De politie gebruikt twitter om burgers op de hoogte te houden van de werkzaamheden.
De wijkagent of buurtagent houdt de burgers in zijn of haar buurt op de hoogte van dingen die zijn voorgevallen, spreekuren, tips als er bv een inbraakgolf is etc.
Deze mensen hebben een twitteraccount "van de zaak" zeg maar.
Op het moment dat je als dienstdoende agent op je zakelijke twitter account door een stel pubers op zo'n manier wordt "lastiggevallen", lijkt het mij niet meer dan logisch daar even een bezoekje te gaan brengen. Niet zozeer om te straffen, maar wel om ze te leren dat je respect moet hebben voor de politie (en eigenlijk voor iedereen in de samenleving).
Quote
@Gekko:
Tsjaa, wat zijn de tijden veranderd wat een ophef over een aantal tekstberichtjes.
...
Die agenten waren echte kerels en wisten dat hun beroep soms ook nadelige kantjes had.
...
Wel vind ik sommige gevallen dat uw huidige collega's een iets groter incasseringsvermogen mogen tonen.
Vroeger bleef het veelal bij praatjes, tegenwoordig weten mensen hun handen niet thuis te houden..
Als ik van mijn vader verhalen hoor over vroeger (jaren '70), dan merk je gewoon dat de houding ten opzichte van de politie (en andere hulpverleners overigens) enorm veranderd is.
Men vindt het tegenwoordig nodig om de politie te sarren en fysiek lastig te vallen. Waar het vroeger bleef bij een "onschuldige" schertsende opmerking of liedje, gaat men tegenwoordig gewoon net zo lang door tot erop gereageerd wordt, en als ze niet op woorden reageren, dan maar gaan slaan, schoppen, gooien etc.
Als je tegenwoordig een grappig liedje of zinnetje naar een agent toegooit en verder gewoon "normaal" doet of gewoon gezellig, zal er geen diender naar kraaien.