We zijn nog niet bekomen van de harige panty’s tegen opdringerige mannen, of er wordt alweer een nieuwe haarcreatie op de markt gebracht. Deze keer werden honderden borstkassen onthaard en daarna volgden 200 uren van geduldig weefwerk. Het resultaat: een jas uit ‘mannenbont’. De bedenker achter dit bizarre en toch wel dure kledingstuk (zo’n 3000 euro) is de maker van een nieuw soort chocolademelk, speciaal voor mannen. Zuivelbedrijf Arla wil hiermee inspelen op heren tussen de dertig en veertig jaar oud, die volgens hen ‘minderbedeeld’ zijn in de drankindustrie. “Het product wil mannen een remedie geven tegen honger en de campagne countert de gedachte dat mannen zich minder mannelijk zouden voelen wanneer ze hongerig zijn”, klinkt het bij Arla. Een woordvoerder van de nieuwe chocolademelk ‘Wing-Co’ voegt daar nog aan toe: “We lieten de mannenbontjas maken als een ‘wake-up call’ voor de heren, als een manier om hen aan te zetten de waarden van zelfverzekerde, échte mannen uit vervlogen tijden opnieuw te koesteren.” Of honderden naakte borstkassen en één jas uit mannenbont die missie kunnen doen slagen is maar de vraag. Hopelijk smaakt de chocolademelk ten minste. Foto