Dronkaard legt vlees in schoenen biddende moslims
Een Brit heeft tijdens een islamitisch gebed ham in de schoenen gelegd van biddende moslims in een moskee. De dronken man drapeerde ook plakken van he
lees verder bij Volkskrant »Gerelateerde artikelen
Nou ja hij had er ook in kunnen poepen, dus het valt wel mee
zonde van het vlees en van de schoenen
Quote botte bijl:
zonde van het vlees en van de schoenen
eerder zonde van het vlees
Wat een walgelijke vent. Ze hadden hem maar een alcoholverbod van een jaar moeten opleggen.
Maar moslims mogen wél alles doen...
Zoals bijvoorbeeld een meisje stenigen omdat ze mee heeft gedaan aan een miss verkiezing.
Ik vind het een TOP aktie! respect voor deze dronkaard met lef.
(wat is er trouwens verkeerd aan wat gratis vlees hier en daar weggeven? andere kant van de wereld zijn er heel veel mensen die dolgraag wat gratis vlees en eten zomaar hadden gekregen)
@Anar: Je hebt het over extremisten. Wel, zoals jij praat heb ik t idee dat je geen haar beter bent.
Quote
Kpuc:
@Anar: Je hebt het over extremisten. Wel, zoals jij praat heb ik t idee dat je geen haar beter bent.
oehhhhh.... MIAUW!
oke.. deze reactie van Anar vind ik echt belachelijk... alsof christenen geen rot acties hebben.. tuurlijk is het belachelijk dat een meisje word gestenigd, maar als een serie moordenaar christelijk is (wat meer dan eens is voorgekomen) word er toch ook niet moord en brand geschreeuw dat het een christelijke moordenaar is?
Daarnaast snap ik wel dat deze moslims hier niet blij mee zijn, het vlees is voor hen onrein en ze proberen hier dus niet mee in aanraking te komen.. dat is hun goed recht.. is hetzelfde als wanneer je vlees in de schoennen van een overtuigd vegetarier gaat stoppen.. erger nog zelfs naar mijn mening...
ik vin d het een zwaar belachelijke actie en vind de reactie van deze moslims erg goed!
ps: ik ben zelf christelijk maar ik heb wel veel respect voor andere geloven en anders denkenden
Pure uitlokkerij , toch kan ik hier als moslim wel omlachen
Quote
Kpuc:
@Anar: Je hebt het over extremisten. Wel, zoals jij praat heb ik t idee dat je geen haar beter bent.
Mee eens! En het wordt tijd dat extremisten eens de wacht worden aangezegd bij WMR.
Er zijn andere clubs waar extremisten wel welkom zijn.
@Anar: wat ben jij een zielig, rascitisch mannetje zeg. En dan ook nog een voorbeeld nemen waarvan allang bekend is dat het een broodje aap is.
En net zomin als buitenlandse naties iets te zeggen hebben over onze wetgeving (dat vinden je pvv vriendjes in ieder geval), zou je wat terughoudender kunnen zijn over wetgeving die men in het buitenland voert.
Tenslotte vind ik je opmerkingen getuigen van een behoorlijk gebrek aan emphatie en menselijkheid. Iedereen mag wat mij betreft een mening hebben, maar als je niet eens de moeite neemt om na te denken, bespaar ons dan je braakseltjes.
Quote
@Nwsboy:
Pure uitlokkerij , toch kan ik hier als moslim wel omlachen
en daar heb ik respect voor!
Laatste edit 09-06-2011 22:30
@Stone-cold: echt waar? Dan is het dus een zielig, rascistisch vrouwtje.... I stand corrected
excuses teminste wel goed
@G-ronimo: nee, ik geef je nog steed gelijk met je stand punt alleen ik denk om een ongemakelijke situatie te voorkomen... ik zeg het alleen maar...
Laatste edit 09-06-2011 22:37
Hoe komt die kerel aan zoveel vlees? Heeft hij standaard een paar kilo varkensvlees in zijn kontzak zitten of zo?
Het enige vlees wat ik eventueel bij me heb als ik dronken ben is een broodje kebab. Ten eerste eet ik dat dan op en ten tweede is dat volgens mij halal dus dat zal een moslim niet erg vinden om in zijn/haar schoenen te krijgen toch?
Quote
@ledi:
Wat een walgelijke vent. Ze hadden hem maar een alcoholverbod van een jaar moeten opleggen.
En dat helpt zeker....
Laatste edit 09-06-2011 23:02
Quote
@ledi:
Quote
Kpuc:
@Anar: Je hebt het over extremisten. Wel, zoals jij praat heb ik t idee dat je geen haar beter bent.
Mee eens! En het wordt tijd dat extremisten eens de wacht worden aangezegd bij WMR.
Er zijn andere clubs waar extremisten wel welkom zijn.
Extremisten zijn hier niet meer welkom? Dat vind ik een beetje extremistische mening ledi
Wauw, als moslim moet ik wel zeggen dat ik erg blij ben met jullie reactie's (behalve van Anar) Want ik had van die domme racistische reactie's verwacht.
Ben erg blij
Bij het lezen van het bericht dacht ik gelijk "hoe komen ze nu thuis? Wie heeft de boel opgeruimd en wie heeft er andere schoenen naar ze gebracht?" Daar wordt verder geen melding van gemaakt, dat vind ik jammer. Ik hoop dat hij echt spijt heeft van zijn actie, je moet respect hebben voor alle geloven dus ook die van degene waar je het niet mee eens bent.
@kerel123: moet je luisteren: ik eet geen vlees.
Als ik daar extremistische ideeën over zou hebben en steeds begon te mekkeren dat mensen moesten ophouden met vlees eten - zou ik na een tijdje ook de dringende vraag krijgen of ik me niet beter kon aansluiten bij een groep die mijn mening hierin deelde.
Iedereen heeft zijn eigen geloof, en dit soort acties verpest juist de samenleving. dit soort acties moet haram worden
Ik moest wel even lachen om de actie, het hoort natuurlijk niet, maar ik vindt dit leuker dan iemand die nuchter racistische leuzen op een heilige gevel klad.
Komt bij de man kwam er nadat hij nuchter was niet zo netjes heeft gehandeld en zijn excuses gemaakt.
Als dit geen broodje aap is dan had die gast wel lef. Om dit te doen bij een plaats waar 2000 man samen komt.
PS ik wou voor de lol eerst schijven: 2000 zelfmoord terroristen. Maar dan wordt ik door de veel te serieuze WMR leden bestempeld als extremist.
Laatste edit 10-06-2011 00:19
Nou, in Nederland zetten we dagelijks zotte acties voor paal, maar als je ook maar aan religie komt, och och, poppen aant dansen!
En dat mag best overal eens veranderen, of niet?
Het is leuk als je van abstracte philosophy houd,omgekeerd/irrationeel redeneren etc, maar om die dingen zomaar aan te nemen als waarheid en gelijk hier een enorme clan van te vormen die vervolgens nog serieus word genomen ook! Dat gaat echt veel te ver en is tevens ook nog es gevaarlijk voor ons allemaal, en DAT moeten wij maar respecteren?
Dat die man triest was is wellicht wel zo, maar het echte ware rare in dit artikel is dat het zo enorm bestraft wordt.
Wat nou als voedingswaar in de schoenen leggen ZIJN geloof was en dit dus zijn geloofsuiting was?
@deegee: Dat is hetzelfde als mensen een geloof aanhangen waar ze auto's mogen bekrassen. Gebeurt verder niks, behalve dat het object voor de eigenaar een mindere waarde heeft na de actie.
Je blijft gewoon van elkaar en van elkaars eigendommen af. Wat je geloof ook is...
Laatste edit 10-06-2011 00:59 Edit Delenn: Onnodig gequote in de reactie verwijderd. Klik hier voor de F.A.Q., reactie gewijzigd.
Toen ik nog bij het metaal-freesbedrijf werkte gooiden wij scherpe spaankrullen op het bidmatje van onze islamitische collega Ibrahim. ha ha ha, hij kon het nog wel waarderen ook.
Ik vind dat geloof meer kwaad dan goed brengt! Zonder geloof en met gezond verstand, respect, normen en waarden zijn we een stuk beter af.
De actie van deze man wel erg racistisch en zou ik wel af moeten keuren. Al is het wel grappig en creatief! Hulde dat hij zijn excuses heeft aangeboden, dat zouden meer overtreders moeten doen.
Valt me btw ook mee dat de geteisterde moslims er goed onder bleven en niet veranderden in een angry mob. Daar gaat mijn vooroordeel ;-)
@henkiehenk: idd goede reactie.
@jip1992: dat zou een goed argument kunnen zijn. helaas zie ik niet zoveel christenen na een spotprent over jezus ambassades platbranden. (of na de verbranding van een compleet nutteloos en zwaar haatzaaiend boek ambassades platbranden). en nog talloze andere voorbeelden waarvoor mensen worden vermoord.
@visita9: in welke zin zouden die reactie racistisch moeten zijn? er staat moslims. niet bruine mensen. moslims kunnen ook blank zijn. ik vind jouw opmerking racistisch. net als of blanke mensen zich geen moslim mogen noemen.
@Nwsboy: goeie zaak. er zouden veel meer moslims met zoveel humor als jij moeten zijn.
@omabep: waarom zou je respect moeten hebben voor alle geloven? iets of iemand moet respect verdienen, niet direct krijgen.ik kan helaas geen respect opbrengen voor mensen die geloven dat iemand die een leger leid en een pedofiel is respect verdient. of heilig is.
@Barmy: voor moslims is onrein vlees hetzelfde als dat.
@snoepspook:
de meeste Moslims zullen die schoenen waar ham in heeft gezeten het liefst weggooien
@henkiehenk: nee..kijk eens de southpark aflevering waarin Cartman niet kan wachten tot de wii uitkomt...hierbij komt hij perongeluk in de toekomst uit waar ze het geloof hebben uitgebannen en alleen wetenschap nog telt...alleen...oorlog is er nog steeds...dus..oorlog heeft fucking niks te maken met geloof...dat maken mensen er van..
Henze: denk je dat echt? geloof jij alles wat shoutpark zecht?
@killerofall12: nee..maar het geeft wel te denken...en in dit geval gaf ik southpark alleen als voorbeeld omdat ze het met deze aflevering waarschijnlijk wel bij het rechte eind zitten: was er geen geloof dan was er wel iets anders om ruzie over te maken...kijk maar naar de so called atheisten en andere niet gelovigen..die maken ook ruzie toch??
Haha en daarom zijn zulke draadjes leuk om te lezen!
Mensen happen zo lekker
wel balen dat je je dure varkensleren schoenen noodgedwongen in de vuilnis moet gooien
Henze: als we geen olie meer hebben en geen religie zou het wel een stuk vrediger zijn hier op arrde
Henze: goed gezegd
Tjonge, we kunnen hier weer een boek van maken hoor...
Beetje lompe actie van die man.
@[BB]aéquitas: mwah..dat vinden we wel weer wat anders om over te vechten
Bijvoorbeeld wie zn schuld het is dat er geen olie meer is...
Laatste edit 10-06-2011 07:51
Er worden hier regelmatig scherpe reacties geplaatst bij artikelen ik vind niet dat een lid het recht heeft ze weg te sturen, dat is aan de moderators. Wanneer het voor hen mogelijk is om verdraagzaamheid te prediken moet dat voor ons ook mogelijk zijn.
Laatste edit 10-06-2011 09:12
Henze: yeah, maar het punt van een atheistische toekomst is dat er geen oorlogen meer kunnen zijn vanwege het geloof, ergo iedereen houd zich aan de gemaakte wetten en niemand zou zich meer druk moeten kunnen maken over wie de olie op heeft gemaakt omdat er wetten zijn die mensen straffen om over dat soort dingen oorlog te voeren.
Nou werkt dat natuurlijk niet zo maar goed.
OT: Leuke actie van die vent btw, sonde alleen dat ie er dan zown schepje bovenop doet
we kunnen niet zonder oorlog..
Oorlog is de oorzaak voor miljoenen banen
als er geen oorlog meer is wat moet je dan met een leger of wapens die worden ook weer gemaakt en gekocht...
geen geld geen inkopingen.
Nieuwe crisis rellen etc..
oorlog is goed behàlve voor het mileu en emotienele schade xd..
Maar om erger te voorkomen..
@nosphoenix: Oorlog zorgt in de meeste gevallen inderdaad voor een economische boost.
Dus.. laat Griekenland maar even oorlog voeren
Quote:
...Rechter Carol Hagen kon zich geen incident indenken dat 'nog meer beledigend was'...
Varkenskoppen naar binnen gooien, misschien?
Ach ja, Stomme actie van die gozer. Gelukkig was hij dronken en had hij er achteraf spijt van. Lijkt me toch beter dan iemand die dit soort dingen nuchter doet.
Wat een gezeur!.
Het was Halal Ham.
Laatste edit 10-06-2011 09:53
hey ik voel iets sappigs in mijn schoenen. he het is osama bin laden
@Saturate: das alleen tegen werkeloosheid
ze zullen zich alleen nog maar meer in de schulden werken
wat een gezeur over geloof enzo...het was een dronkenmansgrap,bla bla bla...excuses gemaakt,de imam vondt het niet beledigend..so what...get a life...vindt het erger dat jongelui van marrokaanse afkomst op een begrafenis stoet spugen omdat het een niet moslim was..dat is beledigend...
of dat hollandse jeugd verstandelijk gehandicapten bespuugd en uitscheld.
Quote
@chielus:
Henze: yeah, maar het punt van een atheistische toekomst is dat er geen oorlogen meer kunnen zijn vanwege het geloof, ergo iedereen houd zich aan de gemaakte wetten en niemand zou zich meer druk moeten kunnen maken over wie de olie op heeft gemaakt omdat er wetten zijn die mensen straffen om over dat soort dingen oorlog te voeren.
Dus alle oorlogen zijn terug te voeren op geloof. Geld, land, macht doen helemaal niet terzake?
Quote
@T-tje:
vindt het erger dat jongelui van marrokaanse afkomst op een begrafenisstoet spugen omdat het een niet moslim was..dat is beledigend...
of dat hollandse jeugd verstandelijk gehandicapten bespuugd en uitscheld.
idd dat is pas respectloos (en nou niet aankomen met dat de overledene eerst maar eens dat respect had moeten verdienen. maak dat eerst maar eens meetbaar dan)
Laatste edit 10-06-2011 10:21
Het zou best eens kunnen dat (de aandacht voor) deze actie (in de media) anderen op het idee brengt...
Ik persoonlijk vind het erg goed van die moslims dat ze gewoon rustig bleven en niet helemaal flipten. Ik ken genoeg christelijke mensen die helemaal uit hun plaat zouden gaan als bijvoorbeeld moslims hun kruis ondersteboven zouden ophangen (het kruisbeeld van de christenen, niet het kruis van de moslims zelf - alhoewel die christenen dat dan waarschijnlijk zelf weer wel zouden willen - het kruis van die moslims ondersteboven hangen na zo'n daad - aaaarrrgggghhhhh ik word moe van mezelf
)
@Eelcootje: ik vind het overigens wel een leuk idee: iemand die het kruis ondersteboven draait, zelf met zijn kruis naar boven gericht ophangen tot hij beterschap belooft.
Hoeveel ham had hij wel niet gehaald?
Er zijn wel ergere dingen in deze wereld dan een hamlap wat overigens prima te eten is probeer het eens je zal er geen spijt van krijgen als iedereen zo overtuigd is in t geloof zijn er 19 van de 20 geloven fout.
het is gewoon geldklopperij van de bovenste plank van de Joden hindoes moslims christenen noem het hele zooitje maar op wij zijn niks beter dan dieren wij vinden van wel dus gaan we naar een hemel met alleen mensen hahahahaha GELOOF JE HET ZELF Adam eva ark van noach schepping in 6 dagen teveel fucking onzin als je t mij vraagt
Quote:
Hij riskeerde tot twee jaar cel voor zijn daad maar kreeg uiteindelijk zes maanden voorwaardelijk en een taakstraf van 150 uur. De straf viel lager uit omdat hij zijn verontschuldigingen aangeboden had.
Wat een ongemeend gemompeld "sorry, ik zal het niet meer doen - als het me uitkomt" toch allemaal niet voor effect kan hebben.
@skunkburner: als ik jou zo lees, is het eten van een hamlap belangrijker dan naar de zin van het leven te zoeken (waar een geloof toe kan bijdragen)
Henze: dat zal inderdaad wel zo blijken jammer genoeg. hopen dat ze tegen die tijd verstandiger zijn geworden.
@skunkburner: zeker teveel onzin. maar het is veel waarschijnlijker dat 20 van de 20 geloven fout zijn.
@ledi: je kunt natuurlijk naar de zin van het leven zoeken door religie. je zou ook je eigen leven zin kunnen laten hebben door goede dingen te doen voor de mensheid, levensmiddelentransport of productentransport waarvan de levenskwaliteit fors omhoog gaat. je zou ook goederen waarvan de levensstandaard omhoog gaat kunnen ontwerpen of zelfs etenswaren ontwerpen. proberen de kap van het regenwoud tegen te gaan en al dat soort dingen. als je deze dingen achtervolgd dan kun je zelf de zin aan het leven geven zonder religieus te zijn.
Laatste edit 10-06-2011 16:52
@[BB]aéquitas: wat je ook doet, je moet je weg in het leven zoeken; tenminste als je er wat meer van wilt maken dan de dag vullen met hamlappen eten.
Eigenlijk, ik zit me bij dit soort zaken altijd af te vragen of sommige dingen niet wat overtrokken zijn geraakt. Waarschijnlijk heeft iemand vroeger eens gezegd dat varkensvlees niet goed voor je is (dus onrein) en dat klopt. Maar waarom dan uiteindelijk dat hele dier als onrein betitelen en daar zo’n poeha van te maken. (en daar dan dus ook zo makkelijk in gekwetst te raken). Ook een varken lijkt me een creatie van god/allah. Die zal die ook met zorg in elkaar gezet hebben. Beledig je de schepper dan niet doodleuk?
Trouwens, ze schijnen best intelligent te zijn, en kleine biggetjes, met name de hangbuikzwijntjes, zijn ronduit schattig.
Geloven is mooi, maar er zijn naar mijn idee gebruiken in geslopen die naar mijn idee een stuk luchtiger genomen kunnen worden. In elk geloof wel.
Niettemin, erg kinderachtige actie van die man.
Volgens mij worden zujke dingen hier in Nederland ook gedaan hoor! Ik had laatst een hamlap, die was nog taaier dan een schoenzool.
Henze:
bij South Park kunnen we, in tegenstelling tot de meeste religies, nog na gaan waar het is ontstaan. het is geen religie of iets intellectueels, maar er zit af en toe wel stof tot nadenken in, net als bij religies en zo. het bewijst echter net zo min iets als wanneer het in de Bijbel, Koran of iets anders staat.
in de boekenkast van deze agnoste hier staan Bijbel en Koran op dezelfde plank als de boeken over Zen-Boedhisme, de Noordse Saga, de Edda en boeken over de opvattingen van natuurvolkeren, de plank naast boeken van filosofen, boven de plank met schrijvers die de maatschappij op de hak nemen als Kafka, Böll, Grass, Dåhl en meer
botte bijl: Ik zeg ook niet dat het zo is..ik zeg alleen dat religie niet perse oorzaak van oorlog hoeft te zijn en dat wanneer religie word verbannen mensen wel iets anders vinden om over te harrewarren..het ontstaan van iets heeft er volgens mij totaal niks mee te maken...een bijbel is geen bewijs..daarom heet het ook geloven
Henze ,integendeel, religie verspreid dat wat juist oorlogen veroorzaakt: het zomaar aannemen van iets als waarheid, niet in probabiliteit denken en niet willen/kunnen redeneren etc, je hoeft niet gelovig te zijn om daar aan mee te doen, en dat komt omdat dit door religie zo keihard in onze samenleving is gebleven en gewoon nu nog serieus wordt geaccepteerd ook.
En daarom zelfs ook door atheists die onvermoedelijk de negatieve resultaten van religie hebben aangenomen.
Problemen zullen er altijd wel zijn, maar met goed overleg en redeneren(wetenschap) komen we daar wel uit en kan je heel wat oorlogen mee voorkomen!
Quote
@Eelcootje:
Ik persoonlijk vind het erg goed van die moslims dat ze gewoon rustig bleven en niet helemaal flipten. Ik ken genoeg christelijke mensen die helemaal uit hun plaat zouden gaan als bijvoorbeeld moslims hun kruis ondersteboven zouden ophangen (het kruisbeeld van de christenen, niet het kruis van de moslims zelf - alhoewel die christenen dat dan waarschijnlijk zelf weer wel zouden willen - het kruis van die moslims ondersteboven hangen na zo'n daad - aaaarrrgggghhhhh ik word moe van mezelf
)
Volgens mij is zo'n omgekeerd kruis een St Peter's kruis van het orthodox christendom, maar het kan ook idd zoals jij het zegt.
Wie haalt de 'ham' uit Mohammed?
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: