Jackpot gewonnen, zoon overleden
De loterij winnen is helemaal geen pretje. Een gepensioneerde taxichauffeur uit het Canadese Montreal kreeg omgerekend ruim 13 miljoen euro op zijn ba
lees verder bij wtf »Gerelateerde artikelen
Geld hebben maakt niet gelukkig, doch, geen geld hebben maakt wel ongelukkig ....
Triest dit
"een beetje zielig te zijn met al zijn miljoenen"
Grappig geschreven van wtf, niet dus
Wat kan die man eraan doen dat het lot toesloeg.
@Retep: 'k heb ook meer het idee dat de zoon problemen had, niet dat het door deze man kwam. ik vind het nogal raar geschreven allemaal
arme man...
Onbehoorlijk stukje riooljournalisme! Diep treurig dat een "redacteur" leuk probeert te doen met deze bijzonder misselijke uitspraak :"Vader Nault zit nu in een verzorgingstehuis een beetje zielig te zijn met al zijn miljoenen."
Ik hoop dat die klootzak (m/v) zelf nooit een kind hoeft af te geven aan de dood, maar je zou het bijna wensen.. Bijna, want dit gun je niemand.
Quote
@ladekast:
Geld hebben maakt niet gelukkig, doch, geen geld hebben maakt wel ongelukkig ....
Helemaal mee eens!
Maar ik vind het zeer erg wat hier gebeurd is
en...
Quote SamuiAxe:
"redacteur" leuk probeert te doen met deze bijzonder misselijke uitspraak :"Vader Nault zit nu in een verzorgingstehuis een beetje zielig te zijn met al zijn miljoenen."
Ik vond dat ook al een beetje raar
SamuiAxe: Idd helemaal mee eens, redacteur mag wel eens wat objectiever schrijven.
De dood van zijn zoon heeft toch helemaal niets te maken, met de miljoenen die hij heeft gewonnen, iedereen gaat vroeg of laat dood!
Een heleboel ongelukken bij een geluk (we draaien 'm om)
Zo zie je maar weer dat geld niet perse gelukkiger maakt als je niet beter weet.
You come from nothing, you go with nothing.... What you got to lose? NOTHING!....
Maar wel eens dat die scribent minder tendentieus had mogen formuleren.
Het had ook kunnen heten
"Hebberige zoon kan niet genieten van eventuele erfenis"
Verder is het een erg slecht geschreven stukje met idiote conclusies.
Die zoon was wel inhalig toen hij nog leefde. Wie zegt dat pa niet gewoon een goede band had met zijn buren?
SamuiAxe: Nou, een beetje fatsoenlijker kun je zelf ook wel zijn. Je taalgebruik lijkt nergens naar en bovendien vind ik het helemaal niet zo'n wrede tekst. De man heeft door het verkeerd behandelen van zijn gewonnen geld een hoop ellende veroorzaakt. Ik weet wel dat hij zelf mag weten wat hij doet, maar hij kon er gif op innemen dat het weggeven van miljoenen aan de buren niet in goede aarde zou vallen bij zijn lieve zoontje. Ik ben het helemaal niet eens met de zoon, maar dit gebeurt dus als je geld hebt en vandaar ook dat meneer Nault nou zielig zit te wezen. Ik vind het intriest voor de man, maar de tekst past wel.
@BekiekUtMoar: Wat is er nou slecht geschreven dan? Gewoon een opsomming van feiten en een laatste opmeking die velen in het verkeerde keelgat schiet, maar wat is er slecht aan het stuk zelf? Zo worden vrijwel alle stukjes geschreven.
Edit Delenn: dp samengevoegd
Veel geld maakt dus ook niet gelukkig...
wat heeft dat geld winnen met de overleden familieleden te maken?
Quote:
De zoon klaagde vier buren en een familielid van de ex van zijn vader aan omdat ze Lucien zouden hebben gemanipuleerd.
En misschien had die zoon daar wel een gegronde reden voor.
Quote:
Drie weken daarna kwam ook Daniel zelf om het leven, schrijft Sun News. Hij werd tijdens het uitlaten van zijn hond geschept door een Jeep.
En misschien hadden deze zaken ook wel met elkaar te maken. Zou toch zomaar kunnen!
Van wie was die Jeep en hoe was die er aangekomen? En hoe kon dat ongeluk gebeuren???
Laatste edit 25-09-2012 20:09
4, 8, 15, 16, 23, 42
Voor de ex Lost kijkers.
@ksya: Jeez.....weet jij die nog uit je hoofd??
@ksya: Geen idee waar je het over hebt, maar ongetwijfeld ligt dat aan mij.
opa wint miljoenen, geeft weg aan buren. zoon klaagt buren aan. vrouw zoon dood, zoon dood. ben ik de enige die een verband ziet?
Won it all, lost it all
@ksya: lolz kweet niet maar heb zin om die nummers te gebruiken
@Hart: die nummers in die volgorde zouden hoegenaamd vervloekt zijn in de serie Lost mooie serie al heb ik helaas niet veel meer dan het eerste seizoen gezien
Laatste edit 26-09-2012 01:24
Waarom heb ik het vermoeden dat die jongen expres onderschept is door een jeep?
@Mikepower: Nee je bent niet de enige. Ik vind het ook verdacht
@Hart:
Quote
@Hart:
SamuiAxe: Nou, een beetje fatsoenlijker kun je zelf ook wel zijn. Je taalgebruik lijkt nergens naar en bovendien vind ik het helemaal niet zo'n wrede tekst.
Nee, dat zal wel niet, maar voor iemand die een kind verloren heeft is het wel een wrede, onnodig kwetsende opmerking! Ik blijf op mijn standpunt staan, ervan uitgaande dat zoiets jou nooit overkomen is, gelukkig!! Was dat wel zo geweest dan had je waarschijnlijk net als ik ook boos gereageerd.. Ik heb me nog ingehouden, het ergste woord dat ik gebruikte was klootzak, nou niet bepaald een ongebruikelijk of weinig gebezigd woord in de Nederlandse taal. Wil je nu ineens roomser dan de Paus zijn
@Hart?
.
Laatste edit 26-09-2012 04:14
Ik heb zo het gevoel dat het noodlot daar een beetje geholpen is.
Quote
@ksya:
4, 8, 15, 16, 23, 42
Voor de ex Lost kijkers.
Zelf ben ik halverwege het 2e seizoen afgehaakt omdat ik het een beetje flauw vond, maar ik heb wel de hele serie.. Wat denk je, is het toch de moeite om Lost af te kijken of blijft het een beetje flauw gedoe? Gezien dat je de nummers blijkbaar uit je hoofd kent neem ik aan dat je de serie gezien hebt
Edit Delenn: dit is wel een beetje offtopic he?;) dus verdere discussie hierover graag in het caf of over de mail
doet me helaas aan de tekst van seasick steve denken "cause i started out with nothing and i stil got most of it left" denk idd dat de man liever het geld niet had gewonnen alleen vrees ik dat de helft van de tragische ongevallen toch wel was gebeurd.
Behalve het feit van de verdronken schoondochter die deed dit in een nieuw zwembad.Ook de ruzies hadden er dan in elk geval niet over het geld geweest...maar mijn mening is dat de man helemaal zelf mag bepalen wat hij ermee doet en hoeft hij niet met ruzie te dealen als iedereen gewoon eens blij leert te zijn met wat hij zomaar krijgt.
Gewoon dom je moet rustig blijven en je verstand gebruiken. meer niet.
Maar dat hadden zij niet. jammer voor hun.
Laatste edit 26-09-2012 11:35
SamuiAxe: Nee hoor, maar ik vind het niet zo'n erge tekst, ook niet als je zelf in die situatie zit. De tekst gaat over wat er allemaal gebeurde adat de man dat geld heeft gewonnen. Na al die rampen (en misversta me niet, ik vind die echt niet lollig) zit de man nu inderdaad zielig in een verzorgingshuis met zijn miljoenen. Dat de tekst iets aan de macabere kant is: ja, maar ik heb ze hier wel erger meegemaakt en niemand die daar normaal gesproken aanstoot aan neemt. Nu opeens wel. Mwah, vond ik wat overdreven, vandaar.
@Hart: Zo ik eerder schreef was het ergste woord dat ik gebruikte "klootzak", nou niet echt een woord waar je van gaat steigeren, toch? "Hij zit een beetje zielig te zijn" was zeker te weten sarcastisch bedoeld van de schrijver, en dat was nergens voor nodig geweest! Verder kunnen we het erover eens zijn dat we het oneens zijn in deze, komen we ook wel weer overheen
@Hart: dat is logisch, en zit hem daarin, dat mensen zich soms gekwetst voelen, omdat ze worden herinnert aan een pijnlijke situatie, die ze zelf meegemaakt hebben .. en in andere gevallen niet.
objectief gezien, heb je helemaal gelijk!
SamuiAxe: Zo is het maar net.
-
@allone: Begrijp ik en je hebt best wel gelijk, maar ik heb ook heel vervelende dingen meegemaakt en als iemand mij daar niet persoonlijk op aanspreekt dan glijdt het van me af.
We doen er nu maar een bult zand overheen!
Quote
@Hart:
..ik heb ook heel vervelende dingen meegemaakt en als iemand mij daar niet persoonlijk op aanspreekt dan glijdt het van me af.
Dat kan ik nog niet, het is nog te vers voor mij, maar ik snap je.
Quote
@Hart:
We doen er nu maar een bult zand overheen!
Prima!
De stukjes van deze site zijn inderdaad vaak slecht of warrig geschreven.
Had het daar toevallig al over met Ledi.
We zullen de teksten van deze site voortaan goed doornemen voor ze online komen.
Quote SamuiAxe:
Dat kan ik nog niet, het is nog te vers voor mij
ook daar heeft iedereen begrip voor,
maar het zou makkelijker zijn als jij ook begreep dat niemand je persoonlijk probeert aan te vallen of te kwetsen.. ik iig niet
@allone: Jij schreef mij het volgende: Quote:
"..eigenlijk, als je me de vergelijking vergeeft, is jouw logica een beetje hetzelfde, als zeggen, dat jij onverschilligheid bent, omdat je niet ingegrepen hebt, om wat je zoon overkomen is..."Ik begreep en begrijp hieruit dat je impliceerde dat ik onverschillig tegenover de dood van mijn zoon sta en niets heb gedaan om dit te voorkomen! Hiermee ben je duidelijk over een grens gegaan, een grens die niemand anders hier op WMR die er weet van heeft ooit overschreden heeft naar mij toe. Jij hebt het persoonlijk gemaakt, niet ik. En als ik jou in deze niet goed begrepen heb omdat je het anders bedoelde dan had je het anders moeten schrijven zodat je zeker zou weten dat ik je zou begrijpen. Daar ben je intelligent genoeg voor. Je had in deze je woorden drie keer om moeten draaien en ervan verzekerd moeten zijn dat ze slechts op een enkele manier te interpreteren waren voordat je ze postte.
SamuiAxe: integendeel, de logica was, dat iedereen zelf verantwoordelijkheid is voor zijn daden,
en dat én god én jij daar niets aan kunnen veranderen,
... dat betekent niet dat jij onverschillig bent of was,
en noch is god onverschillig.
juist omdat we allebei weten dat je allesbehalve onverschillig bent, dacht ik dat het duidelijk was, dat ik bedoelde dat god ook niet onverschillig is,.. al mag of kan hij niet ingrijpen, omdat de mens nu eenmaal een vrije wil heeft.
en iets duidelijk uitdrukken zodat iemand anders het begrijpt, heeft niet zozeer met intelligentie te maken, maar met communicatie.. en dat kan soms wel eens misgaan, zoals je zelf weet, en zoals ook hier op WMR regelmatig gebeurt.
maar zelfs al was mijn logica niet duidelijk,
dan moet je toch weten dat ik te veel respect voor je hebt, en teveel om je geef, dat ik moedwillig iets zou zeggen om je te kwetsen.. natuurlijk niet, dat is altijd een misverstand en/of een ongelukkige manier van uitdrukken...
.
Laatste edit 26-09-2012 20:52
deal met de duivel?
of in America satan?
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: