Een telefoonrekening van ruim 20.000 euro. Die kreeg Said Basir afgelopen maand op de deurmat. En dat moest wel een vergissing zijn, want normaal gesproken bedraagt zijn rekening zo'n 100 euro per maand. Maar na meerdere herhalingsbrieven van zijn provider lijkt het geen fout en moet hij dus tienduizenden euro's gaan ophoesten.
En dit is vanzelfsprekend een groot probleem voor Said. 'Dat bedrag verdien ik nog niet eens in een jaar', laat hij weten. Bovendien is hij 'honderd procent zeker' dat hij niet zoveel mobiele data kán hebben verbruikt. Volgens de Autoriteit Consument en Markt is zo'n hoge rekening niet wenselijk. 'Mobiele providers moeten hier een regeling voor hebben en het liefst bij een bepaald bedrag waarschuwen. Maar niet ineens met een rekening van 20.000 euro op de proppen komen'. KPN/Telfort laat weten dat er een waarschuwings-sms is verstuurd. Bovendien had Said geen bundel afgesloten, waardoor het bedrag nog hoger uitvalt. De provider laat wel weten deze week te gaan kijken of er een oplossing kan worden gevonden voor de situatie.