De 24-jarige Brit Adam Pacitti windt er geen doekjes om: hij zoekt een job. Maar die zoektocht verliep niet meteen echt succesvol: Pacitti stuurde zo'n 250 keer zijn cv op voor allerhande jobs, maar werd slechts twee keer uitgenodigd voor een gesprek. Daarom stopte hij zijn laatste centen in een opvallend videofilmpje en groot reclamepaneel.
Pacitti bedacht drie maanden geleden een plan en begon te sparen. Met 615 euro liet hij een groot reclamebord maken dat in Londen -"waar de meeste jobs zijn"- prijkt. Een foto van het reclamebord postte hij gisteren op Twitter. Zijn boodschap ging al snel viraal met in een mum van tijd meer dan 7.000 retweets.
Het reclamebord verwijst voor meer informatie naar Pacitti's website employadam.com. Daarin legt hij nog eens uit hoe moeilijk het wel is om een job in de media te vinden. Pacitti zou namelijk graag junior producer zijn, het liefst iets maken voor de BBC. De open sollicitatie wordt ondersteund door een ludiek promofilmpje. Die video staat ook op YouTube en werd intussen al 7.600 keer bekeken. Pacitti pakte eerder uit op het internet met "The girl of my dreams", waarbij hij een tekening van de vrouw uit zijn dromen online zette. Die tekening werd uiteindelijk een hype. Daarnaast maakte hij een documentaire over zijn avontuur om een professionele worstelaar te worden, en een documentaire over een documentaire die fout loopt. De mailbox van Paticci staat momenteel op ontploffen, maar voorlopig is er nog geen concrete jobaanbieding. De jongeman blijft erin geloven dat zijn campagne iemand zal overtuigen.