Dikke mensen kosten tonnen
Steeds meer Britten worden te dik. En dat kost de belastingbetaler aldaar klauwen met geld. Britse ambulancediensten hebben omgerekend voor tienduizen
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
Alle vette en zoete happen de winkels uit.
Gewoon dikke mensen meer belasting laten betalen
Laatste edit 04-02-2011 11:12
Quote
@Ninjah:
Gewoon dikke mensen meer belasting laten betalen.
idd net als met auto's hoe zwaarder hoe meer wegenbelasting
Quote
@Whiteshade:
Quote
@Ninjah:
Gewoon dikke mensen meer belasting laten betalen.
idd net als met auto's hoe zwaarder hoe meer wegenbelasting
hier ben ik het niet mee eens, niet omdat ik zelf wat zwaarder ben.
maar sommige mensen kunnen er daadwerkelijk niets aan doen dat ze zwaarder zijn.maar het is wel duidelijk dat er iets aan gedaan moet worden...
misschien wat ledi zegt maar dan anders gewoon in mindere maten snoepgoed e.d. aanbieden. gewoon 1 normaal pad en niet 3 met snoep koek en chips in de super... dat zou in elk geval al iets moeten helpen. want dan is er minder te verkrijgen en mensen zullen er misschien meer bij nadenken.
dan geef ik ook weer gelijk een tegenargument op mezelf bij rokers helpt het ook niet om er op te zetten roken is dodelijk. dus er kan gewoon weinig aan gedaan worden
Gewoon extra belastinggeld laten betalen. Slanke mensen moeten hier toch niet de dupe van worden?
Laatste edit 04-02-2011 11:25
@DFCPhoenix: go with the flow no hard feelings;)
gewoon een beetje humor
Quote
@Memooty:
Gewoon extra belastinggeld laten betalen. Slanke mensen moeten hier toch niet de dupe van worden?
Gelukkig ben jij dan slank vermoed ik. Maar als jij bv een been breekt dan mag je daar dan ook wel flink voor dokken.
Want als ik jou redenatie volgt dan zou ik wel gek zijn als ik ga meebetalen aan jou herstel.
Ik vind het wel grappig dat er altijd word gezegt dat zwaarlijvigen er niets aan kunnen doen.... ik denk eerlijk waar dat er maar een hele kleine groep is die er idd niets aan kan doen, maar het grootste gedeelte....... Ik zie ze altijd wel bij de fastfood staan en snel hapjes halen in de supermarkt.... Nee als je het mij vraagd gewoon wat meer bewegen, niet zoveel voor de TV hangen, gezond en varriable eten dan denk ik best dat er wat af kan. Jezelf dus niet als zielig beschouwen maar er gewoon iets mee gaan doen
En oja gewoon 1 keer in de week naar de supermarkt gaan ipv van elke dag
Laatste edit 04-02-2011 11:34
Ze zouden wel eens gezond voedsel goedkoper kunnen maken (niet andersom!).
Broodje gezond: €4,50
Broodje frikandel: €1,50
Over het
Quote
DFCPhoenix:
Quote
@Whiteshade:
Quote
@Ninjah:
Gewoon dikke mensen meer belasting laten betalen.
idd net als met auto's hoe zwaarder hoe meer wegenbelasting
hier ben ik het niet mee eens, niet omdat ik zelf wat zwaarder ben.
maar sommige mensen kunnen er daadwerkelijk niets aan doen dat ze zwaarder zijn.maar het is wel duidelijk dat er iets aan gedaan moet worden...
misschien wat ledi zegt maar dan anders gewoon in mindere maten snoepgoed e.d. aanbieden. gewoon 1 normaal pad en niet 3 met snoep koek en chips in de super... dat zou in elk geval al iets moeten helpen. want dan is er minder te verkrijgen en mensen zullen er misschien meer bij nadenken.
dan geef ik ook weer gelijk een tegenargument op mezelf bij rokers helpt het ook niet om er op te zetten roken is dodelijk. dus er kan gewoon weinig aan gedaan worden
Over het algemeen geldt gewoon dat elk pondje door het mondje gaat en de meeste mensen kunnen wel degelijk iets aan hun overgewicht doen.
@Memooty: Jaaaaaaaaaaaaaaaaa leuk. Ieder jaar moeten we allemaal op de weegschaal. Kijken of we (net) boven of onder de norm zitten van meer belasting betalen.
In Oudewater werden vroeger de heksen gewogen. Laten we een dergelijk apparaat landelijk invoeren.
Laatste edit 04-02-2011 11:35
Als je de supermarkt te duur vind ... ga eens naar de markt en koop daar je fruit en groente is een stuk goedkoper.... je bent zelf verantwoordelij voor je lichaam.... dus niet zo zeuren WERK AAN DE WINKEL
in amerika is het al ingevoerd V.A.T
Quote
@stora:
Quote
@Memooty:
Gewoon extra belastinggeld laten betalen. Slanke mensen moeten hier toch niet de dupe van worden?
Gelukkig ben jij dan slank vermoed ik. Maar als jij bv een been breekt dan mag je daar dan ook wel flink voor dokken.
Want als ik jou redenatie volgt dan zou ik wel gek zijn als ik ga meebetalen aan jou herstel.
Deze vergelijking klopt natuurlijk totaal niet.
Iedereen kan een been breken en ook iedereen kan ziek worden. De kans dat je ziek wordt als je dik bent is echter veel groter dan als je een normaal gewicht hebt.
Dik zijn is een keuze (voor 99% v/d gevallen).
Eigenlijk is onze BTW daarmee vergelijkbaar.
Dus je moet een soort BBTW krijgen.
--------------
Ninjah schrijft: Dik zijn is een keuze (voor 99% v/d gevallen).
Dat is wel te hoog, want het merendeel van bijv. reumapatienten slikt medicijnen waar je dik van wordt en helaas gaat het daar om meer mensen dan 1 %.
Laatste edit 04-02-2011 11:41
Ik geloof heus dat er mensen zijn op de wereld die niet graag dik willen zijn, maar ook geloof ik dat er een aantal mensen zijn die het hun allemaal niks kan schelen. Die lopen maar te eten, eten en nog meer te eten.
Daar zou dan onze belastingsgeld heen moeten gaan? Waarom? Zij zouden ons eerder hun belastinggeld moeten doen, omdat de meeste mensen er wel voor zorgen dat ze aardig gezond leven..
En nee, ben niet dik en ben niet dun, gewoon normaal.
Laatste edit 04-02-2011 11:40
Laatste edit 04-02-2011 11:41
mensen, als je je nou eens bedenkt dat dat voor de extreem zware mensen zijn zoals
dezedan kun je wel begrijpen dat je niet zo hoeft te reageren, want iemand met een beetje overgewicht hoeft nou echt niet met zo'n ambulance vervoerd te worden. en daarom vind ik dat zulke mensen als
deze daar extra belasting op moeten betalen, want anders worden mensen met ook maar een beetje overgewicht daar op afgerekend!
@debestenaar: toch blijf je een grens houden waar die regeling wel/niet onder valt.
Quote
@Sheriff:
Ik vind het wel grappig dat er altijd word gezegt dat zwaarlijvigen er niets aan kunnen doen.... ik denk eerlijk waar dat er maar een hele kleine groep is die er idd niets aan kan doen, etc
Ik ben het helemaal met je eens, ze verschuilen zich vaak achter dit, soort van gezegde. Maar er zijn landen waar je geen dikke mensen tegen komt. Kennen ze daar die ziekte dan niet? Het gaat om de hoeveelheden die ze eten. Misschien een plan opstellen om te terug te kunnen doen keren naar het eten van normale porties. Volgens mij is het niet nodig ze te vertellen waar je zoal dik van wordt, dat weten ze heus wel.
Kristel schreef: Maar er zijn landen waar je geen dikke mensen tegen komt.
----------------
Dat is nieuw voor me
Zelfs in Sahel-landen heb je nog dikke mensen en de magere gaan vaak dood voordat ze ziektes als reuma e.d. krijgen (waarbij dikmakend Prednison wordt voorgeschreven)
DFCPhoenix: het is toch echt de mensen hun eigen verantwoording of ze snoep goed in de winkelwagen gooien
wat supermarkten betreft zou ik het ook doen... waar vraag is is geld te verdienen
Verplicht laten afvallen al die dikkerds.
Als je via thuisbezorgd elke dag vette pizza's en shoarma gaat bestellen vanaf je luie bank, gaat t wel hard ja... en ik vind ook dat mensen daar zelf schuld aan hebben...couchpotatoes is al een oud woord dus het is van alle tijden
Quote
@Ninjah:
Gewoon dikke mensen meer belasting laten betalen
Dat doen ze al. denk eens aan al de BTW die betaald wordt op al dat voedsel.
En gewoon minder eten, zo gemakkelijk gezegd, door slanke mensen.
Als het zo eenvoudig was zou er echt niemand te dik zijn.
Want als je alles wat dik maakt laat staan, wat blijft er dan nog over? Bedroevend weinig.
Want denk je een gemiddelde supermarkt in, waar alle dikmakers uit verwijderd zijn, wat hou je dan nog over? Nog niet eens een miezerig kruidenierszaakje van een eeuw geleden.
En laten dikke mensen nou juist graag lekker eten!
En niet iedereen heeft de innerlijk drang om de hele dag rond te rennen.
En dik zijn een keuze???? Hoe bedenk je het!!!! Heb jij daar zelf dan voor gekozen????
Laatste edit 04-02-2011 12:05 Laatste edit 04-02-2011 12:08
Quote
@ledi:
Eigenlijk is onze BTW daarmee vergelijkbaar.
Dus je moet een soort BBTW krijgen.
--------------
Ninjah schrijft: Dik zijn is een keuze (voor 99% v/d gevallen).
Dat is wel te hoog, want het merendeel van bijv. reumapatienten slikt medicijnen waar je dik van wordt en helaas gaat het daar om meer mensen dan 1 %.
Laatste edit 04-02-2011 12:03
Quote
@Ninjah:
Quote
@stora:
Quote
@Memooty:
Gewoon extra belastinggeld laten betalen. Slanke mensen moeten hier toch niet de dupe van worden?
Gelukkig ben jij dan slank vermoed ik. Maar als jij bv een been breekt dan mag je daar dan ook wel flink voor dokken.
Want als ik jou redenatie volgt dan zou ik wel gek zijn als ik ga meebetalen aan jou herstel.
Deze vergelijking klopt natuurlijk totaal niet.
Iedereen kan een been breken en ook iedereen kan ziek worden. De kans dat je ziek wordt als je dik bent is echter veel groter dan als je een normaal gewicht hebt.
Dik zijn is een keuze (voor 99% v/d gevallen).
Waarom zijn er dan zoveel dames aan het lijnen?
En als je ouder wordt dan wordt je ook vatbaarder voor dik zijn.
Quote
@Mamsie:
En gewoon minder eten, zo gemakkelijk gezegd, door slanke mensen.
Als het zo eenvoudig was zou er echt niemand te dik zijn.
Het is echter wel zo eenvoudig. Geen hand vol snoep maar een banaantje. Rocketscience!
Quote
@Mamsie:
Want als je alles wat dik maakt laat staan, wat blijft er dan nog over? Bedroevend weinig.
Gezond betekend niet dat het niet lekker smaakt. Je hoeft ook niet alleen maar gezond te eten maar je moet je ook niet helemaal volproppen met vettig eten.
Een beetje sporten kan ook geen kwaad.
Quote
@stora:
Waarom zijn er dan zoveel dames aan het lijnen?
En als je ouder wordt dan wordt je ook vatbaarder voor dik zijn.
Omdat de meeste dames geloven in pilletjes of rare apparaten waarmee je af valt.
Bewegen luie
Laatste edit 04-02-2011 12:13
Je kunt ook lekker eten waar niet de nodige DIKmaakstoffen in zitten..... maar gek genoeg zie ik toch ook een hoop dikke mensen de fastfood ketens betreden en een supersize me bestellen.... En ja de overheid is zeker een schuldige indeze.... ipv coffeshops te sluiten KNAL eens wat MC D of KFC of Burger Kings dicht. zorg er eens voor dat fruit en groeten wat goedkoper word als men niet naar de markt kan gaan om het daar te halen...... en nogmaals ga eens wat doen aan sport en heb eens niet zo n medelijden met jezelf.... Als je alleen maar klaagt en er zelf niets aan doet zal er ook weinig gaan veranderen in je leven en daardoor ga je uit verveling jezelf vol lopen douwen met chocolaatjes en andere vette en suikers..... (medicijnen zijn idd een killer) maar je kunt mij niet wijs maken dat alle dikke mensen door medicatie zo zijn geworden..... dit heeft te maken met opvoeding, generaties en discipline
Laatste edit 04-02-2011 12:18
En ja hoor gaat de discussie meteen weer richting mensen verplichten om 'meer te bewegen', 'minder te snoepen' etc.
Laten we even duidelijk wezen. Gezondheidszorg is geen recht, het is een privilege dat we als samenleving willen garanderen en dus een "recht" met aanhalingstekens.
Wil je als samenleving een commitment maken om van een privilege een "recht" te maken, tot daar aan toe. Daar moet het wel mee ophouden en dan moet je dat "recht" vervolgens niet gebruiken als hefboom om een reeks verplichtingen in het leven te roepen. Verlies van vrijheid, en begin van slavernij is dat. (voor mensen die denken dat ik overdrijf: In japan is nu al zo dat er legale gevolgen zijn als je te dik bent, in amerika zijn ze nu een strijdtocht tegen zout bezig, melk vers van de koe mag daar ook niet, zelfgebakte koekjes ook niet meer hangt geen stikkertje op met ingridienten kan dus echt niet, ...
Wil je er verplichtingen aan koppelen ga je gang, maar dan wil ik de keuze kunnen maken om niet mee te doen, en dus ook niet mee te betalen.
Eigen keuzes maken, in een vrije markt heet dat concurrentie, bij een overheidsmonopolie heet dat crimineel.
Ze kosten niet alleen tonnen, ze wegen ook tonnen
Ach als je medisch gekeurd wordt voor een verzekering dan moet je bij een negatief advies ook meer betalen. Enige wat ik kan bedenken waar iedereen mee kan leven, is dat je over ongezonde producten meer BTW moet betalen.
Gezonde voeding moet gestimuleert worden door het goedkoper te maken, biologisch gaat op dit moment bijna hand in hand met het woord duur.
ook mag de wetgeving wel wat ingrijpen want suikers zijn veel te veel op de markt en zoet vervangers zijn chemisch en niet veel beter.
Het goede wordt geremd vb van goed zoetstof is stevia welke nog steeds onterecht onderdrukt wordt.
Mensen die er niks aan kunnen doen wil ik natuurlijk niet beledigen.. Ik ben vroeger een dikkertje geweest, werd er altijd mee gepest, maar ben eruit gegroeid gelukkig..
Quote:
Quote:
@stora:
Quote:
@Memooty:
Gewoon extra belastinggeld laten betalen. Slanke mensen moeten hier toch niet de dupe van worden?
Gelukkig ben jij dan slank vermoed ik. Maar als jij bv een been breekt dan mag je daar dan ook wel flink voor dokken.
Want als ik jou redenatie volgt dan zou ik wel gek zijn als ik ga meebetalen aan jou herstel.
Deze vergelijking klopt natuurlijk totaal niet.
Iedereen kan een been breken en ook iedereen kan ziek worden. De kans dat je ziek wordt als je dik bent is echter veel groter dan als je een normaal gewicht hebt.
Dik zijn is een keuze (voor 99% v/d gevallen).
fout. dik zijn is een keuze bij ong 60% van de gevallen. en de vergelijking klopt wel. ik kan als ik wat geld in m'n zak wil steken gewoon ''per ongeluk'' m'n been breken en dan gewoon geld vragen van de verzekering, waarna ik het overgebleven bedrag in m'n zak steek. oftewel: dikke mensen meer belasting? dan moeten mensen met een handicap ook meer betalen, en mensen met een ziekte, en iedereen met een niet perfect lichaam. punt uit.
Laatste edit 04-02-2011 12:42 Laatste edit 04-02-2011 12:42 Laatste edit 04-02-2011 12:44
Het idee om dikke mensen meer te laten betalen is op zich zo gek nog niet
Probleem is dat niet iedereen door eigen schuld te dik is
Dus wat zou een oplossing kunnen zijn ?
Mensen die buiten eigen schuld te dik zijn vrijstellen van die extra kosten dmv een medische verklaring
Overgewicht en daarom extra kosten in rekening brengen is al eerder in het nieuws geweest, denk maar aan de vliegtax
Weet eigenlijk niet hoe dat zich ontwikkeld heeft, het laatst wat ik er over las was dat je een 2e stoel gratis of met korting kon krijgen mits je een medische verklaring had
Quote:
Deze vergelijking klopt natuurlijk totaal niet.
Iedereen kan een been breken en ook iedereen kan ziek worden. De kans dat je ziek wordt als je dik bent is echter veel groter dan als je een normaal gewicht hebt.
Dik zijn is een keuze (voor 99% v/d gevallen).
Wat je daar zegt klopt niet helemaal.
Mensen die te dun zijn zijn veel vatbaarder en vaak langer ziek dan mensen die te dik zijn dat is zelfs wetenschappelijk bewezen.
En ook breken deze mensen daad werkelijk sneller een bot dan mensen die te dik zijn.
Het streef gewicht van een gemiddeld mens zou 10 tot 20 kilo hoger ("iets te zwaar/ iets te dik") dan dat nu volgens de mens goed voor je is
Want in een mens die iets te dik is zitten vele male meer bacteriën in dan in een mens die te dun is.
Dus ik heb dan ook geen zin om te gaan betalen als zij weer een 3x zo lang in bed liggen met griep om daar voor te betalen terwijl mijn te dikke vader binnen 3 dagen weer beter was voor de griep als ie al de griep heeft wat in in de 21,5 jaar dat ik hem ken nooit is gebeurt, terwijl bij bij slanke nichtje ieder jaar aan de beurt is.
Het is statistisch bewezen dat je beter te dik dan te dun kunt zijn en zelfs beter iets te zwaar kan zijn dan op je streef gewicht te zitten
@Mamsie:
@Ninjah:
Ik was véél te dik (nu alleen nog maar goed in't vlees zoals ze bij ons zeggen) en dat was toch dik mijn eigen schuld. Ieder pondje gaat door't mondje) Ik ben ondertussen al 15kg afgevallen (en nee ik heb absoluut geen honger!) en hoop er nog een kg of 10 af te krijgen in het komende jaar. Ik eet normaal, ik eet frietjes met de kids en snoep regelmatig maar overdrijf daar niet in. Een halfuurtje bewegen per dag en klaar is Kees!
Voor diegene die door gezondheidsproblemen bijkomen is het natuurlijk vreselijk maar voor al die anderen niet. Je hebt het zelf in de hand hoor!
Edit sjatter: Onnodig gequote in de reactie verwijderd. Klik hier voor de F.A.Q., reactie gewijzigd.
Ik weeg 105 moet ik nu meer gaan betalen?
Quote
@Ninjah:
Ze zouden wel eens gezond voedsel goedkoper kunnen maken (niet andersom!).
Broodje gezond: €4,50
Broodje frikandel: €1,50
mee eens, maar dat broodje gezond moet dan wel volkorenbrood zijn, en niet met een heel ei en een kwak kleffe saus die niet apart in een zakje zit (saus die apart in een zakje zit, die kun je in het zakje laten zitten en krijg je dan niet binnen)
verder wil ik nog kwijt dat er inderdaad meer mensen zijn dan we worden geacht te geloven, die makkelijker dik worden en moeilijker weer afvallen....
ben zelluf één van die mensen, weet al sinds mijn 23e dat ik geen kinderen kan krijgen, moet vanwege 'botvastheid' hormonen gebruiken en mis een stuk dikke darm, waardoor het gemiddelde 'vrouwenblad-dieet' alleen maar rampzalig is
dikke mensen die dat soort 'hindernissen' niet hebben, die delen met mij echter wel de ervaring dat dieten niet helpen
in een opstandige bui een paar maanden geleden, heb ik besloten
echt helemaal nooit meer een gangbaar dieet te volgen, en op eetgebied alléén nog naar mijn lichaam te luisterennu val ik langzaam af
Quote
@Ninjah:
Ze zouden wel eens gezond voedsel goedkoper kunnen maken (niet andersom!).
Broodje gezond: €4,50
Broodje frikandel: €1,50
En hoe gezond is een broodje gezond nu eenmaal? Ham = vet, Kaas = vet. In verhouding zal een broodje gezond misschien iets beter zijn, maar denk dat het maar weinig scheelt.
Daarbij zijn er inderdaad maar weinig die er niks aan kunnen doen, bij mij is het mede door mijn vreetbuien in mijn zwangerschap gekomen, heb het helaas toch echt zelf gedaan
.
Eigenlijk begrijp ik helemaal niet waarom wij als Nederlanders ons er druk om maken. In Nederland is dit helemaal niet van toepassing. Overigens kosten ze niet alleen geld, dikke mensen hebben vaak behoefte aan meer eten dan een normaal gebouwd iemand, dus kopen ze ook meer, weer meer belasting in het potje.
Laatste edit 04-02-2011 13:12
Quote
@fantasymic:
Quote:
Deze vergelijking klopt natuurlijk totaal niet.
Iedereen kan een been breken en ook iedereen kan ziek worden. De kans dat je ziek wordt als je dik bent is echter veel groter dan als je een normaal gewicht hebt.
Dik zijn is een keuze (voor 99% v/d gevallen).
Wat je daar zegt klopt niet helemaal.
Mensen die te dun zijn etc.
"De kans dat je ziek wordt als je dik bent is echter veel groter dan als je
een normaal gewicht hebt."
Te dun zijn is trouwens vrijwel altijd het gevolg van een psychische stoornis. Te dik zijn is vaak (niet altijd!) het gevolg van lui zijn i.c.m. vettig/veel eten.
Wat is het probleem? Ik betaal toch ook voor rolstoelingangen en invalidetoiletten? Alsof dik zijn een keuze is.
Quote
@Ninjah:
Ze zouden wel eens gezond voedsel goedkoper kunnen maken (niet andersom!).
Broodje gezond: €4,50
Broodje frikandel: €1,50
ik denk dat dat indd. iets zal helpen
@Rattenhoofd: Zolang je geen ziekte of handicap hebt is het inderdaad een keuze.
Niemand dwingt je veel ongezond te eten en nooit te sporten.
Quote:
"De kans dat je ziek wordt als je dik bent is echter veel groter dan als je een normaal gewicht hebt."
Te dun zijn is trouwens vrijwel altijd het gevolg van een psychische stoornis. Te dik zijn is vaak (niet altijd!) het gevolg van lui zijn i.c.m. vettig/veel eten.
Te dun zijn hoeft helemaal niks met psychische stoornis te maken hebben hoor absoluut niet en dat is ook minder vaak de oorzaak dan dat je zou denken
En wil je vatbaarder voor ziektes worden door te dik zijn moet je echt flink te dit zijn.
En dan spreken we over bijna het dubbelen van je "streef" gewicht.
Het is sowieso gezeur vind ik over te dik of niet, want wanneer ben je volgens jou dan echt te dik (zou waarschijnlijk al snel zijn als ik hier de meeste zo hoor)
De mensheid is bekrompen bezig daarin als je maar iets afwijkt van het "ideale beeld"
Dan ben je of lelijk of vreemd of je word op een andere manier vaak uitgekotst.
En kan zijn omdat je te dik bent of dat je er anders bij loopt dan dat "zo als het hoort", maar als je vraagt zoals het hoort aan die mensen weten ze daar geen antwoord op
@fantasymic: als je te dun bent ben je ook vatbaarder voor bepaalde ziektes
tis alleen dat er geen speciale aanpassen voor ambulances voor nodig is
@ledi: Niet alleen reuma patiënten hebben de pech dik te worden van medicijnen, bijna ieder medicijn heeft die bijwerking wel, denk aan bijv. antidepressiva of simpelweg door te stoppen met roken.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje droevig word van de reacties hier. Lekker de dikke mensen afzeiken want ze vreten teveel en dan ook nog eens dik associëren met zwaar zijn. Ik weeg 112KG en ben 1m96, maar mijn vet percentage ligt op 21%
@Rujar: Opzich een idee, maar wanneer is het ongezond? Een broodje kroket bij de juiste snackbar past zelfs in een cholesterol verlagend dieet terwijl bijvoorbeeld in een snelle jelle 32% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid suiker zit.
@Memooty: Ik hoop dat jij morgen last krijgt van iets waar je zelf ook niets aan kan doen, laten we zeggen dat je reuma krijgt en vervolgens na een jaartje 35KG overgewicht hebt omdat je slecht kunt bewegen en medicijnen krijgt die nogal aanzetten.
@ Ninjah
Grootste gedeelte van te dik zijn is geen keuze.
Het meest bepalende daarin is (familie) aanleg en niet gezonder eten of meer bewegen.
Die meeste luie veel vraat die ik ken is zelfs nog te licht en eet aan vettigheid bijna 3x zoveel en beweegt veel minder dan ik (geeft hij ook gewoon toe)
Aanleg is zo bepalende factor daar in
@Stranger1977: toen ik gestopt ben met roken ben ik geen grammetje aangekomen hoor. Zonder daar moeite voor te doen; veel mensen gaan dan echter extra snoepen.
Je kunt zoveel excusjes verzinnen als je wilt. Wie gezond eet en sport zal niet dik worden tenzij die een ziekte of handicap heeft.
@ doppert
ja dat is zo, maar ik bedoel mee te zeggen dat zoals Stranger1977 als zij dat het wel lijkt kom laten we maar weer eens "te dikken" mensen uitzeiken en daar word ik zo ziek van.
@Ninjah: Teveel en slecht eten (snoepen) is vaak ook een stoornis.
Als je 5 jaar lang mayonaise bij eet omdat je het lekker vind en je stopt daarmee zul je een week of 4 het gevoel hebben dat je niet vol zit. Je lichaam went aan dingen, ook aan mayonaise en pas als je dat gehad hebt ben je voldaan.
Onderschat niet dat bijvoorbeeld eenzaamheid er aanzet tot snoepen. Niet iedereen is gezegend met een partner die wel de gemiddelde leeftijd haalt, in mijn hele directe omgeving heb ik gezien dat ook na 10 jaar de een de ander erg kan missen en heil zoekt in drop of zoetigheid.
Dit zijn trieste situaties en als er dan een stelletje dwazen vind dat wanneer je dik bent ook meteen lui bent, dan moet je jezelf echt diep gaan schamen. Tuurlijk zijn veel dikkerds "lui" in de dunne zijn ogen, moet je eens proberen om jouw lichaam achter op je rug mee te slepen de hele dag.
Dus ja, je hebt luie mensen die daardoor dik zijn geworden en door gemakzucht eerder naar de snackbar gaan dan naar de markt voor vers eten maar er zijn ontzettend veel mensen die wel een "normaal" leven hadden tot er iets gebeurde, geestelijk of lichamelijk, waardoor ze dik werden.
Het zijn geen excuses, maar het generaliseren van de dikkerds gaat wat ver, zeker omdat ik niet mag zeggen dat een neger of turk lui en/of crimineel is.
@ Ninjah
Niet mee eens!!!
Is zo makkelijk gezegd, maar ja jij zou wel eentje zijn van de overheid zegt het en mensen die denken daar verstand van hebben dan zou het ook wel zo zijn.
Ninjah denk eens na je word over zoveel dingen in leven aan lijntje gehouden en voorgelogen.
meeste "gezonden" producten worden gezond genoemd omdat ze je niet "dik maken"
Maar ja je wilt vaak niet weten wat het wel met je doet.
Neem al de light frisdranken
@fantasymic: met de realiteit confronteren?
Cola light is niet gezond. Probeer eens water.
Laatste edit 04-02-2011 13:59
@ Ninjah ga je gang ik ken de realiteit en als ik berichten lees beter als jou.
Wil ik van jou wel eens weten wat het goedje aspartaam met je doet dat in light frisdranken zit
Gewoon met mate en alles komt goed.
Quote
@fantasymic:
@ Ninjah ga je gang ik ken de realiteit en als ik berichten lees beter als jou.
Wil ik van jou wel eens weten wat het goedje aspartaam met je doet dat in light frisdranken zit
Daarom pak je cola light als "gezond product" als voorbeeld he ...
De enige realiteit die ik hier zie is iemand die te dik is en al het andere daarvan de schuld wilt geven.
@ Ninjah
Een ik geef niemand de schuld en ten tweede
Tja light frisdrank maakt je hongerig das 1 wat bewezen is en twee het is zo kanker verwekkend als maar kan zijn.
Daar zit aspartaam in namelijk en dat heeft 1001 bij werkingen dien iet goed zijn hier boven las je er net 2
Dus light frisdrank gezond alles behalve dat dan is gewone frisdrank nog gezonder.
Mag ik jou school opleiding raden.
Je hebt of havo/vwo gedaan en hebt aaridg wat kennis
Of je hebt vmbo gedaan en bent een stomme moby (mooi boy bah)
Hoe dan ook kennis zou je wel hebben wijs ben je niet.
en nou niet gaan zeggen dat slim en wijs het zelfde is, want dan ben blijft domme moby nog alleen over
Is dat ook confronterend?
@ledi: Kan ook, maar de 1 heeft er wat meer aanleg voor dan de ander. Ik kwam er 20 in een maand aan terwijl ik amper at, via een medisch traject gestopt met roken en de stofwisseling op gang gehouden.
Om echt van het gezeik af te zijn:
klik hier 1klik hier 2klik hier 3klik hier 4En wie het echt niet kan of wil geloven,... lees een keer een boek ofzo en verdiep jezelf in een onderwerp alvorens te huilen over iets waar je geen zinnig woord over kunt zeggen.
heb eerder alhier al gepost dat ik aan het afvallen ben sinds ik mij bewust word van de oorzaak van mijn dik-zijn
om het niet ingewikkelder te maken dan nodig, heb ik toen niet vermeld, dat ik na mijn scheiding (was kostwinner toen mijn huwelijk strandde, ex was gekleurd en in behandeling bij het RIAGG, dus in de politiek correcte jaren '90 was het duidelijk dat ik het huis uit moest) 10 jaar in de Bijlmer woonde....
daar in de Bijlmer vond ik het steeds moeilijker om mijn gewicht op pijl te houden. ook omdat ik zag dat vrouwen aldaar die krampachtig slank waren, de gekste dingen overkwam met 'loslopende mannen'
ergens voelde ik het al meteen aan toen de huisarts niet echt toeschietelijk was toen ik wilde afvallen, en alle stukjes van de puzzle vielen op zijn plaats toen de studenten naast mij verhuisden en er verslaafden voor in de plaats kwamen
buurvrouw had naast de verslaving ook anorexia, heb haar twee keer bewusteloos in het trappenhuis gevonden, één keer ook nog in een plas bloed, toen was ze verkracht
je wilt niet weten hoe vaak buurvrouw in de tijd dat ik naast haar woonde naar het ziekenhuis moest, dan moest ze ik weet niet hoe lang aan een infuus, weet ik van vrouwen die ik via haar in de flat leerde kennen, die moesten dat ook af en toe....
nu ze opeens denken accuraat te kunnen berekenen wat dikke mensen de gemeenschap kosten, dat meteen dapper doen en de resultaten zo stigmatiserend mogelijk naar buiten brengen, hoop ik toch ook dat ze, nu hun taak op dat gebied af is, anorexia serieus genoeg nemen als studiegebied, ziekenhuizen kennende hebben die veel van de cijfers al klaar liggen
@ Stranger1977
Kijk dat vind ik een pracht antwoord bedankt
Een moby? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Aangezien jij die term wel kent weet ik genoeg
De effecten van aspartaam zijn trouwens niet bewezen.
Wat je echter niet schijnt te snappen is dat cola light, mayonaise light en elk ander dikmakend goedje met light ervoor of erachter nooit gezond zal zijn.
botte bijl: Amen! *maakt een buiging naar botte bijl* op een positieve manier uiteraard
Quote
@fantasymic:
en nou niet gaan zeggen dat slim en wijs het zelfde is, want dan ben blijft domme moby nog alleen over
Ik had bijna over deze prachtige opmerking heen gelezen
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=slim
gewoon minder eten en meer bewegen!
@Ninjah:
probeer voor de grap, als je bezoek hebt dat blijft eten, eens een best smakelijk zomers bijgerecht uit als kleingesneden komkommer met citroensap en verse peterselie....
mijn ervaring is dat Nederlandse gasten dat niet vreten omdat er geen olie of slasaus in zit
@Keesvsingeren :
als het zo makkelijk was dan kon iedereen het
Quote
@Stranger1977:
@Rujar: Opzich een idee, maar wanneer is het ongezond? Een broodje kroket bij de juiste snackbar past zelfs in een cholesterol verlagend dieet terwijl bijvoorbeeld in een snelle jelle
32% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid suiker zit. Ik neem aan dat je bedoelt koolhydraten en geen (tafel)suiker? Want voor suiker geldt geen ADH. Je lichaam haalt suiker uit koolhydraten zoals uit brood, aardappels en rijst (polysachariden) en fruit (monosachariden)etc.
En dan kun je nog het best de volkoren en zilvervlies (polysachariden met bulk, vezels dus) varianten eten want dan houd je langer een stabiele bloedsuiker door een lagere glykemische lading. Met andere woorden; je hebt minder snel honger doordat er geen pieken en dalen ontstaan en meer verzadigingsgevoel.
Suiker in de vorm van glucose/dextrose (een monosacharide)of evt. tafelsuiker (disacharide) is alleen maar van belang voor diabeten of mensen die hypoglycemie hebben en wanneer ze dus een hypo hebben om de bloedsuikerwaarde snel te laten stijgen.
Of sporters met een dip hebben uiteraard ook baat bij snelle suikers.
@ Ninjah.
De effecten van aspartaam zijn wel degelijk bewezen, maar ja zoiets mag niet gepubliceerd worden.
Maar dat is met meer dingen zo, met veel dingen zo, kijk al naar het gene van 9-11 (je weet hopelijk wel wat ik daar mee bedoel) zijn ook veel leugens mee gepubliceerd.
Oja hoe ik de term moby ken is via mijn beste vriend die heeft in een klas vol gezeten zowat en doet vaak zat een voor de grap na.
Als je mijn kleding style al ziet weet je dat ik geen moby kan zijn KOM OP IK HEB EEN MOWHAWK en DRAAG BAND SHITS VAN DE MEEST BRUUTE METAL BANDS iets wat bij een moby absoluut niet kan
En zette tussen haakjes net al is een mooi boy iemand die denk van ik zie er uit zoals het hoort dus ik ben alles en zo gedraag jij je wel, want de term niet kennen hoeft niet te zijn dat je er dan ook geen bent
moby's zelf haten die term ook
botte bijl: Meer voor mij
@fantasymic: Mijn post suggereerde ook niet dat jij een moby bent.
Je zegt dat ik me als een moby gedraag terwijl je beschrijving puur op uiterlijk is.
Iemand geeft deze jongen een medaille
botte bijl: Een beetje extra vergine olijfolie erbij is helemaal niet slecht hoor,
en je hebt een heerlijke salade!
Het geeft nog wat meer verzadigingsgevoel bovendien.
Het idee dat een beetje vet of olie dik maakt en/of slecht is is krankzinnig!
Goede vetten en oliën heeft je lichaam gewoon nodig om te kunnen functioneren.
Teveel vet en teveel koolhydraten maken dik, vooral de snelle koolhydraten omdat die weer snel een hongergevoel geven door pieken en dalen in de bloedsuiker.
Je moet dus zorgen dat je uit de suikerachtbaan blijft, en ja dat vereist discipline.
Kijk maar eens hoe lang je voortkunt op 2 volkorenboterhammen met (goede) margarine, een plak kaas, en een paar plakjes rookvlees t.o.v. 2 witte boterhammen met hagelslag of jam.
Glykemische lading is echt iets om rekening me te houden.
N.B., ik weet waar ik over praat want ik heb zelf last van hypoglykemie en ben jaren te zwaar geweest en ben in 6 maanden 12 kilo afgevallen door beter op mijn eten en drinken te letten.
Geen dieet maar een betere "way of life".
Laatste edit 04-02-2011 14:45
@ Ninjah
O nee moby is niet alleen ok uiterlijk hoort er bij, maar het innerlijke van een moby is 10x erger
Zo durft een moby gerust een hele dag te roepen dat ie te knap voor deze wereld is en dat ie alles is, omdat ie dure merk kleding heeft en zo en denk dat ie alles is
De combo van de kleding, maar ook zekers (denk nog wel belangrijker) het innerlijk van ik ben alles ik ben te knap en te goed maakt een moby een moby (het zijn kakkers tot de macht 5 of erger zeg maar)
Ok miss ging wel te ver om je zo te noemen, maar uit je berichten kom je wel zo tot mij over
Maar geen van mijn berichten gaat over mijn uiterlijk of kledingstijl.
Maarja het gaat nu eigenlijk nergens meer over he
Ik weet nu iig wel wat een moby is ^^
@ Ninjah
Nee heb ook niet over je kleding, maar over je gedrag, van te dik zijn is eigen schuld ik ben het niet dus ik ben goed zo kom je over op mijn in je berichten en dat maakt dat jij voor mij als een moby over komt niet je kleding style.
maar ja het gaat idd nergens meer over
@FliptheSwitch:
Koolhydraten 48,6Gram
waarvan suikers 28,5Gram GDA 32%
Zo staat het op de verpakking, ik ben toch niet helemaal achterlijk?
Maar om het eenvoudig te houden, misschien had ik die GDA erbij moeten vermelden, de Engelsen vinden namelijk wel dat er een ADH voor suiker is zodat mensen zich meer bewust worden en op basis van wat ze die dag gegeten hebben alles bij kunnen houden.
Aan het product is suiker toegevoegd, als er geen "ADH" voor suiker is zijn een hoop bijdehanten die dan zeggen dat je dus per dag een pak suiker zonder problemen kunt eten.
Anyway: Sugars (Sugar GDA: 90g) in de snelle jelle zit al 28,5G
Voor wie verder kijkt dan z'n buik dik is:
klik hier
@Stranger1977: Ik beweer ook niet dat je achterlijk bent.
Maar een hoop mensen worden misleid.
Quote:
Koolhydraten 48,6Gram
waarvan suikers 28,5Gram GDA 32%
Koolhydraten zijn suikers, dus zal 28,5 gram uit gewone (tafelsuiker) bestaan en dat heb je echt niet nodig.
Beter zou zijn als het voor 48,6 gram uit zetmeel (polysachariden) zou bestaan waardoor je bloedsuikerwaarde niet zo snel omhoog schiet.
Want het aantal calorieën blijft hetzelfde:
48,6 x 4, of dit nu mono, di of polysachariden zijn.
Maja, voedsel moet voor een hoop mensen zoet of zout smaken.
Als je je gewoon suiker ontwent moet je eens ervaren hoe zoet een sinaasappel of rijpe banaan smaakt.
Als ik zie wat voor rommel de mensen in hun boodschappenkar doen, dan verbaast het mij niet dat ze dan te dik zijn. Inderdaad zijn er mensen die door ziekte dik zijn, maar de meeste mensen wórden dik door verkeerd voedsel en te weinig bewegen. Ik zie toch bij mensen rondom mij heen wat zij eten en dat is pure rotzooi! Er zijn veel mensen die eten uit verveling. Neem dan een snee roggebrood met magere kaas en je hebt geen trek meer. Zo zijn er genoeg dingen dat je tussendoor kunt eten zonder daar dik van te worden, alleen wel belangrijk WAT je dan eet. Ik vraag me ook stiekem af waar die mensen dat van doen om al dat vele voedsel te kopen! Die maoeten dan een dijk van een baan hebben....Ik ken iemand die voor
€ 3380,- per jaar oprookt! Dan vraag ik mij af hoe ze dat allemaal kunnen betalen en dan ook dat vele eten wat die persoon koopt waarvan ze ook de helft gewoon in de ton gooit omdat ze achteraf toch weer buiten de deur gaat eten....Dit vind ik heel erg, vooral het weggooien van eten!!!!
Quote
@ledi:
Alle vette en zoete happen de winkels uit.
Niks daarvan! Ik eet best vaak een vette hap en weeg 68 kilo
@robindegen: Nu kan het nog, als je ouder wordt ga je w.s minder bewegen en wordt sowieso je stofwisseling trager en dan ga je er wel van aankomen. Of misschien ben jij een uitzondering die z'n leven lang slank blijft ongeacht wat ie naar binnen werkt.
@gloria: Klopt, winkelkarren vol rotzooi.
Roggebrood is heel goed en kun je rustig volle kaas op doen hoor, geeft langer verzadiging en dus minder snel weer trek.
@FliptheSwitch: Ik haalde de snelle jelle aan omdat in het algemeen dit soort koek gezien word als "gezond" terwijl dat broodje kroket bij die ene snackbar met speciale olie aanzienlijk gezonder en ook voedzamer is.
@gloria:
Turken zijn lui, die moeten meer belasting betalen omdat ze niet voldoende in de sociale voorzieningen meebetalen.
@Stranger1977: Zo kom ik zelf ook weles bij McDonald's en neem een grote friet zonder zout en zonder fritessaus en een grote salade met kip zonder dressing.
Die saus en dressings bevatten vaak een hoop suiker net als die zgn. "gezonde koeken".
Nu wil ik niet beweren dat dit gezond is maar wel minder slecht dan friet met een BigMac en milkshake en/of gewone cola.
Het gaat om keuzes maken dus: of/of en niet en/en.
Dat broodje kroket is idd. zo slecht nog niet vooral als het een bruin broodje is.
Laatste edit 04-02-2011 16:03
@FliptheSwitch: Neemt niet weg dat het deels ook genetisch bepaald is of iemand dik is of niet. Er zijn erg veel mensen die ook alles kunnen eten en net zo makkelijk 3x in de week naar de snackbar gaan.
Er is overigens ook niets mis met witbrood, het witbrood is net zo voedzaam als het gemiddelde bruinbrood uit de supermarkt.
Quote:
Dikke mensen kosten tonnen
En dat wegen ze ook
Dikke mensen eten meer en betalen dan toch ook meer belasting? No problem, net als met roken, wat denk je dat een langer levend iemand kost?
Laat maar roken en eten, de ziekenhuiskosten wegen echt niet op teken 30 jaar aow en dergelijke!
@Stranger1977: Ik geloof idd dat eea ook genetisch bepaald zal zijn, zo heb ik aanleg voor een bierbuik. Mijn opa had dat ook, mijn vader daarentegen weer niet.Witbrood is niet slecht maar volkorenbrood is beter want er zitten vezels,wat vitaminen en nog wat mineralen in. Goed bruinbrood zit er tussenin.
Vezels zijn goed voor je darmen (uiteraard niet als je de ziekte van Crohn hebt of een andere spuisverteringsstoornis waarbij je helemaal geen zetmeel, vezels en/of gluten verdraagt.)
Maar voor gezonde mensen dus wel goed voor de darmen en stoelgang en bovendien is het voordeel van vezelrijk brood dat het meer verzadiging geeft en de bloedsuikerspiegel wat minder snel doet stijgen dus minder snel weer trek/honger.
Laatste edit 04-02-2011 16:47
@nozema: Dat zou kloppen als we de dikkertjes en rokers niet elke keer zouden redden!
"Dikke mensen kotsen tonnen"?
Quote
@fantasymic:
@ Stranger1977
Kijk dat vind ik een pracht antwoord bedankt
Mee eens! Bedankt Stranger.
alle 'slanke' mensen hierboven:
het is al vaker gezegd: dik zijn is *LANG* niet altijd een keuze. Aanleg, medicijnen en zo, er speelt vaak veel meer mee.
En dan zo heerlijk kort door de bocht: dan eet je maar wat minder, gaat ook niet altijd op. Alsof dikke mensen altijd dik zijn omdat ze alleen altijd eten.
Als we die redenering moeten volgen, moeten anorexia patienten juist extra korting krijgen op hun ziektekostenverzekering 'omdat ze zo dun zijn en dus weinig eten en dus veel gezonder zijn'. Maar als je dat roept, dan ben je ineens ook weer fout bezig.
Feit is wel dat door al die 'modellenzoekshows' (vooral) meisjes veel te mager worden. Ongezond mager dus. Als een model met maat 34 weggezet wordt als "ja, maar jij bent dan ook een vet varken dat zich altijd volpropt" door de jury, dan werk je dat ook in de hand.
Ik word soms zó ontzettend moe van de kortzichtige en eendimensionale reacties hier...
Laten we nou gewoon eens proberen mensen zich bewust te laten worden van hun lichaam en een gezonde(re?) levensstijl te laten ontwikkelen in plaats van altijd maar alles op te hangen aan 'harde' maten als gewicht en zo. Je kan beter kwalificeren dan kwantificeren...
Even ook aan alle mensen hierboven, die ik in het verleden zeer negatieve uitingen heb zien doen over roken en de kosten die dit met zich mee zou brengen in de zorgsector, maar die nu hard roepen dat dik zijn geen keuze is.
Gezet zijn zal dan genetisch bepaald zijn, verslavingen blijken ook een genetische oorsprong te hebben.
Als we dan uitzonderingen gaan maken voor mensen die overconsumeren, doen we dat dan ook voor mensen die roken?Laatste edit 04-02-2011 18:19
Quote
@Eelcootje:
Ik word soms zó ontzettend moe van de kortzichtige en eendimensionale reacties hier...
Applaus! +1000 reputatie!!
Drugs is een verslaving.
Alcohol is een verslaving.
Roken is een verslaving.
Eten is
OOK een verslaving.
'T is alleen jammer dat bijna niemand dat laatste ziet. Voor alles is hulp maar niet voor een eet verslaving. En begin nou niet met roepen over dieëten. Denk eerst even na. Als een drugs gebruiker wilt stoppen kan hij naar een afkick kliniek. Als een alcohol verslaafde wilt stoppen kan hij naar de AA. Als een roker wilt stoppen kan hij naar Stivoro (of hoe die ook heet). En dit alles word vergoed door de verzekering of door het rijk! Waar kan iemand naar toe met overgewicht? Wie gaat dat betalen? Ja iedereen heeft een keuze om te stoppen met een verslaving maar we weten allemaal dat stoppen met een verslaving niet zo makkelijk is!
"Alle vette en zoete happen de winkels" uit zei ledi, maar als het aan reuma of medicijnen ligt waarom zou je dit dan nog schrijven?
dit is discriminatie. alleen zware mensen belasting laten betalen. wat dan en alcholist die een lever transplantatie krijgt en een roker een long transplantatie moeten? ik weeg te veel ja maar ik ben nooit ziek moet ik nu ook meer betalen? nee doe dan maar een kilometer teller in de ambulance en reken maar af zoals in een taxi.
@Azzie
Dikzakken die het zelf schuld zijn gewoon meer ziektekosten verzekering laten betalen, en dat aub ook meteen invoeren voor rokers en andere malloten
@Kameel: Zoals mensen die drinken, autorijden, sporten enzovoort.....
Quote
@Azziej:
Applaus! +1000 reputatie!!
Drugs is een verslaving.
Dus niet aan beginnen! Alcohol is een verslaving.
Dus niet aan beginnen! Roken is een verslaving.
Dus ook niet aan beginnen! Eten is
OOK een verslaving.
Dus........
@Ninjah: Onzin, die kosten van een ziekhuis weegt echt niet op tegen de kosten van iemand die 30 jaar langer leeft. Kijk maar eens wat je verdient in een jaar en vermenigvuldig dat eens maal 30, hoop centjes niet? En hoe ouder men wordt hoe meer kwaaltjes men ook weer krijgt ook al leeft men wel gezond dus al met al scheelt het qua ziekenhuis niet veel. Wel moeten de meest 80+ ers naar een verpleeghuis, ook niet over nagedacht wat dat allemaal wel niet kost denk ik?
Laatste edit 04-02-2011 20:12
@Kameel: ach, dat idee is al eens bedacht voor sporters, omdat die vaak zodanige blessures krijgen dat ze een tijd lang niet kunnen werken.
Allemaal hersenspinsels.
Dick is te dik
Stik jij maar, Dick!
Eigen schuld, dikke bult!
Lukkie Streik krijgt Ka
Red je maar, haha!
Eigen schuld, dikke bult!
Rie heeft een voetbalknie
Daarvoor betaal ik nie!
Eigen schuld, dikke bult!
Alaal d'r pa is illegaal
Slaap maar op straat, Alaal!
Eigen schuld, dikke bult!
Eigen schuld, lekker puh, domme lul!
Domme zak, doe als ik, doe normaal!
Ik rook niet, ik drink niet, ik sport niet
En m'n paps en m'n mams zijn legaal.
Stem PVV, doe allemaal mee,
Elk voor z'n eigen, joechee!
(O shit, ik voel een knobbel in m'n borst ontstaan!
Waarom doet regering daar niets aan?!?!?)
Laatste edit 04-02-2011 20:24
@nozema: Ligt er maar net aan op welke leeftijd je dood gaat.
En vaste rokers verdienen inderdaad geen nieuwe long en alcoholisten geen nieuwe lever. Waarom? Eigen schuld dikke bult. Je kiest er zelf voor je lichaam te vernietigen dus geef die organen maar aan iemand die het wel verdiend.
"Aanleg hebben voor dik te worden" heel mooi en ontroerend allemaal maar elk pondje gaat door het mondje.
Tegenwoordig zit er ook veel suiker in het brood b.v. wat je daar koopt en in wel meer producten
En dat is niet goed als je daar veel van eet
Het beste is zo vers mogelijk te eten, en wat Sjefke zegt niet iedereen kan er wat aandoen, het kan ook aan je medicijnen liggen.
Maar voldoende beweging per dag doet wonderen;)
Toch is het goedkoper voor de maatschappij om te dik te zijn (dan heb ik het niet over mensen die tonnen wegen) dan om te roken.
Aangezien roken wel degelijk een keuze is, zouden rokers eigenlijk meer belasting of premie moeten betalen.
@spot: Rokers betalen genoeg belasting om de hele zorgsector te onderhouden.
Mensen die te dik zijn zouden gewichtsbelasting moeten betalen. Voor elke kilo die je te zwaar ben tien euro per jaar.
sjatter: Dan kunnen niet-rokers wellicht een korting krijgen.
@spot: Op wat? Ze dragen al minder bij, waarom moeten ze dan nog korting krijgen?
sjatter: Ze kosten ook minder......
Maar ehh je rookt dus nog begrijp ik?
@gloria:
de boodschappen van andere mensen, daarover blijf je je verbazen
@spot: Dat ze minder kosten is nog nooit bewezen.
En ja ik rook nog steeds, maar er komt een dag dat ik er mee stopt.
sjatter: Jij stopt als je in je kistje ligt....
@spot: Als ik in m'n kist ligt rook ik nog één keer, via de schoorsteen.
sjatter: hahahhahhaaa
@sjater wat denk je nou zelf met elke kilo die je te veel weegt moet je 10 euro betalen? dat slaat nergens op een maat van me weegt 113,5 kilo hij is 175 je zou zeggen die is te zwaar en dus te dik. maar wat hier wordt vergeten is dat spieren meer wegen dan vet. dus je zou per percentage moeten kijken en dan valt je op dat de meeste mensen al zijn ze dun en ligt te veel vet hebben.
plus als je er een extra belasting op legt pak je juist de mensen die minder geld hebben en dus vaker ongezond eten. want dat is nu een maal 9 van de 10 keer goedkoper. jouw pakkie pueken is even duur als een dag eten voor 4 mensen.
zo dit was mijn hypocrite betoog tijd voor een puekie
Quote
@Ninjah:
@Rattenhoofd: Zolang je geen ziekte of handicap hebt is het inderdaad een keuze.
Niemand dwingt je veel ongezond te eten en nooit te sporten.
Als het toch eens zo makkelijk was.
@Kameel: Jij bent echt niet goed bij je hoofd, jij wilt een dictatuur van NL maken? Of ben je Moslim,...
@Mamsie .. Ja die ook allemaal,
@Stranger1977 Hoezo dictatuur, bepaalde groepen meer laten betalen heeft niks met dictatuur te maken ?, hoewel het op zicht wel en goed idee is. Scheelt een hoop kosten aan nutteloze politici.
@Kameel: Omdat je volgens jouw redenatie niets meer mag, behalve betalen en ademen en zelfs daar zou jij wellicht wel een belasting op weten. Krijgen we dan ook die felbegeerde kopvoddentax?
Slankere mensen vreten soms nog meer als dikkere, kijk maar eens hoe vaak die een zak chips leeg vreten of bij de snackbar staan. De een kan een halve supermarkt leeg eten en komt nog geen kilogram aan, de ander komt bij 1 koekje al 10 kilogram aan.
Wat een vooroordelen allemaal. "Beweeg gewoon meer". "Niet teveel snoepen". Zo makkelijk is het dus echt niet. Bij mij mogen er ook wel een paar kilootjes af maar als ik mijn eetpatroon vergelijk met die van mijn goede vriend Jan (een magere Hein die zich elke avond volpropt met chips en snoepgoed) vraag ik me toch af waar ik het aan verdiend heb.
Je genen, je spijsvertering hebben ook veel te maken met wat je lichaam met voedsel doet. Daarnaast gaat mijn sympathie uit naar achterstandgezinnen die elke avond 'wat makkelijks' eten, dit is ook veel te ongezond.
Maar terug naar de punt van het artikel: Zullen we deze trend eens doorzetten bij rokers? Roken verhoogt de kans om hart- en vaatziekten te krijgen enorm, en ook longkanker is in 90% van de gevallen te wijten aan roken. Zouden we rokers onderaan de wachtlijst voor donororganen en operatietafels zetten omdat de mensen ervoor kiezen ongezond te leven?
En dan ben ik nog niet eens begonnen over alcoholisten. Zouden we mensen die dronken achter het stuur stappen en een ongeluk krijgen niet meer moeten helpen? Natuurlijk vindt iedereen hem een idioot en gaat alle medeleven uit naar de ongelukkige die hij heeft aangereden, maar dat hij een fout maakt betekent niet dat we hem minder moeten helpen, of meer moeten laten betalen.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: