Prima als je rookt
Roken is sneu. Wie er tegenwoordig nog één opsteekt, moet wel dom zijn en geen wilskracht hebben. De schrijvers van Holy Smoke zijn het daar niet mee
lees verder bij Spits »Gerelateerde artikelen
Alleen jammer dat de omgeving er ook kanker van kan krijgen en deze zogenaamde 'voordelen' niet hebben..
Euh carriere en gemeente?
Laat me raden; allemaal rokers die het voor zichzelf goed willen praten?
Van eenzaamheid of teveel suiker krijg je iig geen kanker, vieze geur in je kleding of een enorme rekening aan al die pakjes sigaretten die je moet kopen.
@Annelijsje, inderdaad
En eenzaamheid wordt ook niet aan andere mensen opgedrongen.
Roken is asociaal.
Roken is ronduit smerig.
Rokers bederven de sfeer op straat, stations, eigenlijk alles met hun gore gepaf.
Rokers pleuren hun peuken lukraak op straat en dragen zo bij aan de vervuiling van het milieu.
Door rokers gaat alles stinken: kleren, spullen, alles.
Roken zou verboden moeten worden.
Quote:
Roken is sneu. Wie er tegenwoordig nog één opsteekt, moet wel dom zijn en geen wilskracht hebben
Laatste edit 22-02-2011 15:22
Vailan: jij vind het stinken, ik niet. Dat het vervuilend dat klopt, en is zo ongeveer in 35% van de kankergevallen als oorzaak aan te wijzen.
maar het ruikt wel lekker
en dat van sfeer klopt ook niet, het is in het rokershol altijd best gezellig
ik rook trouwens niet
Laatste edit 22-02-2011 15:40
@Annelijsje Laat me raden; allemaal rokers die het voor zichzelf goed willen praten?
Dit is geschreven door 2 mensen die niet roken.. dus hier heb je geen gelijk..
Vailan: lekker discrimineren
roken is wel een sociale angelegenheid dat ervaar ikzelf al vanaf de middelbare school. Het schept een band.
Daarentegen ook meer dan genoeg nadelen om het niet te doen
ach laat iedereen het maar voor zichzelf weten
"Heej jongens, we gaan lekker belangrijke beslissingen nemen terwijl we kanker aan het kweken zijn!"
Sorry jongens, maar voor roken op zich heb ik geen respect, en voor de anti-roker betogers heb ik 2 middelvingertjes in de lucht!
Vailan: Behoorlijk anti-roker jij, of niet?
Zelf ben ik ook een (redelijk stevige) roker.
Maar vergeet even niet dat wij:
- veel accijns betalen (daardoor is jouw belasting lager).
- eerder doodgaan (dus kosten wij de staat minder aan ouderenzorg en helpen zo meteen de wachtlijsten in de gezondheidszorg niet al te veel te laten groeien).
- de werkgelegenheid een behoorlijk handje helpen (weet je wel hoeveel mensen werkzaam zijn in de tabaks-industrie?).
- etc.
Ik merk dat even van achter het bureau weg en buiten een sigaretje roken mij helpt de zaken eens van een andere kant te zien; een 'frisse' blik op de zaak is soms enorm verhelderend.
Plus inderdaad de sociale kant van het roken. Altijd gezellig, een groepje rokers buiten tijdens een verjaardag of zo.
Alleen het is zo jammer dat wij zo erg gediscrimineerd worden.
Wij zijn een verdrukte minderheid geworden. Worden overal geweerd en zo...
@Nelson: Ik heb een uitgebreider artikel hierover gelezen. Als ik het me goed herinner, zijn het allebei ex-rokers. Ze weten dus waar ze het over hebben.
Laatste edit 22-02-2011 15:42
Daar steek ik een peukie voor op
Als je tegen je 100e verjaardag nooit hebt gerookt en zit met alle overige ellende die ouderdom met zich mee brengt (zoals daar zijn eenzaamheid, een gebroken lichaam en wegrottende herinneringen) heb je denk ik toch wel spijt dat je niet meer hebt genoten en minder zorgen hebt gehad in je leven die je daar hebben gebracht.
Gewoon ongezond leven denk!
Doppert: Roken stinkt misschien niet op het moment zelf, maar wel als je daarna in een hok zit waar gerookt is en waar de rook nog hangt. Elke avond stinken mijn kleren en mijn haar er weer naar. En ik ben zelf roker geweest, zwaar, maar gelukkig een jaar of 10 geleden opgehouden.
@Hart: ook dan vind ik het lekker ruiken
waar kom je dan dat je iedere dag in de rook staat
?
@GenieonWork: even een paar puntjes beter uitleggen hoor en een aantal extra
Heel de dag op de weg als vertegenwoordiger
is slechter voor dan roken.
Wij rokers moesten naar buiten omdat de niet rokers het vies en slecht vonden, resultaat de kroegen en disco's waren leeg(werkgelegenheid).In de zomer nemen de niet rokers onze plaatsen in buiten op het terras, dan moeten ze ook binnen zitten. wij staan tenslotte ook buiten als het slecht weer is en dit is weer goed voor je weerstand
.
Dit is ook bewezen dat rokers minder vaak ziek zijn. Nadeel is dat wij rokers weer iets vaker een korte pauze nemen, maar wel ons werk over het algemeen sneller en beter uitvoeren('frisse blik' en nicotine werkt concentratie verhogend) dus beter voor de werkgever.
En je moet ergens aan dood gaan, als je rookt weet je tenminste waaraan
Vailan:
Rokers bederven de sfeer op straat, stations, eigenlijk alles met hun gore gepaf.
Dit krijg je door ze in een hoekje of hokje te stoppen we zijn net hangjongeren
Rokers pleuren hun peuken lukraak op straat en dragen zo bij aan de vervuiling van het milieu.
Dat zijn alleen de 'stoere' rokers ik doe ze altijd netjes in de vuilnisbak(nadat ik ze uit heb gemaakt)
Roken zou verboden moeten worden.
Dan ook alcohol, suiker en alle vette happen.Deze zijn ook slecht voor je gezondheid en kunnen ook behoorlijk stinken.Maar ieder zijn eigen mening. Die heb ik ook.
Laatste edit 22-02-2011 16:14
Anti-rokers zijn pas asociaal. zij zullen wel even vertellen wat goed voor je is en vervolgens stappen ze in de auto..... weet je wel wat daar voor smerigheid uit komt?
Dat degenen om je heen ook kanker krijgen van je rook is nooit wetenschappellijk bewezen, sorry. Het is zelfs niet echt wetenschappellijk bewezen dat je kanker krijgt van roken, want er zijn genoeg rokers op hoge leeftijd, en al te veel niet-rokers sterven aan kanker, ja ook longkanker.
Het is slecht voor de gezondheid. Dat zijn wel meer dingen. Uitbannen is nooit een oplossing. In Amerika mag je al in je eigen huis niet meer roken als je kinderen hebt, hopelijk komt het hier zover niet!
@Keesvsingeren : er sterven procentueel minder mensen aan uitlaatgassen dan aan rokers.
er sterven 15x meer mensen aan roken dan aan uitlaatgassen.
2% van alle kankerincidenten komt van uitlaatgassen, en in 30% van de kankerincidenten is roken de boosdoener.
goed, je zal net die 2% zijn, maarja
@lonewolf: Dat zijn smoezen die ik mezelf ook altijd voorgehouden heb.
Anyway, niet roken is fijner.
Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds een hekel heb aan de anti-rook fundamentalisten
Rokers moeten stoppen met zeuren, ik stop ze in hetzelfde schuitje als alcoholisten. Hun mening over roken telt niet mee ze zijn immers verslaafd, hierdoor kunnen ze geen objectieve mening vormen over roken en over wat goed voor hun is.
@Haborym: natuurlijk kunnen ze wel objectieve meningen geven wat loop je te bazelen. dat is niet objectieve
@HaborymIk zou zeggen dat wij
juist een objectieve mening kunnen vormen.
Iemand die niet rookt (en nog nooit gerookt heeft) kan er niet over meepraten.
Sorry, maar ik wordt soms doodziek van dat gezeur van die anti-rokers.
Zij zullen ons even vertellen wat we wel en wat we niet mogen doen (roken)?
Denk eens aan dat hele anti-rookwet gebeuren in de horeca.
Voor mij is dat hetzelfde als een huis bij Schiphol kopen en dan gaan klagen over geluids-overlast.
Als je niet van rook / roken houdt, ga dan niet naar de kroeg!
Maar nee, er hoeft er maar ééntje te zijn die gaat lopen klagen, en prompt moeten wij rokers (meer dan de helft van de kroegbezoekers soms!) maar buiten gaan staan.
En gaan we dan buiten roken (op het terras), dan krijgen we nog commentaar?
Overigens Haborym, je weet hoe je iemand noemt die niet rookt, niet drinkt en geen auto rijdt? Een belastingontduiker!
Laatste edit 22-02-2011 16:25
Ik persoonlijk vind het gewoon goor, duur, en ongezond. Maar dat moet iedereen voor zich weten. Zolang ze er een ander niet mee hinderen.
GenieonWork heeft gelijk: als iedereen nu gaat paffen, is er meer AOW over om mij een leuke oude dag te geven
Rokers hebben werkelijk geen idee wat ze anderen aandoen. Eigenlijk moet je iedere dag eens een paar keer een stinkbom en wat traangas loslaten op de afdelingen waar ze zitten en hun kleding insproeien met spul dat er in blijft hangen.
Pas dan denk ik dat er een mogelijkheid bestaat dat er enig begrip komt.
Wat betreft de Horeca: die heeft decennia lang zich alleen gericht op de roker en de niet rokers gewoon weggetreiterd. En nu janken ze dat die niet rokers niet spontaan terugkomen... en echt verbaasd zijn dat dit niet gebeurd. Dat is een proces van jaren. En gevolg van eigen schuld dikke bult....
Dat belangrijke beslisingen in de wandelgangen genomen worden klopt wel en dus ook op de rokersplek. Zou niet moeten mogen, maar zo werkt het wel.
Laatste edit 22-02-2011 16:30
Roken... niks mis mee, laat iedereen in hun eigen waarde, dat doen de rokers toch ook ?
ik rook, ja, slecht hé, doe ik het niet dan ben ik stresskip en zoals al eerder genoemd, vaak zijn rookmomenten ook werkoverlegmomenten. Je komt idd vaak met een frisse blik weer aan je bureau of wat dan ook.
Dat gezeik altijd van de niet rokers ...
@Haborym: ik weet dat roken slecht voor me is en ik weet dat ik er aan verslaafd ben.
Maar een objectieve mening heb ik er echter wel over. de dingen die ik geschreven heb zijn wetenschappelijk onderbouwd.
Maar goed iemand die dan weer een alcoholist en een roker in het zelfde schuitje stopt
. en dan onze mening die dan niet telt? ik denk dus dat die juist meer telt, omdat wij meer belasting betalen( en meer hyptotheek en meer voor onze zorgverzekering enz.) Alleen zijn wij een minderheid, dat is het probleem.
Quote
@Invisible:
GenieonWork heeft gelijk: als iedereen nu gaat paffen, is er meer AOW over om mij een leuke oude dag te geven
]
Het is je gegund hoor
Laatste edit 22-02-2011 16:34
Quote @Roy:
Roken... niks mis mee, laat iedereen in hun eigen waarde, dat doen de rokers toch ook ?
Nee, dat doen ze niet. Ze verplichten mij om mee te roken, dwingen mij mijn kleren direct te wassen en te douchen na hun bezoek. En in de tijd dat roken bij vergaderingen nog gewoon was en niet roken nagenoeg onbespreekbaar heb ik vele vele ziektedagen gehad na weer zo'n rookvergadering.
Verder maken rokers het de vele COPD patienten onmogelijk diverse zaken te bezoeken.
Dus nee Roy: rokers laten anderen niet in hun waarde.
Laatste edit 22-02-2011 16:33
Quote Doppert:
Keesvsingeren : er sterven procentueel minder mensen aan uitlaatgassen dan aan rokers.
er sterven 15x meer mensen aan roken dan aan uitlaatgassen.
zijn er bewijzen dat de rokers geen kanker zouden krijgen als ze niet gerookt zouden hebben?
Misschien zijn de mensen die gevoelig zijn om een rookverslaving te krijger ook wel gevoelig om longkanker te krijgen.
Laat ik nu net deze week gehoord hebben dat roken ook je hersens aantast. Of diegene die begint met roken heeft al aangetaste hersens. Dat kan ook natuurlijk. Maar goed het zal mij een biet wezen. Ik spaar mijn centjes liever op dan ze in rook op te laten gaan.
@Invisible: beetje ver gezocht vind je niet ?
Zeker met de huidige regels, vroeger zou ik zeggen dat je gelijk hebt maar nu vindt ik het belachelijk wat je zegt. Het is 2011 hoor, geen 1980 ....
@Invisible: In openbare ruimtes ben ik het volledig eens dat daar niet gerookt mag worden. En de (bijna alle) kroegen zijn rook vrij, met een kleine rookruimte. dus ook voor COPD patienten kunnen tegenwoordig overal heen.
Ik heb zelfs een keer op mijn eigen verjaardag iedereen verboden om in mijn huis te roken omdat er ook iemand kwam met astma, dat waren dus 20 rokers die rekening hielden met 1 persoon(ze vonden het geen van alle erg). Dus ja soms laten rokers andere echt wel in hun waarde, misschien ben je alleen altijd de verkeerde tegengekomen.
Laatste edit 22-02-2011 16:42
Quote:
Overigens Haborym, je weet hoe je iemand noemt die niet rookt, niet drinkt en geen auto rijdt? Een belastingontduiker!
Mensen wat een gezeik weer over dat roken.
Ik ben zelf ook een roker, en ik begrijp heust wel dat sommige mensen er last van hebben als er vlak bij hun gerookt word.
Geen problemen mee, rook ik toch even ergens waar het wel kan.
Maar als wij rokers een sigaret willen roken waar niemand er last van heeft(buiten waar we tegenwoordig worden neergezet)hoeven de niet rokers daar ook niet over tezeuren.
Of ben ik nu raar aan het praten?
Quote
@peukie:
Maar als wij rokers een sigaret willen roken waar niemand er last van heeft(buiten waar we tegenwoordig worden neergezet)hoeven de niet rokers daar ook niet over tezeuren.
Ik zal het je sterker vertellen:
Vroeger, toen er nog rookers coupé's waren in de trein, heb ik het wel meegemaakt dat mensen mij vroegen of ik niet wilde roken (in de rokers coupé!).
Toen ik ze wees op het feit dat het toegestaan was in die coupé te roken, en dat als ze daar niet tegen konden, ze een niet-rokers coupé op moesten zoeken, kreeg ik als antwoord dat ze het daar te druk vonden, en ze dus daarom maar naar de rokers coupé zijn gegaan.
En dan mij verwijten dat ik daar een sigaretje opstak?
Ik vind de niet-rokers over het algemeen ontzettende zeurpieten.
(Ik rook niet, maar wat een onzin om ook nog zo bang te zijn van een beetje meeroken. Meestal ga je aan iets anders dood dan dat waar je bang voor bent)
Effies chillen:
Een meisje is in de Usa op vakantie. Ze staat bij een bushalte een sigaret te roken, maar het regent en haar sigaret gaat uit. De vrouw naast haar staat ook een sigaret te roken. Zij echter pakt een condoom uit haar tas rolt die over haar sigaret heen en rookt gewoon door. Het domme blondje denkt: “Dat is een goed idee” en loopt naar een nachtwinkel. Ze zegt tegen de man achter de toonbank: “One condom please.” De man antwoord : “What size?” waarop het meisje antwoord : “I don’t know, but it has to fit a Camel”.
vailan
je zegt wel dat het allemaal stinkt maar dan ga je niet vaak genoeg uit, ik werk in een kroeg en iedere ochtend als ik moet opruimen stinkt heel het gebouw naar kots en zweet, toen je binnen nog mocht roken, hadden we daar geen last van, nu kom ik een uur van te voren om even alles te laten luchten zodat ik die smerige lucht niet hoef te ruiken, en ik rook zelf ook maar gooi mijn sigaretten niet zo op straakt, ik heb een draagbare asbak waar ik mijn sigaretten instop als er geen prullenbak in de buurt is. verder heb je er ook weinig last van als er peuken op straat liggen, het is soms alleen irritant als je echt killer heels draagt en er wel eens een blijft haken aan je hak. trouwens, de meeste niet-rokers die ik ken, vinden het vreselijk dat je binnen niet meer mag roken omdat de rokers nu om het half uur buiten staan in de kou.
Ik ben blij dat ik niet meer rook, mischien is het wel toeval dat ik na het stoppen geen last meer heb van niersteen vorming, depressies, haaruitval, huidveroudering, kortademigheid, hatkloppingen, paniek aanvallen etc etc.
hoeft voor mij niet eens "wetenschapelijk" bewijsbaar te zijn.
Steek er vrolijk nog maar s 1 op, de tijd komt vanzelf wel dat je er klaar mee bent.
Heb je niemand anders voor nodig, want die zeuren dan toch maar
Iedereen loopt maar te zeiken op de rokers, ga eens zeiken op de anti-rokers!!! dat zijn dezelfde geitenwollensokken zeikers die vinden dat je geen pilsje mag drinken, die vinden dat de vette hap 20% in prijs om hoog moet gaan.
Als je het mij vraagt is roken inderdaad meer een sociaalgebeuren, en ik vind het ook belachelijk dat er in kroegen niet meer gerookt mag worden, de gasten blijven weg, zaken gaan failliet, werkgelegenheid neemt af, gaat allemaal helemaal nergens over!
Dus ik zeg, lekker roken en niet janken!
Ik ben dat gezeik over asociale rokers zat. Tuurlijk zijn er asociale rokers. Maar er zij ook asociale niet-rokers.
Ik rook zelf en als ik rook, doe ik het netjes waar niemand er last van heeft. Bij een niet-roker thuis ga ik naar buiten, bij een drukke bushalte ga ik een eindje verderop staan. Niemand heeft er last van.
Maar laatst zat ik in m'n eentje bij de bushalte te roken en te wachten tot mijn bus eraan kwam. Toen kwam er vrouw naast me zitten, die me na 30 seconden aanstaren niet zo vriendelijk verzocht om op te rotten met m'n smerige kutrook. Ik weet het niet hoor, maar zij was volgens mij niet een beter mens omdat ze niet rookte.
mensen! zijn wij nu allemaal zo bang om kanker te krijgen en eraan te sterven?
oke kanker is een vreselijke ziekte die je niemand wenst, maar het geeft niks als mensen sterven, er zijn al veel te veel mensen op de aarde we kunnen best de helft missen!
Dus rook lekker je sigaret of drink je biertje, en ga daarna naar de snackbar.
en als je van een flat wil springen of voor de trein wil gaan liggen, nou doe dat gewoon.
hoe meer mensen er dood gaan hoe beter voor de rest die blijft leven!
De meeste anti-rokers zijn over het algemeen mensen die vroeger zelf gerookt hebben en die zeiken het hardste als je ergens een peuk opsteekt.
*steekt nog een lekkere zware Van Nelle op*
Quote Keesvsingeren :
Anti-rokers zijn pas asociaal. zij zullen wel even vertellen wat goed voor je is en vervolgens stappen ze in de auto..... weet je wel wat daar voor smerigheid uit komt?
Mensen die niet roken hoeven niet persé tegen roken te zijn. Ten tweede stappen rokers toch ook in de auto's ?
Quote
@The_Dude:
en als je van een flat wil springen of voor de trein wil gaan liggen, nou doe dat gewoon.
hoe meer mensen er dood gaan hoe beter voor de rest die blijft leven!
Ruim jij de troep op?
Laatste edit 22-02-2011 17:36
Belangrijke afspraken ?
Zeker de HSLijn en Noord-Zuid en Betuwelijn ?
Hoezo belangrijk ?
Lekker belangrijk.
Ik kan ook 1 reden bedenken waarom roken gezond is en sociaal.
Niet dat roken sociaal is.
En daar vooral een heet hangijzer van maken.
Doe normaal zeg!
Had je niks beters te doen ?
Zeker een joint bij op gestoken ?
Vailan: en niet alleen de peuken; ook de pakjes waar de sigaretten inzaten vind je in grote aantallen op straat.
@Enkie:
Je kan overal kanker van krijgen.
Maar het anti rook beleid is gewoon overdreven, idioot en opdringerig.
Dat beleid zorgt ervoor dat veel rokende mensen vaker ziek worden omdat ze buiten
moeten gaan staan om te mogen roken.
Vaak is er geen overkapping en in de winter is het ijskoud.
En dan kunnen ze wel zeggen dat je dan maar moet stoppen met roken,
MAAR dat is niet aan hun om dat te mogen zeggen.
Men moet gewoon ophouden met de rokers te treiteren.
Laatste edit 22-02-2011 17:43
daar ben ik het niet mee eens
Ik krijg zware kotsneigingen van dat amicale gezeur over rokers. Rokers zijn aso, rokers zijn hetzelfde als alcoholisten, rokers stinken.. rokers dit en rokers dat.
Waarom hoorde je voor het rookverbod geen hond over roken? Denk daar maar eens over na.
Niet rokers denken dat ze nu een bevoorrechte positie bekleden met dat rookverbod en dat ze nu in hun gelijk staan met hun mening over roken. Kom eens onder die steen vandaan en zie eens in dat er een ander maatschappelijk belang is van roken ipv je eigen bekrompen mening.
Een pakje peuken levert een gemiddelde 4 euro aan belasting op. Reken maar even mee. 28% van de mensen rookt, dat is ongeveer een goede 4 miljoen mensen. Vanuitgaande dat iedereen 4 pakjes in de week rookt (wat vrij zeker meer zal zijn) is dat toch even 16 (euro per week aan peuken)*52 (weken)*4000000 (mensen) = 3328000000 belastingcentjes. Delen we dit even door de bevolking dan scheelt het jullie niet rokers dat toch weer 200 euro aan belasting in het jaar.
In plaats dat alle die anti-rokers zich eens storten op een wat groter probleem dan hun eigen dan komen we misschien nog ergens. Alle verslavende middelen die te verkrijgen zijn om je lichamelijk op te beuren en wat legaal is zorgt ervoor dat al die anti-mensjes minder hoeven te betalen..
Lang verhaal kort.. stfu en wees blij dat het je weer 200 euro scheelt in het jaar.
Ik heb tegen die anti-roken mensen altijd maar één opmerking te zeggen;
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Maar verdorie, wat kan roken toch fijn zijn.
Het zijn echt bepaalde geniet-momenten op een dag! Dames en heren,
de top 3.
1: Na de se.. okee noem het geslachtsgemeenschap.
2: Na het eten! Heerlijk dat moment dat je de afwas moet gaan doen nog even uitstellen.
3: Bij een kopje koffie of een biertje. Perfecte combi.
Dat ik er ooit ziek van zou kunnen worden is me worst. Dat ik ernaar ga ruiken is me worst. Het kost inderdaad een lieve duit, maar zolang ik naast het roken mijn eten en mijn dak boven mijn hoofd kan betalen zal me dat ook, U raadt het al, worst zijn.
Ik heb mijn geniet-momenten in ieder geval gehad!
Sorry voor mijn dubbele post, maar
@Chill:
+1
Leuke discussie, rokers vs niet-rokers is altijd succes verzekerd.
Ik hoop dat we nooit beginnen met elkaars keuzes respecteren en rekening met elkaar gaan houden (beide kanten), deze discussies vind ik veel te vermakelijk
Maar gezien de soms domweg extremistische reacties hierboven ben ik niet heel erg bang dat het snel zo ver zal komen.
Quote
@Enkie:
@Annelijsje, inderdaad
En eenzaamheid wordt ook niet aan andere mensen opgedrongen.
Eigenlijk wel een beetje natuurlijk.
* neemt een colatje met veel suikerklontjes en leest alle reacties terug en lacht vermakelijk *
Gister zaten de meeste hier nog te klagen over het niveau op Dumpert, maar veel hoger is het hier niet
Roken doe je in de open lucht, of in je eigen kot, en verder is het aan de mens zelf of er in eigen kot mag worden gerookt. Simpel toch?
Quote:
Zo nu en dan een sigaret kan bijvoorbeeld heel goed voor je carrière zijn. "Een kennis die bij de gemeente werkt, kreeg door dat alle belangrijke beslissingen over een project buiten genomen werden. Bij de asbak. Dat wilde hij niet missen en ging ook met ze mee tijdens hun rookpauzes.
Zo ken ik er nog wel eentje
Quote Kpuc:
Roken doe je in de open lucht, of in je eigen kot, en verder is het aan de mens zelf of er in eigen kot mag worden gerookt. Simpel toch?
Nagenoeg helemaal mee eens. De plekken/momenten waarop het ook in openlucht niet kan zijn echter dermate uitzonderingen op de regel dat ik eigenlijk wel kan zeggen: geheel mee eens
Overigens vind ik het geklaag van de rokers wel een beetje vermakelijk, mn van de oudere rokers. Decennia lang hebben zij ongehinderd alles en iedereen kunnen beroken, hoefden ze zich niets aan te trekken van COPD patienten of wat dan ook.
Maar nu de tijden zijn veranderd en zij het zijn die moeten inbinden is het piepen geblazen.
Waarbij, toegegeven, een van oudsher antiroker als ik dit er graag inwrijf
Laatste edit 22-02-2011 19:00
Als je wilt roken omdat je het lekker vind dan mag dat van mij. Maar ga niet andere mensen ermee lastig vallen en dat gebeurd nog veel in kroegen.
Quote
@Tom-Servo:
Vailan: en niet alleen de peuken; ook de pakjes waar de sigaretten inzaten vind je in grote aantallen op straat.
Dus jij trapt liever in de hondenpoep of in kauwgum.
Nee, maar Tomo-Servo vind het leuker om weer gelegenheid te hebben zijn gal te spugen over rokers.
Overigens heeft iedereen weer zijn zegje kunnen doen en vervolgens verandert er niks.
"Ze deden een plas en lieten de zaak zoals die was". ja
WAT een gemuts over dat roken zeg...niet te geloven dit....
Ik las vandaag dat orale sex kankerverwekkender is dan roken. Laten jullie je dan ook maar allemaal niet meer oraal verwennen door je lief?
Laatste edit 22-02-2011 19:56
Veel rokers weten van de gevaren. Maar wuiven ze weg; dat overkomt mij niet. of: Ik neem het risico, je moet toch ergens aan dood gaan.
Maar als de rekening uiteindelijk gepresenteerd wordt en iemand wordt echt serieus ziek, is men dan nog zo lakoniek, of ligt het dan plotseling heel anders?
Laatste edit 22-02-2011 20:12
Zolang ik er geen last van heb, mogen mensen zoveel roken als ze willen. Jammer genoeg heb ik er vaak wel last van.
Quote
@Annelijsje:
Laat me raden; allemaal rokers die het voor zichzelf goed willen praten?
En u heeft het mis.
Die 2 heren zijn zelf geen rokers, stond althans in de krant. Die ene heeft zelfs een baan waar die mensen helpt met stoppen.
Maar kijk eens naar bovenstaande reacties.
daar haal je zo de rokers en de niet rokers tussenuit.
Op een enkeling na zie je dat tevreden rokers geen onruststokers zijn
Quote
@T1ee:
Ik las vandaag dat orale sex kankerverwekkender is dan roken. Laten jullie je dan ook maar allemaal niet meer oraal verwennen door je lief?
Nou, daar heb ik niet gauw "tabak" van hoor.
Wat een heerlijk ge-over-en-weer weer.
En daar geniet ik dan lekker relaxed bij met een zalige Glengoyne 12 yrs. en een sigaar die ook over m'n longen gaat, haha.
volgens mij hebben rokers geen flauw benul van de maatschappelijke schade die het roken voort brengt. dan hebben we het nog niet eens over de schade die ze anderen opbrengen door het zogeheten meer roken.
wat dachten jullie van het opruimen van de peuken loop op een willekeurig moment door een centrum en de peuken liggen om de meter die peuken moeten weer worden opgeruimd dat kost geld
er moet rekening mee gehouden worden met rokers door rookruimtes/gebieden
de kosten van hogere voedselprijzen (de tabak moet worden verbouwd wat tekosten gaat van voedsel)
het gemis aan arbeids capiciteit
kom niet aanzetten met opnieuw fris beginnen en weer lekker geconcentreed dat is het zelfde als mensen die beweren dat ze dat krijgen door koffie terwijl het bewezen is dat als mensen geen koffie drinken maar wel op de koffie tijden een glaasje water ze het zelfde effect hebben zo is het met roken presies het zelfde door de afname die je krijgt door het gebrek aan nicotine lijkt het als of je beter kan werken na het roken terwijl het enkel het terug krijgen van is. na het roken werk je niet beter dan je collega die tijdens jou rookpauze uit zijn neus is gaan eten.
de kosten van mensen die ongelukken veroorzaken door het roken. (bijfoorbeeld tijdens het pakken van de sigaretten tegen een boom aanrijden)
echter zijn dit nog allemaal lage kosten vergleken met de medische kosten die direkt door het roken komen.
als iemand die door het roken het ziekenhuis in komt kost dat klauwen met geld. zelfs als er geen behandeling wordt gedaan kost een ziekenhuis bed al 1500euro. dan willen we het niet eens hebben over de kosten van chemokuren en bestraling dit kost tienduizenden euro's per keer laat staan de mediche kosten van het verwijderen van organen de medichijnen het gebruik van medische hulp middelen (infusen etc) het daarop lang moeten bijkomen in een ziekenhuis. thuiszorg en noem maar op. daar kan een 15jaar korter leven waarvan 5jaar in een verzorgings tehuis echt niet op kwa kosten bovendien is 1keer een behandeling vaak niet genoeg.
om alle kosten van een roker te dekken moet de prijs ver 4verdoudigt worden.
natuurlijk gaat niet elke roker dood door kanker en halen sommige rokers ook de 80 of zelfs de 100. maar hou er dan wel rekening mee dat niet iedereen die neer geschoten wordt door de kogel uiteindelijk dood gaat. dat niet elke auto ongeluk fataal afloopt en dat er zelfs mensen zijn die van een flat op 6hoog van het balkon springen en het overleven.
na nu genoeg te hebben gepraat over rokers. als de kosten van alcohol gebruik berekent zal gaan worden zal een krat bier naar verluid ook 50 tot 75euro moeten kosten.
Pffff. Anti-rook mensen zijn inderdaad irritante bemoeials die overtuigd zijn van hun morele gelijk. Ik erger me meer aan mensen die hard praten in het openbaar, geen richting aangeven in de auto, enz.
Edit sjatter: Overtreding v.d. regels, reactie gewijzigd.Het is slechte voor je gezondheid, maar dat is je eigen zaak. Voor de gezondheid van anderen is het ook niet goed, maar in uitlaatgassen lopen is honderde malen erger. Het kost de maatschappij helemaal geen geld, door de hoge belastingen op tabak verdienen we er met zn allen juist bakken vol met geld aan.
Trouwens het mooiste omdraai-argument: 'Er moet rekening met rokers gehouden worden door rookruimtes'. Nee, helemaal niet. Als de anti-rooklobby niet zo fucking moeilijk deed, waren rookruimtes niet eens nodig.
Wat een gedoe hier zeg...ik rook (ga wel proberen te stoppen vanaf morgen) maar als er ergens niet gerookt mag worden, dan niet. Sta ik bij mensen in de buurt, ga ik wat verder op staan, zodat ze er geen last van hebben. Hou echt wel rekening met anderen en niet alleen met mezelf, omdat ik een roker ben.
We kunnen hier wel lang en breed op door gaan, maar een discussie zal het altijd blijven
Laatste edit 22-02-2011 22:15
Het blijft je eigen keuze om te roken, daarom moet de hele wereld niet aangepast worden naar rokende mensen, maar naar de mensen die NIET roken, in mijn ogen.
Jammer joh, als je rookt, maar je moet toch naar buiten, eigen keuze, heel simpel.
Ik ben een niet roker, en rook niet omdat ik 1. ik heb er geen behoefte aan en 2. ivm astma wil ik liever niet een of ander risico lopen op astma aanvallen ofzo, maar zolang rokers maar niet roken waar het niet mag, geen peuken en pakjes laten rondslingeren heb ik nergens problemen mee, ik ben geen voorstander maar zolang ze mij er niet mee ''lastigvallen'' snap ik niet waarom ik er over zou moeten zeuren, roken kost geld maar ik hoef het toch niet te betalen, dus waarom er over zeuren? Je kan er ziek van worden, maar de roker betaald toch ook belasting? Ik betaal belasting voor de risico's die ik loop, de roker voor die risico's die hij/zij loopt. Maar wat ik wel jammer zou vinden als (heel dramatisch) wanneer een roker uiteindelijk zo ziek is dat die long transplantatie nodig heeft ofzo, die vervolgens weer kapot rookt....
Ik zou zeggen, maak je er niet te druk om dan irriteerd het je ook niet, en hoef je er geen stress aan te beleven
@Rattenhoofd: voor de drinkende mens zijn ook aparte ruimtes gemaakt hier hoor je niemand over dit noemen mensen ook wel kroegen of terrassen. in tegenstelling tot roken is drinken namelijk wel verboden op bijfoorbeeld de fiets. daar hoor je toch ook geen enkele drinker over. maar ooh wee als je aan de heilie koe de sigaret komt
apparte ruimtes versta ik dus rookruimtes en rookpalen op openbare plekken (ja een station is een openbaar gebouw)
25jaar geleden was het idd gezonder om te roken dan achter een diesel te gaanstaan. tegenwoordig door alle filters die worden gebruikt in de auto's (en de rommel die uit de olie gehaald wordt) zijn uitlaat gassen lang niet meer zo giftich er zit wel is waar veel co2 in maar dat hebben we zowiezo al wel in de lucht co2 is dan ook niet schadelijk voor de mens (alleen het neven effect genaamd verhoogd broekas effect). in tegenstelling tot benzine/diesel worden in sigaretten alleen maar meer troep gestopt
als jij mijn argumenten kan weer leggen hoor ik dat graag dat mag je mij ook wel via de berichten toesturen. zoals ik al zei heb je ooit bij stilgestaan wat de medische kosten zijn van het behandelen van bijfoorbeeld longkanker voor als er zoals maar altevaak gebeurd er uitzaaingen komen. dit kost de roker zelf niet veel geld maar wel de maatschappij. een roker brengt de maatschappij ongeveer wat zal het zijn 12euro per week op (3pakjes per week). als we er van uitgaan dat er altijd al zoon belasting op de sigaretten zaten en we er van uitgaan dat mensen 60jaar roken. is de belasting die dit het op brengt slecht 38000euro (dan gaan we er niet eens van uit dat ze wel eens goedkopere sigaretten in het buitenland kopen voor thuis en af en toe een poging doen tot stoppen) als dan 1 op de 6 rokers sterft door het roken is dat een nette opbrengst per sterf gevaal van 228000 euro daarvoor kan iemand echt niet worden geholpen wat betreft het medische hulp
rokers betalen veel minder belasting dan ze daadwerkelijk denken
ik blijf erbij dat het in de rookhoek vaak erg gezellig is, ook als je niets opsteekt
@Invisible:
Aah joh, jij bent echt een aansteller..
Voor alle andere mensen:
Van roken krijg je trouwens GEEN kanker, het verhoogd alleen de kans op kanker mijn opa stierf op 87 en was zware roker sinds toen die rond de 15 was.
Quote
Vailan:
Roken is asociaal.
Roken is ronduit smerig.
Rokers bederven de sfeer op straat, stations, eigenlijk alles met hun gore gepaf.
Rokers pleuren hun peuken lukraak op straat en dragen zo bij aan de vervuiling van het milieu.
Door rokers gaat alles stinken: kleren, spullen, alles.
Roken zou verboden moeten worden.
Quote:
Roken is sneu. Wie er tegenwoordig nog één opsteekt, moet wel dom zijn en geen wilskracht hebben
ik zal aan je denken als ik zometeen een peuk opsteek!
Maar ik neem beslissingen ook meestal mewt een peuk terwijl ik in de verte staar of ik chek of het zo hel.emaal goed is enzo.
Hij heeft wel gelijk.
Laatste edit 22-02-2011 15:22 Laatste edit 23-02-2011 08:11
Quote
@deeese:
wat dachten jullie van het opruimen van de peuken loop op een willekeurig moment door een centrum en de peuken liggen om de meter die peuken moeten weer worden opgeruimd dat kost geld.
dus hiermee wil je zeggen dat het opruimen van peuken een aparte kostenpost is?
Een veegwagen heeft geen enkel probleem met die peuken.. probeer eens kauwgom van de straat te halen.
Quote
@deeese:
er moet rekening mee gehouden worden met rokers door rookruimtes/gebieden
Nope andersom. Wij rokers moeten door het rookverbod (gecreeerd door nietrokers) rekening houden met deze mensen. Zij hadden er last van dus creeeren ze een aparte ruimte.
Quote
@deeese:
de kosten van hogere voedselprijzen (de tabak moet worden verbouwd wat tekosten gaat van voedsel)
dit is zeker een van de meest onzinnige ononderbouwde dingen ever. Waar haal je deze geweldige info vandaan?
Quote
@deeese:
het gemis aan arbeids capiciteit
Je bedoeld de creatie van arbeidsplekken. Enig idee wat de werkloosheid is in landen waar ze tabak verbouwen? Ga dat eerst maar eens opzoekn
Quote
@deeese:
terwijl het bewezen is dat als mensen geen koffie drinken maar wel op de koffie tijden een glaasje water ze het zelfde effect hebben
Als het bewezen is zie ik graag een link naar het rapport.
Quote
@deeese:
de kosten van mensen die ongelukken veroorzaken door het roken.
LMAO... wat een onzin
Quote
@deeese:
als iemand die door het roken het ziekenhuis in komt kost dat klauwen met geld. zelfs als er geen behandeling wordt gedaan kost een ziekenhuis bed al 1500euro. dan willen we het niet eens hebben over de kosten van chemokuren en bestraling dit kost tienduizenden euro's per keer laat staan de mediche kosten van het verwijderen van organen de medichijnen het gebruik van medische hulp middelen (infusen etc) het daarop lang moeten bijkomen in een ziekenhuis. thuiszorg en noem maar op. daar kan een 15jaar korter leven waarvan 5jaar in een verzorgings tehuis echt niet op kwa kosten bovendien is 1keer een behandeling vaak niet genoeg.
Mag ik je erop wijzen dat rokers bij zulke behandeling worden afgewezen? Even een vergelijking met overgwicht. Het dubbele aantal mensen lijd aan overgewicht in tegenstelling tot de rokers (46,5%). Deze lopen de kans op suikerziekte. Enig idee wat een suikerpatient kost? Ik toevallig wel, een jaar aan insuline, dieet, ziekenhuisbezoek (3x p/m), schoenen e.d. kost een meervoud dan de behandeling van kanker.
LinkjeLinkje 2Zo zie je dat roken EN drinken 10% is en overgewicht 5%. Drinkers > rokers dus rokers <5% en dus minder kosten dan overgewicht.
Wil je de 2e reactie van je ook even weerlegd hebben? Je praat namelijk leuk maar er zit geen enkel onderbouwd stukje tekst in en lijkt gebaseerd om je persoonlijke meningen verkondigd als argumenten en feiten.
Probeer eerst eens dingen te googlen voordat je ze zelf aanneemt als de enige waarheid
Laatste edit 23-02-2011 08:55 Laatste edit 23-02-2011 09:01 Laatste edit 23-02-2011 09:01 Laatste edit 23-02-2011 09:05
Ik rook zelf ook en roken heeft zijn voordelen en zijn nadelen.
Nadelen zijn:
-Mensen vinden dat je stinkt.
-Het is niet gezond en kan kanker veroorzaken en andere ziektes.
-Het is verslavend
Voordelen:
-Rokers staan altijd samen te roken, omdat het inmiddels altijd buiten moet, vind ik een sociaal punt.
-Tegen de stress.
-Tegen verveling.
@Mistacal: That's my man! Geen geroep in de ruimte, maar even wat onderzoek doen.
Ik weet dat ik het zelf ook niet altijd doe, maar ik probeer het nochthans wel.
Dank je voor je inhoudelijk onderbouwde reacties!
Nogmaals, ik heb niets tegen mensen die niet roken / er last van hebben.
Zelfs in mijn eigen huis houd ik daar nog rekening mee: Binnen rook ik gewoon, maar als er bij een verjaardag mensen zijn die daar absoluut niet tegen kunnen, ga ik even naar achteren om daar een sigaretje te roken.
En dan zeggen ze nog dat wij geen rekining houden met niet-rokers?
Danku.. graag doe ik dingen opzoeken en zo meer te weten te komen om de feiten rondom dit soort berichten en de uitspraken van mensen die denken het te weten. soms hebben ze gelijk en soms ook niet.
Ik ook houd rekening met niet-rokers. Mijn moeder kan niet tegen rook, zware astma. Maar als zij op visite komt wordt er buiten gerookt.. heel simpel. Maar mensen die zeggen het stinkt.. daar ga ik niet voor buiten staan. 2 jaar geleden (voor het rookverbod) zag ik een hoop van deze mensen gewoon lekker in de kroeg staan en nooit ergens over klagen, nu doen ze niet anders. Dat is dus wat mij stoort. Niet iedereen hoor maar echt wel een hoop.
Ik hoop stiekem nog op een reactie van deese
@Mistacal:
Is die hele lange post van je ook in boekvorm te bestellen?
Quote Mistacal:
dus hiermee wil je zeggen dat het opruimen van peuken een aparte kostenpost is?
Een veegwagen heeft geen enkel probleem met die peuken.. probeer eens kauwgom van de straat te halen.
ooit voor straf eens op de middelbare school moeten corveën persoonlijk ik vaak genoeg. moesten we met zoon grijpstok langs de bosjes rotzooi er uitplukken. nu was daar de helft van sigaretten peuken. nu is het op de gemiddelde middelbare school mischien niet geheel relevant voor de rest van de maatschappij maar ook hier moeten in parken en speeltuinen de sigaretten peuken worden vandaag gevist door de mensen van de groen voorziening. wel is waar gaat dit niet in de boeken als schoonmaak kosten door roken en wordt het mee genomen in de algehele kosten pot maar is het wel aan het roken toe teschrijfen (tenslot van rekening als ze een sigaretten peuk oprapen kunnen ze niet een blikje cola oppakken)
Quote Mistacal:
Nope andersom. Wij rokers moeten door het rookverbod (gecreeerd door nietrokers) rekening houden met deze mensen. Zij hadden er last van dus creeeren ze een aparte ruimte.
als mensen niet zouden roken waren de zones niet nodig. ik verglijk het met hoeren. ze zijn er nu eenmal niemand heeft gezecht dat mensen hoeren moeten worden of bezoeken. we willen ze niet overal hebben(de niet hoerenlopers) dus hebben we er bepaalde gebieden voor aangelecht. het zelfde is met rokers alleen schreeuwen hoeren het niet zo hard van de daken
Quote Mistacal:
dit is zeker een van de meest onzinnige ononderbouwde dingen ever. Waar haal je deze geweldige info vandaan?
het is zeker ook volslagen onzin dat biodiesel afkomstig van mais invloed heeft op de voedselprijzen|?
Quote Mistacal:
Je bedoeld de creatie van arbeidsplekken. Enig idee wat de werkloosheid is in landen waar ze tabak verbouwen? Ga dat eerst maar eens opzoekn
Creatie is er helaas ook bij maar dan vooral in de mediche wereld. Helaas. Een boer die tabak verbouwt verdient niet meer dan zijn buurman die graan verbouwd. Het meeste geld van de grondstof tabak gaat zitten bij de fabrikanten en tussenhandeleren. Het het gemis van arbeids capiciteit? Wat denkje dat het kost elke keer de werk onderbreking. De verminderen van de werkcapiciteit wegens gebrek aan nicotine
Over het roken achter het stuur lees dit maar eens door.
klikMocht de link niet goed zijn dan zo
klik2Edit sjatter: url is de code. Linkjes gemaakt.Vooral je 2de linkje zal ik maar eens goed doorlezen het spreekt je ontiegelijk tegen. Namelijk wat staat er
Quote nu.nl:
Het totaal aantal alcoholdrinkers kost de Nederlandse samenleving gemiddeld 2,6 miljard euro per jaar. Rokers kosten de samenleving 2,4 miljard euro.
Daarnaast kost overgewicht “slechts” 2miljard. Toch weer 400miljoen minder dan roken(zie link1).
Je doet nu ook net voorkomen als of rokers nooit overgewicht hebben of drinken. Je weet ook wel dat het tegendeel waar is. Vooral wat betreft drinkers. Er zijn verhouding gewijs minder mensen die niet drinken maar wel roken dan dat er mensen zijn die niet drinken en roken.
Bovendien heb ik nooit gezecht dat alchol de maatschapij geen geld kost dit heb ik zelfs in mijn eerste post gemeld. Maar volgens mij is het nu wel bewezen dat roken de maatschapij geld opleverd onzin is.
Laatste edit 24-02-2011 00:08
Wel heel simpel gedacht toch
@Woutiee:
Zeg dat maar tegen thuiszorg hulpen die bij rokers thuis moeten werken, tegen kinderen die een (of twee) rokende ouders hebben en het dus niet kunnen vermijden, tegen mensen die regelmatig gezeur hebben omdat een roker weigert naar buiten te stappen als er een astma patient aanwezig is (sommige rokers weigeren zelfs naar buiten te stappen als ze bij een astma patient thuis zijn!)
Waar ik vooral niet tegen kan zijn rokers die ontkennen dat het ongezond is (voor henzelf en voor anderen) en weigeren met anderen rekening te houden. Zolang ze inderdaad op een feestje naar buiten stappen en bij een groep weglopen enzo heeft een ander er geen last van. Echter, mensen die doorroken als ze zwanger zijn, continue in het bijzijn van hun kind roken, gaat ruzie maken als ze op bezoek zijn bij iemand die niet wil dat er in zijn huis gerookt wordt, juist de rook in het gezicht blazen van iemand die daar niet van gediend is, vinden dat je niet naar een kroeg moet gaan als je niet in de rook wil staan (daar sta je dan als student met astma, kun je niet eens even met vrienden naar de kroeg..., daar kan ik niet tegen.
Tuurlijk ieder zijn eigen slechte gewoonte (bijna iedereen heeft er wel een) maar daar zou een ander geen last van mogen hebben.
Laatste edit 02-03-2011 18:29 Quote
@Rattenhoofd:
Trouwens het mooiste omdraai-argument: 'Er moet rekening met rokers gehouden worden door rookruimtes'. Nee, helemaal niet. Als de anti-rooklobby niet zo fucking moeilijk deed, waren rookruimtes niet eens nodig.
Dus mensen die geen kanker willen krijgen door de verslaving van een ander moeten niet zeiken? Astma patienten die ook eens naar een restaurant willen, maar dat niet kunnen als er gerookt mag worden moeten ook niet zeiken?
Laatste edit 02-03-2011 18:33
35%? Ja, roken veroorzaakt dan ook geen huidkanker of borstkanker, maar waar je naar moet kijken is longkanker. Van het informatiecentrum longkanker: "Longkanker komt in 90% van de gevallen door roken."
Okee, voor rokers is roken een voordeel. Als je toch niet van plan bent 80 te worden, het lekker vindt, en het je geld waard is kan ik begrijpen waarom je je begeeft in deze smerige verslaving, maar ga het alsjeblieft niet goedpraten door te roepen dat het nodig is voor sociaal contact. Als al je vrienden roken, zoek nieuwe vrienden! Als ze alleen belangrijke info op het werk delen 'rond de asbak' (wat ik me niet kan voorstellen trouwens), eis dan dat alle ontwikkelingen worden genotuleerd. Of haal je collega's over te werken tijdens werktijd en niet in de rookpauze
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: