Vrouw moet met verkrachter trouwen
Afghanistan laat een verkrachte vrouw vrij uit de gevangenis, op voorwaarde dat zij met haar verkrachter trouwt. De vrouw heeft daar mee ingestemd.
De verkrachting werd door de rechtbank veroordeeld omdat het overspel zou zijn. Het slachtoffer, Gulnaz, moest daarom een jarenlange gevangenisstraf uitzitten.
In de gevangenis beviel de vrouw van het kind van haar verkrachter. Het kind is altijd bij de moeder in de gevangenis gebleven.
Het slachtoffer had het gedwongen huwelijk met haar verkrachter tot nu toe afgewezen. Ze stemt er nu toch mee in, op voorwaarde dat haar broer met de zus van haar verkrachter trouwt. Op die manier hoopt ze nieuwe aanvallen van de man te voorkomen.
Gulnaz komt voor in een kritische documentaire over het lot van vrouwen in Afghanistan, die in opdracht van de Europese Unie is gemaakt. De documentaire mag echter niet worden uitgezonden, omdat de EU bang is dat de vrouwen in de documentaire daarmee in gevaar zouden komen.
Gerelateerde artikelen
Werkelijk in elk Arabisch land worden vrouwen onderdrukt en beschouwt als een onmenselijk, smerig beest.
Compleet achterlijke landen.
@AntonLaVey: Andere cultuur he. Voor hen is dat normaal.
Dit is werkelijk iets om heel erg verdrietig van te worden. Walgelijk
@VliegendeGeit: Voor hen is dit ook niet normaal, deze dingen worden ze opgelegd door hun regering en de maatschappij waarin zij leven
Laatste edit 03-12-2011 11:17
zo ziek, die arme vrouw leeft nu de rest van haar leven in angst! en ze word ook nog eens gestraft voor iets dat haar verkrachter misdaan heeft!
Quote:
Afghanistan laat een verkrachte vrouw vrij uit de gevangenis,
Wat? waarom is de verkrachte vrouw in de gevangenis! gestoord land.
@Kristel: normaal voor hun cultuur dus?
OT:
Laatste edit 03-12-2011 11:32
En de verkrachter zelf? Zit die dan ook in de gevangenis???
Nee, natuuuuurlijk niet! Die zal wel geen schuld hebben en gewoon verleid zijn! Dat zal wel de kromme redenatie zijn achter de gevangenisstraf van deze ongelukkige vrouw. Je zal maar vrouw zijn in zo'n cultuur.... De arme stakker!
dit is onmenselijk!
ik bedoel, zij word verkracht en de verkrachter heeft geen enkele straf!
jezus christus zeg!
edit: waarschijnlijk doet ze dit zo, dat ze als ze eenmaal getrouwd zijn, zo snel mogelijk weg kan vluchten(dat zou ik doen)...
Laatste edit 03-12-2011 11:40
@Mamsie: Ze hadden beide 12 jaar gevangenisstraf gekregen voor overspel.
Misschien was het wel gewoon overspel, maar kreeg ze spijt en dacht als ik ze laat denken dat het tegen mijn wil was, dan krijg ik geen straf.
@AntonLaVey: En gelijk heb je. Vrouwen en mannen horen gelijk te zijn. Achterlijke personen in dat land.
@Mamsie: Geen woorden meer aan toe te voegen. Je beschrijft het super goed.
Quote
@jessin:
dit is onmenselijk!
ik bedoel, zij word verkracht en de verkrachter heeft geen enkele straf!
jezus christus zeg!
edit: waarschijnlijk doet ze dit zo, dat ze als ze eenmaal getrouwd zijn, zo snel mogelijk weg kan vluchten(dat zou ik doen)...
Laatste edit 03-12-2011 11:40 je bedoelt
Allah zeg!
@jessin....zou dat maar niet te hard roepen jezus christus
in zulk soort landen.
Het mag dan de gewoonte zijn van zo'n land maar ik walg er ook van, en vluchten?? Waar moeten ze heen?? Laten ze er maar een groot hek omheen zetten en eens voor zichzelf gaan zorgen.Ik vind het verschrikkelijk wat er met de mensen en zeker met de vrouwen gebeurd daar. ,aar als ALLAH het wil..tja..wie zijn wij dan he? In Turkije is het ook zo dat als er een zus met een jongen trouwt dat dan haar broer met zijn zus moet trouwen, wel in het achterland hoor, zag het op de tv..heel bizar allemaal
Er zitten daar ook geen vrouwen in het rechtssysteem, laat staan in een jury. Alles wordt door corrupte figuren en zogenaamde geestelijken beslist.
Ik snap het niet de vrouw is toch het mooiste wezen wat er bestaat. In dat soort landen worden schoenen nog beter behandelt. Was een keer een documentaire over Afghanistan, kwam het verhaal in voor van een 7 jarig verkracht meisje. Ze werd hierop door haar eigen vader onthoofd om de familie eer te redden. Beesten zijn het.
/facepalm
Ik schaam me er echt voor dat ze ook moslim zijn... Want dat verdienen ze niet T_T Ze geven ons een slechte naam
Stelletje...
Ik heb werkelijk nog nooit zo een verzameling randdebielen bij elkaar gezien als die rechtbank. Dit heeft helemaal niets met de islam te maken, het zijn gewoon een zooi rigide stompzinnige... urgh!!
@Amer: tja, ik schaam me ervoor dat die verkrachter ook een man is.
Dit heeft weinig meer met de Islam te maken, maar meer met de volledig uit de voegen getrokken interpretatie van de gemeenschap.
@Amer: ook christenen schamen zich wel over de daden van andere christenen. Het is dus niet alleen zo bij de moslims.
Ik zeg Bananenrepubliek
En voor dat land moeten wij als Nederland onze militairen en politieagenten inzetten en alle kosten die dit voor ons meebrengt. Om dit rechtsysteem en de onderdrukking van de vrouwen te handhaven. Belachelijk!
Quote
@AntonLaVey:
Werkelijk in elk Arabisch land worden vrouwen onderdrukt en beschouwt als een onmenselijk, smerig beest.
Compleet achterlijke landen.
Als je nog een keer generaliseerd wil je dan alsjeblieft even je verstand gebruiken!
Afghanistan is niet arabisch!
Daar komt bij dat in veel arabische landen vrouwen helemaal niet worden onderdrukt. En ook in het grootste moslimland Indonesie worden vrouwen niet onderdrukt...
Volgende keer dus beter nadenken voordat je zulke domme opmerkingen plaatst.
Quote
@ledi:
@Amer: ook christenen schamen zich wel over de daden van andere christenen. Het is dus niet alleen zo bij de moslims.
Ik wou net zeggen. Ik moet nog meemaken dat een moslimpriester een jochie verkracht.
Trouwens misschien wel interessant om bij te voegen... Christenen zouden exact dezelfde straf moeten opleggen. Ook daar staat dat als een maagd wordt verkracht en een kind krijgt dat deze dan moet trouwen met de verkrachter.
Quote
@AntonLaVey:
Werkelijk in elk Arabisch land worden vrouwen onderdrukt en beschouwt als een onmenselijk, smerig beest.
Compleet achterlijke landen.
Compleet achterlijke reactie, wat een vooroordelen!
sinds wanneer is Afghanistan een Arabisch land?
en besef je dat de islamisten vrouwenonderdrukking en preutsheid van de Kerk hebben overgenomen, enkele eeuwen terug?
Hoewel R.K. gedoopt ben ik een overtuigd agnost. Niettemin ga ik mee met Yulian. Uit naam van het Christendom zijn in de loop der eeuwen meer mensen vermoord dan tijdens de gehele W.O.II. Zoiets zet je vanzelf aan het denken over de waarde van religie. De Christenen zijn er als de kippen bij om de Islam als een kwaad te bestempelen, de eigen Christelijke geschiedenis daarbij gemakshalve vergetend.
Ik ben tegen elke vorm van onderdrukking, of het nu vrouwen in Afghanistan of koorknapen in een Amerikaanse kerk betreft!
dit zijn in die landen toch heel normale zaken..vrouwen die niks te zeggen hebben,vervangbaar zijn,net als het in sommige landen gewoon is om een vrouw te verminken,in brand te steken,clitoris eraf knippen.dichtnaaien..en wie doen dit alles? d emannen,die zonder deze vrouwen geen nageslacht krijgen of eten,schone kleren of ook maar enigzins hun behoeften kunnen botvieren...ach ja hun hersenen zitten in hun lul,kunnen zij ook niks aan doen,zo zijn ze nou eenmaal...
als ik die vrouw was stak ik hem dood in zijn slaap...of gaf hem rattengif...
dwazen daar
Handig, een documentaire die je niet mag uitzenden...
ik was dan in de gevangenis gebleven!
Ter info.
Islamitische wetgeving geeft als straf voor de verkrachter besteniging. indien getrouwd.. anders 100 zweepslagen..
en de verkrachtte(vrouw) mag niet eens opgesloten worden.
DUS hierbij hebben ze niet volgens de islamitische wetgeving gehandelt. DUS Islam is hiermee NIET te bekritiseren. En ISLAM en de ISLAMITISCHE WETGEVING en ALLAH EN IEDER OPRECHTE MOSLIM is hier TEGEN.
DUS kom niet praten over dat het islamitisch mag enz. want het mag niet.
Het lijk me meer een vriendjespolitiek die gehanteert word. Ze willen de verkrachter geen zweepslagen geven/bestenigen..
PUNT.
Leuke familiereunies worden dat!
En hier zien we weer een schrijnend voorbeeld van hoe vrouwen niks meer dan dingen zijn in Arabische landen. Die man verkracht de vrouw, maar toch is het mevrouw haar eigen schuld.
@ETO-1988:
Hoe verklaar je dan dat in (veel) landen waar de Islam sterk aanwezig is vrouwen als vuil worden behandelt?
@Tom-ServoAfghanistan valt daar niet onder verder heb je gelijk.
Laatste edit 03-12-2011 17:04
Okee ,
stel dat ik daar woon, en ik ontmoet een vrouw waarmee ik wil trouwen.
Echter ze wil niet
Wat doe je dan. je verkracht haar, dan moet ze wel met je trouwen.
Verdorie, ik behandel mijn hond nog beter
In dat soort landen is alles de omgekeerde wereld. ik vraag me af wat ze zouden doen als een vrouw en man zou verkrachten?
Quote
@hemu:
Trouwens misschien wel interessant om bij te voegen... Christenen zouden exact dezelfde straf moeten opleggen. Ook daar staat dat als een maagd wordt verkracht en een kind krijgt dat deze dan moet trouwen met de verkrachter.
@hemu: Er staat dat als een vrouw verkracht word in het open veld ze zonder straf weg komt alleen de man wordt dan gestraft voor het hebben van gemeenschap. Binnen de stad krijgen beide dezelfde straf. (doodstraf)
Daarnaast staat het volgende geschreven over een maagd onteren.
28 Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, 29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft. Dit met de gedachte in het achterhoofd houdend dat een verkrachte vrouw door de meeste mannen toen niet meer als interesant werdt gezien.
Als je deutronomium 22:13- 23:1 leest zie je daar wel meer over.
In Exodus 22 staat het volgende
15 Wanneer iemand een meisje dat nog niet uitgehuwelijkt is verleidt, moet hij de volle bruidsprijs betalen en met haar trouwen. 16 Mocht haar vader weigeren haar aan hem uit te huwelijken, dan moet hij een bedrag betalen dat overeenkomt met de bruidsprijs voor een maagd.Het is dus niet zomaar dat je als vrouw moet trouwen. Ook nog even meenemen dat dit natuurlijk uit een andere tijd is en dat in die tijd in de omgeving een mannen cultuur was.
Ik ben zelf christen en zie de Bijbel als het woord geïnspireerd door God. Echter je moet continu in dialoog blijven met de Bijbel en ook kijken naar wat de normen en waarden achter bepaalde wetten zijn.
Conclusie het is niet zo dat een vrouw die verkracht is moet trouwen met de verkrachten. Over een kind krijgen wordt niet iets expliciet vermeld. De oud testamentische wetten geven als norm aan dat als je als man gemeenschap hebt met een vrouw je verantwoordelijk bent voor haar onderhoud de rest van haar leven.
@T-tje:
Als vrouw zorg je dan ervoor dat je langzaam wraak neemt en hem langzaam vergiftigt en dat de laatste verschijnselen erg pijnlijk worden.
Ik zou dan ook een plan klaar hebben liggen om dan daarna gelijk naar het buitenland te gaan en nooit meer naar Afghanistan teruggaan.
@Deniz Als moslim ben ik er 100% van overtuigd dat geen 1 van de arabische landen 100% islamitisch handelt. Zelfs Saudie Arabie niet.
Je hebt jammergenoeg veel hypocriete en vieze mensen in de arabische wereld, ze hanteren de geloofsregels wanneer het hun uitkomt. Niet wanneer het hun slecht uitkomt. ( bovenstaande artikel bijvoorbeeld.)
Islam heeft veel regels en er zijn mensen die het ook kennen, maar... ze kunnen niet praten, ze worden als "extremist" bestempeld en opgesloten (in arabische landen)
Veel Imams en Islamitische geleerden denken 2x na voordat ze wat op tv zeggen, simpelweg omdat de arabische leiders hun dan opsluiten op wat ze zeggen. Een simpel voorbeeld, een Islamitische imam had een gebed gedaan, (heeft God gevraagd) Om Amerika en alle arabische handlangers ervan te straffen voor de doden die ze hebben veroorzaakt in de wereld. Hij kreeg een celstraf van 6 maanden. en zijn baard werd uitgetrokken. (NIET GEKNIPT) Dat allemaal omdat hij iets slechts zij over zijn regering.
Dus je kan niet zeggen dat die regeringen/landen volgens de islamitische wijze leven. Er zijn veel dingen die Westerlingen niet begrijpen/weten over de arabische landen. Je kan hier islam beter praktiseren dan in sommige arabische landen.
Dus kortom, Islam ontkent deze gruwelijke daad, en islamitisch gezien hoort hij een straf te krijgen. En zij is NATUURLIJK onschuldig dus opsluiten hoeft niet.
De rechter moet juist opgesloten worden, want hij heeft haar ellende en pijn verzorgd. (Islamitisch gezien hoort de rechter ook een straf te krijgen.)
@DenizIs een verklaring dat ze de islam niet volgen, ze volgen eigen trots. (praat hier over de mannelijke geslacht)
En dat ze denken dat ze beter zijn dan een vrouw. Ze denken ook dat een vrouw een object is.. (ik praat hier over de mensen die de Islam niet volgen)
Er zijn zat moslims die hun vrouw beter behandelen dan dat de "Westerse" man een vrouw behandelt. VEEL BETER.
Als je wilt praten over wie hier vrouwen onderdrukt.. ja dat zijn arabische landen.. maar de westerse landen kunnen er ook wat van. Rusland, Polen, of waarom te ver gaan... Hier in Nederland worden er dagelijks vrouwen mishandelt en VERKRACHT onder de vermomming van "legale" prostitutie. Dus wie een vrouw beter behandelt valt niet te bespreken.
En kom niet met argumenten "Ja dat wil de vrouw zelf" Geen 1 vrouw wil dagelijks genomen worden door xx mannen omdat ze het leuk vind. Elk vrouw heeft een ambitie om iets beters dan dat. En daar geloof ik sterk in.
Al vind ik het zelf een te extreem citaat.
" Het land dat de leeuw niet in z'n hemd laat staan
Het land waar de vrouw word verkocht achter het raam"
Maar ergens heeft hij wel een punt. En ik denk ook dat je met me eens bent dat veel vrouwen in Nederland als stuk "vuil" worden behandelt, of als een lustobject. Sommige jongeren hebben totaal geen respect voor een vrouw, en enige waar ze aan denken hoe ze die meid in bed kunnen krijgen. Geen enkel vorm van respect tegenover een vrouw. Niet voor haar als persoon, niet voor haar gevoelens. Wie hier de vrouwen als vuil behandelt.. is niet te bespreken.
Quote
@ETO-1988:
@Deniz... Hier in Nederland worden er dagelijks vrouwen mishandelt en VERKRACHT onder de vermomming van "legale" prostitutie. Dus wie een vrouw beter behandelt valt niet te bespreken.
En kom niet met argumenten "Ja dat wil de vrouw zelf" Geen 1 vrouw wil dagelijks genomen worden door xx mannen omdat ze het leuk vind. Elk vrouw heeft een ambitie om iets beters dan dat. En daar geloof ik sterk in.
Hoewel ik je argumentatie probeer te volgen sla je IMHO toch een beetje de plank mis: De doorsnee prostituee wordt normaal betaald voor haar diensten. Daar kun je het mee eens of oneens zijn maar ik maak me sterk dat het gros van deze dames zelf gekozen hebben voor deze manier van arbeid. Het spijt me dat ik je zeepbel moet doorprikken maar het merendeel doet dit werk echt uit vrije wil, of jij dat nu leuk vind of niet.
Of ze het leuk vinden? Och, ik denk dat de bouwvakker en fabrieksarbeider ook niet elke dag fluitend naar hun werk gaan. Ik laat de obligate nymfomane maar even buiten beschouwing , hoewel ik er vrij zeker van ben dat die wel plezier schept in dagelijkse seks
Laatste edit 04-12-2011 03:17
Ze wordt gestraft voor de vrkrachting, kind van je verkrachter die ze moest opvoeden in de gevangenis en nu moet ze met hem trouwen, ze blijft dus gevangen zitten,alleen op andere manier.
Vreselijk wat die vrouw allemaal mee moet maken
Wat me ook opvalt is dat ze nog een broer heeft. Als hier in nederland zoiets zou gebeuren zouden heel veel broers het heft in eigen hand nemen en die verkrachter op welke manier dan beet nemen. Dat haar broer niets onderneemt tegen het feit dat ze verkracht is, daarvoor in de gevangenis zit en dan ook nu nog moet trouwen met die vent zegt wel erg veel over hoe de vrouwen daar gezien worden. Ik hoop in ieder geval dat de broer nu hij ook moet trouwen met de zus van de verkrachter dat hij daarmee ook zoveel macht krijgt dat zoiets niet nog eens gebeurt bij de vrouw maar dat betwijfel ik ten zeerste.....
Truus, ik dacht eerst ook aan eerwraak ofzo
SamuiAxe
http://tegenlicht.vpro.nl/nieuws/2006/maart/vrouwenhandel-in-nederland.html
Of je het nou wilt of niet. of je het gelooft of niet.. er is wel gedwongen prostitutie in Europa.
Mijn vraag aan jou... Is vrouwenhandel een vorm van respect? want het word wel erg normaal gevonden.
Is dat hoe je een vrouw moet behandelen? als een seksslavin? om elke dag genomen te worden?
Als jij dat normaal vind.. dan is de discussie gauw afgelopen.
@ETO-1988Ik heb nooit ontkend dat er geen vrouwenhandel bestaat, edoch, jij springt van Nederland ineens over naar Europa? We hadden het a priori over Nederland en hoewel ik inderdaad geloof dat er ook daar een vrouwenhandel bestaat, meen ik toch echt dat het overgrote deel van de prostituees in Nederland het beroep vrijwillig uitoefenen.
Met jouw "vraag" aan mij probeer je een beetje de kachel aan te maken: Ik heb nergens gezegd dat ik vrouwenhandel als een respectvolle manier van omgaan met vrouwen vind. Je moet geen woorden in mijn mond leggen vriend(in?), dat is tegen de regels van gezond discussiëren!
Ik weet niet wat er in jouw leven gebeurd is, maar ik krijg toch echt de indruk dat jij ofwel het e.e.a. hebt meegemaakt, ofwel bijzonder empathisch bent, op het onredelijke af, gezien de sneaky manier waarop je mij uitspraken probeert te ontfutselen dan wel in de mond te leggen die ik nooit gedaan heb..
Wat mij betreft is deze "discussie" over.
SamuiAxe
Allereerst ik probeer niet woorden in je mond te leggen.
En ten tweede in die linkje, lees je het volgende
"In Nederland zijn er, volgens cijfers uit de rapportage van de Nationaal Rapporteur van de mensenhandel, 3.500 slachtoffers gedwongen werkzaam in de prostitutie en de opbrengst zou jaarlijks 118.000.000 bedragen."
Dus Europa is niet echt waarop ik doel.
En nee er is niet echt veel gebeurt in mijn leven.. dus maak je geen zorgen daarover.
Mijn punt is dat vrouwenonderdrukking overal ter wereld voorkomt. Alleen de media let alleen op (meestal) islamitische landen. Terwijl het hier even erg, misschien erger aan toe is.
Spijkers door de pik en ballen van de verkrachter slaan en het lekker laten etteren zodat het pus eruit komt en de ontsteking zo erg is dat het geamputeerd moet worden, daarna pas trouwen en niet eerder. Deze behandeling moet uiteraard zonder verdoving plaatsvinden!
Alle mannen die hun pik en ballen op een of andere wijze verkeerd gebruikt hebben moeten de delen op een zeer pijnlijke wijze verliezen dat is alleen het beste wat werkt en alleen zo kan er een eind komen aan verkrachtingen en prostitutie!
Tijd om daar de wet te herzien ten aanzien van vrouwen!
Een normaal denkend mens weet dat dit niet kan. Maar aangezien zij daar niet normaal kunnen denken zal het altijd zo blijven. ik heb het te doen met die vrouwen daar. respecteren kunnen zij daar niet. cultuur daar is ten voordeel van de man, vol pedofielen en verkrachters.
Quote
@Belgarath:
Okee ,
stel dat ik daar woon, en ik ontmoet een vrouw waarmee ik wil trouwen.
Echter ze wil niet
Wat doe je dan. je verkracht haar, dan moet ze wel met je trouwen.
Verdorie, ik behandel mijn hond nog beter
Of je laat je zus met haar broer trouwen.
Quote
@Redduggy:
Trouwens
In Exodus 22 staat het volgende
15 Wanneer iemand een meisje dat nog niet uitgehuwelijkt is verleidt, moet hij de volle bruidsprijs betalen en met haar trouwen. 16 Mocht haar vader weigeren haar aan hem uit te huwelijken, dan moet hij een bedrag betalen dat overeenkomt met de bruidsprijs voor een maagd. Dit is van toepassing in de Mozaïsche wet. In onze tijd is die vervangen door het nieuwe verbond, de Christelijke wet dus.
wat betekend OT
???
wat verschikkelijk;
je wordt verkracht --> je gaat de gevangenis in --> je moet trouwen met je verkrachter om uit de gevangenis te komen
VERSCHIKKELIJK en dan ben je ook nog eens zwanger van hem dat is nog een domper erbij
ik hoop dat die broer van haar een beetje kan beschermen!
Laatste edit 05-12-2011 20:02
Wat zal er met dat kind gebeuren. Indien het een meisje is, wordt ze dan ook verkracht door haar eigen vader en moet er mee trouwen? Idioten.
Of als het een jongen is, wordt het er toe aangezet om zijn moeder te verkrachten en dan met haar te trouwen? Geen woorden voor. Arme vrouw!
Quote:
Gulnaz komt voor in een kritische documentaire over het lot van vrouwen in Afghanistan, die in opdracht van de Europese Unie is gemaakt. De documentaire mag echter niet worden uitgezonden, omdat de EU bang is dat de vrouwen in de documentaire daarmee in gevaar zouden komen.
als ex van een Pakistaan ben ik bang dat vrouwen aldaar ook niet gered worden door het niet uitzenden van die documentaire
Heeft ze mooi ruim de tijd om wraak te nemen.
Goh lijkt Holland wel! Daders gaan vrijuit en de slachtoffers mogen brommen. Maar natuurlijk alleen als de daders van Noord Afrikaanse afkomst zijn en het slachtoffer Nederlands is.
en dan "
Quote:
een kritische documentaire over het lot van vrouwen in Afghanistan, die in opdracht van de Europese Unie is gemaakt.
De documentaire mag echter niet worden uitgezonden,
omdat de EU bang is dat de vrouwen in de documentaire daarmee in gevaar zouden komen
". Natuurlijk....
Het zijn die linkse stakkers
die tegen uitzenden geprotesteerd hebben, want de Noord Afrikanen zouden zich beledigd kunnen voelen. En dat willen we natuurlijk niet!
Het is veel beter de waarheid over een achterlijk religie te verzwijgen dan dat we ze
beledigen Het is ook niet de vraag
of de sharia wet in Nederland wordt ingevoered, het slechts de vraag
wanneer.
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: