Saoedische man verbreekt huwelijk live op de radio
Een Saoedische man is onlangs live op de radio van zijn echtgenote gescheiden omdat zij hem ongehoorzaam was geweest, en op zakenreis was gegaan zonde
lees verder bij de Volkskrant »Gerelateerde artikelen
Goed geregeld voor de heren allemaal, makkelijk land toch?
hopelijk is zij ook blij met de scheiding..
misschien wilde ze dit wel en stuurde ze er op aan, het was de makkelijkste manier voor haar om van hem af te komen.
en die man wilde blijkbaar scheiden, anders had hij niet naar die geestelijke geluisterd, hem niet eens gevraagd.
en over de wetten daar.. tja, een paar jaar geleden was het hier ook niet makkelijk om te scheiden, het zal daar ook wel veranderen..
Inderdaad, wat moeten die vrouwen dan ook. Ze mogen al blij zijn dat ze mogen blijven werken. En dan de gotspé om zónder toestemming zomaar op conferentie voor het werk gaan? Nee, dat is teveel gevraagd.
Het is een wijze regel om het scheiden voor een man zo gemakkelijk te maken, zodat je na tien jaar zo'n ongehoorzaam mokkel kan inruilen voor een gehoorzamer exemplaar.
@Emmo: heel wijs, want dan is die vrouw lekker gauw en makkelijk van hem af
@Emmo... pfff ik probeer er al een tijd vanaf te komen, maar ze wil niet werken en al helemaal niet naar conferenties, dus wat moet ik dan als reden gebruiken?
@Raptorial: verhuis naar Saoedi Arabie, dan heb je geen reden nodig..
Of nog ff geduld totdat we hier ook dezelfde wetten krijgen.....
best sneu als je je als man zo in je eer aangetast voelt als je vrouw werkt
Ik vond Saoedi-Arabië altijd al een rotland. Vrouwen mogen blij zijn dat ze mogen ademen.
Laatste edit 04-05-2012 10:03
Ik denk dat deze vrouw dit dus echt expres heeft gedaan. Lekker ongehoorzaam en een makkelijke scheiding i.p.v. moeizaam zelf aanvragen. Dus het recht heeft toch in het nadeel van deze man gewerkt, hij is een heel slimme vrouw kwijt en zij een heel domme man.
Het was tenminste geen lullig sms-berichtje om de scheiding kenbaar te maken...
Ik dacht altijd dat Talaq een hiphopper was....
@mla: Talaq : 't is wel hip, zeg het en hop! je huwelijk is voorbij!
Wat een sneue man, dat hij zich in zijn mannelijke eer aangetast voelt door zo'n zelfstandige vrouw haha.
En dan een gesstelijke die aanraad om te gaan scheiden?
'T zegt weer eens genoeg he.
Quote
@balou:
En dan een geestelijke die aanraad om te gaan scheiden?
'T zegt weer eens genoeg he.
Ik wilde er zelf deze keer niet over beginnen
Weer komt religie tussen man en vrouw, al dan niet ongevraagd.
SamuiAxe: welnee, die man wilde gewoon scheiden, en maakt gebruik van die geestelijke.. je moet niet oorzaak en gevolg omdraaien..
SamuiAxe: Misschien is de vrouw hem wel eeuwig dankbaar! Het lijkt me een vrijgevochten type, anders ging ze niet alleen naar een conferentie.
Vrouwen die naar een conferentie gaan zijn in de regel toch geen echt domme vrouwen. Ik kan me dus net als een hoop anderen best voorstellen dat ze het expres heeft gedaan om zo van die domme kerel af te komen. Hulde voor die dame!!!
@allone,"Al-Shammari concludeerde dat de man van zijn echtgenote moest scheiden".
Wat ik lees is toch echt, dat de man om raad vroeg aan de geestelijke en dat de geestelijke aandroeg dat hij moest scheiden....
@Mamsie: Inderdaad! Die verdient een betere partner dan een zielige schijtluis die aan een geestelijke moet gaan vragen wat hij met zijn vrouw aan moet....Watje!
Waaruit maar weer eens blijkt hoe vrouwen daar achtergesteld worden.
Van de zotte!!! Als je vind dat ze mag blijven werken mag ze dat ook wel doen. Beetje vertrouwen mannen.
@balou: hij had de geestelijke niet hoeven vragen en hij had diens raad niet letterlijk hoeven opvolgen..
het was zijn eigen keuze, zo te handelen, niemand heeft hem gedwongen.
.
Laatste edit 04-05-2012 12:07
@allone, klopt helemaal, maar dat is het punt niet, het gaat mij er om, dat de geestelijke hem aangeraden heeft om te gaan scheiden, en dat vind ik dus niet kunnen.
Dan denk ik, hoe kun je dat als geestelijke aanraden?
Ik vind (maar dat is mijn persoonlijke mening) dat het geloof zich niet moet bemoeien met zulke zaken.
Jullie missen mijn punt: Natuurlijk hoeft die sukkel geen advies te vragen aan de geestelijke. Natuurlijk had die sukkel het advies niet op hoeven volgen. Natuurlijk is het een slimme zet van de dame geweest, mits het ook zo bedoeld was? Dat weten we niet, dat hopen we dan maar, anders is het wel zuur voor de dame in kwestie!
Waar het mij om gaat is waar dat zo'n over het paard getilde, bebaarde klojo het lef vandaan haalt om die man te adviseren om van zijn vrouw te scheiden? Dat haalt die idioot uit zijn religieus boekie waarin staat dat de vrouw een niemendalletje is waar je nog gemakkelijker vanaf kunt komen dan van je ouwe hond...Daar gaat het mij om.. Vroeger kwam de pastoor bij je langs als het naar zijn zin te lang duurde voordat je kinderen nam, de arrogantie alleen al, net zoals dit advies getuigt van een ongelooflijke arrogantie.
Quote
@allone:
SamuiAxe: welnee, die man wilde gewoon scheiden, en maakt gebruik van die geestelijke.. je moet niet oorzaak en gevolg omdraaien..
Waar lees jij dat? Hij vroeg advies i.v.m. huwelijksproblemen. Hij wist donders goed dat hij enkel 3x Taraq diende te zeggen, maar had die simpele stap nog niet genomen. Waarom? Wie weet, misschien hoopte hij wel dat de geestelijke een ander advies zou kunnen geven, weet jij veel? Weet ik veel? Ik draai niks om, ik zie het zo het is..
SamuiAxe: die geestelijke heeft alleen macht zolang er sukkels zijn die "ja en amen" zeggen,
dus hebben die 'sukkels' net zo veel schuld als die geestelijke, meer zelfs, want zij 'geven' hem die macht.. zonder hen was hij niets.
hij kreeg waar hij om vroeg, als hij niet had willen scheiden, had hij niets gevraagd, en niets gedaan
Laatste edit 04-05-2012 12:31
@allone: Daar heb je helemaal gelijk in, is zelfs door mij geen speld tussen te krijgen
Maar het gaat me om het misbruik van zijn macht, je weet dat macht corrumpeert, nou, dit is zo'n voorbeeld. Die geestelijke had IMHO nooit een scheiding mogen adviseren. Dat is waar ik op stik......
SamuiAxe: die geestelijk is ofwel dom, ofwel ovetuigd van zijn gelijk, ofwel...
maar macht heeft hij alleen als hij dat 'krijgt' van mensen.
m.i. is ieder mens verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen,
deze echtgenoot maakte zijn eigen beslissingen, toen hij om raad vroeg, en toen hij die raad opvolgde..
Quote
@allone:
SamuiAxe: die geestelijk is ofwel dom, ofwel overtuigd van zijn gelijk, ofwel...
beide..
Quote
@allone:
maar macht heeft hij alleen als hij dat 'krijgt' van mensen.
Mee oneens, hij krijgt zijn macht niet van mensen maar vanuit de religie die hij aanhangt. De religie heeft de macht, daarom zijn religies zo gevaarlijk.
Quote
@allone:
m.i. is ieder mens verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen,
Dat is een open deurtje, waarbij je aan het feit voorbij gaat dat religies indoctrinerend zijn en in sommige gevallen de besluitvaardigheid van mensen beïnvloed. Dan vind ik het niet meer geheel de eigen verantwoordelijkheid, maar ook een stuk verantwoordelijkheid van de betreffende religie.
Letterlijk een gebed zonder end .
@balou: Amen.. Zo, da's ook weer afgesloten, happy now?
SamuiAxe:
@allone: Ik denk dat de man zijn beslissing allang zelf genomen had maar dat hij, wetende wat de geestelijke zou adviseren, gewoon een goedkeuringslabeltje er aan wilde hangen.
Denk ik zomaar....
SamuiAxe, zo zie ik het dus ook, als misbruik maken van je macht als "geestelijke" .
Er zijn miljoenen mensen die erachteraan zeulen, omdat het "geloof" (bij die mensen) diep ingebakken zit.
De kerk (en alle geestelijken) moeten zich bezig houden, met wat ze horen te doen, en niet met relaties bezig zijn in geen enkele zin van het woord!
SamuiAxe, i'm happy if you're happy whahaha.
@Mamsie: Het klink allemaal verschrikkelijk logisch wat je zegt, echt waar! Maar het zijn die twee woordjes die het onttakelen; "Ik denk". Dat is het 'm juist, we denken allemaal dat we het weten, ik als eerste hoor
Maar we raden maar een eind weg over waarom hij het aan de geestelijke vroeg. Het enige dat we zeker weten is welk advies de geestelijke gaf, en daar moet ik van
@balou: Dit soort discussies zijn inderdaad vaak erg lang, maar eerlijk gezegd geniet ik er ook wel van. Ik vind het heerlijk om de degens te kruisen met mijn mede WMRers
SamuiAxe, ik zei het al he, if you're happy, i'm happy (Gerard Joling zou zeggen, ow ow ik hou er zo van he).
SamuiAxe: religie an sich bestaat niet,
het is een concept dat door mensen gecreéerd is,
en alleen 'werkt' als mensen er aan meedoen.
die geestelijke is net zo 'slaaf van het systeem' als die man die hem om raad vraagt.
je kunt religie niet de schuld geven,
omdat religie iets is wat 'gemaakt' is door mensen,
ergo, kun je alleen de mensen die het gemaakt hebben -en het in stand houden- de schuld geven.
de vragende is net zo 'schuldig' als de gevraagde
Laatste edit 04-05-2012 13:07
SamuiAxe: Die woordjes; "Ik denk" zijn juist cruciaal. Want er wordt ook een hoop geschreven waar niet echt bij nagadacht is. (Doe ik zelf ook wel eens.)
@allone: Oh, dus geven we Mozes nu de schuld? Onzin, religies zijn al zo oud dat ze inmiddels ontmenselijkt zijn. Geen hond die nog weet wie de eerste schrijver van het eerste religieuze boek was. En dan heb ik het over de grote religies, niet een of ander obscuur religietje dat de afgelopen paar honderd jaar ergens is ontstaan en in de bezemwagen zit.
Laatste edit 04-05-2012 13:10
SamuiAxe: het doet er niet toe hoe oud ze zijn en wie ze 'bedacht' heeft,
het is een concept door mensen gemaakt en door mensen in stand gehouden.
of houd je god er voor verantwoordelijk?
@allone: En dit is voor mij het teken om er mee te stoppen lieve vriendin. Jij weet als geen ander dat ik atheïst ben, geen wezen accepteer als zijnde een, of sterker nog mijn god. En toch besta je het om mij te vragen of ik god hiervoor verantwoordelijk hou? Dit doe je ofwel om mij te jennen, ofwel zit je gewoon de hele tijd te bazelen zonder echt notie te nemen van wat ik probeer te zeggen. Beleefdheidshalve neem ik het eerste aan, je zit me te jennen.. Sorry, daar ga ik mijn tijd niet aan verspillen. Zover het mij betreft houdt hier mijn bijdrage aan dit onderwerp hier op.
@Mamsie: Ik nooit, ik denk altijd na voordat ik wat schrijf hier, anders wordt je tot de grond afgebrand als je niet oppast.. It's a hard world out there, let's be very careful..
SamuiAxe: het was een grapje, natuurlijk was het dat,
maar met een serieuze ondertoon:
wie anders dan de mens is verantwoordelijk voor religie ?
wie anders dan de mens is verantwoordelijk voor deze situatie?
@allone: Ik kan het verdomme niet laten, toch nog eentje dan:
Wie anders dan god is verantwoordelijk voor religie?
Wie anders dan god is verantwoordelijk voor deze situatie?
Zo, en nu stop ik er echt mee......
Te laf om 't haar persoonlijk te vertellen?
SamuiAxe: hihi, dat kun jij niet geloven, dat god verantwoordelijk is, want je gelooft niet in god..
en ik kan het ook niet geloven, want ik geloof niet in een god die religies 'maakt', en ik geloof niet in een god, die verantwoordelijk is voor wat de mensen doen.
zijn we het dus alweer eens met elkaar (dat god niet verantwoordelijk is, maar de mens)..
waarom vind je het trouwens erg dat die geestelijke iemand aanraadt om te scheiden?
dat gebeurt dagelijks, is niets bijzonders..
misschien heb jij ook wel eens een vriend de raad gegeven om te scheiden, om wat voor reden dan ook.
Laatste edit 04-05-2012 15:25
Hee! Waarom ben ik net te laat voor de discussie
dat vind ik jammer. XD
@flexmen1: wie weet.. komt er nog een nieuwe impuls
@allone: Ik kan eerlijk gezegd niemand bedenken die de bevoegdheid zou mogen bezitten om een scheiding aan te raden. Ikzelf heb het zeker nooit gedaan! Het is zo'n ingrijpende verandering in je leven dat deze keuze enkel door de betrokkene zelf gemaakt kan worden. Scheiden is niet alleen maar van je partner af gaan. Het is veel en veel meer dan dat.
SamuiAxe: Je bent te goed voor deze wereld.
@Emmo: Bittere ervaring Emmo, bittere ervaring.. Ik ben ruim 30 jaar getrouwd geweest, weet er dus wel iets vanaf van wat een scheiding kan doen met je leven.
Laatste edit 04-05-2012 15:57
SamuiAxe: Ai dat is jammer. Ik heb een paar maanden een relatie gehad en die was echt vreselijk. Ik heb verscheidene mensen om hulp gevraagd en gevraagd wat ik moest doen. Heel veel mensen zeiden: doe waarvan jij denkt dat het het beste is. Daarom had ik nog 3 maanden met haar. En dat waren de slechtste maanden van mijn leven. Toen zei iemand tegen mij: zeg flex (echte naam zeg ik niet
) het gaat volgens mij niet zo goed met je, wat is er? Nou verhaal kwam eruit en zijn reactie was: "maak het uit. Niet uit stellen dit kost je jezelf maak het zo snel mogelijk uit." Diezelfde dag was het uit en dat was de beste keus uit mijn leven. Soms heb je net dat kleine zetje nodig om een belangrijke keus te maken. Misschien zocht die man dat zetje en gaf die man hem.
Ik ben juist op zoek naar een zo'n vrouw met een goede baan!!!
Als presentator was en er kwam zo iemand naar me toe voor advies had ik hem 3 weken met een dooie bunzing op zijn hoofd laten rondlopen, want dan komt het allemaal goed
SamuiAxe: sorry, en je hebt gelijk..
dat is een situatie die heel veel pijn veroorzaakt
en die je hele leven overhoop haalt.
....
maar deze man vroeg zelf om raad..
en nam ook zelf de beslissing.
.. iedere situatie is anders..
~ je reactie is echter zeer begrijpelijk. ~
@flexmen1: well done.. en goed dat je deze raad hebt opgevolgd!
alleen is een relatie van 3 maanden niet helemaal te vergelijken met een huwelijk van 30 jaar...
maar je hebt gelijk, soms als je ergens in 'vast zit' is het fijn als iemand je het juiste advies geeft..
@allone: Nou... Ik had langer met haar. Maar in die 3 maanden heeft ze ke gebruikt misbruikt noem maar op. En ik vergelijk het ook niet met zijn huwelijk maar eerder een persoonlijke ervaring met een situatie als in het bericht hier boven
SamuiAxe: Eerlijk gezegd heb ik wel ooit iemand aangeraden te gaan scheiden. Een vriendin van me die door haar man mishandeld werd....En ik weet dat een scheiding niet niks is. Ik ben ook na 24 jaar huwelijk gescheiden. Maar ik vond het zo'n doodzonde van die meid dat ze haar leven vergooide aan die zak hooi....
@flexmen1: ja, bedankt voor de uitleg..
dan ben ik blij dat je geholpen werd en dat je weer van haar af kwam..
kortere relaties kunnen idd ook intensief zijn..
@allone: Ik ben hier niet om mijn vuile was buiten te hangen dus als je meer wil weten dan stuur je maar een pb'tje
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: