Conducteur smeekt treinreizigers te klagen bij NS-directie
Een conducteur heeft dinsdag de treinreizigers bij station Breda gesmeekt een klaagbrief te schrijven aan de directie van de NS over de extreme drukte in de trein. De man bood eerst via de intercom drie keer zijn excuses aan voor de overvolle trein, zo meldt het AD. Daarna kwam hij met de opmerkelijke smeekbede. 'Dames en heren: ik smeek u allen, schrijf een brief aan de directie van de NS. Zo kan het niet langer!', kregen de reizigers in de trein op het traject Dordrecht-Venlo te horen. Volgens de conducteur had zijn collega nog zó om een extra treinstel gevraagd, maar die werd niet toegewezen. De NS veroordeelt de actie van de conducteur niet: 'Deze oproep getuigt in elk geval van grote betrokkenheid', stelt een woordvoerster.
Gerelateerde artikelen
nee zouden ze eens moeten doen, zeggen dat hij dit niet kon maken. Dan hadden ze iedereen al helemaal over zich heen gekregen. Vraag me overigens af hoeveel effect klagen heeft... Het feit dat het nu in het nieuws komt helpt denk ik meer
Dit heb ik vroeger ook al eens meegemaakt in de trein (van Arnhem naar Utrecht)die was ook erg kort en daardoor erg vol
Zo moet je ze vaker hebben. Het is schandalig hoe stampvol die treinstellen soms zitten. Ook heel vaak zo bij de treinen van en naar Groningen.
Ik spreek dan altijd van veevervoer. Allemaal hutjemutje.
ja...en daarna doen ze niks meer....NS staat voor No Service...No Space
Henze: xd bij die ns staat voor No Service...No Space
NS is ook no shithouse
niet stipt
was het maar Nooit Staan
Laatste edit 08-12-2011 23:47
Een conducteur die z'n hersens gebruikt... die gaan ze ontslaan.
altijd nog beter als Naar Satan
NS staat in dit geval voor No Seats. In alle gevallen geldt: Niet Snel. Als je pech hebt geldt Nauwelijks Schoon, dus in feite is reizen met die club... nou ja.. Niet Slim....Laatste edit 09-12-2011 00:46
@ boscarbouter
Allemaal het gevolg van bezuinigingen en "winst voor alles"; een langere trein is te duur.
waar ok maar in dit land raar
Ik vind de NS meestal wel meevallen, de Syntus is erger.. Meestal kijk ik niet eens meer naar de dienstregeling en zie ik wel of er een trein komt opdagen...
Met propvolle treinen jaag je mensen de trein uit en komt er vanzelf weer plek...
Kan me voorstellen dat het best frustrerend kan zijn om voor de NS te werken
In Duitsland komt het ook regelmatig voor dat treinen overvol zitten, tot het punt dat je je niet hoeft vast te houden aan iets omdat je toch niet om kunt vallen omdat je helemaal vastgeklemd zit. Dit is echt niet alleen een probleem van de NS, dit zal in alle landen waar het treinverkeer geprivatiseerd is wel een groot probleem zijn. Al vind ik het wel heel netjes van die conducteur om er zijn excuses over aan te bieden, dat soort dingen gebeuren hier in Duitsland niet.
En daarbij.... dan laten ze op de donderdag de treinen niet verder rijden dan tilburg... ook nog eens overbevolkte stations
NS staat ook voor "loop Naar Saturnus met je brieven-aan-de-directie"
Ik hoop niet dat dit muisje nog een staartje krijgt voor de goede man...
Gewoon niet meer controleren in overvolle treinen. "Kan geen controle meer uitvoeren." Als iedereen dan 'zwart' rijdt...
Ik word sowieso al amper gecontroleerd, reis dagelijks met de trein hetzelfde traject.
Ben ook 3 keer noodgedwongen zwart gereden, omdat je in de automaten niet met briefpapier kan betalen. Niks van gemerkt.
Gister riepen ze in mijn trein om: Wegens een aanrijding eerder op de dag, is deze trein korter dan normaal. Wij hopen op uw begrip.
Ze gaan er in ieder geval al niet meer van uit!
Jammer dat de conducteur waarschijnlijk binnenkort wordt weggepest door zijn werkgever. Bijvoorbeeld door hem steeds op trajecten te zetten die steeds uitvallen (boze reizigers), treinen met gewelddadige hooligans, etc.
Ik vind het een terechte opmerking van de conducteur. Zat zelf laatst in een iets andere situatie waar een conducteur ook zijn excuses maakte. Stoptrein van R'dam naar Gouda. Er was een sein- en wisselstoring rond Gouda, dus het duurde allemaal wat langer (wat kan gebeuren). Wij stonden stil voor Gouda en werden door 2 (!) stoptreinen die na ons zijn vertrokken uit R'dam ingehaald. De conducteur (en zijn collega conducteurs, ze waren met 3) en de machinist waren flink over de zeik. Machinist heeft de situatie keurig uitgelegd en verteld dat hij meerdere malen de landelijke leiding heeft gebeld, waar op een gegeven moment niet eens meer werd opgenomen. De conducteur stond mij netjes te woord (wat een erg gezellig gesprek werd) en zei mij ook dat wanneer ik wilde klagen ik maar een brief t.a.v. de directie moest sturen.
Dit maakt mij zo boos. De SM'90 is geen succesvolle trein geworden ook mede omdat er zogenaamd te weinig ruimte was en dat de NS enkel maar dubbeldekkers wilde maar nu met die stomme nieuwe sprinters is er net zo weinig ruimte. De SM'90 zou de oude Mat'64 welke nu naar de sloop gaan vervangen maar nu worden de Mat'64 treinstellen vervangen voor SLT (nieuwe sprinters) waar er net zo weinig ruimte is als in de SM'90 maar bij de SLT heb je ook nog eens geen wc's en vieze plaszakken.
Eigenlijk zouden we met zn allen massaal moeten protesteren en zo de NS overtuigen om (verbeterde) SM'90 treinstellen aan te schaffen. De VIRM (intercity dubbeldekker) welke wel een groot succes is is afgeleid van de SM'90 en is eigenlijk een intercity dubbeldekker SM'90.
wat ik online over Spoorwegen in NL las (ben ruim 4 jaar geleden geemigreerd en op OV-gebied iedere keer dat ik in NL mijn moeder bezoek blij dat de OV-Chipkaart werkt, omdat ik die dan al maanden niet gebruikte)
wat ik weet van Openbaar Vervoer in NL, is dat waarschijnlijk een noodkreet van die conducteur, omdat mensen met mobiel internet beter werden geinformeerd als/dan hij, min of meer ambtenaar in functie
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: