Vleeskeuring voor blote vrouwen
In Denemarken is een nieuw televisieprogramma gelanceerd waarin mannelijke presentatoren de naakte lichamen van vrouwen beoordelen. De droom van elke
bekijk het filmpje »lees verder bij de Ondernemer »Gerelateerde artikelen
welke vrouw laat zich vrijwillig zo keuren / afkraken?
beter zou zijn als ze het positieve in iedereen zagen, ipv het negatieve
aan de ene kant is dit het toppunt van ontering, maar aan de andere kant, zijn programma's als x-factor en al die zooi dat ook niet gewoon? je wordt gewoon gekeurd op hoe je eruit ziet bij die talentenjachten, geloof het of niet. er zijn genoeg verhalen van mensen die heel goed konden zingen maar gewoon niet werden aangenomen omdat ze er niet uit zagen, terwijl er mensen zijn die door de massa als "knap" worden gelabeld doorgaan terwijl ze totaal niet kunnen zingen. dit is gewoon de volgende reeks van "talentenjachten" die alleen uitgaan op uiterlijk, op zijn minst heeft deze nog de ballen om te zeggen dat ze daarvoor gaan.
@debestenaar: zoals Susan Boyle?
je hebt ergens wel gelijk natuurlijk,
maar dat gebeurt in het 'echte leven' ook, dat mensen op uiterlijk be-/veroordelen.
het extreme hiervan is dat vrouwen zich vrijwillig laten afkraken voor iedereen.. wie wil dat
@allone: Susan Boyle en Paul Pots zijn natuurlijk uitzonderingen op de regel, omdat ze zo extreem goed gevonden werden
. En we hebben het nu over Britain X-factor dinges, daar zijn niet zoveel knapperds
@Sto: dus het gaat volgens jou wel om het uiterlijk? of niet ?
@debestenaar: gefeliciteerd met je nieuwe ava
Laatste edit 05-05-2013 13:35
De modellen van de flatscreens zijn de laatste jaren steeds platter geworden. Het is logisch dat de programma's daaraan aangepast worden.
@Mamsie:
ah, dat zal het zijn
.. anders past het niet
Laatste edit 05-05-2013 13:36
Maar in beide opzichten vraag ik me af of het platste nu bereikt is of dat het nog platter kan.
Hoe kan het een vernedering zijn als de vrouwen in kwestie vrijwillig meedoen?
Mannen mogen tegenwoordig niet meer naar vrouwen kijken, zo lijkt het. En als we niet kijken dan negeren we ze zeker weer! Is dat weer niet goed. Waarom is 90% van de klanten van een plastisch chirurg vrouw? Dwingen mannen hen daar toe, of willen die vrouwen misschien toch wel graag als lustobject gezien worden?
En
@Mamsie: Je hebt HELEMAAL gelijk.
Al die "talentenjachten" zijn alleen maar beeldvulling en een echte goede kennisquiz is geen tijd voor. Ja, op RTL4 nu, dat "Weet ik veel", dat moet daar voor door gaan. En als ik dan de gemiddelde scores zie, denk ik dat het publiek mee afgegleden is met de tv.
@BekiekUtMoar: Maar op donderdag hebben we
twee voor twaalf dat zeer de moeite waard is als je een kenniskwis leuk vindt. Hier spelen we thuis op de bank altijd samen gezellig mee.
Donderdag half negen Nederland twee.
Laatste edit 05-05-2013 14:00 Laatste edit 05-05-2013 14:00
Dit is gewoon een talentenshow (bijvoorbeeld; X Factor), maar dan voor naakte vrouwen. Ik zie het verschil - en dus het probleem - niet.
Oh oh wat zullen er veel onschuldige meisjes zich na dit programma lelijk gaan voelen...
Schande!
Meeste mooie vrouwen hebben een erg naar karakter.
Er zijn heel wat fotografen die daar ervaring mee hebben.
Ag ja, wat maakt het ook uit of je een gemeen kreng bent..Je hoeft niet aardig gevonden te worden tegenwoordig, alleen maar mooi...
Eerder waren mensen nog blij met wie ze waren, nu kijkt iedereen alleen maar naar wat ze niet zijn en wat er verandert moet worden aan zichzelf..
Jeetje, wat voel ik mij ouderwets, haha!
Als ik de reacties hierboven lees dan denk ik: Heeft iemand naar het filmpje gekeken?
Quote
@Mamsie:
De modellen van de flatscreens zijn de laatste jaren steeds platter geworden. Het is logisch dat de programma's daaraan aangepast worden.
Dit is wel echt 1 van je allerbeste
Maar met 2 voor twaalf, zitten jullie dan ook op de bank te zeggen, dat zoeken we op
Quote
@Grouse:
Als ik de reacties hierboven lees dan denk ik: Heeft iemand naar het filmpje gekeken?
Hoort het aan, de mediacopter! "Flap flap flap"....
Godsamme! Zit ik net nog na te genieten van een prachtige dame in een Duitse tram, krijg ik dit uit Denemarken...
Ik ga gauw weer terug.
@Mikepower: Ik begrijp je reactie even niet.
adjudant: Ah, jij hebt wel gekeken.
en daarna worden de mannen gekeurt..
heerlijk.. te klein, te groot,
te dit te dat.. vanalles wat
en maar goed ook - perfectie is
voor niemand - en wie kent niemand?
Idee is leuk, zo'n seX-factor met vrouwen, maar dit filmpje is ietwat onsmakelijk als je net gegeten hebt...
als Denemarken nog steeds Scandinavisch is, dan haalt dat programma niet het einde van de eerste serie
'hier boven' willen we wel veel erotiek/seks op de televisie, maar dit soort 'kale veemarkt' valt daar niet onder
Egh...Ik geef het filmpie maximaal 5 dagen voor het van youtube gehaald is!
Das toch wel weer handig aan het hebben van een Deense ex, hij heeft het allemaal netjes voor me vertaald!
Oooooo.... ik heb het filmpje gezien. Maar wat een ontluisterende vertoning!
Ik keek met plaatsvervangende schaamte. Hoe kan een oude dame zich zo te kijk zetten voor iedereen die zich daaraan vergapen wil.
Van jonge grieten die nog niet beter weten zou ik me dat nog een klein beetje kunnen voorstellen maar op deze leeftijd, als het mooi er allang vanaf is moet je toch tenminste je waardigheid behouden. Anders heb je niets meer.
@Mamsie: Ja... Bovendien, als het om zulke damess gaat, wie wil dan nog naar dat programma kijken? Of jury zijn?
Ik heb uit nieuwsgierigheid dan ook maar even het filmpje gekeken... Ongelooflijk denigrerend! Ik begrijp echt niet wat zo'n dame mankeert, is ze niet goed bij der hoofd ofzo? Je zal je oma of moeder zo maar op tv zien verschijnen, dan loop je toch een jaar lang met een bruine zak over je hoofd?
SamuiAxe: Ik zou dan wel een zak over m'n kop trekken, ja. Of verhuizen of zo.
SamuiAxe: Ik ben een beetje bang dat hier al sprake is van dementieël decorumverlies...
SamuiAxe: wortel: Moet een vrouw van zeg 80 zich schamen voor haar rimpels, afzakkende borsten, afgezakte kont? Nee! Ze heeft een leven achter de rug....haar lichaam vertelt een verhaal...Ze heeft kinderen gebaard, zorgen gekend, ze is ziek geweest misschien....
Ik zie regelmatig mijn moeders lichaam bloot of gedeeltelijk bloot....Dat lijf heeft mij gebaard en ook mijn zus en broer. Dat lijf was in vroeger jaren mooi, veerkrachtig, kon álles aan, dat lijf zei: Ga aan de kant, dat ik het zelf doe! Nu is dat lijf broos, oud, uitgeleefd.....En óh zó mooi!
Ik heb bewondering voor deze vrouw dat ze dat wil laten zien voor de camera....je wordt met je neus op de feiten gedrukt. Elke jonge, mooie vrouw wordt ooit oud, broos, uitgeleefd....
Twee voor twaalf is ook niet meer wat het eens was....
Quote
adjudant:
Godsamme! Zit ik net nog na te genieten van een prachtige dame in een Duitse tram, krijg ik dit uit Denemarken...
Ik ga gauw weer terug.
Snap helemaal wat je bedoelt
Ik had dus het geluk dat ik door jouw commentaar de andere kant op ging, dus eerst dit en daarna die Duitse dame
Quote
@Lennie:
SamuiAxe: wortel: Moet een vrouw van zeg 80 zich schamen voor haar rimpels, afzakkende borsten, afgezakte kont? Nee! Ze heeft een leven achter de rug....haar lichaam vertelt een verhaal...Ze heeft kinderen gebaard, zorgen gekend, ze is ziek geweest misschien....
Ik zie regelmatig mijn moeders lichaam bloot of gedeeltelijk bloot....Dat lijf heeft mij gebaard en ook mijn zus en broer. Dat lijf was in vroeger jaren mooi, veerkrachtig, kon álles aan, dat lijf zei: Ga aan de kant, dat ik het zelf doe! Nu is dat lijf broos, oud, uitgeleefd.....En óh zó mooi!
Ik heb bewondering voor deze vrouw dat ze dat wil laten zien voor de camera....je wordt met je neus op de feiten gedrukt. Elke jonge, mooie vrouw wordt ooit oud, broos, uitgeleefd....
Mooi gesproken, Lennie. Ik denk dat ik het filmpje ga gebruiken bij mijn column over
de schoonheid van het naturisme.
Quote
@Lennie:
SamuiAxe: Moet een vrouw van zeg 80 zich schamen voor haar rimpels, afzakkende borsten, afgezakte kont? Nee!
Leg mij geen woorden in de mond lieverd
Ik vind het denigrerend dat een mens zichzelf als een stuk vee laat keuren! Ik heb met geen woord gerept over de fysieke staat van het lichaam omdat mij dat worst is! Al zou daar een jonge vrouw gestaan hebben, dan zou ik er nog van walgen! Ik vind de hele vertoning mensonwaardig, zij het jong of oud!
Maar ik zal reageren op jouw lyrische omschrijving: Nee, niemand hoeft zich te schamen voor zijn of haar lichaam, maar ermee pronken? Terwijl het lichaam duidelijk zijn beste dagen heeft gehad? Hoeft voor mij ook niet hoor. Natuurlijk bekijk je je moeders lichaam anders, je houdt van haar, moet je dan maar elk uitgeleefd lichaam mooi vinden? Sorry, nogmaals, maar daar ben ik het dus niet mee eens.
Laatste edit 06-05-2013 01:01
@Lennie: Zeg mij nou eens heel eerlijk: Zou jij het op prijs stellen als
jouw moeder daar gestaan zou hebben? Ik denk 't niet
Sorry Modje, kon niet meer voegenLaatste edit 06-05-2013 01:09
Ik heb stukjes film gewoon op TV gezien, daar ging het niet om deze vrouw op vergevorderde leeftijd.
Ach ja, het is vernieuwend en jongeren wordt wel een spiegel voorgehouden hoe het straks is.
Dat, ondanks de botoxinjecties en de schaamlipcorrecties, het lichaam op een gegeven moment is uitgewoond en in verval raakt.
Niet dat ik mijn moeder daar zou willen zien staan, ze is inmiddels dood (94), maar de vrouw uit het filmpje doet dat blijkbaar uit vrije wil en naar ik aanneem de anderen ook.
Tot zover niks mis mee, maar of we erop zitten te wachten is weer een ander verhaal.
@RockOpa:
'...Niet dat ik mijn moeder daar zou willen zien staan...'Precies! Want dan wordt het ineens een heel ander verhaal
Mijn probleem ligt niet echt bij die vrouw. Die wil denk ik ook alleen maar waardering.
Dit keuren mag gewoon niet normaal worden. Ik kan mijn vriendinnen ook wel voor de kop slaan als ze hardop cijfers gaan geven aan elke kerel dat langloopt. Al helemaal als die het hoort. Het is eigenlijk gewoon pesten.
@Lennie: ik geef toe dat je gelijk hebt, zo'n lichaam vertelt een (mooi) verhaal. Maar niet een verhaal dat het televisiepubliek dan wel de jury kent, en dus niet iets wat zij voorgeschoteld hoeven te krijgen. Toch?
Mag ik jullie even uit de droom helpen? Jullie dames denken dat jullie er straks ook zo uitzien. Jullie heren denken dat je vrouw er straks ook zo uitziet.
Maar ...
ook al is haar huid oud en hangt alles wat meer dan toen ze jong was, je ziet nog steeds dat dit vroeger een mooie vrouw was. Je ziet het aan haar figuur, aan haar borsten die qua vorm nog steeds mooi zijn, aan haar gezicht...
je ziet het aan haar uitstraling, dit is een vrouw die gewend was aan veel aandacht van mannen.
Bekijk eens een vrouw die vroeger niet mooi was. De waarheid is, dat de meeste vrouwen van haar leeftijd echt lelijk zijn. Jullie zouden willen, als je straks oud bent, dat je er zo uitziet!
@Edward_Hyde: Mijn vriendin is 20 jaar jonger, tegen de tijd dat zij er zo uitziet ben ik allang kassie wijlen
Bovendien, er worden opmerkelijk weinig opmerkingen gemaakt over hoe deze dame er uit ziet! Er worden meer opmerkingen gemaakt over dat het, zo de titel ook zegt, een ordinaire vleeskeuring is! Ik blijf erbij, ik vind het denigrerend, al zou ze er mooi uitgezien hebben, dan nog! Dit doet 30 jaar feminisme naar de knoppen helpen, de vrouw wordt wederom als lustobject, of stuk vee, tentoongesteld! Het is niet voor niets dat de bedenker van dit programma is moeten onderduiken!
Laatste edit 06-05-2013 10:58
@Edward_Hyde:
deze is jonger .. het blijft 'vleeskeuring', maar als die vrouwen daar geen probleem mee hebben..
de eerste vrouw lacht er zelf bij..
dan moeten ze dat eigenlijk zelf weten.
en diegene die dit programma walgelijk vinden, hoeven niet te kijken ..
SamuiAxe: Blijkbaar heb ik dan jouw en Wortels opmerkingen verkeerd begrepen......Jullie hadden het over een jaar lang met een zak over je kop lopen of zelfs gaan verhuizen als jullie moeder zo op tv was verschenen. Ik heb dat opgevat als zouden jullie je schamen voor je moeders lijf.....Vandaar mijn wat pinnige reactie
@Lennie: Ik zou mijzelf nooit schamen voor mijn ouders
Mijn vader was een kleine, zeer dikke man, een tonnetje op dunne pootjes zeg maar. Mijn moeder was erg slank, tegen het magere aan. Nooit heb ik mijzelf geschaamd voor mijn ouders, maar ik zou het vreselijk gevonden hebben als zij zichzelf als een stuk vlees ter keuring zouden hebben aangeboden
Zo ik zei lieverd, jij houdt zielsveel van je moeder en achter elke rimpel op haar lijf zit voor jou een verhaal... Zou jij het leuk vinden als Jan en Alleman jouw moeder zo zou kunnen 'lezen'? En wat dat pinnige betreft, och, we kunnen inmiddels wel wat hebben van elkaar
Ik vind dat wanneer vrouwen zichzelf opgeven voor zo'n programma, dat ik overigens niet meer heb kunnen zien omdat de filmpjes al zijn verwijderd van youtube, dat helemaal zelf moeten weten. Zij zien dat niet als een vleeskeuring. Wanneer een oudere vrouw zichzelf wil laten zien, why not?!
Samuiaxe, lekker makkelijk om nu te zeggen.
maar toen je een puber was wilde je ook niet dat je ouders je van school afhaalde.
Nu je een ouwe lul bent , zoals ik, bekijk je het heel anders en waardeer je het heel anders.
Beetje gelul in de ruimte dus.
Want de meeste kinderen maken al die stadia s door
als je klein bent isje pa de beste.
als je puber bent dan zet je je af tegen je ouders en zal alles anders doen.
n als je zelf kinderen krijgt dan voed je je kinderen op zoals je ouders jou opvoeden.
@stora: Ik denk dat je wel gelijk hebt, over het algemeen, maar toch komen zulk soort dingen altijd heel erg stereotyperend op mij over. Maar ik ben dan ook een apart geval.
@stora: Welke van de zes reacties zijn gelul in de ruimte? De eerste, de vierde, allemaal? Je moet wel wat duidelijker zijn Stora, nu is jouw reactie gelul in de ruimte
Toen ik een puber was werkte ik op de bouw, dus mijn ouders hoefden mij niet van school te halen.. Nu ik wat ouder ben bekijk ik
sommige dingen anders dan toen ik jonger was, maar zeker niet alles
Tenslotte, wat wil je nou eigenlijk zeggen? Nu klinkt het een beetje alsof je herinneringen aan het ophalen bent.. Ofwel, wat is je punt? Ik vind nog steeds dat ik niet graag mijn moeder daar in die vleeskeuring zou willen zien, zou ik 30 jaar geleden ook niet leuk gevonden hebben, nu nog steeds niet..
@stora: Ghehe, je verhaal doet me een beetje denken aan: Op een mooie Pinksterdag.....Als het kindje klein is: Vader was de grote held, vader was de baas...Vader is een duidelijke mengeling van Onze Lieve heer en Sinterklaas.....
Als het kind in de puberteit is: Vader is een hypocriet....Vader is een Nul....Vader is er enkel en alleen maar voor de centen en de rest is flauwekul......
SamuiAxe, lees eerst mijn reactie eens voor je reageert.
Ik heb het over de stadia die kinderen doorlopen en niet of ik jou of mijn moeder in een vleeskeuring wil tegenkomen.
Niet je eigen verhaaltjes bedenken als iemand een reactie geeft.
Het ging erover of je je schaamde voor je ouders en dat doen kinderen nu eenmaal.Volgende keer dus eens begrijpend gan lezen
@stora: Dan dien je zo'n alom bekend verhaaltje in het algemeen te vertellen, niet specifiek aan mij gericht want dan denk ik dat je het over mij hebt, zou jij ook hebben
Bovendien meen ik te mogen opmerken dat mijn begrijpend lezen uitstekend is. Over het vertellen van mijn eigen verhaaltjes hier: Ik heb nog nooit iets verzonnen hier! Al mijn "eigen verhaaltjes" zijn waar. Wil je miscommunicaties als deze in de toekomst voorkomen? Wees dan duidelijker
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: