NS-monteur geschorst na redden zwaan
Een storingsmonteur van de NS die vorige week een zwaan van het spoor haalde is geschorst door zijn werkgever.
Dit meldt De Telegraaf maandag. De monteur, Rens Kamminga, hoorde vorige week via de omroepinstallatie dat een zwaan op de rails bij Amsterdam CS het treinverkeer hinderde. Hij besloot hierop het dier van de rails te plukken, waarna de treinen gewoon weer verder konden rijden.
Maar hoewel reizigers en dierenliefhebbers zijn actie wel konden waarderen, waren de leidinggevenden van Kamminga minder gecharmeerd van zijn daad. Omdat het monteurs niet is toegestaan zomaar langs de rails te lopen is Kamminga dit weekeind met betaald verlof gestuurd. Vandaag begint een officieel onderzoek naar de spoorman.
In de krant reageert de monteur nogal verbolgen op de actie van zijn werkgever. 'Het gaat in ons bedrijf alleen nog maar om de regeltjes'.
Gerelateerde artikelen
tja, de bekende uitdrukking
"zijn die regels er voor ons, of zijn wij er voor de regels" ?!
maar regels zijn regels.. als hij betaald verlof heeft tot alles is uitgezocht, komt het hopelijk nog goed, en heeft hij lekker extra vakantie
Hij was ook degene die een paar jaar geleden een gestrande trein bestuurde waarin nog mensen zaten omdat ze geen machinist konden vinden, toen werdt hij ook al geschorst omdat dat niet mocht
Dat was toen ook in het nieuws
*gaat langs spoor lopen*
*wil ook nog wel wat betaald verlof*
Jarno91: Tsjeemie, het lijkt Superman wel!
Quote:
Omdat het monteurs niet is toegestaan zomaar langs de rails te lopen
Die man liep daar helemaal niet "zomaar" maar met een duidelijke en begrijpelijke reden. En ik denk dat hij zichzelf helemaal niet in gevaar gebracht heeft, het zal best een doordachte actie geweest zijn.
Maar was dat beest dan al aangereden en gewond, dat het niet gewoon te verjagen was? Met een beetje laten schrikken krijg je een zwaan toch wel zo ver dat hij wegloopt/vliegt?
Tja, mijn vader is ook storingsmonteur in Amsterdam, maar soms moet je buiten het boekje gaan om het zo goed mogelijk te maken voor iedereen. zo lang je maar goed na denk over de risco's moet het geen probleem zijn vind ik.
Snap af en toe echt het probleem niet wat men er vaak van maakt in NL.
Dat is gewoon iemand die niet alleen maar aan zichzelf denkt en het beste voor heeft met anderen, ook als het om dieren gaat. De NS maakt zichzelf weer eens lekker belachelijk door hem te schorsen. Hij zou juist een voorbeeld moeten zijn
.
Snotverdorie....Doet iemand eens een keer iets goed, gewoon goed nadenken en handelen om een euvel zo snel mogelijk te verhelpen... kan hij naar huis! En waarom? Het is de monteurs niet toegestaan om "zomaar" langs de rails te lopen! Pfff....hij liep er toch niet "zomaar"? Hij liep er met een reden, namelijk die zwaan weg te halen....Stelletje mierenneukers daar bij de NS!
Hoe ik ook zijn actie meer dan normaal vind zijn de regels er niet zomaar, 't is en blijft gevaarlijk om zonder supervisie of toestemming langs de rails te lopen.
Quote
Vailan:
Dat is gewoon iemand die niet alleen maar aan zichzelf denkt en het beste voor heeft met anderen, ook als het om dieren gaat. De NS maakt zichzelf weer eens lekker belachelijk door hem te schorsen. Hij zou juist een voorbeeld moeten zijn
.
@IndianSunnY: Natuurlijk zijn die regels er niet zomaar en als er een leek had gelopen had de NS misschien een punt. Maar dit is een monteur en het is dus zijn dagelijkse werk. Hij zal de risico's echt niet onderschat hebben, je laat je voor een zwaan echt niet te pletter rijden!
Ja deze man denkt ook nog eens aan een dier en probeert het te redden. Had hij het beest dood moeten laten rijden dan? Of het treinschema nog verder in de war moeten laten sturen. Schijnbaar kon men wel bekend maken dat er vertraging was omdat er een zwaan op het spoor zat maar was er niemand die actie ondernam. En als deze man dan gehuld in een oranje jasje (voor zijn eigen veiligheid) dat beest daar weg gaat halen wordt ie geschorst. Hoe gek wil je het nog hebben. Ik vind het top wat die man deed. En reken maar niet dat het makkelijk is om een gewonde zwaan te pakken. Die gaat zich verdedigen omdat ie zich bedreigt voelt. Eén klap met een vleugel en je arm is gebroken. Alleen daarom al zou deze man van elke dierliefhebber en sympathisant een kaartje moeten krijgen als steun. Stuur ze maar naar de NS dan weten ze dat er ook nog mensen zijn die wel een hart hebben en op de juiste plaats.
Wat een mieren neu*erij.
Rare mensen bij NS die verdienen waarschijnlijk te veel en op tijd...
Laten ze daar maar eens naar kijken.
Wat ik niet begrijp, is dat de NS voor die monteur invult dat hij absoluut niet uit kan kijken of bewustzijn van de omgeving heeft. Nee, de NS doet het wéér niet goed. Knap hoor, de meeste mensen hadden het na de vijftiende faal al opgegeven
@Trudie: Nog maar een paar weken geleden heb ik ergens gelezen dat een zwaan zijn redder gedood heeft! Zijn geen aardige jongens hoor, daar moet je echt mee uitkijken.
Nu ik er aan denk, mijn vader is ooit eens tijdens het vissen aangevallen door een zwaan. Het enige dat hij kon doen was die zwaan een optater geven met een stuk hengel.. De zwaan heeft het overleefd maar heeft wel de rest van zijn leven een zwanennek gehad! Dus echt een kronkel in zijn nek..
Laatste edit 08-08-2012 12:13
10 tegen een dat als eventjes de regels overtreden beter uitkomt, de NS-top dat gewoon doet?
Wat een K*T land is dit toch om over dit soort kleine dingen te zeiken.
enne...zwanen vallen alleen aan in de broedtijd en als de jongen er zijn, een beetje vent komt er wel mee weg.
Sorry hoor, maar ik word er een beetje niet goed van !!
Tsja het is weer Typisch nederlandse Beaurocratischse Rotzooi
hebben ze iemand die hart heeft voor zijn werk dan wordt het kapotgetrapt en uitgescholden
het is me weer eens duidelijk in wat voor rotland ik woon en geboren ben het
het is volgens mij een nationale bezigheid mensen naar de kloten helpen en dan nog vreemd opkijken als diegene niet dankje wel zegt
@sam mansour: de man is met betaald verlof gestuurd, niet gedeporteerd
rustig aan man. En het is niet de schuld van het hele land als de leiding van de NS (wat notabene niet eens eigendom van de staat is) een beslissing maakt die raar lijkt.
Davh11: Het is niet de eerste keer dat ik van dit soort dingen hoor en dan is het niet gelimiteerd tot de NS
^Shit happens. Dit soort dingen gebeuren over de hele wereld. Zoek eens 1 natie op waar perfectie bestaat. Succes!
Je kunt dit niet een heel land toeschrijven.
Davh11: In Zwitserland is het beter geregeld, daar word o.a. meer uitgegeven aan ov, maar ook de bureaucratische rompslomp en vertragingen die met de privatisering van ProRail is meegekomen is voor Zwitsers onbekend...
Een NS conducteur moet hier een ProRail medewerker optrommelen om een wissel aan te zetten (1 knop in een kastje). Kan je je al voorstellen hoe ineffectief dat is?
Laatste edit 08-08-2012 13:20
Quote
@sam mansour:
Tsja het is weer Typisch nederlandse Beaurocratischse Rotzooi
hebben ze iemand die hart heeft voor zijn werk dan wordt het kapotgetrapt en uitgescholden
het is me weer eens duidelijk in wat voor rotland ik woon en geboren ben het
het is volgens mij een nationale bezigheid mensen naar de kloten helpen en dan nog vreemd opkijken als diegene niet dankje wel zegt
ben ik wel met je eens , moet wel zeggen ben blij dat hij tenminste betaalt verlof krijgt .. persoonlijk denk ik wel dat die monteur wel wist wat hij deed ... maar de leiding van de NS 'it's a world of his own'
en Davh11 ... de NS is een semioverheids dienst met als enig aandeelhouder de Nederlandse Staat die roeren wel mee in het potje
volgens mij is een zwaan op de rails een behoorlijke 'storing' voor het trein verkeer. Mijns inziens deed die 'storings' monteur dus zijn werk goed.
Heel moedig van die man om de zwaan te redden. Ja, zo'n grote vogel boezemt ontzag in...ze zijn zo groot en zo sterk....Als zo'n zwaan naar je zoekomt en ook nog eng kijkt dan wil je wel vluchten....dus heel veel respect voor de man!
Triest dat het zo moet...
De treinen hadden anders uren moeten wachten op... Ja, op wie ook maar het beest van de rails zou verwijderen...
Beetje meer inlevingsvermogen van de hoge bazen mag ook wel.
De man was helaas niet zwakzinnig..
Hulde voor de man, ik zou het zelfde hebben gedaan sancties of niet
Regels mogen/moeten in noodsituaties genegeerd worden!
Laatste edit 08-08-2012 17:06
@gloria: de genoemde zwaan was gewond dus het is goed mogenlijk dat die zwaan wat meegaander was dan dat ze normaal zijn
Quote
@sam mansour:
het is me weer eens duidelijk in wat voor rotland ik woon en geboren ben
Oh ja, want je zou natuurlijk veel liever in Zambia geboren willen worden...
Ben maar blij dat je in een land bent geboren dat tenminste storingsmonteurs hebben. Of water.
Quote kojak:
volgens mij is een zwaan op de rails een behoorlijke 'storing' voor het trein verkeer. Mijns inziens deed die 'storings' monteur dus zijn werk goed.
daar heb je gelijk in
hoop dat de NS dat ook gaat inzien
Maar hoe is het verder met die zwaan gegaan?
Regelneukertjes in dit landje, volgende keer de directeur die gevallen is op het spoor ook laten kreperen
Laatste edit 08-08-2012 21:35
Tsja vrijwel de meeste regels en procedures zijn voor de dommemensch...dus niet perse domme mensen maar mensen die niet nadenken voor ze acties ondernemen....deze man denkt na en heeft alles in acht genomen...behalve dan de voorschrift...maar wel rekening houdend met de haast van de passagiers....dat is service....dat kan ik waarderen en kunnen de grote bonusknuffelaars nog wat van leren!!
Henze: Ja, maar HIJ wordt naar huis gestuurd en de bonusvangers die dat beslissen krijgen weer wat meer bonus...zucht....
@Jorts: afgezien van de droogte en warmte en wat voedselproblemen leef je daar waarschijnlijk gelukkiger dan hier....daar is niks verplicht en hoef je alleen maar te overleven....hier is alles verplicht...een baan en presteren...regeltjes volgen....stress...stress...stress!
@Lennie: lees verder voor je reageerd...ben het volledig met je eens!
Henze: Ik heb je reactie gelezen en ik heb begrepen dat je het volledig met me eens bent.
Ik reageerde eigenlijk meer op de laatste regel van je bericht! Dat de grote bonusknuffelaars er nog wat van kunnen leren. Maar dat zijn nou net de mensen die hem naar huis sturen.....Daarom die "zucht"aan het eind van mijn bericht!
Laatste edit 08-08-2012 23:54
@Lennie: weet je gelijk ook wat ze kunnen leren: dat geld niet alles is (sterker nog, het is helemaal niets, maar dat is een andere discussie) ze hebben helaas nogal een monopoly positie en dus leren ze het nooit...
Henze: Erg genoeg moet ik het ook in deze helemaal met je eens zijn.....
@Lennie: Henze: Money makes the world go 'round.. En daar kun je het mee oneens zijn, (en des te minder geld je hebt, des te meer zal je het ermee oneens zijn), maar dan nog is dit een waarheid... Jammer genoeg. Geld is alles, geld vertegenwoordigt macht, macht is wat je nodig hebt om zaken naar je eigen hand te zetten, dus heb je geld nodig. Klein, maar belangrijk vicieus kutcirkeltje....
SamuiAxe: Je hebt helemaal gelijk!
Quote
Henze:
@Jorts: afgezien van de droogte en warmte en wat voedselproblemen leef je daar waarschijnlijk gelukkiger dan hier....daar is niks verplicht en hoef je alleen maar te overleven....hier is alles verplicht...een baan en presteren...regeltjes volgen....stress...stress...stress!
Vergeet bovendien niet dat de gemiddelde leeftijd daar veel en veel lager ligt dan in de West-Europese landen, dus hoef je ook niet bang te zijn voor je oude dag, die haal je waarschijnlijk toch niet, weer een zorg minder
PS. Enig idee hoeveel stress enkel al het overleven en elke dag genoeg te vreten vinden voor je kids oplevert?
Laatste edit 09-08-2012 01:13
Een storing wordt verholpen door een storingsmonteur, maar dat schijnt dus niet te mogen?
Deze man heeft gewoon hart voor de zaak, en probeert het imago van de NS gewoon wat op te krikken door zelf initiatief te nemen en het euvel op te lossen.
Daar is ie tenslotte ook voor aangenomen, om storingen te verhelpen.
De treinen konden niet verder dus er was ook niet echt sprake van dat er een gevaarlijke situatie voor deed.
Ik denk dat dit verhaal nog wel een staartje krijgt, en dat er misschien wel wat mensen van de directie op het matje zullen worden geroepen.
Hulde voor deze man
Van dit soort mensen mogen er van mij wel meer rondlopen.
Maar als ik het dus goed begrijp heeft de NS (directie) dus liever dat er vertragingen ontstaan, en dat mensen gaan lopen klagen, dan dat ze problemen echt willen oplossen?
Hiervoor zou bijvoorbeeld ook nog wel eens de minister van binnenlandse zaken of nog beter de minister president, op het matje geroepen kunnen woden.
Van mij mogen prorail en de NS wel weer van de staat worden. want al dat ge-emmer van beiden ben ik ondertussen wel spuugzat
SamuiAxe: it feels like everything, yet it's nothing...mensen hebben het tot belangrijk gebombardeerd....toen er nog geen geld was, hadden we ook macht toch? De leider van een stam bijvoorbeeld....aanzien omdat je de beste jager was....uiteindelijk gaat het erom dat je gelukkig bent...dat daar in deze maatsschappij een tooltje genaamd geld voor nodig is, is maar bijzaak...en zolang je beseft dat geld verslavend is en daar rekening mee houdt is het geen probleem....
Laatste edit 09-08-2012 08:46
SamuiAxe: ik ben het niet helemaal met je eens deze keer, want ik weet uit eerste hand dat arme mensen in kleine Indische dorpjes minder gestresst zijn en een beter vermogen hebben om van het leven te genieten en alles te waarderen zoals het is, dan veel mensen in het westen, die verleerd hebben zonder zorgen te leven, en die te veel onder druk staan.
en ouderdom zegt niks over geluk.
@allone: Ik zal zeker niet betwisten dat er arme mensen zijn die zich schikken in hun lot en trachten er het beste van te maken. Wel betwijfel ik of deze mensen inderdaad een beter vermogen hebben om van het leven te genieten. Dat zijn twee verschillende dingen. Bovendien had ik het expliciet over Zambia, dat was immers het voorbeeld in deze. In Zambia leeft Zambia 68% van de bevolking onder de armoedegrens. Ik denk dat je daar veel mensen zult aantreffen die gestrest zijn vanwege hun onvermogen om een redelijk goed leven voor zichzelf en hun kinderen te realiseren.
Wel denk ik dat men vanuit een bepaald geloof gemakkelijker armoede zal accepteren, Hindoeïsme en Boeddhisme bijvoorbeeld. Hier wordt de nadruk veel minder op stoffelijk geluk gelegd. Maar als puntje bij paaltje komt zal niemand echt gelukkig zijn als hij geen eten voor zijn kinderen kan bekomen, ongeacht vanuit welk geloof of ongeloof bezien.
Jouw opmerking dat ouderdom niets zegt is waar, maar dat was niet waar hetom ging, het was een cynische opmerking waarbij bedoeld werd dat vanwege de slechte gezondheidszorg en gebrek aan voedsel de mensen daar veel jonger sterven dan in het Westen.
Henze: Een van de eerste dingen die de moderne mens uitvond was geld, dit omdat de ruilhandel die daaraan vooraf ging niet meer geschikt was om in de steeds groter wordende maatschappij gebruikt te worden:
"In de oudheid werd handel gedreven doordat goederen en diensten rechtstreeks uitgewisseld werden in een verhouding die onderling overeengekomen werd. Men kon bijvoorbeeld een brood ruilen voor vijf eieren. Ruilhandel heeft drie grote nadelen:
Er is niet altijd een wederzijds verlangen. Als er een tijd weinig behoefte is aan ei, heeft de boer een probleem.
Veel producten zijn bederfelijk. Iemand kon niet sparen door veel brood op te sparen.
Het is moeilijk om producten op waarde te schatten. Eén brood is vijf eieren waard, maar het moet ook een maatstaf hebben voor vlees, melk, enzovoorts.
Hierom werd duizenden jaren geleden het geld uitgevonden, iets dat niet meer weg te denken valt uit zowat elke gemeenschap ter wereld. Het woord "cash" als in cash betalen is van oorsprong een chinees woord. Het was de benaming voor het eerste muntgeld dat ooit geslagen is, zo'n 2800 jaar geleden. Geld is het slijk der aarde, maar we kunnen niet zonder, zo eenvoudig is het. Overigens ben ik van mening dat macht veel en veel meer corrumpeert dan geld. Dat je met geld macht kunt kopen is een "bijkomstigheid".
SamuiAxe: hoewel je op veel punten gelijk hebt, ben ik het toch niet helemaal met je eens..
van het leven genieten is een kunst waarvoor een bepaalde 'onschuld, en ontspannenheid' nodig zijn, die wij in het westen vaak niet meer hebben.. we 'moeten' te veel, en zijn te veel afhankelijk van materiele, uiterlijke dingen voor ons geluk.
Henze:
@allone: SamuiAxe:
Geld is niet belangrijk. Belangrijk is wat je er mee kan doen.
@Emmo: heb t niet over geld gehad... en 'zijn' is belangrijker dan 'doen'
@Emmo: Geld is belangrijk omdat het je in staat stelt om te kunnen doen wat je wilt. Heb je geen of weinig geld dan ben je beperkt in je mogelijkheden, zover het om zaken gaat waarbij geld betrokken is natuurlijk.
We hadden het laatst over Richard Branson. Omdat hij bulkt van het geld kan hij zich veroorloven om allemaal leuke dingen te doen die hij graag wil doen, zoals met een luchtballon de aarde rond, met een speedboot de oceaan over, enzovoorts.
Ik zal niet zeggen dat geld gelukkig maakt, maar het kan verrekte goed helpen om je geluk te vinden!
Quote
@allone:
SamuiAxe: hoewel je op veel punten gelijk hebt, ben ik het toch niet helemaal met je eens..
van het leven genieten is een kunst waarvoor een bepaalde 'onschuld, en ontspannenheid' nodig zijn, die wij in het westen vaak niet meer hebben.. we 'moeten' te veel, en zijn te veel afhankelijk van materiele, uiterlijke dingen voor ons geluk.
Mee eens, ik was ook zo, toen ik naar Thailand vertrok had ik 23 horloges bij me, waarvan enkele zeer dure. Ook had ik meer dan 3000 originele DVD's bij me. De laatste jaren in Nederland reed ik in de dikste Mercedes die ik me maar kon veroorloven, (voor de liefhebber: Mercedes E420 Avantgarde, Full Options, AMG-getuned, 4.2 liter, 8 cilinder).
Hier heb ik geleerd dat al die materiële zaken niet belangrijk zijn, ik heb nog twee horloges en rij rond op een Honda Airblade scooter. Ik hoef ook niet meer te stressen om mijn dagelijks brood, (rijst in dit geval), te verdienen. Los van de persoonlijke tragedie die ik onlangs heb gehad ben ik veel en veel minder gestrest dan toen ik nog in Nederland werkte en woonde. Dat is zo, dus ik geef je gelijk dat de westerlingen veel meer moeite zullen hebben om een staat van tevredenheid te bereiken dan degenen die zich hebben weten los te scheuren van al de statussymbolen waarmee wij ons omringen. Dit om vooral te laten zien hoe goed we het voor elkaar hebben. En daar was ikzelf er ook eentje van!
Quote SamuiAxe:
Geld is het slijk der aarde, maar we kunnen niet zonder, zo eenvoudig is het
Daar ben ik niet mee eens.
Ons huidige monetaire systeem is niet capabel om een hoge levenstandaard voor iedereen te realiseren, ook kan het niet voorzien in de bescherming van het milieu aangezien het hoofdmotief het maken van winst is.
Het geldsysteem is enkele eeuwen geleden geëvalueerd. Alle economische systemen in de wereld - socialisme, communisme, fascisme en zelfs het veelgeprezen kapitalistische vrijhandelssysteem - houden sociale gelaagdheid, elitarisme, nationalisme en racisme in stand, voornamelijk gebaseerd op economische ongelijkheid. Zolang een sociaal systeem gebruikt maakt van geld of ruilhandel, zullen mensen en naties zoeken naar middelen om hun economische concurrentiepositie te behouden, of, indien ze dat niet kunnen door middel van handel, door middel van militaire interventie.
Wat een goed alternatief voor geld zou zijn is een economie gebaseerd op grondstoffen.
De aarde is rijk aan overvloedige grondstoffen; de manier van het verdelen van deze grondstoffen, zoals die vandaag de dag worden toegepast, is betekenisloos en contra-productief voor onze overleving. De moderne samenleving heeft toegang tot zeer geavanceerde technologieën en kunnen voedsel, kleding, huisvesting, medische zorg, een doeltreffend onderwijssysteem, beschikbaar maken alsook het ontwikkelen van een ongelimiteerde aanvoer van hernieuwbare, niet-vervuilende energiebronnen zoals aardwarmte-energie, zonne-energie, windenergie, getijdenenergie, etc. Het is op dit moment mogelijk om iedereen te laten genieten van een zeer hoge levensstandaard met alle voorzieningen die een welvarende samenleving kan verschaffen. Dit kan worden bereikt door middel van de intelligente- en humane toepassing van wetenschap en technologie.
Dit noemen ze The Venus Project
IndianSunnY: Ik vind jouw opmerkingen en visie hierboven buitengewoon interessant, maar ook onrealistisch
In een ideale wereld waar er geen landsgrenzen meer zijn en oorlogen verleden tijd zijn zou zo'n Venus Project zoals jij het noemt kunnen werken. Ik herken jouw beschrijving van zo'n wereld enkel uit boeken van Robert A. Heinlein, Isaac Asimov c.s.. Jammer genoeg.. We zullen nog heel erg lang het met geld moeten doen, misschien wel 1000enden jaren, als we dat halen tenminste
SamuiAxe: zo onrealistisch is het niet
The Venus Project is er al sinds de jaren zeventig en word ook als calamiteitenplan gehouden als de economie (dus de banken) instort, maar ik vind dat we niet moeten wachten totdat gebeurd. Met dit plan kan iedereen(ja alle 8 miljard) een normaal/gezond/voorspoedig/gelukkig leven leiden, alleen met de huidige wereldleiders zal dit zeker niet op kort termijn gebeuren.
Quote SamuiAxe:
toen ik naar Thailand vertrok had ik 23 horloges bij me, waarvan enkele zeer dure. Ook had ik meer dan 3000 originele DVD's bij me. De laatste jaren in Nederland reed ik in de dikste Mercedes die ik me maar kon veroorloven, (voor de liefhebber: Mercedes E420 Avantgarde, Full Options, AMG-getuned, 4.2 liter, 8 cilinder).
Betaalde justitie zó goed?
In dat geval, waar kan ik solliciteren?
Quote:
Ik herken jouw beschrijving van zo'n wereld enkel uit boeken van Robert A. Heinlein, Isaac Asimov c.s..
Alleen Heinlein dan toch. Asimov heb ik daar niet op kunnen betrappen.
Ben niet bekend met dat Venus-project, maar, net als SamuiAxe, komt het vrij onrealistisch op me over. Op het moment dat zoiets in werking zal treden zal er min of meer automatisch weer een gelaagdheid ontstaan. Het idealistische communisme was in wezen ermee vergelijkbaar.
Om met George Orwell te spreken (Animal Farm): Als iedereen gelijk is dan zullen er altijd mensen zijn die meer gelijk zijn dan anderen.
Laatste edit 09-08-2012 11:50
@Allen: kunnen we het bij de onderwerpen spoorwegen, zwanen, redden en schorsen houden? Dank je wel.
@Emmo: ik zou voorstellen om
The Venus Project te lezen want het is zeer interessant
offtopic
Het zijn wel mijn favo schrijvers wat jullie aanhalen
maar vergeet Jules Verne niet wat hij in zijn tijd schreef werd toen ook als fantasie gezien maar merendeels is een feit of al zelfs achterhaald. Dus waarom zou een wereld beschreven door Robert A. Heinlein of Isaac Asimov niet haalbaar zijn
Laatste edit 09-08-2012 12:05
Als het Venus project ooit doorgang zal vinden dan zullen de
spoorwegen ook allemaal geglobaliseerd zijn. Dan zullen alle regelgevingen eveneens gelijk worden en dan zal het
redden van een
zwaan hopelijk niet meer tot een
schorsing leiden!
Off-T:
@Emmo: Ik heb na mijn carrière bij Justitie jarenlang een partnerschap in een florerend bedrijf gehad. Hoewel het salaris ook bij Justitie zeker niet slecht was voor mijn functie!
"I robot" van I. Asimov is eveneens in een ideale wereld gesitueerd..
.
Laatste edit 09-08-2012 12:28
SamuiAxe: In ben bang het het globaliseren van de
spoorwegen tot nog meer bureaucratie zal leiden waardoor bijvoorbeeld het
redden van
zwanen niet alleen tot
schorsing zal leiden maar tot volledig ontslag!
@Emmo: Wellicht zijn de
spoorwegen in de verre toekomst dermate gemoderniseerd en beveiligd, dat het vogels onmogelijk wordt gemaakt om überhaupt nog op de rails te kunnen komen! Dan hoeven de spoorwegmedewerkers niet meer te vrezen dat het
redden van b.v. een
zwaan tot
schorsing of ontslag zou kunnen leiden!
Laatste edit 09-08-2012 12:34
SamuiAxe: De geglobaliseerde spoorwegen zouden een voorbeeld moeten nemen aan mijn modelspoorbaantje. Geen zwaan, reddende medewerkers of vallende blaadjes in de herfst te bekennen. Hierdoor worden schorsingen vanzelf overbodig.
@Emmo:
Ik stel voor het er hier bij te laten, ik wil Sjaak niet voor het hoofd stoten.. Maar ze waren wel leuk!
SamuiAxe: Klopt. geintje is leuk, maar we moeten
@Sjaak: niet uit mekaar laten ploffen. Geeft zo'n rommel
SamuiAxe:
@Emmo:
eigenlijk zouden jullie
geschorst moeten worden, maar jullie hebben je er wel mooi uitge
red.
Laatste edit 09-08-2012 15:56
ria_d
Lid
WMRindex: 31
OTindex: 4
Wnplts: leiden
hij word beloont voor zn goede daad en terecht
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: