Slimme restaurateurs zetten de iPad in om hun gasten te vermaken én de omzet te verhogen. Heb je ook zo'n hekel aan het wachten op obers die roepen "Ik kom zo bij u?" Dat probleem is in sommige restaurants al verleden tijd, dankzij de iPad.
De Amerikaanse zakensite Business Insider signaleert een nieuwe trend.
Het alternatieve fastfoodrestaurant 4food in New York biedt de mogelijkheid om je eigen burger samen te stellen met de iPad. De order gaat meteen naar de keuken. Je wordt gestimuleerd om je eigen burger te delen met je sociale-mediavrienden, zodat-ie bovenaan het lijstje 'meest populair' komt. Daar kun je ook tegoed mee verdienen voor nieuwe aankopen bij 4food. Het restaurant van het North Sydney Ridges Hotel in Australië gebruikt de iPad als menukaart, met verleidelijke foto's van de gerechten. Inclusief wijnsuggesties. Een gerecht dat uitverkocht is, gaat meteen van de lijst.
Een restaurant in Atlanta, Bone's, heeft de hele wijnvoorraad op de iPad gezet: 1.300 verschillende flessen, te selecteren op soort, regio, prijs. In de eerste maand na introductie nam de wijnomzet meteen met 10 procent toe - wijn is de grote winstmaker in elk restaurant. Restaurant Chicago Cut doet iets vergelijkbaars. Daar kun je zelfs de wijngaard van de betrokken fles op Google opzoeken; de fles zelf draait om in beeld zodat je het etiket kunt lezen.