"What's new pussycat?" Met deze vrij onschuldige slogan startte het schoonheidssalon Burleigh Heads in Gold Coast, Australië, onlangs met een campagne ter ondersteuning van een dierenwelzijnsorganisatie. Bij iedere ontharingsbeurt zou 1 Australische dollar (0,74 euro) geschonken worden aan de Animal Welfare League (AWL). Maar de affiche ter ondersteuning van de campagne, een poes strategisch geplaatst tussen de benen van Gossip Girl-actrice Leighton Meester, kan bij een deel van de bevolking op weinig sympathie rekenen. Nadat de affiche op Facebook geplaatst was, regende het klachten, zelfs in die mate dat de poes een nationaal gespreksonderwerp geworden is. "Onbeschoft en goor", "Ongeschikt voor het grote publiek" en "Schandelijk" zijn de meest gehoorde negatieve reacties. Ook vanuit christelijke hoek zijn de commentaren vernietigend. Lyle Shelton van "Australian Christian Lobby" op de website Goldcoast: "Het is duidelijk dat adverteerders hun neus ophalen voor het idee dat kinderen deze ongeschikte seksuele berichten kunnen zien. Dat deze industrie zichzelf controleert is onvoldoende. Er zou een efficiënte politiek van sanctionering moeten gerealiseerd worden." Eigenaar James Patten van het schoonheidssalon reageerde inmiddels op de kritiek: "Ik ben de dag angstig begonnen, nadat ik een aantal negatieve opmerkingen opgevangen had. Maar uiteindelijk heb ik er geen spijt van, want de AWL kan de publiciteit goed gebruiken. In plaats van honderd dollars die we dachten te kunnen geven, zullen het er nu duizend zijn." Ook bij de AWL is men tevreden over de campagne. Marketing manager Brooke Whitney aan 7 News: "We begrijpen dat sommigen dit beeld aanstootgevend vinden. Maar we zijn blij dat er buiten het vierkant gedacht wordt en dat daarin meegegaan kan worden. Zonder dit allemaal te serieus op te nemen."