Kleuters plukken bloemetje in Den Haag: 130 euro boete
Fee (5) en Kick (3) Peters durven nooit meer een bloemetje te plukken. Haagse stadswachten gaven hun oma Merete Bousquet (65) woensdag een boete van 130 euro, omdat ze narcissen plukten op een veldje. Dat meldde het Algemeen Dagblad.
De kinderen waren zich van geen kwaad bewust. Ze stelden een boeketje samen voor hun moeder op een veld in de wijk Segbroek. Die pret was gauw afgelopen, toen twee stadswachten oma aanspraken op hun 'gedrag'. Oma Bousquet dacht eerst dat de stadswachten een grapje maakten.
'Ze vroegen of ik wel wist van wie die bloemen zijn,' vertelt Bousquet aan het AD. 'Die zijn naar mijn mening van ons allemaal. Ze groeien in de natuur, op een grasveldje zonder hek, nota bene op een plek waar honden mogen plassen en poepen.'
Bousquet kreeg een boete van 130 euro, omdat haar kleinkinderen schade hadden toegebracht aan een gemeenteperk. Daar was de zaak niet mee afgedaan. Fee en Kick moesten alle bloemen inleveren, vertelt de Haagse aan het AD.
Gerelateerde artikelen
47 bloemen waren gepakt. Dat is toch wel veel meer dan een boeketje. Terecht dus deze boete.
Dan mogen ze de hondeneigenaren die hun mormels overal laten schijten in dat perkje ook gaan beboeten...ik neem aan dat dat ook wel de nodige schade toebrengt aan dat heilige gemeenteperkje.
Laatste edit 04-05-2013 09:14
In het AD stond een artikel dat de Haagse wethouder het helemaal eens is met die bekeuring.
Een goede stadswacht had niemand bekeurd en goed uitgelegd waarom die bloemen niet geplukt mogen worden. Is van alle hagenaars.
Mijn idee over stadswachten is nog steeds niet veranderd.
Mensen die lang werkeloos waren, die moesten opeens een pakkie aan en mochten andere mensen gaan commanderen.
Mensen die net hun baan kwijt waren die kwamen niet in aanmerking want je moest heel lang werkeloos zijn[lees: echt te lui om te werken dus, de paar goede daargelaten.}
En dit is uiteindelijk het resultaat.
Stoere mannen en vrouwen die bloemen van kleine kinderen afpakken en oma een bekeuring geven van 130 euro.
Ik vind echt dat we diep zakken.
Als de rechter je een boete van 130 euro oplegt dan heb je echt iets geflikt wat niet mag.
Laatste edit 04-05-2013 09:17
Je weet niet wat er vooraf aan is gegaan, een flinke scheldpartij naar de ongeschikte politieagenten die dan maar stadswacht zijn geworden, of zoiets. Of dat gewoon bruutweg de letteren der wet zijn opgevolgd.
In ieder geval ging het niet om een paar bloemetjes, mijn mening is dan ook dat de grootouders ook even hadden kunnen ingrijpen van kinders, het is wel genoeg na een tiental bloemen te hebben geplukt.
Die kinderen zijn ook niet beboet, maar de oma, die toezicht hield. Omdat ze zich van domme hield, of er met een slap smoesje af wilde komen, heeft ze terrecht een boete gekregen. Ze had ook direct haar excuses kunnen aanbieden, was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geworden.
Oma had dat ook niet moeten toelaten, maar in het AD heb ik niets gelezen over een opstandige oma .
De boete is ook niet in verhouding tot het misdrijf en dit had heel anders opgelost kunnen worden.
Die 130 euro boete is natuurlijk volkomen zot. En de kinderen kan je niks kwalijk nemen, die wisten niet beter. Een van mijn dochters is ook weleens helemaal blij thuisgekomen met een paar narcissen.
Voor Mamma!!!
Maar Oma, die had beter moeten weten. Die had de kinderen moeten uitleggen dat die bloemen er staan om te kijken en niet om te pakken. Ik vraag me af wat er gebeurt als zij met die kinderen gaat winkelen en er staan dingen buiten voor de winkel zonder hek er omheen. Beetje rare moraal heeft die vrouw.
Laatste edit 04-05-2013 09:38 Laatste edit 04-05-2013 09:38
Ben het eens met
@stora: de boete vind ik absoluut niet in verhouding met de overtreding
Een boete van €40,- had ook duidelijk gemaakt dat het niet toegestaan is om de bloemen te plukken.... Als ik Oma was dan liet ik het voorkomen, een beetje rechter zal de boete waarschijnlijk naar beneden bijstellen.
Oma zegt: 'Die zijn naar mijn mening van ons allemaal'.
M.a.w. dan willen we er ook allemaal van kunnen genieten. Stel je voor dat iedereen maar bloemen gaat plukken. "Ik" is wat anders dan allemaal.
Een raar mens. Hoe heeft ze ooit haar eigen kind(eren) opgevoed?
Ze zal wel een onhebbelijk grote mond hebben gehad, waardoor die boete zo hoog is gesteld.
Laatste edit 04-05-2013 09:38
Ik vind het nergens op slaan en volkomen nutteloos. Laat die kinderen lekker bloemetjes plukken! Ik snap ook niet wat jullie er eigenlijk zo erg aan vinden, dat zedige boete wel verdiend. Vroeger groeide ze ook bij mijn in de straat en ik plukte ze ook voor ons mam. Echt niet dat ik ervoor op m'n Duvel kreeg! Boete kwijtschelden en gaan laten. Slaat nergens op dit.
Die "stadswachten" (of geactiveerde bankhangers) hadden eerst even die kinderen toe moeten spreken (op een vriendelijke toon!) dat wat ze deden niet mag, en waarom het niet mag.
Vervolgens hadden ze hetzelfde verhaal tegen oma mogen vertellen, en dat ze beter toezicht moet houden.
Maar €130 boete..... beetje overdreven. Maar dat is kennelijk de praktijk tegenwoordig in Nederland, kleine vergrijpen gebeuren meer, zijn makkelijker te betrappen, minder risico op geweld, dus hogere boetes.
@kellyhannes: het waren geen madeliefjes, die weer opnieuw uit de grond schieten. Narcissen zijn (ooit) gekweekt.
Wat jij meenam, kon een ander niet meer van genieten.
Grappig overigens de verschillen van mening. Dat stadswachten soms het bloed onder je nagels vandaan halen, kan ik me wel iets bij voorstellen.
Laatste edit 04-05-2013 09:57
De staatskas moet gevuld dus dan letten we op de kleinste vergrijpen.
Die stadswachten hadden ook gewoon tegen de kinderen kunnen zeggen op een rustige manier waarom die bloemetjes niet geplukt mogen worden.
Het zijn tenslotte kinderen van 3 en 5, dus dat die dat nog niet weten lijkt mij toch vrij logisch.
Maar ze zullen wel een grote mond tegen die oma gelijk hebben op gezet, en ja als ze dat tegen mij hadden gedaan zou ik ook pislink worden.
En dat grijpen ze dan weer aan om een hogere boete uit te kunnen schrijven.
Maar wat ik helemaal kinderachtig vind, is dat ze die kinderen de bloemetjes afpakte.
Die groeien toch echt niet meer terug.
@ledi, het zijn ingezaaide bloemen en ja het is met gemeenschapsgeld betaald.
En natuurlijk moet je er vanaf blijven , want in bloei heeft iedereen er wat aan.
Maar dit is zo enorm overdreven.
@Taz: 'Maar wat ik helemaal kinderachtig vind, is dat ze die kinderen de bloemetjes afpakte.'
Als ik die boete van €130,- gehad zou hebben dan had ik die bloemen echt niet terug gegeven! Die zijn met €130,- dik betaald!
Taz: die narcissen staan nu natuurlijk gezellig in het kantoor van de stadswachten.
@stora: het klinkt inderdaad overdreven en nogmaals: ik heb geen ervaring met stadswachten.
Vandaar dat ik nog altijd denk dat oma een onhebbelijke mond heeft gegeven.
Het artikel lokt in ieder geval wel veel reacties uit bij WMR, dus dit alles is ergens goed voor geweest.
130 euro is erg overdreven. Net zoals het plukken van een grote hoeveelheid bloemen.
@ledi: grote kans, of ze zijn weggepleurd in de vuilcontainer
De stadswachten hebben zo wel een mooi gratis boeketje voor Moederdag (als de narcissen dan nog goed zijn)...
Quote SamuiAxe:
Als ik die boete van €130,- gehad zou hebben dan had ik die bloemen echt niet terug gegeven! Die zijn met €130,- dik betaald!
Hier moest ik opeens om lachen: dus als jij iets gapt uit een winkel en daarvoor een fikse boete krijgt, mag je volgens jouw redenering het gegapte houden. <LOL>
Wat een stupide actie, 130 euro en bloemetjes inleveren,dat ze zich liever druk maken om ECHTE misstanden.
Oke de oma had eerder in moeten grijpen,maar dit?
Het doet me denken aan een verhaal van 16 jaar terug.
Vroeger speelde mijn jongste hier altijd met een dochter van een politieagent hier uit het dorp, op een dag (ze liepen altijd samen naar huis)wilde het meisje een andere route lopen en niet met jongste mee.
Jongste helemaal over de zeik, begreep er nix van (autisme, dus vaste gewoontes) en bleef huilen.
Jongste had schijnbaar gezegd, dan wil ik jou vriendin niet meer zijn (ze waren 6 jaar oud).
S'middags stond pa in vol ornaat op de stoep, of hij mijn dochter kon spreken, hij stevende zo langs me heen het huis in, jongste zat te kleuren en pa politie mét pet en pak, sprak mijn dochter vermanend toe op bozige toon.
Mijn mond viel open en ik heb hem vriendelijk verzocht het huis te verlaten en wel héél snel!
Heb hem nog verteld op weg naar buiten, wat een zielige vertoning ik het vond.
De dochter van de agent in kwestie is nu stadswacht en haalt bij mijn oudste in de winkel de nieuwste make up weg, wat me ook nix verbaast, kreeg later te horen, dat het kind op school op haar 5e al dingen weg pikte.
Dus dat die 2 meiden geen vriendinnen zijn gebleven ben ik haar pa wel dankbaar voor!!!!!
Vervolg op dit bericht: 'Boete voor bloemenplukkers volkomen terecht'
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3435328/2013/05/02/Boete-voor-bloemenplukkers-volkomen-terecht.dhtml
@ledi:
Quote
@ledi:
Quote SamuiAxe:
Als ik die boete van €130,- gehad zou hebben dan had ik die bloemen echt niet terug gegeven! Die zijn met €130,- dik betaald!
Hier moest ik opeens om lachen: dus als jij iets gapt uit een winkel en daarvoor een fikse boete krijgt, mag je volgens jouw redenering het gegapte houden.
Dat vind ik een bijzonder naïeve opmerking die ik zeker van jou niet zou verwachten!
Het plukken van bloemen vind ik van een geheel andere categorie dan iets stelen uit een winkel! In het eerste geval kun je spreken van onwetendheid en/of dom zijn. In het tweede geval gaat het duidelijk om een misdrijf.. Niet te vergelijken
Laatste edit 04-05-2013 12:04
SamuiAxe: Dus als ik een leuk bankje uit het park steel mag dat? Het is immers betaald uit gemeenschapsgeld.
@Retep: Praat geen onzin! Het gaat in deze duidelijk om bloemen, ga er nou niet van alles met de haren bijslepen, is flauwekul..
Laatste edit 04-05-2013 12:10
SamuiAxe: Als je dit onzin vindt, dan is de verloedering naderbij dan je zelf wilt weten
Die 47 geplukte bloemen zijn er met bloed zweet en tranen door hoveniers ingezet, hebben geld gekost en oma had dit kunnen weten.
Laat ik het anders zeggen, jij hebt een tuin vol met zelf betaalde en geplante bloemen, en nu komen er een oma en opa gezellig langs met hun kleinkinderen, en plukken jouw tuintje leeg, wat had jij gedacht, gedaan?
@Retep: jij bent volwassen (neem ik ten minste aan). Die kinderen zijn nog kleuters.
Dat is verschil 1
Tweede is dat die narcissen toch al geplukt zijn, en je kunt ze niet terug plaatsen.
En om dit nu echt vernieling/diefstal te noemen.... beetje zwaar hè
@Retep:
'Die 47 geplukte bloemen zijn er met bloed zweet en tranen door hoveniers ingezet...'Het spijt me, maar hier moest ik toch wel heel hartelijk om lachen
Zou me niet verbazen als ze door een paar 'werkstraffers' geplant zijn
Verder is er in jouw voorbeeld een duidelijk verschil tussen mijn en dijn. Voor de rest sluit ik me aan bij
@sleeper
@sleeper: De kinderen zijn nog kinderen, Oma is volgens mij volwassen, of ze moet weer kinds zijn geworden. Hoe leuk, lief ook, het mag gewoon niet. Dat de bloemen niet mo0chten worden behouden is een voorbeeld van dat het gewoon niet mag. Bloemen koop je in de winkel, of je plukt ze in het wild en niet in een aangeplant perk.
Ik vraag me trouwens nu ineens af hoe de reacties waren geweest als een armlastig persoon van buitenlandse komaf een rozenperk had leeggeplukt om deze in de avond in een restaurant te gaan verkopen om wat bij te verdienen. Ik denk eerlijk gezegd dat men dan gelijk had geroepen van nou ja zeg, wat een dief.
@samuiAxe Je kunt wel lachen om een verschil in mijn en dijn, maar dat verschil is er gewoon niet. Oma had gewoon bij tien narcissen kunnen zeggen van het is wel mooi zo kinders. Maar nu heb je nog geen antwoord gegeven op de vraag hoe jij zou reageren als jouw tuin leeg werd geplukt??
Laatste edit 04-05-2013 12:26
@Retep:
1. Wat the f*ck boeit de komaf....
2. Volwassene en kinderen.....
3. Doorverkopen, for own profit
Kom de volgende keer met normale argumenten, niet met de flauwekul die je nu eruitgooit...
@Timeforplanb: Het gaat om het plaatje, lieve kinderen die een emmer bloemen plukken voor een lieve oma of een arme sloeber die probeert te overleven.
Op de rest van je betoog ga ik niet eens in, omdat ik dat ook als onzin zie
Laatste edit 04-05-2013 12:29
@Retep: probeer je nu te provoceren?
Je suggestie is geen vergelijk trouwens. Dan worden de bloemen geplukt voor geldelijk gewin.
Dan is die uitspraak dat het een dief is wel terecht geweest, los van geldelijke status en komaf van de dader.
Maar iets zegt me dat je het verschil wel weet, maar het niet zal accepteren.
@Timeforplanb: De afkomst is voor sommige mensen een erg belangrijk ding. Vergis je daar niet in.
De kinderen hebben niks kwaad gedaan. Daar hoor je Retep ook niet over klagen. Oma, de volwassene, had wel kunnen bedenken dat 50 bloemen wat veel is. Dan hebben ze een heel stuk kaalgeplukt. Dat is wat teveel van het goede. Als het om 5 bloemen ging, was er niks aan de hand.
@sleeper: Nee, het is niet om te provoceren, het is me om een verschil te laten zien. Maar ook om te laten zien dat die oma ook bij de tiende narcis al had kunnen zeggen van jongens/meisjes, het is wel genoeg zo.
Wat kost een emmertje narcissen tegenwoordig eigenlijk?
@Retep:
Quote:
Je kunt wel lachen om een verschil in mijn en dijn, maar dat verschil is er gewoon niet.
Nee, ik lachte om het theatrale 'bloed, zweet en tranen'
@Retep:
Quote:
Maar nu heb je nog geen antwoord gegeven op de vraag hoe jij zou reageren als jouw tuin leeg werd geplukt??
Ik zou bij het dichtstbijzijnde bloemenperk aanvulling gaan halen om mijn tuin weer tot bloeien te brengen
@Retep: waarom haal je dan die "armlastige persoon van buitenlandse komaf" erbij?
Daar had je elk willekeurig persoon in kunnen vullen. Maar juist dat "van buitenlandse komaf" is het provocerende eraan.
Alev: Afkomst maakt uit omdat? Blank, zwart, getint, zelfde straffen zelfde rechten..
Oma had inderdaad beter moeten weten, maar boete van 130 euro is gewoon te veel. Zoals iemand al zei kan je met een mindere boete of een waarschuwing ook je punt duidelijkmaken.
Dit is gewoon laten zien dat je denkt dat je de baas bent..
SamuiAxe: Theatraal, ga jij maar eens dagelijks hovenieren, en niet als taakstraf dan. Maar ja, jij renteniert al vroeg, dus je zal niet zoveel meer zweten van werken
En ik zou me een kriek lachen als je bij het aanvullen betrapt wordt en bij de Thaise koning je verhaal mag komen doen
@Timeforplanb: Bij de wet dient ieder gelijk behandeld te worden. In praktijk gebeurt dag niet met de beeld van stereotypes en de haat van sommige mensen naar anderen toe. Gaat dat gebaseerd is op afkomst.
Dat bedoelde ik.
Verder ben ik het met je eens . 130 euro is overdreven, maar niet onterecht.
@sleeper: Omdat ik dat meestal meemaak dat een man van buitenlandse komaf met bloemen in de verkoop voor een verliefd stel zie verkopen, zelden dat ik een Haagse Harry in een restaurant aan zie komen met een arm vol rozen, snappie?
Alev:
Quote:
130 euro is overdreven, maar niet onterecht.
Hier praat je je eigen tegen, de hoogte van de boete is niet terecht, een boete zelf wel, ookal vond ik het netter met een waarschuwing mwa.
Over buitenlandse komaf, dit gebeurt ook andersom, het moet allebij gewoon anders
@Retep: Nah, je wil gewoon de discussie winnen, dus haal je inrelevante dingen erbij
snappie?
Laatste edit 04-05-2013 12:49
Quote
@Retep:
SamuiAxe: Theatraal, ga jij maar eens dagelijks hovenieren, en niet als taakstraf dan. Maar ja, jij renteniert al vroeg, dus je zal niet zoveel meer zweten van werken
Ik heb 37 jaar van mijn leven gewerkt, en hard, al zeg ik het zelf, niemand hoeft mij te leren wat hard werken is. Als joch van 14-15 werkte ik al als loodgieters- en verwarmingsmonteursknechtje. Veertig jaar geleden was het wel anders op de bouw als nu, er was geen vastgesteld maximumgewicht dat je mocht tillen van de ARBO, dat was sjouwen tot je nek kraakte, soms letterlijk
En ja, nu lig ik heerlijk te lamballen, en weet je, het bevalt me uitstekend
Quote:
En ik zou me een kriek lachen als je bij het aanvullen betrapt wordt en bij de Thaise koning je verhaal mag komen doen
Bloemenperken? Hier? Whahahaaaaa!
Hier groeit alles in het wild
En waarom zou jij je trouwens een kriek lachen? Last van overmatig leedvermaak wellicht?
SamuiAxe: Dan zou jij als geen ander moeten weten hoe frustrerend het moet zijn als jouw keiharde werk wordt gefrustreerd.
Over het een kriek lachen, je snapt de strekking niet, bij jou groeit het in het wild, hier in NL niet. Dus leef je eens in dat je nog in NL woont en je moet je verantwoorden voor een rechter omdat jij het er niet mee eens bent dat jouw eventuele kleinkinderen zo een halsdaad op hun geweten hebben, waar jij een stokje voor had kunnen steken. Ja, dan had ik in een deuk gelegen, puur en alleen omdat jij mij een man van recht lijkt, gezien dat jij een cipier bent geweest, of zie ik het nu fout?
Stadswichten - light in the head
En dat de overheid de bekeuring goed keurd
is omdat ze anders die arme stadcommando
op het matje moeten roepen voor het afschieten
van mens natuurlijke drang aan bloemen genieten. Die arme arme stads-commando...
hij mocht vroeger nooit bloemetjes plukken!
Op eens is een stukje natuur een stukje wingebied voor de stadswacht.. moeten ze maar niet zo veel kaalscheren met die gemotoriseerde zijspanschaar.
Geen stadswachtschap voor mij..
beboeten om de meest benullige redenen.
Laatste edit 04-05-2013 12:57
Quote
@Retep:
SamuiAxe: Ja, dan had ik in een deuk gelegen, puur en alleen omdat jij mij een man van recht lijkt, gezien dat jij een cipier bent geweest, of zie ik het nu fout?
Je vleit me
Overigens ben ik geen cipier geweest maar Penitentiair Inrichtingswerker in de bajes en daarna Sociotherapeutisch medewerker in de TBS. Ik denk dat ik redelijk 'recht' ben, daarom was ik het in mijn allereerste reactie dan ook eens met een boete, ik vond/vind enkel €130,- teveel van het goede.
Ik schrik van alle tegenargumenten op wat Retep geschreven heeft.
Voor mij is duidelijk dat men maar vindt dat alles moet kunnen, ook stelen uit een gemeenschappelijk park.
Denk nu even na mensen: het gaat niet om de kleuters, maar om een oma die het normaal vindt. Hoeveel van dergelijke oma's zijn nodig om dat parkje helemaal kaal te plukken en dan gilt iedereen huizenhoog dat dat park zo slecht onderhouden wordt en zo ongezellig oogt.
Nogmaals: blijf met je poten af van iets dat niet van jou is en kom niet met lullige reacties die er niet toe doen.
@ledi: De meeste reacties zijn volgens mij normale reacties hoor
Het grootste struikelblok is de hoogte van de boete, niet zozeer of er wel een boete geven had moeten worden...
SamuiAxe: zoals ik al eerder schreef: ik heb geen ervaring met stadswachten; misschien pakken die de zaak verkeerd aan.
Ik blijf echter denken dat Oma een te grote mond heeft gegeven en daardoor die boete zo hoog is. Maar laat de rechter maar beslissen.
Waar ik echter hier over val, is toch dat men zo gemakkelijk denkt over kaalplukken van een gemeenteplantsoen. Dat is voor mij toch een afbreuk van de moraal.
Vergelijk het nu gewoon eens met je eigen tuintje en denk dan nog eens na over je eigen woede.
@Retep: Wie? Ik? Ik voel geen woede hoor
SamuiAxe: Ik had het nu dan ook tegen wie dan ook. Ik zou er in elk geval flink van balen als mijn tuin zo werd leeggeplukt.
En ik kan me indenken dat omwonenden van een openbaar bloemperk er ook niet zo blij mee zijn als dat perk geregeld of niet geregeld wordt leeggehaald.
@Retep: Mee eens, alle gekheid op een stokje, daar heb je natuurlijk gelijk in. Wat blijft is de hoogte van de boete, maar misschien heeft
@ledi wel gelijk en heeft Oma een grote mond gehad, wie weet?
SamuiAxe: Die hoogte van de boete, daar moet je bij het opperzuipstel van justitie voor zijn, ene heer Opstelen geloof ik dat die rode pimpelneus heet.
En wat de grote mond van Oma betreft, dat laat zich raden, maar gezien de huidige maatschappij kan ik me er wel iets bij voorstellen, het is tokkie hier, tokkie daar met al die knappe sbs-shit op de hedendaagse buis.
@Retep:
'het is tokkie hier, tokkie daar met al die knappe sbs-shit op de hedendaagse buis.'Daar heb ik hier gelukkig geen last van. Ik heb niet eens een tv in de woonkamer, eentje in de slaapkamer zodat mijn vriendin haar dagelijkse portie soap kan absorberen
Toen ik een klein Lennoxje was kondigde ik thuis aan dat ik een bloemenkrans ging maken. We hadden tussen de flats in namelijk grasveldjes met madeliefjes en paardenbloemen en op strategische plaatsen bloemperken met rozenstruiken en narcissen. Mijn moeder dacht aan madeliefjes natuurlijk. Ik aanvankelijk ook maar eenmaal buiten werd ik ambitieus en maakt een slinger van narcissen. Daar eenmaal trots mee thuis gekomen schrok mijn moeder zich rot en belde zelf de politie om zich te verontschuldigen en de zaak op voorhand uit te leggen. Die zeiden dat ze tegen mij moest zeggen dat dat niet meer mocht en dat ze de narcissen beter in een vaasje kon zetten want dan bleven ze langer goed
. Ja dat waren andere tijden. Als volwassene moet je wel snappen dat kinderen wel wilde bloempjes mogen plukken (madeliefjes en paardebloemen) maar geen dingen mogen plukken of pakken die voor het gemeenschappelijk belang bedoeld zijn. De boete vind ik dus terecht hoewel de hoogte discutabel is.
Als de buurt de planten zelf plant - een evenement ervan maakt - de kinderen betrekt in het aanplanten, uitzaaien - gebieden verdeeld over groepen kinderen met ouders - komt het allemaal ook wat dichter bij de bewoners - is er ook meer respect voor al dat groeid en bloeit - helaas moet dan de stadscommando zich toch even inhouden als een madeliefje eventjes een bloempje plukt - want, dan is het plukken vruchtgebruik en geen perkje-moord.
Laatste edit 04-05-2013 14:18
Typisch Haagse ripoff! Ik wil niet weten wat een paspoort of een uittreksel kost in die gemeente als ze al voor een struik bloemen 130 euro in rekening brengen....
De boete die hier is opgelegd is lager dan de boete voor het stelen uit een winkel. Als je iets uit een winkel jat, al is het maar een tube tandpasta, dan moet je €150 neerleggen als je wordt gepakt.
Dingen gappen die van gemeentegeld zijn betaald is ook diefstal. Daarbij moeten er nogal wat onkosten gemaakt worden om de schade te herstellen. Zo moeten er in dit geval tientallen nieuwe planten worden aangeschaft (47 + de planten die evt. vertrapt zijn) en moet er iemand worden ingehuurd om ze te planten.
Als er maar een paar bloemetjes waren geplukt en de vrouw had zich verontschuldigd, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Het gaat hier echter niet om een paar bloemetjes, wat overigens ook niet mag, het gaat hier om het leeggraaien van een staatseigendom onder toezicht van een volwassene, die vervolgens geen spijt betuigt en bijdehand gaat lopen doen.
De hoogte van de boete zal wel vooraf zijn bepaald en doordat de vrouw geen respect opbracht voor de autoriteiten is deze ook gewoon opgelegd.
Eigen schuld, dikke bult.
In aansluiting aan het verhaal van
@Lennox: herinner ik me dat 1 van mijn zussen in haar onschuld bloemen uit een tuin had geplukt "om moeder mee te verrassen".
Na een ernstige uitleg, moest die zelf de bloemen naar dat huis terugbrengen en excuses aanbieden.
Nou, dat was al straf genoeg.
Je durft niet meer te gaan wandelen met je kinderen, bang dat je een boete krijgt.
en de honden mogen er wel op schijten. misselijke mensen heb je toch in deze verrotte wereld. ik zou ze zo dood schieten.
Laatste edit 04-05-2013 16:49
De politie kan zijn tijd beter besteden aan zwaardere criminaliteit, dat is de reden dat er stadswachten in het leven zijn geroepen.
Sommigen zijn alleen wat te enthousiast.
Alleen de opmerking dat ze zich met serieuzere zaken bezig moeten houden is dus niet terecht; dit zijn de zaken waarvoor stadswachten in het leven zijn geroepen.
discutabel dus.
@Lennox, dus toen de moeder van kleine Lennoxje belde had die agent aan de telefoon moeten zeggen. wat is uw adres mevrouw . dan komen we even langs en schrijven even een bon uit van toen 130 guldens. En de bloemen nemen we natuurlijk in beslag.
Sus op jonge leeftijd was Lennoxje al crimineel bezig
@ledi: Haha, je arme zus, ze bedoelde het zo goed
. Wel een opvoedkundig verantwoorde actie van je ouders trouwens
.
@stora: Ja en ook hadden ze meteen de kinderbescherming moeten inschakelen want zo een zorgwekkende criminele inslag had meteen behandeld moeten worden
. Nu is het te laat voor mij
.
@stora: Biecht eens op wat storaatje ooit voor "crimineels" heeft gedaan.
Volgens mij zijn er weinig kinderen die nooit in de fout zijn gegaan.
Als ik dit zo lees kijkt de gemeente doorgaans dus totaal niet om naar dat veldje, maar bloemen plukken mag dan opeens niet.
Moet er dan maar een bordje staan...
Quote
@ledi:
@stora: Biecht eens op wat storaatje ooit voor "crimineels" heeft gedaan.
Volgens mij zijn er weinig kinderen die nooit in de fout zijn gegaan.
@ledi, dat kan je later allemaal lezen als ik mijn memoires schrijft
En kinderen leren daarvan en zo worden dat goede en stabiele volwassenen.
En dan moet niet de BV Nederland alles willen proberen om het in regeltjes te stoppen en er dik geld voor te vragen.
@omabep:
in die tijd had je wijkagenten die kinderen strafregels lieten schrijven
Terecht. Ze hebben potverdorie 47 narcissen geplukt. Ga dan naar een bloemenzaak zoals ieder ander! Bijna 50 bloemen uit gemeente grond rukken is niet toegestaan, klaar.
Ik vind de reacties op dit soort berichten bedroevend. Omdat het kinderen zijn is het oeh en aww en dan mag het maar gewoon? Als ieder kind dat daar langs komt voor mam en pap nou een bosje van 50 bloemen plukt..
De oma die de kinderen vertelde van ga maar plukken heeft een boete gekregen, niet de kinderen. Die heeft ze zelf verdient. Bovendien zijn de kids dit zo weer vergeten.
Laatste edit 06-05-2013 12:07
Dus er schijten daar honden, en zij laat haar kleinkinderen daar gewoon in spelen?!?!?!
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: