Sommige sprinter bevatten zo'n lang traject dat een wc echt geen overbodige luxe is voor mensen, zeker gezien mensen liever de stationswc's overslaan. (is 50cent, zijn lastig te vinden vaak en nou niet echt 'prettig' met het automatische ijzeren wc-hok)
Laat staan voor de conducteurs en machinisten, die ook wel eens naar de pot willen, bijvoorbeeld in de sprinter van gouda via amsterdam, leiden, den haag delft naar rotterdam.
Alle kritiek hier over welke treinen de NS in zet op welke sporen is echter gewoon grappig. Beetje hard roepen weinig er vanaf weten
Na een paar stages bij NS heb ik er vertrouwen in dat ze wel degelijk nadenken over waar ze welke treinen instellen. Ze proberen alleen enorme veiligheidsmarges te hanteren (wat ten koste gaat van de efficientie, en ja, ook van uw reistijd)
WC's in sprinters echter, is een luxe die ze niet zomaar weg mogen nemen ^^ (gezien vroegah, voordat de jeugd van tegenwoordig en al die moslims en polen die onze banen jatten de bazen met hun bonussen en kunnen ze niet op tijd rijden... hadden stoptreinen wel toiletten ^^)