Boze gamer vermoordt zijn zusje
Alweer een tragisch geval van frustratie in Amerika. Crystian Rivera, een 13-jarige jongen heeft daar tijdens zijn game sessie zijn negen maanden oude zusje vermoord.
Het begon allemaal toen het meisje overleed in het ziekenhuis en de artsen concludeerden dat ze overleed aan iets heel anders dan haar ouders vertelden. Die hadden van hun zoon, Crystian Rivera begrepen dat het meisje uit haar bedje was gevallen. De politie werd gebeld, en Crystian Rivera werd ondervraagd.
Volgens Crystian Rivera was hij aan het gamen, en begon zijn zusje te huilen. Zijn character in Call of Duty bleef gedood worden in het spel, en hij stond op en rammelde zijn zusje hevig door elkaar en legde/wierp haar terug in haar bedje. Daarna ging hij terug gamen, en zijn zusje viel uiteindelijk in slaap en overleed later in het ziekenhuis aan haar verwondingen.
Ze had een ernstige hersenbeschadiging en een schedelbreuk opgelopen door de agressie van haar broer.
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, kinderen van dertien jaar horen geen games te spelen voor 18 jaar en ouder.
Gerelateerde artikelen
oh daar heb je weer zo een gek die het voor 6 miljard andere verneukt
nosphoenix: Nou, er zijn écht geen 6 miljard gamende 15 jarige op deze wereld
Quote:
Zijn character in Call of Duty bleef gedood worden in het spel
Gebruik dan ook de 'god-mode' cheat
, dan heb je dat niet. Of speelde hij soms online?
In ieder geval is het best tragisch wat er gebeurd is
. Verslavingen altijd...
...
die kerel had al iets goed fout zitten voordat hij een beeldscherm zag
...
nosphoenix: die 6 miljard anderen hebben 't allang voor de rest van de wereld verpest.
I hate wargames
Quote
@Wilco:
nosphoenix: Nou, er zijn écht geen 6 miljard gamende 15 jarige op deze wereld
ach over een tijdje wel
Die 13 jarige was op dat moment zeker de oppas van zijn kleine zusje. Geen goede keuze geweest van de ouders.
Quote
@Wilco:
nosphoenix: Nou, er zijn écht geen 6 miljard gamende 15 jarige op deze wereld
geen 6 miljard maar je zal nog versteld staan
ik ken iemand met een heel zwaar en aggressief verleden die momenteel aan het WoW-en is en daar is niks mis mee.
vergeet niet de goeie kanten van gewelddadige spelletjes!!!!!!!!!
Zoals (bijna) altijd; iemand die al een beetje labiel is krijgt in dit geval door de combinatie spelletje/huilend zusje de kolder in de kop.
Honderdduizenden doen hetzelfde (spelletje spelen) en hebben nergens last van.
Inderdaad een beetje kort door de bocht om het spelletje daar weer de schuld van te geven.
Doet me denken aan die keer dat m'n nicht vroeg wat ik vond van gewelddadige spelletjes. Dit in verband met haar zoontje (toen ca 12) die dat soort dingen graag mocht spelen. Mijn antwoord was toen: Die spelletjes maken weinig uit, maar een kind krijgt dankzij die spelletjes wel de indruk dat met geweld dingen op te lossen zijn. Daar sta ik nog steeds achter.
Overigens: mijn kleine neefje is nu postbode, en heeft bij mijn weten nog nooit iemand om hals gebracht.
In één woord: ranzig! Bah
ach ik speelde op mijn 12e carmageddon.. maakte toen ik mijn rijbewijs eindelijk had ook af en toe nog grapjes ow die daar die is 20punten..
ik ben op een gegeven moment chauffeur geworden, maar heb nog nooit de neiging gehad om iemand dood te rijden.. ook al was ik soms ook gefrustreerd door het verkeer..
al met al denk ik gewoon dat die jongen een probleem heeft en het veelste kort door de bocht om Call of Duty gelijk de schuld te geven.
Allereerst vind ik dat de verantwoordelijkheid bij de ouders ligt om te zorgen dat hun kind redelijk met frustratie om leert gaan.
het gezin zal een zeer zware tijd te gemoet gaat.. ik hoop t beste voor ze, ook voor het jochie
Ik vermoed zo maar dat deze knul hetzelfde gedaan zou hebben als ie een spelletje canasta aan het verliezen was. [quote]Een 13-jarige is nu niet de direct aangewezene om op te passen op een baby van 9 maanden. En mijn kinderen spelen ook Call of Duty, luisteren hardstyle en zitten op dit zelfde moment te tutten met de hond en de kat. Het is maar wat je ze meegeeft.
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, kinderen van dertien jaar horen geen games te spelen voor 18 jaar en ouder.... Dat las ik toch goed?
In Nederland willen ze 16 jarigen een autorijbewijs geven, dus het kan altijd gekker. Hoe creëer je problemen
En weet je wat de enige echte achterliggende reden is.....geld maken oftewel commercie.
sorry was even serieus.
Kan ook van fifa, hoeft geen shooter te zijn. Maarja, als het fifa was geweest stond er in dit artikel natuurlijk niet dat hij fifa speelde, dan hield het op bij "hij was aan het gamen". Zodat uiteraard alle stereotype denkers weer verwend worden, want die kunnen het zelf dan invullen met shooter.
ehm kinderen van dertien horen ook niet op te passen...
waarschijnlijk komt hier wel weer gedoe door, games verbieden blablabla.
ik vind het wel zwaar slecht dat hij zoiets doet, als 13/15 jarige hoor je wel beter te weten.
Dit wordt alweer zo'n testerone opgepompte aggressieve debiel als volwassene.
Jammer dat we niet preventief sommige mensen kunnen afmaken onder het mom van Westerse beschaving.
Quote
nosphoenix:
oh daar heb je weer zo een gek die het voor 6 miljard andere verneukt
Vergeet de ouders niet, die de game kochten.
Daarnaast komt, dat je bij wat voor spel dan ook, je tegen je verlies moet kunnen.
Ik herinner me nog het spel "mens erger je niet".
Laatste edit 27-08-2011 18:44
Quote
@zkr003:
Jammer dat we niet preventief sommige mensen kunnen afmaken onder het mom van Westerse beschaving.
Hmmm je doet me denken aan WWII, ook niet zo'n beschaafde uitspraak van je.
Jammer dat agressie niet beter beteugeld is.
wat een klootzak
ik haat mijn zus ook maar ik pas wel op
uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat sport games toch echt meer frustratie en agressie oproepen dan shooters
ik ben het er wel mee eens dat er aan de leeftijd grens moet worden gedacht bij het verkopen van games net zoals bij films en andere dingen waar een minimum leeftijd voor nodig is.
niet elk kind kan er mee omgaan.
maar het is niet zo dat iedereen die de game speelt zoiets heeft.
wel zonde dat het een leven heeft geëist.
Quote
@Mikepower:
ik ken iemand met een heel zwaar en aggressief verleden die momenteel aan het WoW-en is en daar is niks mis mee.
vergeet niet de goeie kanten van gewelddadige spelletjes!!!!!!!!!
hier ben ik het inderdaad ook mee eens het kan een geweldige uitlaat klep zijn voor mensen met veel agressie. waardoor het real life agressie zou kunnen voorkomen
double fail van de ouders:
- knulletje is te jong voor het spel..
- knulletje is te jong om op te passen...
Kortom: te triest voor woorden...
Quote
nosphoenix:
Quote
@Wilco:
nosphoenix: Nou, er zijn écht geen 6 miljard gamende 15 jarige op deze wereld
ach over een tijdje wel
tja, of de wereldpopulatie word vier keer zoveel als het nu is, dan is dat mogelijk.
dertienjarigen horen dit soort games gewoon niet te spelen, klaar. laat die koters maar andere dingen spelen.
dit soort games zijn niet geschikt voor 13- jarige, dit bewijst het maar weer
opzich is het niet erg als een 13 jarige zo'n pel sleept maar maak hem dan wel duidelijk wat hij wel en niet met een levende baby kan doen.
Ach, dan maken ze toch gewoon een nieuwe
Ja het is weer is zover, kinderen spelen spelletjes die ze niet horen te spelen. een kind van 13 moet niks spelen van 18jaar en ouder. daar worden ze alleen maar aggresief en onhandelbaar van en gaan het gedrag wat ze daar oppikken vaak ook nog gedeelijkte na doen.
Daarnaast zorgen spelletjes zoals COD (ik vind het persoonlijk troep omdat het nergens meer op gebaseerd is en het niet veranderd en altijd het zelfde liedje is) zijn ook prestatie verminderend, Het kind komt thuis, maakt geen huiswerk en gaat direct COD spelen of iets dergelijks.
Deze ouders en alle ouders die kinderen hebben van 14 of jonger en die spelletjes spelven van 18jaar en ouder moeten zich diep schamen dat ze dat toestaan, want dat is helemaal niet goed voor ze! Het is namelijk alleen maar prestatieverminderend.
Moet op agressietherapie en ook z'n games afpakken.
dit is weer zo kansloos. echt hoor het kan ook nooit normaal die kinderen die te jong zijn voor dat soort spelletjes.
@EruYagami: de ouders ook maar een cursus opvoeden laten volgen.
Dat Joch Had Problemen voor hij dat Spel speelde en zou zonder het spel al daarvoor instaat zijn alleen dan zou het een andere Trigger zijn CoD is hier een Factor maar het kon net zogoed een ander spel waar moeizaame stukken in zit Ik zelf kan soms goed schelden als ik een spel speel waar Savepoints ver van elkaar zijn en dat vervloekte stuk zit voor 75% met obstakels Zelfs onder Civ zit ik nog te meppen op mijn bureau als dingen misgaan maar ik sla mijn bureau niet familie ik zou niet verbazen als hij later de doodstraf krijgt omdat hij lukraak moord
Hij kon ook gewoon rage quitten
Quote
@sam mansour:
Dat Joch Had Problemen voor hij dat Spel speelde en zou zonder het spel al daarvoor instaat zijn alleen dan zou het een andere Trigger zijn CoD is hier een Factor maar het kon net zogoed een ander spel waar moeizaame stukken in zit Ik zelf kan soms goed schelden als ik een spel speel waar Savepoints ver van elkaar zijn en dat vervloekte stuk zit voor 75% met obstakels Zelfs onder Civ zit ik nog te meppen op mijn bureau als dingen misgaan maar ik sla mijn bureau niet familie ik zou niet verbazen als hij later de doodstraf krijgt omdat hij lukraak moord
Je suggereert nu wel dat COD misschien de mogelijke oorzaak is van dat hij misschien lukraak gaat moorden.
Daarnaast geef ik je gelijk dat als iets niet lukt je snel boos wordt Dat was in jouw voorbeeld moeilijke lvls van een spel en dat is zeker zo (ik heb dat ook wel is).
Maar wat wordt vergeten in veel gevallen is dat veel jonge kinderen geen fifa of pes meer spelen want dat vinden ze saai en niks meer aan na de basisschool en de meeste (mits ze nog gamen) gaan dan COD spelen of MOH en zulke spellen zijn zeer verslavend en daardoor verpestten 1e en 2e jaars hun schoolresultaten en komen ze ve(e)l(en) niveau's lager dan ze kunnen en dat is zonde.
Dus weet waar je aanbegint en speel alleen de games die goed voor je zijn. ik bepaal niet welke dat zijn, maar alsjeblieft begint niet voor je 16e (liefst 17e) met COD en speel ook maar eén spel te gelijk en speel niet te veel.
Want anders zul je daar later spijt van krijgen en denken, had ik dat maar anders gedaan,
Maar dan is het te laat
Tis zo jammer dat ze meteen cod de schuld geven, dit had er niks mee te maken, t had net zogoed een andere bezigheid kunnen zijn, hij concentreerde zich en wilde dat t zusje haar mond hield. Ja ik game ook welles, cod, fifa, rts en eig van alles. Game niet meer zoveel als eerst want moet tijd voor andere dingen gebruiken, weet nog wel dat ik paar jaar gelede veel cod4 speelde maar dit heeft me zeker niet agresiever gemaakt. Dit verschilt natuurlijk per persoon maar extreme daden zullen nooit door het spel alleen komen. Ik denk dat een spel juist vaak een uitlaatpunt is om es lkker je af te reageren, zoals bij deadnation, heerlijk om te doen. Ik vind dat de ouders moeten inschatten of zon game goed voor hun zoon of dochter is - in dit geval niet goed voor beide
- maar om nou te zeggen voor 16 dt spel niet vind ik onzin want de meeste tij die je hebt is ook meestal rond de 12. Mja das mijn mening...
Quote:
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, kinderen van dertien jaar horen geen games te spelen voor 18 jaar en ouder.
Overduidelijk geschreven door een incompetente 65+'er.
Laatste edit 28-08-2011 02:29
@Commentator: Als je even GOED leest dan staat er dat ik DUIDELIJK Verkondig dat CoD een Factoor die makkelijk anders kan zijn en wat ik daarmee bedoel is dat dat meisje mogenlijk ook zou zijn Gedood als dat joch iets anders dan CoD speelde en iedereen kan soms Gefrustreerd raken als dingen niet gaan zoals Gepland Maar dat is Menselijk
Dat joch heeft van nature aanleg op geweld en dat zou niet zo erg zijn als zijn ouders hem Stuurde erin maar het is duidelijk dat ze nu pas het inzien of doorhebben
En het is nog altijd aan de Ouders om te Zeggen ja of nee niet een of ander achterlijke commissie
Oh en nog Een ding Commentator School mag mischien in dit * land alles zijn maar voor sommigen is het geen Oplossing en daar Falen mensen nog gigantisch in
@luukiscool: hij liep raged bij zijn pc weg dus die opmerking is beetje fout geplaatst
*Oftop*
Als mensen zich iriteren over mijn leestekens stuur mij dan een Versie met dergelijke ondingen en ik zal mischien het Veranderen
Laatste edit 28-08-2011 03:23
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, kinderen van dertien jaar horen geen games te spelen voor 18 jaar en ouder.
Volgens mij hoor je een kind van 13 ook niet alleen te laten (moeders was anders wel gaan kijken)met een baby van 9 maanden.
Vraag me toch af wat hij gedaan had als hij gewoon buiten gespeeld had...Jeffrey Dahmer, Andrei Chicatilo...
@Hamertjetik: Ligt helemaal aan de Situatie ik kon koken met mijn tiende jaar en leerde dat van mijzelf is gewoon een Kwestie van hoe een kind is en hoe het opgevoed is
En merendeel van de jongeren van vandaag krijgen veel meer prikkels dan jongeren 20 jaar Geleden en veel ouders hebben ook Twijfels over Computers en Internet en kunnen daardoor weinig tot geen richting geven aan hun kroost dingen veranderen nou eenmaal rap dat is maatschappij altijd in beweging wat 20 jaar geleden uit den boze was is nu normaal en andersom
En Ik HAAT Generalisatie Als iets werkt met Kind A kan het misschien werken op Kind B maar hoeft niet het geval te zijn
Laatste edit 28-08-2011 03:59
dit word echt te erg. raak je aggresie kwijt door naar buiten te gaan ofzo. sla niet je zusje inelkaar
Op die leeftijd zat ik ook gewoon in GTA San Andreas bendeleden neer te knallen, terwijl ik op m'n zusje en broertje paste, die zaten Tv te kijken of naast mij...
(21-jarige) man ergert zich aan videogame en doodt baby.
Het bovenstaande was een eerder artikel bij WMR en komt kennelijk op alle leeftijden voor.
Sinds wanneer is 13 te jong om op te passen? Volksstammen aan meisjes en jongens hebben op die leeftijd opgepastt dacht ik, of begin ik nu oud te worden.
En jongens, be fair, toen jullie die leeftijd hadden was t minder realistisch en wreed of niet soms?
Quote
@analogworm:
Allereerst vind ik dat de verantwoordelijkheid bij de ouders ligt om te zorgen dat hun kind redelijk met frustratie om leert gaan.
Ben ik helemaal met je eens. Maar ik zie ook veel volwassenen die niet eens weten hoe je daarmee omgaat. Hoe moeten ze dat dan de kinderen leren?
Wat een klap voor de ouders. Erg hoor.
Nee, ik geef COD niet de schuld. Maar het gemiddeld niveau van COD gamers, is meestal niet veel beter dan het niveau van dit knaapje.
(en de leeftijd ook niet...)
Quote @ikke98:
ik haat mijn zus ook maar ik pas wel op
Doe dat maar goed inderdaad, want er komt een tijd dat je je zus nog nodig genoeg zult hebben
Quote:
het begon allemaal toen het meisje overleed in het ziekenhuis
Volgens mij eindigde het daar toch echt(?)
Gewoon een Retard Joch. Dat toevallig COD speelt en dan krijg je dat gebitch weer. COD is het enige feit dat jullie hebben.
Misschien meer weten/uitzoeken voor je conclusies trekt. Zijn veel uit de bovenstaande lijst vet goed in.Hij kan net zo goed gek werden dat die zijn
Pinata pinata niet vangen kon, COD is gaan spelen en dat slecht de druppel van de emmer was....
@Dmitri: Ik kan jou met zo'n voorbarige ongegronde opmerking nou ook niet echt heel hoog inschatten....
dus een gestoord kind met aggressie problemen, verneukt het bij deze voor miljoenen andere mensen, en dat ook nog eens tenkoste van een mensenleven, eentje die niet respawned. ik zou haast zeggen dat de ggd in nederland ieder kind ook meteen een psychische test moet laten doen waar ze kijken hoe iemand reageert op een videogame, om vervolgens te zeggen of deze persoon al volwassen genoeg is om dit te spelen. is iig het probleem opgelost, en zijn die stomme leeftijd grenzen waar iemand zich aan houdt ook weg.
Dat krijg je met CoD.
Ga Battlefield spelen!
13 jaar,,, weer een annoying kid op cod minder zullen we maar denken,,, wel triest dat het zo moest gebeuren
Ik kan het nie vaak genoeg zegge,
A: dertien jarige kindere horen zich niet over peuters te hoeven ontfermen
B: als dat jochie zen puzzel nie af kreeg zou die hetzelfde gereageerd hebben
C: dertien jarig jochie hoort INDERDAAD geen spel voor achtien jaar en ouder te spelen
D: het feit datie het spel deed is niet de rede datie haar vermoord heeft
Het feit dat hij COD speelde is inderdaad niet de reden dat hij zijn zusje de dood in gejaagd heeft. Wel is het feit dat hij zich aan het ergeren (understatement weet ik maar vind geen ander woord) was omdat wat hij bleef dood gaan in het spel de reden daarvoor. Dus als het joch geen COD had gekregen van zijn ouders en het dus niet aan het spelen was geweest dan leefde het meisje misschien nog. Conclusie: als e ziet dat je kind zich frustreert aan een spel, neem het dan bij m weg dan kan het niet uit de hand lopen. Ik weet de ouders waren wss niet thuis maar het zal ook wel al niet de eerste keer geweest zijn dat het joch zich aan het opjagen was in het spel.
EN ik vind nog steeds dat een ouder die een +18 spel koopt voor zijn of haar 13jarige niet zo slim bezig is. Goed hij kan het voor zijn verjaardag gekregen hebben ofzo maar dan heb je nog steeds de keuze om het hem al dan niet te laten spelen en zeker in welke mate dat.
Om maar een voorbeeld te geven, ik heb een neef met serieuze anger-issues en zijn mama heeft hem ook GTA en COD en andere +18 games gekocht toen hij nog maar 12 was en geloof me het heeft niet veel geholpen.
"We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, kinderen van dertien jaar horen geen games te spelen voor 18 jaar en ouder."
Pardon? Probeer deze eens:
"Ouders horen op babies te passen, niet kinderen van 13."
Laatste edit 29-08-2011 12:34
Quote
@Hamertjetik:
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, kinderen van dertien jaar horen geen games te spelen voor 18 jaar en ouder.
Volgens mij hoor je een kind van 13 ook niet alleen te laten (moeders was anders wel gaan kijken)met een baby van 9 maanden.
ik keek op mijn 6e al naar horror films voor 16 en 18 jaar en ouder. heb daardoor echt geen neigingen gehad om iemand in stukken te hakken ofzo.
ligt er ook aan hoe je er mee om gaat. die jongen kan er duidelijk niet met dat soort games omgaan. maar dat wil niet zeggen dat niemand dat kan.
Quote:
nosphoenix: Nou, er zijn écht geen 6 miljard gamende 15 jarige op deze wereld
Nee daarom juist. Maar de game heeft het natuurlijk weer gedaan volgens sommige kortzichtigen dus die 13 jarige moordenaar verpest het nu ook (weer) voor de volwassenen..
games krijgen altijd de schuld..
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: