@RockOpa:
toen ik 1979 18 werd en heel snel mijn rijbewijs haalde, was ik erg fanatiek met het promoten van de veiligheidsgordel....
regelmatig mocht ik achter het stuur van een auto die niet van mij was, en dan startte ik de motor pas als de eigenaar van die auto zijn gordel vast had, braaf schaap als ik was, goed opgeleid en daarnaast goed ingelezen en op de hoogte van de toenmalige standaard van verkeersveiligheid
voor mij, beschermd opgevoed, was dat rijbewijs een soort 'volwassenheidsdiploma' (toen al, terwijl NL-jongeren pas met 21 meerderjarig werden), opeens kreeg ik veel meer vrijheid, en schapig als ik was, ging ik daar zeer verantwoordelijk mee om
of deze 'bestuurder' naast de verplichte theorieles meer over auto's en veiligheid heeft gelezen, waarschijnlijk niet, maar ook hij heeft een moeder, die hij mogelijk van a naar b brengt af en toe
voordat jullie mij heilig verklaren, ik bracht mijn moeder zo vaak ergens heen in de auto van mijn vader, dat mijn vader na een tijdje een auto voor mij kocht....
in die tijd waren oude VW kevers spotgoedkoop, en pa dacht dat hij een 'kevertje' voor mij kocht *hihi*, en pas toen het ding op mijn naam stond, legde ik uit dat een 1302S een veel sportiever onderstel had dan de meeste andere kevers, en een sterkere motor
een bevriende monteur wist als het ding kapot was gebruikte onderdelen te bemachtigen, ook een carburateur voor een paar tientjes (carburateur was eigenlijk niet kapot) waarmee de auto 15pk meer kreeg....
zo komt het dat een leeftijdgenoot van mij in Aalsmeer nog steeds nijdig is en niet snapt dat hij mij omstreeks 1980 met zijn Ford Capri 's nachts in de Schipholtunnel niet bij kon houden