Quote
Kpuc:
@Blend. Een beroepschauffeur behoort ten alle tijde zijn lading te zekeren, de deuren goed te hebben gesloten en al zeker geen alcohol tijdens of vlak voor de rit te nuttigen. Of ie nou rijdt of stilstaat, je doet je deuren op slot tijdens de rit of op de haak tijdens het lossen.
Kpuc
Je gaat er nu vanuit dat:
1) hij nog moest rijden of reed.
2) dat het om de laadklep achterop ging.
Dat eerste is niet bevestigd, kon het ook niet op internet vinden, misschien stond die vrahctwagen er al 3 uur, die man was allang in een kroeg ofzo, na diensttijd. Ik heb ook wel eens dat mijn deur niet goed in eht slot valt, ik denk iedereen wel,
En het 2e kan niet eens. Zo'n laadklep gaat hydrolisch, dus kan niet vanzelf naar beneden vallen, is een beveiliging. Zelfs als je eraan gaan hangen en trekken gaat ie niet open, moet echt met een knop bedient worden. Gaat het om van die deuren naar de zijkant openzwaaien, die hangen zo in de scharnieren dat ze vanzelf
dichtvallen. Dus naar mijn meinig kan het alleen een deur van de cabine zijn. Die vallen idd naar open als ze niet goed in het slot zitten. Dat heeft niks te maken met beroeps of niet, is gewoon vette pech.
Wil niet zeggen dat het eigenschuld is van de fiester, maar er worden hier gelijk "aparte" conclussies getrokken