PVV woest over Arabische muziek in stadsbus
AMERSFOORT - De PVV in Provinciale Staten is woest over een buschauffeur die Arabische muziek zou hebben gedraaid in een stadsbus in Amersfoort. De partij eist dat de gemeente Amersfoort er busbedrijf Connexxion op aanspreekt. De buschauffeur van lijn drie zou maandagavond niet hebben geluisterd naar klachten van een passagier, die de muziek niet op prijs stelde. De passagier diende daarop een klacht in bij Connexxion, maar heeft er volgens de PVV geen vertrouwen in dat dat effect heeft. De PVV wil dat Amersfoort Connexxion dwingt om maatregelen te nemen tegen de chauffeur. "Mocht u het openbaar vervoer een warm hart toe dragen, dan is het minste wat van de overheid kan worden verwacht dat de passagiers ongehinderd ervan gebruik kunnen maken," schrijft de partij aan het stadsbestuur. Connexxion wil inhoudelijk nog niet op de kwestie ingaan, maar benadrukt wel dat het voor chauffeurs in het algemeen niet toegestaan is om muziek in de bus te draaien.
Gerelateerde artikelen
pffff kom op zeg ....muziek is nog daar aan toe .. het zou een ander verhaal worden als hij gebeds preken ofzo zou draaien of hulde aan god of allah of noem maar op ..
ik bedoel overdrijven is ook een vak
ik heb een idee
....als we nou allemaal arabische muziek gaan draaien...(wel authentieke natuurlijk)....es ff kijken of die PVV koppies exploderen..net als in Mars attacks
Ja want die marrokanen vliegen nu natuurlijk op die stadsbus af als vliegen op de stront.
Gauw weg met die muziek voordat Nederland overstroomd met die werkloze allochtonen die te lui zijn om te werken en al onze banen inpikken.
Ik wou dat men de PVV nu eens dwingt om actie te ondernemen tegen hun crimineeltjes in de fractie. Stel zeiksnorren, was het een deuntje van Hazes geweest had er niets aan de hand geweest
No nooit zoiets zots gehoord, dat je in een (stads)bus zou moeten luisteren naar muziek - ongeacht welke!
Dus goed dat het voor chauffeurs in het algemeen niet toegestaan is om muziek in de bus te draaien.
@Vercetti: Maar generaliseren doe je niet he?
Maar de PVV zou zich wel wat drukker mogen maken om andere, belangrijkere dingen.
Laatste edit 17-03-2011 21:15
Ik kan me best voorstellen dat mensen het vervelend vinden, en vooral als het vrij hard staat, en de chauffeur er niet op reageerd, tja, dan krijg je klachten.
Ik doe het zelf ook, (maakt dan niet uit wat voor muziek), maar als die zo hard staat, dat ik mijn eigen muziek niet meer kan horen, vraag ik toch of die zachter kan. Muziek op? Vind ik best, maar het hoeft niet direct een concertvolume te hebben
Overdreven reactie van de PVV trouwens...
Ik zie nu pas dat het van Connexion eigenlijk niet mag, ik heb er persoonlijk geen problemen mee maargoed, het is wel een goede reden
(nadeel, ik zie tegenwoordig wel steeds maar chauffeurs met oordopjes in, lijkt me gevaarlijker...)
Laatste edit 17-03-2011 21:16
Van mij mag nagenoeg iedere muziek verboden worden in bussen wegens hinderlijk gebler zijn. . . .
Overigens is dit weer een erg ophitsende versie van het verhaal vermoedelijk bedoeld en gemaakt door een "objectieve" verslaggever van anti PVV huize.
Andere versie (uit de stadamersfoort.nl)
,,We zijn benaderd door een passagier die zich daaraan stoorde", licht PVV-fractievoorzitter René Dercksen zijn actie toe. ,,De muziek stond zo hard dat de hele bus kon meegenieten. De buschauffeur werd er op aangesproken, maar die sloeg niet aan. Wel liet hij weten dat de passagier waarschijnlijk niets had gezegd 'als het om Nederlandse muziek zou zijn gegaan'.''
De passagier diende een klacht in bij Connexxion, maar daarmee gebeurde volgens Dercksen niets. De PVV'er benadrukt dat de aard van de muziek hem niets uitmaakt. ,, De buschauffeur moet een bus besturen, geen muziek draaien. Als een oudere vrouw ons had benaderd over heavy metalmuziek in de bus, hadden we dat ook aangekaart.''
Laatste edit 17-03-2011 21:16
@Vercetti: haha..niks werkloos...in utrecht zit er negen van de tien keer een turkse of marrokaanse jongeman achter het stuur...dus...en tis misschien een uitzichtloos baantje qua carriere gezien..maar tis tenminste eerlijk werk waar iemand blij mee is/ kan zijn...
Stukkie erbij.
@Invisible: Voor wat die muziek betreft, helemaal gelijk en dat is bij mijn weten ook al jaren een regel in het OV.
Voor wat betreft je gedachte van ophitsen, lees het nu nog eens goed en je zult zien dat er exact hetzelfde staat als in jouw stukje. Je zit zelf dit maar te bedenken, slecht voor je bloeddruk.
Edit: En bedankt voor de aanvulling, ik mag het hopen dat ze zich dan net zo druk maken, vooralsnog geloof ik er niet zo in dat een oud vrouwtje bij de PVV gaat klagen over heavy metal of zulke muziek.
En ach, wie gaat ermee naar de PVV? Dus wie is nu eigenlijk de ophitser?? Nou??
MA, wat je zegt, die oortjes en koptelefoons zijn echt levensgevaarlijk
Laatste edit 17-03-2011 21:23 Uit de Spits:
"Eén van de gebruikers van Connexxion werd tot zijn grote schrik tijdens zijn rit verstoord door Arabische muziek die de buschauffeur in de bus ten gehore bracht. De passagier was daar uiteraard niet van gediend", schrijft de partij aan het stadsbestuur.
Laatste edit 17-03-2011 21:31
Ik woon in Amersfoort en dacht dat die dingen hier niet gebeurden... dus wel
Dubbelpost
Wat mij overigens opvalt, waarom heeft die passagier niet eerst een antwoord van Conimex afgewacht? Waarom direct maar door naar de PVV? Dit voorval is namelijk net twee dagen oud en je kunt mij niet wijsmaken dat in zo een korte tijd een klacht inhoudelijk met de klager wordt besproken.
Waarom niet gezellig Anré Rieu in de bus? Dat heeft nog wat klasse maar weer niet té!
PARDON! Of je gaat buschauffeurs vertellen dat ze geen muziek mogen draaien, of dat ze dat wel mogen doen maar geen arabische muziek.
En doet men dat laatste dan steek ik daar lekker mijn middelvinger voor op
Quote:
Vercetti: Gauw weg met die muziek voordat Nederland overstroomd met die werkloze allochtonen die te lui zijn om te werken en al onze banen inpikken.
dit klopt niet, waarom zouden mensen die te lui zijn om te werken banen inpikken? zij zijn tog lui?
Laatste edit 17-03-2011 21:56
Harde muziek in het OV is altijd irritant. Iemands persoonlijke vrijheid houdt op waar die voor een ander begint. Met andere woorden: niemand (ook een PVV'er) maakt zich druk als hij in het OV naast een jongere zit met keiharde muziek van welke soort ook. Ook knap irritant maar geen hond die er ooit wat van zegt. De PVV houdt er zoals gebruikelijk een dubbele moraal op na: alles wat zij zeggen is politiek en maatschappelijk verantwoord maar als er eens kritiek komt dan is het hek van de dam! De Mohammed cartoon? Geen probleem voor de PVV! De Wilders cartoon? Dat mag niet! Albayrak een dubbele nationaliteit? Fout! Een PVV'er met een dubbele nationaliteit? Die was het gewoon even 'vergeten'. Stelletje populistische prutsers!
@DrsQ: Ik ook (deels) en inderdaad, wist niet dat de PVV zich ook met Afoort bemoeide
Wil de PVV ook voor mij opkomen? Had laatst een buschaffeur die André Hazes draaide
!
Ik snap overigens wel de regel van connexxion, je moet naar je eigen mp3 kunnen komen.
@mla: helemaal mee eens
Quote
@Vercetti:
Ja want die marrokanen vliegen nu natuurlijk op die stadsbus af als vliegen op de stront.
Gauw weg met die muziek voordat Nederland overstroomd met die werkloze allochtonen die te lui zijn om te werken en al onze banen inpikken.
It's funny because that already happened!
Maar ja, wie moet anders de vakken vullen e.d.?
EDIT: Marokkanen*
Laatste edit 17-03-2011 22:06
@Vercetti: Die buitenlanders pikken de banen in, waar wij ons te goed voor voelen ja. De meesten werken hard, er zijn misschien uitzonderingen. Maar die zijn er heus ook bij "ons" kijk maar eens naar al die gewone Nederlanders die geldtrekken en al die zooi...
Maar wat een onzin weer, zo leuk lijkt mij buschaffeur zijn niet. Mag het toch wel een beetje opgeleukt worden.
Ook bemoeien ze zich beter met de hoeveelheid, wat betere verbinding hier in Zeeland ofzo, en de stiptheid. Dat zou wel wat beter zijn. In plaats van al die onzin..
@Karamel: het sarcasme druipt ook helemaal er niet van af zeker?
vooral de laatste zin spreekt boekdelen alle tegen strijdige vooroordelen in 1 zin
maar laat de pvv maar eens gaan zaniken over kaartjes controles in bussen ipv van deze onzin
ach man
wat slaat dit op
die regel moet dan voor alle muziek gelden toch ?
Als mensen over de muziek klagen tegen de buschauffeur, maar deze geen gehoor geeft aan het verzoek de muziek uit te zetten... Ik vind de klacht door de reizigers bij connexxion terecht. Het standpunt van de PVV over dit incident is niet per direct gericht op Arabische muziek, maar op het feit dat er geen gehoor wordt gegeven aan de klachten van de reizigers.
Het gekke is echter dat als er muziek van Blof in de bus te horen is, er niemand zal klagen. Dit omdat deze muziek wel is geïntegreerd in onze hedendaagse Nederlansche maatschappij!
@mensen die niet lezen
Probeer ook eens tussen de regels door te lezen, want alleen bjorntje lijkt de tegenstrijdigheid in mijn reactie te zien. Het is triest dat mijn reactie serieus wordt opgevat als een aanval op buitenlanders. Mocht het je bekend voorkomen, een deel van de reactie is een quote van herman finkers die de gek heeft met janmaat. Voor alle duidelijkheid: net als finkers steek ik de draak met mensen die zulke uitspraken serieus doen, hoewel ik hoop dat die niet eens bestaan. Bestonden zulke lui wel, wat ik vermoed na de reacties op mijn ironisch bedoeld stukje, dan ben ik diep teleurgesteld.
Buschauffeur moet zich op het verkeer richten en geen DJ uithangen.
@Invisible:
Pvv doet zelf al genoeg om negatief in het nieuws te komen. Zoek je nou echt overal wat achter?
@henkiehenk: De regel is duidelijk, geen muziek. Dat er een frusti Nederlander gelijk met natte ogen naar de PVV stapt is tekenend voor de asocialiteit waarmee Nederland te kampen heeft.
Pvv partij voor de vreemdelingen.. kleinburgerlijke trutten zijn het.
@Vercetti: ik had m ook door hoor..vandaar de haha
...
partij voor de vreemdelingen?? moet daar geen haat achter?
Stel oude kromme bejaarden die zeiken. Zoek een leven stelletje discriminerende rotzakken en besteed je tijd aan betere dingen. Niet aan dit soort nutteloos gezeik. Zielig gewoon...
@Deniz: je weet toch dat PVV-ers (niet alle, maar wel veel)
overal wat achter zoeken? Alles wat niet door Geert zelf gezegd is, is immers een vileine en achterbakse aanval van 'de linkse kerk' bedoeld om de grootse PVV monddood te maken en Geert Zelf aan te vallen.
Dat Geert hetzelfde doet onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting', maar iedereen aanvalt die iets meningsuit dat niet strookt met PVV-ideeën (vrij losjes begrip, voor ideeën wordt intelligentie verondersteld
) wordt voor het gemak dan maar niet gezien.
De Paus: De beelden zijn ook prachtig.
de dictatuur van de pvv, ik vind dit zeer zorgelijk..
@VercettiWerkloos?
Moet je eens gaan solliciteren, wie weet dat je een prachtige baan als buschauffeur krijgt. Oh nee, dat is te min natuurlijk. Je wilt je vak als ingenieur uitoefenen, natuurlijk.
Kom op zeg !
@Vercetti youp van het hek heeft ook zo'n leuke opmerking: precies ze doen helemaal niets. hoe weet je dat? nou dat zie ik de hele dag!
@EnricoD: Lees nu nog eens die reactie van Vercetti en dan zijn reactie verderop
De bewuste brief PDF!
Laatste edit 18-03-2011 07:11
Muziek in de bus vind ik sowieso al niks... wat het ook is. maar om er zon ophef over te maken?
Kpuc: die brief staat vol spelfouten
?
Laatste edit 18-03-2011 07:15
@EnricoD: wat is er mis met ingenieur zijn ??
ot:
Wat mij stoort is dat de bewuste chauffeur niet naar de klacht van de klant luisterde.Persoonlijk heb ik geen probleem met muziek in de bus vind het zelfs wel gezellig (en nee ben niet heel kritisch qua muziek soort) maar als mensen er last van hebben hoor je daar rekening me te houden.
@jackjanjanus: ja precies, bij ons in de bus vraag de chauffeur zelfs vaak of de muziek van de klant wat zachter mag, juist om te voorkomen dat andere mensen geïrriteerd raken.
@Doppert: Mwah, valt mee hoor, ik zie er twee, waarvan eentje door wellicht woest tikken is veroorzaakt en een ander door onwetendheid
Hier in het winkelcentrum hebben ze bij de kapper ook informatiebriefjes in het Arabisch op de ramen geplakt
.
Dan weet je wel weer hoe goed het gaat met de wil van de allochtonen om Nederlands te leren
.
Als iemand zich aan die muziek stoort, dan mag er over geklaagd worden. Maar omdat het natuurlijk weer over Arabische muziek gaat en over de PVV, duikt men er meteen weer bovenop. Lekker weer de PVV afzeiken, het lijkt wel een volkssport
.
Laatste edit 18-03-2011 08:15
Vailan
Wie kaatst moet de bal verwachten.
Heeft de afdeling A'foort van de PVV niks beters te doen dan janken over muziek die te hard staat in een buslijn? Door zo'n lullig briefje moeten er weer minimaal 5 ambtenaren aan het werk om de boel uit te zoeken, het college te informeren en de brief te beantwoorden.
Me dunkt dat ook Amersfoort wel wat andere problemen te verhapstukken heeft. Nog even afgezien van de verspilling van overheidsmiddelen voor de belangenbehartiging van één klager met heel weinig geduld.
Ik vraag me alleen af waarom er een radio in de bus zit terwijl de chauffeur er toch niet naar mag luisteren.
Dus de PVV, waarvan kamerleden door brievenbussen van anderen pissen, die anderen bedreigen, die louche porno handeltjes bedrijven, die partij maakt zich druk om muziek in een bus?.... Lekker hypocriet!
Van mij hoeft er helemaal geen muziek in de bus maar om nou weer een paar ambtenaren aan het werk te zetten en een "onderzoek" op kosten van de belastingbetaler te laten uitvoeren? Hou op zeg. Meldt het aan z'n baas en klaar.
Ik heb op Sumatra wel eens Frans Bauer in een bus gehoord. Moest ik erg om lachen.
Waarom reageert de PVV als door een adder gebeten door Arabische muziek. Wat is dat voor onzin!!
Vailan: En in Spanje heb je aan de kust veel teveel Hollandse teksten bij winkeltjes en vreetkotten, zeg je dan daar ook eens wat van?
@Alientje: ik vermoed dat de chauffeur zelf een radio o.d. had meegenomen
Wat is beter:
Een muziekje in de bus of geen muziek in de bus maar last hebben van de ipod oortjes van een puber meisje van 16 die haar muziek zo hard heeft staan dat de hele bus mee kan luisteren.... ?
Als die bus gewalmd had als een gek en iemand had daarover willen klagen, waren ze naar GL gestapt als meest voor de hand liggende partij en had die vermoedelijk een vraag gesteld.
Maar dan was niet de kop WOEST eraan toegevoegd en had het ook zeer waarschijnlijk de landelijke pers niet gehaald.
En erelid komt weer met de geijkte oude koeien en verklaard ze ook weer universeel bindend voor PVV. Uiteraard horen we erelid niet over de misstanden bij andere partijen, dat spreekt voor zich toch?
@Invisible: Dus als jij een klacht over wat dan ook bij een bedrijf hebt, dan ga je eerst naar de lokale politiek in plaats van je klacht neer te leggen daar waar ze hoort, namelijk het bedrijf zelf? Beetje dom maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Overigens, over dat woest, gezien de snelheid waarmee die brief is getikt zou het zomaar eens kunnen dat de schrijver inderdaad wat woest was. Plus dat ik bij de "objectieve" kranten, nieuwssites, als de Telegraaf, Spits, Powned en meer ook de term woest zie.
Laatste edit 18-03-2011 09:58
Quote Kpuc:
Vailan: En in Spanje heb je aan de kust veel teveel Hollandse teksten bij winkeltjes en vreetkotten, zeg je dan daar ook eens wat van?
Niet helemaal gelijk: dat is om de toeristen te lokken. Toeristen die weer naar huis gaan en dus geen noodzaak hebben de taal te leren. De arabische teksten hier zijn niet voor toeristen bedoeld maar voor mensen die hier waarschijnlijk voorgoed blijven en zo nooit de taal leren noch dat hoeven, immers wij passen ons wel aan aan hen. En dat is jammer voor de integratie
Quote
Kpuc:
@Invisible: Dus als jij een klacht over wat dan ook bij een bedrijf hebt, dan ga je eerst naar de lokale politiek in plaats van je klacht neer te leggen daar waar ze hoort, namelijk het bedrijf zelf? Beetje dom maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Ik ga er van uit dat in alle gevallen eerst contact met het bedrijf opgenomen wordt en dat in beide gevallen het bedrijf er niets mee wil doen. Als die stappen er niet in zitten heb je helemaal gelijk
Blijft dat het in GL geval niet met woest omschreven zou zijn noch de landelijke pers zou halen vermoedelijk en dat is toch wel een verschil
edit: Telegraaf ook woest..... PVV bashen ook daar al denk ik dan.....
Laatste edit 18-03-2011 10:00
@Invisible: Fout, hoeveel Nederlanders leven er in Spanje? Ook toch wel een fors aantal, wie dus kennelijk niet de taal van het land willen of kunnen leren. Aannames mijn waarde, dat is waar Vailan mee kwam, en ik nu dus ook.
Het is niet eens duidelijk of de klager wel contact had opgenomen met Conimex, laat ik ervan uitgaan van wel, dan lees even een stukje terug wat ik al zei over de tijdsspanne waarin de klacht naar de PVV is gegaan. Ofwel, niet eerst een antwoord afwachten maar er gelijk maar van uitgaan dat het bedrijf er niets mee zal doen, beetje oliedom, maar goed, nogmaals, mijn mening.
Laatste edit 18-03-2011 10:04
overdrijven is ook een vak -_-.... pvv zeurt teveel
Quote
@mla:
niemand (ook een PVV'er) maakt zich druk als hij in het OV naast een jongere zit met keiharde muziek van welke soort ook.
Op welke planeet leef jij? Deze opmerking is totaal onwaar. De rest van je reactie mag dan wel hout snijden, het helpt niet echt als je die introduceert met zo'n onzinnige zin. Ik ken werkelijkwaar niemand die zich hier niet vreselijk aan ergert. Dat je liever niets zegt uit angst betekent nog niet dat je je er nier druk om maakt.
@jackjanjanus:
Volgens de PVV in ieder geval veel. Dit zijn immers mensen die zelf nadenken en daar hebben we er natuurlijk ngo veel te veel van in dit land.
@Invisible:
Het overtrokken woord woest wordt tegenwoordig ingeplakt. Maar Pvv'ers zijn de enigste die er huilie huilie om doen.
Valt het op dat de brief, laten we zeggen, nogal polariserend is opgesteld? Neem bijvoorbeeld het woord "uiteraard".
Quote brief:
De passagier was daar uiteraard niet van gediend.
Hier wordt dus gesteld dat per definitie passagiers (alle passagiers dus) niet gediend zijn van (Arabische) muziek.
Er staat niets (maar dan ook niets) in de brief over het volume waarom het al dan niet door de bus schalde of wellicht zachtjes op een klein radiootje bij de buschauffeur zelf. Er staat alleen dat er iemand die muziek hoorde, er een opmerking over maakte en niet tevreden was over de indruk die die opmerking maakte. Er staat ook niet of er gevraagd is de muziek uit te zetten, er staat alleen dat er een opmerking over gemaakt is.
Voorts heeft deze persoon niet het fatsoen gehad om de afhandeling van de klacht af te wachten, maar heel polariserend direct aangenomen dat het "toch geen soelaas zou bieden" en is hierop verder gaan polariseren door de PVV hierbij in te schakelen.
(doet me trouwens een beetje aan vroeger denken, kinderen die ruzie hebben en dan roepen: wacht maar, ik haal mijn grote broer erbij!!!).
En dan die oproep tot het mogelijk maken om ongehinderd het OV te kunnen gebruiken: daarvan in (al dan niet Arabische) muziek in een bus toch wel het minste probleem lijkt me!
Kpuc: Ik weet dat het oosters gekruide muziek was, maar over de bus klagen bij Conimex?
@Blixa:
Wie weet dat ze m nog doorzetten ook naar Connexxion
Conimex is de algemene bijnaam voor deze busmaatschappij
Kpuc: Met als groot verschil dat de ware Conimex nog wel iets verkoopt wat gemakkelijk binnen te houden is.
jeetje doe f normaal er zijn zo veel buschauffeurs die NL talig draaien? das ook irritant voor bepaalde passagiers ?? en noem zo maar een hele som muziek smaak op...
Ik haat het Nederlands levenslied, kan ik dan ook een klacht indienen bij de PVV als een buschauffeur dat draait.
De Paus:
Ik dacht dat u altijd naar kinderen voor kinderen zat te luisteren!
Laatste edit 18-03-2011 11:23
@M-Cyclone: Ik zie anders genoeg reizigers wie met "Conimex" reizen
Kokkie, ik denk dat ze je dan de nek omdraaien als zijnde landverrader
refiu
Lid
WMRindex: 34
OTindex: 0
Wnplts: Empel ('s-
S ja chauffeurs die nederlands talige muziek draaien moeten er ook mee stoppen! niet om aan te horen...krantje lezen in alle stilte
haha
Het is niet superbelangrijk... maar begin van het einde....??
Ik zeg niet doen
Ga de PVV nou zich ook al bemoeien met iemands muziek keuze. Dat Connexxion die chauffeur op de vinger heeft getikt is toch al voldoende.
Straks gaat de PVV zich ook bij mij de muziek controleren.....
Misschien moeten ze een lijst in stellen welk soort muziek geaccepteerd/getolereerd wordt.
Doek me denken aan het vernietigen van rock 'n roll platen in het verleden.Laatste edit 18-03-2011 11:51
Als ik in de bus zit wil ik ook geen arabisch gejengel horen. Nederland mag toch nog wel een beetje nederlands blijven?
Ze hebben wel een punt.
@Ninjah: Dus die bus chauffeur moet Andre Hazes en kornuiten op zetten.
Dus The Beatles en Charles Aznavour zijn bijvoorbeeld dus niet meer toegestaan.
Laatste edit 18-03-2011 11:58
@DennyColt: Nee dat is een foute beredenering want Engelse muziek is heel normaal in Nederland.
@Ninjah: Dat "normaal" van jou doet me een beetje
hier aan denken
Charles Aznavour zingt trouwens hoofdzakelijk in het Frans.
Laatste edit 18-03-2011 12:04
@DennyColt: Je moet wel ergens de grens trekken. Of wil je stenigen in Nederland ook maar meteen legaal maken omdat dat in andere culturen normaal is? Lijkt me niet he.
Ik vind het behouden van de Nederlandse cultuur net zo belangrijk.
@Ninjah: Nog een keer voor jou dan, het is gewoon niet toegestaan voor de chauffeur om wat voor muziek ook te draaien.
Laatste edit 18-03-2011 12:13
Muziek leidt de chauffeur af van zijn werk.
Daarom wordt er geen muziek gedraaid in een bus.
@Ninjah: De Nederlandse cultuur is al eeuwen lang beïnvloed door de buitenwereld.
Stenigen en vrije muziekkeuze is wel een scheve vergelijking.
Die chauffeur moet gewoon geen muziek op zetten. Ik maak gewoon geen onderscheid. Over smaak valt bovendien niet te discussiëren.
Quote
@DennyColt:
Stenigen en vrije muziekkeuze is wel een scheve vergelijking.
"Wie ben jij om te beslissen welk gedeelte van hun cultuur goed of slecht is?"
Zie je nu waarom een afbakening nodig is
?
"Tot zijn grote schrik werd zijn rit in buslijn 3, op 14 maart 2011, om 18:30 uur, verstoord door Arabische muziek die de buschauffeur in de bus ten gehore bracht. De passagier was daar uiteraard niet van gediend."
Ik erger me soms ook weleens aan bepaalde muziek. Maar een busrit duurt geen uren, dus daar zou ik sowieso al niet over klagen. Zelf zit zo'n chauffeur uren hetzelfde rondje te maken, dus ik gun hem dat pleziertje zelfs wel. Het draait hier toch echt specifiek om het feit dat het Arabische muziek is en daarom heeft de man in kwestie ook gelijk contact opgenomen met de PVV. Want oh oh oh, de islamisering is weer op gang en zie, dit is weer een bewijs! Het ergste hieraan vind ik nog wel dat er zoveel leed is op deze wereld en deze man maakt zich druk om muziek! Mensen die over Nederlandse normen en waarden praten en over de Nederlandse cultuur moeten misschien nog eens wat boeken gaan lezen.
Quote @Marisz:
Mensen die over Nederlandse normen en waarden praten en over de Nederlandse cultuur moeten misschien nog eens wat boeken gaan lezen.
Wat een geweldig inhoudelijk argument
Ik stem voor in het openbare leven géén muziek. We worden gehersenspoeld met die troep. Overal waar je komt kan je niet meer zelf nadenken, maar worden we gedwongen om te luisteren naar de muzieksmaak van een ander. En het ergste van alles is, de meeste mensen valt het niet meer op dat er muziek aan staat
Muziek is prachtig, maar dan in je eigen huis/mp3 speler die zo staat dat jij alleen het kan horen etc.
Nu weten we nog steeds niet wat voor muziek het was (titels, uitvoerende artiesten). Wie weet had die chauffeur gewoon koranrecitatie opstaan, wat voor niet-moslims soms klinkt als a capella gezang. Zou kunnen
Ik lach me dood om de ophef dat erover wordt gemaakt. Waar het kort gezegd op neer komt is dat er harde muziek werd gedraaid in de bus.
Mensen zijn zo makkelijk geneigd de PVV direct aan te wijzen als rascistisch omdat zij in deze zin in ieder geval de normale normen en waarden hanteren.
Quote Marisz:
Het draait hier toch echt specifiek om het feit dat het Arabische muziek is en daarom heeft de man in kwestie ook gelijk contact opgenomen met de PVV.
De beste man had geen vertrouwen in de uitvoering van Connexion, en is om dezer redenen naar de PVV gestapt.
Waarom laait dan gelijk de discussie op over de PVV zelf?
Zelf wil ik ook niet geconfronteerd worden met andermans muziek, daarom draag ik zelf een goede koptelefoon. Zowel om mijzelf af te sluiten van de muziek van anderen, alsmede anderen niet lastig te vallen met mijn eigen muziek.
Vind het dan ook heeel irritant dat de gemiddelde tiener van tegenwoordig een mobieltje in de hand draagt waaruit, met zeer slechte kwaliteit, muziek blert
Het feit blijft dat de man een publieke functie beoefent en daarbij ook de klanten niet moet lastig vallen.
Laatste edit 18-03-2011 13:42
@Ninjah (en andere PVV-stemmers of -sympathisanten): Wat ís dat toch, dat zodra ergens een conflictsituatie over kleine zaken speelt, er altijd weer iets met 'stenigen' of 'islamisering' of 'te lui om te werken of onze taal te leren' bij wordt gehaald, soms met de haren bij wordt gesléépt.
En zodra er geprobeerd wordt enige nuancering in een situatie aan te brengen (er stond bijvoorbeeld niet dat het om 'HARDE' muziek ging, slechts dat het Arabische muziek was), is dit óf links gelul, óf een volslagen onterechte aanval op de arme PVV.
(voor de geïnteresseerden:
Wat Wilders doet: geen feit tussen te krijgen.
@Ninjah: Dat zou ook te ver afstaan van het daadwerkelijke probleem waarover het hier gaat.
@DOAfan1: De beste man heeft het niet eens afgewacht, want het is vier (!) dagen geleden gebeurd en gisteren was dit al in het nieuws. Waarom de PVV contacteren als er ook andere mogelijkheden zijn? Bovendien staat er niet voor niets bij dat het Arabische muziek was. Of geloof je dat "Arabische muziek --> PVV bemoeit zich ermee" toeval is? Er wordt wel vaker muziek gedraaid in de bus (daar kun je het mee eens zijn of niet) maar er werd tot nu toe geen ophef over gemaakt.
@Eelcootje (en alle andere boom-knuffelaars of -sympathisanten): Wat ís dat toch, dat zodra ik het ergens over eens ben dan word ik ook meteen in dat hokje geplaatst.
Ik heb helemaal niets tegen mijn medemensen. De manier waarop het licht in mijn ogen reflecteert zegt niets over die persoon zelf. Ik wil slechts dat Nederland over X-jaar nog steeds Nederland is.
Marisz: Als je het niet kunt toelichten kun je het net zo goed niet schrijven.
@Ninjah: Oke, laat ik het anders formuleren dan: Wat versta jij onder de Nederlandse cultuur?
Marisz: Nederland is heel veel maar zeker niet dat type muziek in de bus.
@Eelcootje: Een heel mooi en zeer treffend blog, geen speld tussen te krijgen.
@Ninjah: Negeermodus is aan.
Laatste edit 18-03-2011 16:10
Hoe doe ik dat? Lijkt me wel handig
Quote
@Invisible:
En erelid komt weer met de geijkte oude koeien en verklaard ze ook weer universeel bindend voor PVV. Uiteraard horen we erelid niet over de misstanden bij andere partijen, dat spreekt voor zich toch?
Toch is het jammer dat er een harde
kern van waarheidin zit. Lees vooral even de reacties door tot je op Krapuul stuit
Laatste edit 18-03-2011 16:50
sommige mensen noemen iemand zielig als je om zo'n reden een klacht gaat indienen
@DOAfan1: het gaat niet om harde muziek..het gaat om arabische muziek...en misschien is de PVV niet racistisch...maar dat imago hebben ze wel..daarom dat of andere kneus bij arabische muziek direct de grootste puppet uit de kast wil halen: Geert Wilders...
Laatste edit 18-03-2011 21:36
@tampert: Beste Herr Tampert,
Wat ik bedoel is dat iedereen zich er juist aan ergert maar dat slechts weinigen (lees: nagenoeg niemand) hier ooit iets van durft te zeggen. Klagen doen we dus achteraf allemaal, maar niemand die die gasten wijst op hun irritante gedrag. Zo verandert er dus weinig. Zolang je mensen niet direct confronteert met normafwijkend gedrag zullen en achteraf alleen maar je beklag doet zal dit soort ellende blijven voortbestaan. En zo kan ik nog wel 30 voorbeelden noemen.....
Ik stem op de PVV, maar dit slaat nergens op
aanstellen is ook een kunst
Gewoon geen muziek draaien...
Of het nou Arabish - Hardcore - Metal of K3 is gewoon geen muziek dan is iedereen happy
wij hebben geen muziek in de bus
heb vaker gedacht zou fijn zijn muziek
maar liever geen arab muziek
@Vercetti: ik hoop heel erg als een marrokaan dat dit sarcastisch was (ja ik ben marrokaans)
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: