Kindvrije zones in vliegtuigen Malaysia Airlines
Het is niet de eerste keer dat Malaysia Airlines regels opsteld rondom kinderen. Vorig jaar weerde het kinderen op veel vluchten uit de eerste klas. De vliegtuigmaatschappij Malaysia Airlines biedt een kindvrije zone aan op een vlucht in de Airbus 380.
Er zijn maar weinig dingen zo irritant als een urenlange vlucht doorbrengen in de buurt van een jengelend kind. Malaysia Airlines speelt daarop in en biedt een kindvrije zone aan, schrijft CNN.
Op 1 juli vliegt de maatschappij voor het eerst met de Airbus 380 van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Londen. De Airbus 380 heeft twee verdiepingen. Gezinnen met kinderen onder twaalf jaar moeten plaatsnemen op het onderste dek. De stoelen zullen kindvriendelijker worden gemaakt. Ook wordt het aantal toiletten opgeschroefd naar acht.
De economyclass boven in het vliegtuig zal volledig kindvrij zijn. De vliegtuigmaatschappij wil het reizen aantrekkelijker maken voor zakelijke reizigers. "Zij waarderen rust en stilte en worden op deze manier niet gestoord door kinderen op lange vluchten", aldus Shashank Nigam, topman van adviesbureau SimpliFlying.
Het is niet de eerste keer dat Malaysia Airlines regels opsteld rondom kinderen. Vorig jaar weerde het bedrijf kinderen op veel vluchten uit de eerste klas.
Gerelateerde artikelen
Het wachten is nu op een passagiervrije zone
Dat terwijl de ouders eigenlijk het probleem zijn omdat ze hun kroost niet in de hand hebben wegens niet opvoeden...
Arme ouders: hebben die een opgevoed kind die zich de hele tijd gedraagt en moeten ze toch tussen jengelende kinderen in zitten.
@Invisible:
geef je helemaal gelijk
vraag mij stiekum toch af of dochters met hoogbejaarde moeders (mijn moeder is 90, dus ik kan meepraten) ook in die afdeling met kleine kinderen mogen reizen....
uitstapjes met mijn moeder gaan altijd goed als ze kindvriendelijk zijn, en eventueel vertier voor die koters vindt mijn moeder meestal ook leuk, en bij het in- en uitstappen hebben ouders met kleine kinderen extra tijd nodig, net als dochters (opvallend veel dochters en weinig zonen) die met hoogbejaarde ouders op reis zijn
øøøps
nadat ik het schreef, was ik even AFK, en bedacht nog iets, toen ik weer terug was bij de computer, toen had ledi iets gepost over ouders die hun kinderen goed opvoeden (ik heb weleens een alleenreizende moeder een compliment gegeven over hoe zij haar kind door die vliegreis 'leidde')
spontaan denk ik dat vliegtuigen een aparte afdeling moeten hebben voor mensen die veel klagen, met minsten 30% toeslag en géén extra arm- of beenruimte
Laatste edit 17-04-2012 21:05
@Invisible: Ik ben het met je eens dat ouders een deel van dit alles kunnen voorkomen door het kind een goede opvoeding te geven. Maar bij vliegen speelt er veel meer mee. De kinderen zijn misschien wel bang, moeten erg lang zitten (voor hun doen) en al zit je op een troon, ook die zal na meer dan drie uur niet meer lekker zitten. De kinderen worden tijdens zo'n vlucht verschrikkelijk beperkt, niet gillen wanneer je van enthousiasme iets moois ziet, zoals de lucht, het uitzicht etc niet jengelen wanneer speelgoed en of voeding niet direct voor handen is, niet jengelen als ze (moe van het reizen) toch niet in slaap kunnen komen in het vliegtuig. Niet mogen wiebelen op je stoel, terwijl je het liefst loopt. Hier ga ik nog uit van "gezonde en of normale" kinderen en vergeet ik voor het gemak even de kinderen die extra begeleiding nodig hebben, bijvoorbeeld bij een vorm van autisme.
Ik vind het een beetje achterhaald om meteen te schrijven dat het wel aan de opvoeding zal liggen of om te verklaren dat de kinderen, misschien wel helemaal geen opvoeding hebben genoten.
Onaardig maar waar: ben een groot voorstander van deze maatregel.
Zelfs op korte vluchten is het mega-irritant om bij een huilend kind in de buurt te zitten. Als ze al naar school gaan, is het tot daar aan toe. Dan zijn ze nog enigszins aanspreekbaar. Baby's daarentegen....! Sorry dat ik het zeg, maar die zouden gewoon verboden moeten worden in vliegtuigen!!
@Kristel:
inderdaad zijn kinderen tijdens een vliegreis erg beperkt, en de allermeeste kinderen zijn niet aan het reizen in een vliegtuig gewend
veel ouders zijn daar onder normale omstandigheden 'op toegerust', in die zin dat ze hun kind dan voorbeeldig rustig kunnen houden (daarvoor respect)
maar hoe vaak 'vliegen' die ouders
en hoe zit het met hun eigen vliegangst
Helemaal top..... zouden ze ook in woonwijken moeten toepassen!
Ik moet zeggen dat ik zelf nooit in een vliegtuig heb meegemaakt dat kinderen echt irritant doen. Ik kan me voorstellen dat kinderen die zich vervelen irritant gaan doen, dat gebeurt nou eenmaal, en zo waren wij vroeger ook allemaal.
Op zo'n lange vlucht (waar ik nog nooit op ben geweest dus ik kan eigelijk niet oordelen), zal dat waarschijnlijk erger worden naar mate ze langer in dat vliegtuig zitten. Als het inderdaad een veel voorkomende overlast is, kan ik begrijpen dat dit een situatie is die ze uit willen proberen, en wie weet is het een succes.
P.S. een nieuwsartikel waarin "opstelt" (persoonsvorm) als "opsteld" (met een extra d dat nooit en te nimmer in een persoonsvorm gebruikt kan worden) wordt geschreven, vind ik toch een beetje teleurstellend, terwijl de rest van de vormen in het artikel wel goed zijn.
@Invisible: Je kunt kinderen nu eenmaal niet "uitschakelen" zoals een tv. Kinderen kunnen bang zijn, verveeld raken of wat dan ook. Je kunt ze nog zo goed opvoeden, het blijven wel kinderen, met eigen emoties en angsten. Kinderen zijn nou eenmaal geen machines....Dus om meteen naar de ouders te wijzen van : ze worden niet goed opgevoed vind ik een beetje kort door de bocht.
Een lange vliegreis lijkt me voor een kind echt een kwelling, rustig stilzitten, je "mag" niks, er is niks leuks te doen na een paar uur.
Dat ze gaan klieren kan ik me voorstellen, maar ik moet er ook niet aan denken om daar vlakbij te zitten.
Kinderen en vliegtuigen...ik denk dat ze niet echt bij elkaar horen.
Wel, eigen ervaring:
Ik vloog een keer van Tokio via Frankfurt naar Schiphol. Vanaf Tokio waren er twee onbegeleide kinderen, een jochie van een jaar of acht en een meisje van ongeveer 5. Die werden samen naast mij gepoot, omdat dat makkelijk was voor de stewardessen. Zowat de hele reis ben ik met dat meisje aan het babbelen geweest, en het jongetje was constant computerspelletjes aan het spelen. Geen onvertogen woord. Meisje moest zo af en toe naar de wc. Gaf dat keurig aan en ik hoefde haar alleen maar aan de stewardess te overhandigen.
Misschien heb ik geluk gehad, maar het kan dus wel.
Als de ouders de kids met de boot nasturen hebben ze ook nog even rust!
Op al mijn verre vluchten had ik het geluk niet bij kinderen in de buurt te zitten! Je hoorde ze wel krijsen een eind verder, maar gelukkig niet dicht bij mij! Ik vind he een heel goede oplossing om de kinderen met hun ouders bij elkaar te zetten. Maar ik vroeg mij altijd al af waarop de ouders niet door de arts een slaapmiddeltje lieten voorschrijven voor die kinderen. Dan slapen ze vredig de hele reis en niemand heeft last van ze!!!!
@gloria: Jezus! Het zijn geen honden die bang zijn voor vuurwerk in oudejaarsnacht! Wil je ze soms ook nog een spuitje geven als ze ziek zijn??
Laatste edit 18-04-2012 00:44
@Lennie: Wanttt... zo ga jij wel met jouw hond om??
Lekker dan...
Terecht, wat schijtirritant die jankende kinderen. Eigenlijk moeten die net als huisdieren in een kooitje in het bagageruim vervoerd worden
Quote
@Emmo:
Het wachten is nu op een passagiervrije zone
Ooit van Cargo gehoord?
Ik heb vaker gevlogen en ook met huilende kinderen in de buurt maar ligt het niet een beetje aan je zelf dat je je er aan irriteert?
zo'n kind kan last krijgen van de druk en beperkte bewegings vrijheid etc. dus als er dan eens een krijs uitkomt kan je eigenlijk verwachten maar als dat al als irritant wordt beschouwd zullen we dan gelijk maar een stilte coupe in het vliegtuig bouwen????
@gerarddinho: zulke uitspraken leert mij alleen maar dat je zelf nog een kind bent.
Quote
@jackjanjanus:
Ik heb vaker gevlogen en ook met huilende kinderen in de buurt maar ligt het niet een beetje aan je zelf dat je je er aan irriteert?
zo'n kind kan last krijgen van de druk en beperkte bewegings vrijheid etc. dus als er dan eens een krijs uitkomt kan je eigenlijk verwachten maar als dat al als irritant wordt beschouwd zullen we dan gelijk maar een stilte coupe in het vliegtuig bouwen????
@gerarddinho: zulke uitspraken leert mij alleen maar dat je zelf nog een kind bent.
Nee ik vlieg zelf vaker dan gemiddeld (denk ik) en ik word schijtziek van schreeuwende kinderen. Helemaal prima als dat in het begin is met opstijgen, andere omgeving en andere druk etc. Maar verdomme een hele vlucht blijven janken is verschrikkelijk.
Daarom al dat irritante gejank concentreren en het liefst ver van de businessclass af. 2 week terug vloog ik van Helsinki naar Beijing en zelfs in de businessclass hoor je die kutkinderen door de gordijnen heen
Tja, Ik heb met mijn kinderen nog niet gevlogen . Persoonlijk vind ik dat je kinderen onder een bepaalde leeftijd niet mee moet nemen op lange afstanden, tenzij echt noodzakelijk (dus emigreren, adoptie e.d.). Vliegen voor kinderen is: saai, vervelend, je mag niets en je moet stil blijven zitten.
Dit gaat voor een paar uurtjes nog wel lukken, maar lange afstanden is niet te doen.
Ze zouden een soort speelhoek of een kinderhoek moeten hebben in een vliegtuig. Daarmee worden de kinderen afgeleid en zullen ze minder vervelend doen. Dan heb je op de onopgevoede kinderen na dan alle problemen wel redelijk verholpen.
Voor alle mensen die zich storen aan kinderen in een vliegtuig, bedenk dan maar dat zij jou straks moeten onderhouden als jij met pensioen bent.
Quote
@JohnSmall79:
Tja, Ik heb met mijn kinderen nog niet gevlogen . Persoonlijk vind ik dat je kinderen onder een bepaalde leeftijd niet mee moet nemen op lange afstanden, tenzij echt noodzakelijk (dus emigreren, adoptie e.d.). Vliegen voor kinderen is: saai, vervelend, je mag niets en je moet stil blijven zitten.
Dit gaat voor een paar uurtjes nog wel lukken, maar lange afstanden is niet te doen.
Ze zouden een soort speelhoek of een kinderhoek moeten hebben in een vliegtuig. Daarmee worden de kinderen afgeleid en zullen ze minder vervelend doen. Dan heb je op de onopgevoede kinderen na dan alle problemen wel redelijk verholpen.
Voor alle mensen die zich storen aan kinderen in een vliegtuig, bedenk dan maar dat zij jou straks moeten onderhouden als jij met pensioen bent.
oh god.
net als wij nu de gepensioneerden onderhouden, eigenlijk is dit het slechtste argument ooit :')
Een speelhoek is natuurlijk niet haalbaar omdat je niet vastgegespt kan zitten voor bijvoorbeeld plotselinge turbulentie, losse dingen in een vliegtuig niet handig zijn en het flink wat ruimte inneemt wat financieel echt een klapper is als je nagaat hoeveel je misloopt door 1/2 rijen stoelen eruit te gooien.
@gloria:
Ik vind jouw soms echt eng, bbbrrrr.
Persoonlijk heb ik nogal een hekel aan mensen die overal wat over te zeiken hebben!
Quote
@yerbouty:
Persoonlijk heb ik nogal een hekel aan mensen die overal wat over te zeiken hebben!
dan heb jij persoonlijk waarschijnlijk niet heel vaak in economy een hele lange vlucht gemaakt waar je al last hebt van droge omgeving, slechte slaapplek en je ruimte-tekort om je benen ergens te laten en er dan ook nog van die kutkinderen gaan janken dunkt me.
@gerarddinhoJe zeurt als een jonge juffer!
Maar ja dat heb je met die kuteconomyclassers.
Wellicht moet je uit het vliegtuig springen? Dan heb je je rust!
Quote
@yerbouty:
@gerarddinhoJe zeurt als een jonge juffer!
Maar ja dat heb je met die kuteconomyclassers.
Wellicht moet je uit het vliegtuig springen? Dan heb je je rust!
Ja als je dus wat meer had gelezen las je dat ik er in businessclass ook last van heb. Gelukkig krijg je daar noise canceling headphones wat het wat dragelijker maakt.
Met je kind of baby ga je toch lekker op vakantie naar het lokale strand oid. Kinderen hechten helemaal niet zoveel meerwaarde aan het reizen naar een ver land.
@gerarddinho:
Ach, ook last in de businessclass? Goh wat rot voor je, gelukkig maar van die noise canceling headphones joh!
Verstreken ze daar geen valium?
Quote
@yerbouty:
@gerarddinho:
Ach, ook last in de businessclass? Goh wat rot voor je, gelukkig maar van die noise canceling headphones joh!
Verstreken ze daar geen valium?
Nee.
Inderdaad rot
Quote Umpie:
Met je kind of baby ga je toch lekker op vakantie naar het lokale strand oid. Kinderen hechten helemaal niet zoveel meerwaarde aan het reizen naar een ver land.
precies, en ze krijgen er toch weinig van mee op jonge leeftijd. Ga lekker met je kids reizen als ze ouder zijn, dan maken ze het ook nog bewust mee ook
@gerarddinho;
Geen valium? Dan wil ik je toch dringend vragen hierin zelf te voorzien. blijkbaar ben je niet zo succesvol dat je je een privejet kan veroorloven en dus bent aangewezen op de business-class die, helaas voor jou, gekoppeld is aan een gedeelte waar het plebs zich ophoudt. En je kent het plebs he? Altijd lawaai en herrie en stank enzo.
Nu behoor ik ook tot het plebs en ga ik met het vliegtuig op vakantie en het zal me toch niet gebeuren dat de een of andere opgeblazen business-classer zich een hartverzakking ergert en dan drie kwartier gereanimeerd moet worden waardoor mijn vakantie vertraging oploopt!
Mensen als @geralrddinho snappen niet dat ook gewone burgers met kindren op vakantie willen en dat die ouders niet naar Noordwijk willen, maar wat van de wereld willen zien.
Zulke mensen leven in hun eigen bekrompen wereld waarbij zijzelf centraal staan.
Als je niet in een wereld kan leven waarbij ook kinderen in de buurt zijn, kan je beter maar ergens in een bos als kluizenaar gaan leven...
Ow waarschijnlijk zijn dit dezelfde mensen die lopen te zeiken als er kinderen in een restaurant zitten.
ha-ha-ha
ik vlieg vaker economy dan bc hoor. En leuk dat je met je kinderen de wereld wilt zien, dat deden mijn ouders ook.
MAAR GA NIET MET BABY'S VLIEGEN wat een schijt irritante krijsende kutkinderen zijn dat.
En als er 1tje huilt op een vluchtje naar zuidspanje van 2/3 uur is dat nog tot daar aan toe. Zit je in een vlucht naar Lima, Buenos Aires, Santiago, Miami etc dan ben je er snel klaar mee
Quote
@yerbouty:
@gerarddinho:
Ach, ook last in de businessclass? Goh wat rot voor je, gelukkig maar van die noise canceling headphones joh!
Verstreken ze daar geen valium?
Wat denk je van een houten hamer?
@gerarddinhoBaby's, schijt irritante krijsende kutkinderen noemen ben je wel helemaal lekker? Wierdo!
Ik ben het niet eens met de manier waarop
@gerarddinho zich uitdrukt, maar ik kan hem wel begrijpen. Zo ik al eerder in aan ander draadje vertelde heb ik eens een echtpaar tot de orde geroepen wiens kind urenlang had lopen jengelen en krijsen. Ik kreeg een applausje van de medepassagiers, dus ik was zeker niet de enige die zich eraan stoorde! Overigens wisten de ouders na mijn reprimande wel hun kind rustig(er) te houden.. Dus 't kan wel! Vaak laten ouders hun kinderen maar hun gang gaan i.p.v. ze zelf tot de orde te roepen. Dit geldt natuurlijk niet voor baby's, daar kun je weinig aan doen. En jup, ik heb ook gevlogen met mijn kinderen, dus ik heb er ervaring mee
Laatste edit 18-04-2012 11:49
@gerarddinho: Ik vind de manier waarop je jezelf uitdrukt, zeer stuitend en beledigend tegenover mensen die kinderen hebben. Kinderen zijn geen kutkinderen als ze lawaai maken, maar wel uiterst vervelende kinderen.
Voor de rest ben ik het met je eens, maar laten we het een beetje netjes houden hier.
Ik ben zelf ook kind geweest en toen mijn ouders met mij naar Portugal vlogen, om mijn opa en oma te bezoeken, was ik 2 jaar en ook ik was erg aan het huilen. Ik was absoluut geen huilbaby, maar in het vliegtuig was ik gewoon bang. Mijn vader heeft toen om een beetje rum gevraagd en dat in mijn melk gedaan. Voila! Probleem opgelost, ik sliep als een roosje.
Quote
@Mila:
@gerarddinho: Ik vind de manier waarop je jezelf uitdrukt, zeer stuitend en beledigend tegenover mensen die kinderen hebben. Kinderen zijn geen kutkinderen als ze lawaai maken, maar wel uiterst vervelende kinderen.
Voor de rest ben ik het met je eens, maar laten we het een beetje netjes houden hier.
Ik ben zelf ook kind geweest en toen mijn ouders met mij naar Portugal vlogen, om mijn opa en oma te bezoeken, was ik 2 jaar en ook ik was erg aan het huilen. Ik was absoluut geen huilbaby, maar in het vliegtuig was ik gewoon bang. Mijn vader heeft toen om een beetje rum gevraagd en dat in mijn melk gedaan. Voila! Probleem opgelost, ik sliep als een roosje.
fijn voor je.
lees eerst even dan; vluchtje spanje dus portugal maakt niet uit. lange vluchten als je wilt slapen zijn vervelend.
@Deniz: Zeer naar inderdaad! Steek ik hem min of meer een hart onder de riem, krijg ik zo'n lullige en zwaar onnozele reactie.
Ik denk dat hij het leven moe is.
Bannen die hap, niet meer reageren. Hij is ook pas lid sinds gister, lopen schoppen tegen mensen die sociaal vaardig zijn, is waarschijnlijk zijn taak als misselijk zakenmannetje.
Get a life zou ik zeggen, of verstop je anders onder de groene zoden.
Ik hoop in godsnaam dat hij nooit kinderen zal hebben, arme koters, meteen al geestelijke mishandeling.
@gerarddinho:
Quote:
Nee ik vlieg zelf vaker dan gemiddeld (denk ik) en ik word schijtziek van schreeuwende kinderen. Helemaal prima als dat in het begin is met opstijgen, andere omgeving en andere druk etc. Maar verdomme een hele vlucht blijven janken is verschrikkelijk.
Daarom al dat irritante gejank concentreren en het liefst ver van de businessclass af. 2 week terug vloog ik van Helsinki naar Beijing en zelfs in de businessclass hoor je die kutkinderen door de gordijnen heen
Vind je reactie behoorlijk egoïstisch, net of alleen jij het recht hebt om te vliegen!
Doe dan oordopjes in als je er zo veel last van hebt. Je kan het die kinderen niet kwalijk nemen, verplaats jezelf eens in zo'n kind.
Laatste edit 18-04-2012 16:50
Hmmm. Ben benieuwd of je deze vorm van 'discriminatie' ook terugziet in de prijs van de verschillende tickets op de verschillende verdiepingen.
Ik zie vele mensen hier op de tenen getrapt zijn. Grutjes wat bekrompen.
En egoistisch zal me een worst zijn, als je vaker vlieg dan alleen naar je zonvakantie op grancanaria kom je er vanzelf wel achter hoe vervelend jankende kinderen zijn, zeker als het een nachtvlucht is.
daarom goede actie van malaysia airdinges, nu nog klm/aa/ba/finnair/cx/cz/lan/ibera etc
Laatste edit 18-04-2012 17:35
@gerarddinho: Het beste voor jouw is misschien een prive jet!
@gerarddinho:
Bekrompen? Hou toch op wanneer je over kut kinderen praat ben je pas bekrompen.
@gerarddinho: Ik ben het wel helemaal met je eens! En stoor me ook niet aan je worden, integendeel: ik kon hetzelfde gezegd hebben.
Valt me overigens wel op dat het wat vervelend gedrag betreft van kinderen van 2 tot 10 (babies huilen bijna allemaal en dat is inderdaad schijtirritant, maar ligt meestal niet aan de ouders), dat Nederlanders hierin uitblinken in vergelijking met bijna elke andere bevolkingsgroep. niet aleen in vliegtuigen en op luchthavens, inderdaad ook in restaurants. Om een hekel aan kinderen van te krijgen ...
@ZusMina:
Heb je ooit wel eens een baby gezien? Die huilen niet allemaal aan een stuk door. Als het wel gebeurt is dat uitermate irritant.
het is opstelt met een T. niet met een D..
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wij zijn een keer naar Curacao gevlogen met een krijsende tweeling voor ons. Waarschijnlijk hadden ze alle twee last van hun oortjes. Nou, wij hadden last van hen. Van mij mogen ze een kindvriendelijke (geluidsdichte) eigen ruimte hebben. Ik ben gek op kinderen, maar niet als ze uren aan één stuk krijsen zou ik ze graag in een andere ruimte hebben als ik vlieg.
Mijn grootste verkeersergenis is als ik een bord tegen kom met het verzoek "Let op onze kinderen". Let zelf op je eigen kut kinderen.
Het zijn de jouwe en niet de mijne.
Peregrino,
Dat is toch wel wat anders hoor.
Ze kunnen beter borden neerzetten met:
RIJ NIET ZO HARD!!!!!
Kinderen kunnen nog niet goed de snelheid inschatten!!
Als jij straks kinderen hebt wil je ook niet dat ze plat gereden worden of wel?
Quote
@gloria:
Op al mijn verre vluchten had ik het geluk niet bij kinderen in de buurt te zitten! Je hoorde ze wel krijsen een eind verder, maar gelukkig niet dicht bij mij! Ik vind he een heel goede oplossing om de kinderen met hun ouders bij elkaar te zetten. Maar ik vroeg mij altijd al af waarop de ouders niet door de arts een slaapmiddeltje lieten voorschrijven voor die kinderen. Dan slapen ze vredig de hele reis en niemand heeft last van ze!!!!
helemaal mee eens
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: