oud boek met zo veel onzin (en maar een klein beetje 'goede' dingen, die echter geen uitvinding zijn van het christendom), geniet van 't leven: hierna is niks meer ...
Laatste edit 18-01-2011 22:49
@ZusMina: eens in de zoveel tijd wordt inderdaad het sprookje van stal gehaald dat, als je de muziek achterstevoren draait, er een duivelse tekst te horen is.
Zielig! En bovendien - als ze ons daar niet op attent maken - draaien normale mensen hun muziek net achterstevoren.
wiki
Lid
WMRindex: 31
OTindex: 0
Wnplts: den bosch
T S heb net de 5de van beethoven achterstevoren op 16 toeren afgespeeld.
holy smoke .
Kwam er achter dat het meeste wat we nu horen..
gekopieerd is.
wtf
gewoon normaal doordraaien is gek genoeg
madonna: misschien
lady gaga: als het toevallig op de radio is
jan smit: had die niet een poliep op z`n stembanden
Jezus: als ik naar hem zou luisteren waarom heeft hij dan nooit wat tegen me gezegd?
Gelukkig luister ik naar geen van allen
Als satanist luister ik natuurlijk naar rockmuziek.
Niet dat dat er iets mee te maken heeft, maar dat vooroordeel hebben mensen toch al
Ja, Jantje Smit verbieden en J.S. Bach verplicht stellen, daar is wat voor te zeggen...
Maar alleen vanuit het oogpunt van goede smaak. Religie mag er buiten blijven!
Ik wil ze geen van allen horen. Net een hele Mozartopera gekeken. Voor de meeste mensen niks, oké, maar ik vind het schitterend.
Enne...hemels mooi, niks duivels aan hoor!
Quote @Henze:
oké... ik ben een christelijke jongere...en hoewel de meeste popmuziek mijn smaak niet is...trek ik mijn handen af van deze stichting...zulke beweringen zijn van mensen die bang zijn voor verandering...
Ik vraag me ook af wat er nou zo duivels is aan dat gedoe van Jan Smit of wie dan ook.
als ik een lezing hou in de woonkamer en er komt 10keer 50man op af dan is het toch ook druk bezocht?
Laatste edit 18-01-2011 23:55
Eindelijk zijn Jan Smit en Lady Gaga aan de beurt ipv (hard)rock en metal bands.
Zoals ik al graag mag verkondigen "Popmuziek is slecht voor de jeugd"
.
metallica forever
Dit soort mensen zijn best de weg kwijt... beetje zelfde kaliber als sharia for holland club.. alleen andere god. Stelletje mafkezen
Eerlijk gezegd zou ik graag naar zo'n bijeenkomst komen
Ik maak zelf muziek, en dat is in de stijl van pop-rock/pop-swing.
Enige nuance is gewenst, ik zou niet per se in discussie willen met die mensen, don't get me wrong...
Maar ik zou graag willen weten wat deze mensen beweegt tot zulke veroordelende uitspraken.
Quote
@mannetje:
godzijdank, gelukkig dat het die muziek is, ik was bijna bang dat de muziek waar ik graag naar luister slecht is
i always knew slayer and bad religion and all those bands loved god
ja hoor
helemaal
en Heaven Shall Burn ook..
en Shadows Fall... en Amon Amarth.. en Pig Destroyer ^^
heb ik geen last van want ik luister altijd naar hardcore
@mannetje:
@Vercetti: Amen to that!
Ps: I knew it! Justin Bieber IS evil!
Laatste edit 19-01-2011 07:34
Ha, weer eens op de ouderwetse manier wakker worden, bedankt
!
Het enige duivelse aan die popmuziek is de zangkunst van de gemiddelde zanger.
Altijd al gedacht dat Jan Smit gaat voor totale wereledoverheersing
haha geniaal allebij onzin x) en niet om aan te horen...
Wat een onzin kramen die gelovige weer uit
@RutgerB: haha geniaal ja xD volgens mij is hij dat zeker van plan
Toen zeide de HEERE God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
Genesis 3:22
Ofwel: zelfs God zag al in dat de mens zelf best kan beoordelen wat goed en kwaad is.
Van God mocht de mens zichzelf beoordelen, dat betekend niet dat het de mens ook zou lukken! Tuurlijk is het niet zo dat je nu zomaar alles kan doen omdat je toch wel kan beoordelen of iets goed is of niet voor je! Waarom is de Heilige Geest er anders nog?
PS: sorry voor de ongelovigen onder ons, jullie zullen er wel niks van snappen.
Dat er in deze tijd nog steeds van dat soort religieuze jokers bestaan in Nederland! Ze maken zichzelf belachelijk.
Alsof we allemaal een soort kinderen zijn die zelf niet kunnen nadenken en die het maar aan de kerk moeten overlaten om te beoordelen of bepaalde muziek wel of niet goed voor je is.
Denk zelf na en geloof niet in sprookjes.
ik luister naar jan en al zijn man
dus niet want Jan Smit is homo
zegt iedereen
Laatste edit 19-01-2011 09:13
Ik weet niet hoe groot jullie bijbelkennis is, dus ik zal het (als christelijke jongere
) even uitleggen:
De duivel is eigenlijk een engel, verstoten uit de hemel, omdat hij tegen God in ging. Nu zijn er verschillende plaatsen in de bijbel waar geschreven staat dat de duivel in de hemel de engel was die over de muziek ging. Daarom roept God op in de bijbel om muziek alleen voor Hem, dus God zelf te maken, omdat de duivel de muziek ook gebruikt om mensen voor zich te winnen.Begrijp me goed, ik ben een keertje naar een avond van Jij Daar! geweest en ik vond de dingen die ze zeiden vrij overdreven. Natuurlijk zijn er teksten die écht fout zijn, maar dat is dan al vaak geen popmuziek meer. Het gaat voor hen meer om muziek die niet tot eer van God is gemaakt.Zo, hopelijk schept dat wat duidelijkheid!
@ItzDutch: En daarom luister je niet naar zijn muziek? Wow, je kunt je zo bij die Christelijke groep aansluiten.
Maar ik snap niet dat die mensen van die groep zo naïef zijn.. De hele wereld luistert naar deze muziek en is daar iets van te merken? (behalve modderstromen in Brazilië, aardbevingen, oorlog, broeikaseffect.
)
Religion is like a penis. It's ok to have one, but please don't whip it out everywhere. And don't try to put it in our children.
Laatste edit 19-01-2011 09:34
Rock 'n' Roll's the devil's work
Quote Henze:
oké... ik ben een christelijke jongere...en hoewel de meeste popmuziek mijn smaak niet is...trek ik mijn handen af van deze stichting...zulke beweringen zijn van mensen die bang zijn voor verandering...
Ik ben ook gelovig, hou niet echt van popmuziek maar was altijd fanatiek hardrocker... cradle of filth, marilyn manson, metallica, iron maiden, sepultura noem maar op...
BOEIEND!!!
Ik ben wie ik ben, ik blijf wie ik ben.. ondanks geloof of muzieksmaak!
Ach, vroeger had je ook van die gekken die beweerden dat er verborgen boodschappen in een plaat zaten, als je die achteruit draaide....Nonsens en populisme om mensen weer die kerk in te lokken, men nadruk op dat laatste...
Pop is niet duivels. Het staat alleen symbool voor de ondergang van de beschaving.
Als je ooit echt naar Jezus hebt geluisterd, dan weet je dat Hij niet zoveel ophad van die bedillerige, wetvoorschrijvende, ueberreligieuze Farizeers, met hun eeuwige vingerwijzingen naar een ander. Splinter, balk, enzo.
lady gaga kan ik me bij voorstellen dat het werk van de duivel is. Maar madonna en jantje zijn toch doodnormaal
Laatste edit 19-01-2011 11:33
@-Karien: Had je gelijk door dat hij een grapje maakte en niet serieus was of pas nadat je mijn berichtje las?
Weetje!,
ik denk dat je als Christen zelf kunt bepalen welke muziek wel kan en welke muziek niet kan..
Dat deze club je daar een handje bij helpt.. prima.. maar dan hoef je nog niet van mening te zijn dat iedere popmuziek van de duivel is!
Op Flevo-festival vorig jaar zongen ze ook muziek van Marco Borsato en van Fergie een nummer!.. naja.. dat is toch wel een van de meest christelijke festival wat er is!
Quote:
Madonna, Lady Gaga en Jan Smit
Tja dat roep ik al jaren. Die muziek is overcomercialized... met andere woorden... zo geschreven dat het zo veel mogelijk verdient...
Het is tegen mijn muziekgeloof in om daar naar te luisteren.
Dan ben ik "in de Heere", want dat soort muziek luister ik niet naar
Als je die gristelijke muziek (zoals bijvoorbeeld Gert en Hermien en zo)achterstevoren draait, hoor je "God's dead now, he's dead he's dead he's dead" (vrij naar The White Album van The Beatles
)
Quote
@Quintus6:
@-Karien: Had je gelijk door dat hij een grapje maakte en niet serieus was of pas nadat je mijn berichtje las?
Ik snap wel dat het een grapje is, maar ik ben 16 en zit op het MBO als enige Christelijke in een klas van 26. Geloof mij maar als ik zeg dat er veel, heel veel mensen zijn die dat écht denken..
En tja, ik vind het wel jammer dat als je al die reactie's leest dat dan zoveel mensen zonder veel verstand te hebben van het Christelijk geloof andere beledigen met hun reacties enzo.
Niet dat jij je aangesproken hoeft te voelen ofzo hoor
Wat fijn, Jan smit, Lady gaga en consorten zullen in ieder geval niet in de hemel komen.
Am i right???
Quote:
Wat fijn, Jan smit, Lady gaga en consorten zullen in ieder geval niet in de hemel komen.
Am i right???
Daar kunnen wij dan weer niets over zeggen, Daar beslist God over!
@Kippetje2011: Maar goed ook. Met andere woorden, het maakt geen donder uit of je naar pomuziek luistert, zolang God maar op de eerste plaats staat en je je naaste lief hebt als jezelf???
Laatste edit 19-01-2011 13:04
geweldig! als we geen lady gag mogen luisteren, wat dan? oh laten we metal luisteren
Quote
@KingRichard:
maar op de eerste plaats staat en je je naaste lief hebt als jezelf??
Ik wil niet naar de gevangenis....
Hoe dom en fanatiek kun je zijn?
@
Quote
@-Karien:
Quote
@sateprikkertje:
dus als je bijv. van jan smit 'vrienden voor het leven' luisterd is het eigenlijk door God verboden om vrienden te hebben.
daar komt het wel op neer toch?
Laatste edit 18-01-2011 22:33 nee natuurlijk niet.
Maar ik hoopte dat je dat toch zelf ook wel kon bedenken.
Als je andere teksten van hem luistert heb je er een over een meisje waarmee hij naar huis gaat na het stappen ofzo. Toch?
Nou, bij het Christendom is seks voor het huwelijk verboden, dus of het dan gelijk goed is om zulke teksten te luisteren..
Probeer niet gelijk alles over een kam te scheren.
nee okee dat is zo maar als je na het stappen bijv. met iemand mee gaat dan hoeft het toch ook niet direct op seks uit te draaien? je kunt ook bijv. samen gezellig nog een filmpje gaat kijken of wat dan ook
Justin BIeber mag je ook niet luisteren... Hij is homo
.... oh nee dat is weer van de katholieken
@-Karien:
Quote:
Nou, bij het Christendom is seks voor het huwelijk verboden, dus of het dan gelijk goed is om zulke teksten te luisteren..
Probeer niet gelijk alles over een kam te scheren.
Het is trouwens niet waar dat bij het hele Christendom seks voor het huwelijk verboden is daarbij is het ook nog je eigen keuze.
Quote
@sateprikkertje:
@
Quote
@-Karien:
Quote
@sateprikkertje:
dus als je bijv. van jan smit 'vrienden voor het leven' luisterd is het eigenlijk door God verboden om vrienden te hebben.
daar komt het wel op neer toch?
Laatste edit 18-01-2011 22:33 nee natuurlijk niet.
Maar ik hoopte dat je dat toch zelf ook wel kon bedenken.
Als je andere teksten van hem luistert heb je er een over een meisje waarmee hij naar huis gaat na het stappen ofzo. Toch?
Nou, bij het Christendom is seks voor het huwelijk verboden, dus of het dan gelijk goed is om zulke teksten te luisteren..
Probeer niet gelijk alles over een kam te scheren.
nee okee dat is zo maar als je na het stappen bijv. met iemand mee gaat dan hoeft het toch ook niet direct op seks uit te draaien? je kunt ook bijv. samen gezellig nog een filmpje gaat kijken of wat dan ook
natuurlijk kan je daarna nog gezellig een filmpje gaan kijken. Maar ik denk dat de gedachte achter zulke nummers meestal anders is, en dat is waar ons geloof op tegen is..
Zijn de streng gereformeerden weer bezig?
OMG wat een stelletje fags. die moeten echt, echt, echt iets met hun leven doen ipv mensen moeten waarschuwen voor abortus of die shit.
als je zo'n track van tupac terug draait hoor je heel duidelijk: yes i'm alive.
echt weer iets voor de belachelijke kerk om zoiets te beweren
kijk naar jullie eigen duivelse praktijken, kinderverkrachtertjes
Quote
@mrtn045:
echt weer iets voor de belachelijke kerk om zoiets te beweren
kijk naar jullie eigen duivelse praktijken, kinderverkrachtertjes
Quote:
En die poplezingen zijn niet alleen voor een klein groepje fanatiekelingen. Ze worden juist druk bezocht
maar niet alle bezoekers nemen de boodschap serieus
Quote
@-Karien:
Quote
@sateprikkertje:
@
Quote
@-Karien:
Quote
@sateprikkertje:
dus als je bijv. van jan smit 'vrienden voor het leven' luisterd is het eigenlijk door God verboden om vrienden te hebben.
daar komt het wel op neer toch?
Laatste edit 18-01-2011 22:33 nee natuurlijk niet.
Maar ik hoopte dat je dat toch zelf ook wel kon bedenken.
Als je andere teksten van hem luistert heb je er een over een meisje waarmee hij naar huis gaat na het stappen ofzo. Toch?
Nou, bij het Christendom is seks voor het huwelijk verboden, dus of het dan gelijk goed is om zulke teksten te luisteren..
Probeer niet gelijk alles over een kam te scheren.
nee okee dat is zo maar als je na het stappen bijv. met iemand mee gaat dan hoeft het toch ook niet direct op seks uit te draaien? je kunt ook bijv. samen gezellig nog een filmpje gaat kijken of wat dan ook
natuurlijk kan je daarna nog gezellig een filmpje gaan kijken. Maar ik denk dat de gedachte achter zulke nummers meestal anders is, en dat is waar ons geloof op tegen is..
maar hij is je eigen keuze om zo te denken... en het is dan voor ons geloof verboden maar een heleboel jongeren doen het toch
@wtr_fr: GOD? Wie is dat? Volgens mij (wie ben ik, om dat te bevestigen?)bestaat hij niet! Volgens mij heeft de mens god geschapen, in plaats van andersom!
@Ronald: precies... wie ben jij om dat zo te zeggen
Als reactie op de vraag van MPlugge van 18-01, of er ook een naam is voor, "kwakzalver",voor mensen die het geloof verkonigen: wat dacht je van PRIESTER of GEESTELIJKE?
Ik ben zelf Christelijk, en ik ga deze stichting pas echt uitlachen als ze een band als Narnia (http://en.wikipedia.org/wiki/Narnia_(Swedish_band)) of Becoming the Archetype (http://en.wikipedia.org/wiki/Becoming_the_Archetype) gaan afzeiken en "Duivels" gaan noemen. Dit zijn echt zielige mensen, alles wat ze niet zint komt meteen uit de Hel.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: