Trammelant over armoedige klanten Droomboek bij Monique Burger
Volgens columnist Monique Burger, vast gezicht bij De Wereld Draait Door, komen alleen arme sloebers en onontwikkelde vuige figuren het gratis Droomboek voor de koning ophalen in haar boekhandel in Amsterdam. Normaal komen natuurlijk alleen maar keurige intellectuelen bij haar over de vloer, is de grap die Burger wil maken.
"Ongeschoren, ongewassen, ongekamd, dik, uitgezakt, kreupel, rotte tanden, stinkend, met looprekken en hulpmiddelen die ik nog nooit eerder in mijn leven heb gezien, ruw, onbeleefd, nauwelijks pratend: soms steken ze alleen het bonnetje toe ook wanneer ik met andere klanten bezig ben af te rekenen, totaal gespeend van enig gevoel voor sociale verhoudingen of omgangsregels."
Bovenstaande kwalificaties komen Burger op stevige kritiek van lezers te staan. Ze vinden haar een snob, een over het paard getilde wannabe-elitair, iemand in een ivoren toren die niks weet van de echte mensen.
Ebru Umar, zelf ook niet vies van een controversieel stukje verbaal geweld, zegt daarover: "Kan iemand uitleggen waarom iedereen zo boos is over dit stuk? prima geschreven. zonder enige terughoudendheid."
Schrijver Abdelkader Benali ziet ook de humor in van de blog: "Monique Burger van de Nieuwe Boekhandel over de viezeriken die voor een gratis boekje komen. Grappig."
Burger overweegt in haar column dat ze dit soort klanten vermoedelijk nog nooit eerder gezien heeft omdat ze bij haar in de winkel alleen kunnen pinnen. "Als ze de deur uitgaan, nemen ze afgepast kleingeld mee: ze weten precies wat ze kunnen kopen, en meer mag niet. Dus pasjes hebben ze niet of gebruiken ze niet."
Spitsvondige Theodor Holman schrijft: "Een arme sloeber met een droomboek was vroeger een schrijver."
Sylvia Witteman: "Ik denk dat al die armen liever een tegoedbon voor de Wehkamp hadden gehad dan een Droomboek. Zonde van het geld."
Gerelateerde artikelen
Ik vind het nogal beledigend en kan er eigenlijk geen humor in vinden
Ik kan er ook de humor niet van inzien, ken haar niet echt, maar sympathiek komt ze niet echt over zo.
Ze zal het zelf waarschijnlijk erg leuk gevonden vinden. Naar mijn idee is het een supermisplaatste grap die iedere vorm van subtiliteit helaas mist. Het is geen wonder dat mensen hier aanstoot aan nemen.
Wij hebben helemaal geen bon gehad!
Maar als ik hem wel had gehad was ik dus alles wat zij beschreef want dan hadden wij hem ook opgehaald
Ik vind dit echt een grove belediging naar alle mensen die gewoon dat boekje willen hebben, zij is toch niet verplicht om een distributie punt te worden of wel?
Ze heeft gewoon gelijk. Tja, de waarheid is niet altijd zacht.
@Balderic: Jij hebt je boekje zeker al opgehaald?
Ik begrijp het wel. Dan krijg je zo'n boek met dromen, en allerlei andere bullshit, hoog van de toren blazen en schouderkloppen van "wat zijn we toch allemaal geweldig" als alle Nederlanders die het boek komen ophalen eruit zien alsof ze vaste klant zijn bij het slaaphuis. Het vloekt met elkaar, het spreekt elkaar enorm tegen. Het is als een buffet organiseren voor alle mensen van de publieke omroep waar iedereen elkaar geweldig vindt en awards geeft, terwijl vijftien kilometer op mensen worden neergestoken om vijf euro of een sigaret. Twee verschillende werelden.
Ik vind de mensen die hier over klagen erg kleinzerig.
Quote
@SamuiAxe:
@Balderic: Jij hebt je boekje zeker al opgehaald?
Laatste edit 15-09-2013 13:00
Davh11: Balderic is hier op WMR een notoire stoorzender, en dat is echt niet enkel mijn mening. Ik vind niet dat ik iets gezegd heb dat onwelvoeglijk was
Laatste edit 15-09-2013 13:11
@omabep: Dus jij laat je over 1 kant scheren.. Deze vrouw doelt er gewoon op dat een meerderheid die zo'n boekje haalt chagrijnig is of gewoon een zwerver uiterlijk heeft. Niet iedereen. Maar als je een mooie boekhandel hebt waar normaal gesproken alleen de middenklasse of hoger langskomt, kan ik begrijpen dat het je opvalt als er ineens een hoop lageklasse mensen in je winkel langskomen. Het lijkt dan inderdaad alsof alleen zwervers zo'n boek willen kopen, want voor iets anders zullen ze niet in de rij staan.
Ik zie ook al precies de omaatjes voor me, die zo'n boek komen halen, met hun norse gezicht, die denken dat omdat ze oud zijn, altijd voorrang hebben.
Ze deelt alleen haar bevindingen en omdat 3/4e van Nederland niet snapt wanneer men uit statistieken spreekt, lijdt dit tot kritiek. Meningen/statistieken delen vandaag de dag kan alleen nog maar als het volk het met deze meningen/statistieken eens is.
@Weerwolfboy:
'"Ongeschoren, ongewassen, ongekamd, dik, uitgezakt, kreupel, rotte tanden, stinkend, met looprekken en hulpmiddelen die ik nog nooit eerder in mijn leven heb gezien, ruw, onbeleefd, nauwelijks pratend: soms steken ze alleen het bonnetje toe ook wanneer ik met andere klanten bezig ben af te rekenen, totaal gespeend van enig gevoel voor sociale verhoudingen of omgangsregels."'En dit had niet wat minder beledigend verwoord kunnen worden denk jij? Mij doet het denken aan Youp van het Hek, die man probeert ook altijd krampachtig leuk te zijn ten koste van anderen.
Laatste edit 15-09-2013 13:17
Je geeft iets gratis weg, dan moet je niet verbaasd opkijken als er wat aparte figuren langs komen.
Alhoewel ik het me kan voorstellen dat je het niet prettig vindt, als er opeens zo'n golf langs komt.
SamuiAxe: Je kunt altijd alles anders verwoorden. Als de persoon dat niet wilt, vind ik dat oké.
Er zijn nameijk mensen waar deze beschrijving goed bij past. Het is niet netjes om een persoon zo te beschrijven, maar 't is wel hoe zij die mensen heeft beleefd.
Laatste edit 15-09-2013 13:19
Elitaire snob. Als je alleen met de elitaire en rijkere mensen om wil gaan, moet je geen uitdeelpunt worden van dat droomboek. Je weet dat er dan mensen van alle lagen van de bevolking op af komen.
In een tijd dat er steeds meer boekhandels dicht gaan vanwege de concurrentie met grote ketens als BOL, en de opkomst van de e-readers.... moet je juist proberen om nieuwe klanten te winnen. Wat zij doet is niet alleen potentiële nieuwe klanten afschrikken, maar ook bestaande klanten wegjagen.
Als ze zo door blijft gaan, zal ze wel snel failliet gaan. En daar kan ik dan weer geen medelijden mee hebben.
SamuiAxe: Mensen willen dat je eerlijk bent, behalve als het beledigend overkomt..
Gewoon niet lopen zeuren over feiten, doe er wat aan om die feiten te veranderen als je het niet leuk vind klinken.
En als je je druk gaat maken omdat ze het over andere mensen heeft, zeg ik: Bemoei je lekker met je eigen zaken. Elk persoon heeft recht op een mening en elk persoon uit deze mening nou eenmaal anders. We zouden maar allemaal als prinses Beatrix klinken
Laatste edit 15-09-2013 13:20
@sleeper: "Normaal komen natuurlijk alleen maar keurige intellectuelen bij haar over de vloer, is de grap die Burger wil maken." Is dit door mevrouw geschreven.. NEE, dit is geschreven door iemand die wil dat je het zo interpreteerd om haar zwart te maken. Waar in het hele verhaal staat er dat ze ze niet langs wil hebben?? Ze maakt alleen een observatie.
Misschien vind ze de mensen niet prettig, maar helpt ze deze mensen net zo vriendelijk als ieder ander.
Het artikel, zoals hier is weergegeven door Nieuws.nl, is totaal uit zijn verband gerukt.
Dit is journalistiek van het laagste allooi.
Burger's blog
Wat mensen nu zeggen dat is dat ze nooit iets van een discriminant willen kopen, waarvan ze niet kunnen zien dat het een discriminant is. Alleen omdat je weet dat het een discriminant is, koop je niks van deze persoon en dan ben je zelf net zo slecht als hem.
@Weerwolfboy: Ze is columniste, het stond in haar eigen column. Misschien ben ik wel verschrikkelijk naïef, maar ik neem dus aan dat ze dit echt wel zelf geschreven heeft.
Ze geeft duidelijk aan dat ze die mensen totaal niet prettig vindt, en gezien de harde manier waarop ze het duidelijk maakt, mag je dus concluderen dat ze die mensen ook liever kwijt dan rijk is.
Maar misschien ook wel logisch, aan dat droomboek kan ze niets verdienen, dus denkt ze waarschijnlijk dat ze aan de mensen die dat boek komen halen dat ze daar ook niets aan kan verdienen.
@nxttrain:
Heel goed dat je die link hebt gepost.
De gehele blog is zo slecht niet. Alleen dat ene stukje werd eruit gehaald.
De media doet dat vaker..
@sleeper:
Heb je NxtTrains link al gelezen?
Ik citeer uit zijn link:
Quote:
Maar ik schrik er ook van. Niet van de greediness waarmee deze mensen hun gratis boek opeisen, maar van de armoede. Ongeschoren, ongewassen, ongekamd, dik, uitgezakt, kreupel, rotte tanden, stinkend, met looprekken en hulpmiddelen die ik nog nooit eerder in mijn leven heb gezien, ruw, onbeleefd, nauwelijks pratend: soms steken ze alleen het bonnetje toe ook wanneer ik met andere klanten bezig ben af te rekenen, totaal gespeend van enig gevoel voor sociale verhoudingen of omgangsregels.
Ik neem het ze niet eens kwalijk. Dit is echte armoede, zoals ik het eigenlijk nooit zie. Het onttrekt zich aan mijn waarneming: in Bos en Lommer liggen (nog) geen zwervers op straat en is er geen openlijk alcoholisme, er zijn geen junks en geen hoeren dat zijn de uitwassen van de binnenstad, die natuurlijk veel aantrekkelijker is vanwege het grote aantal toeristen dat je kunt beroven of het vele nog prima eetbare voedsel dat overal in de vuilnisbakken wordt gegooid. En de armste mensen zitten binnen, blijkbaar. Of ze scharrelen door de Dirk van den Broek, of de Lidl.
Laatste edit 15-09-2013 13:33
@nxttrain: zoals ik al zei, ze maakt gewoon een observatie. Geen echt oordeel over deze mensen, maar gewoon een oordeel over het algemeen.
Je wordt uitgiftepunt omdat je meer klanten naar je winkel wil trekken.
En dan komen die mensen en ga je ze beledigen.
Ze mag wel een lesje klantvriendelijk
gaan volgen, want daar mist het aan bij haar.
En ik vind het erg goedkoop om op tv populair te doen en daar je eigen klanten mee voor schut zet.
Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat haar ramen zijn ingegooid en daar was ze nogal verbaasd over.
Ze leeft dus niet in deze wereld maar in een zelf geschapen denkkader.
@sleeper: en lees nu de link van nxttrain
Ooit wel eens gezien hoe een stukje in arme delen van Afrika word gemaakt.
"Deze arme mensen dragen alleen een lapje stof, hebben een slecht gebit en stinken, ze worden niet opgenomen in de samenleving, omdat ze niks hebben en kunnen"
Dat is precies wat deze vrouw nu ook doet, alleen dan zonder Afrikaantjes
Laatste edit 15-09-2013 13:37
Alev: ik was nog bezig met mijn reactie op te stellen. Dus nee, die had ik nog niet gelezen.
Maar het stukje dat jij nu quote, zegt mij wel weer genoeg. Deze vrouw zit aan de bovenkant van de samenleving, en kijkt gigantisch neer op de mensen die aan de onderkant leven.
Ze schuwt ook niet om de vooroordelen die bij de "bovenkant" heersen aan te halen.
Arrogantie is nog een vriendelijke constatering. Of
@Weerwolfboy: moet ik hier zeggen dat dat mijn observatie is?
@stora: Lees Nxttrains link nou maar.
Quote:
Wij hebben tot nu toe elke, élke bonnetjeszwaaier met evenveel aandacht en plezier geholpen. En natuurlijk steken we onvermoeibaar in elk Droomboek onze nieuwsbrief, nodigden we onvermoeibaar iedereen uit voor onze derde verjaardag, bieden we iedereen koffie en taart aan, wijzen we iedereen op de komende auteursbezoeken (de eerste is David Vann), vertellen we iedereen dat ze ook via onze webshop kunnen bestellen, dat we Facebooken en Twitteren je weet tenslotte maar nooit, en je moet iedere kans aangrijpen. Als we dan te horen krijgen: ik heb toch geen computer, dan glimlachen we onvermoeibaar.
De winkel was niet klantonvriendelijk.
@sleeper: Ik lees in haar tekst geen vooroodeel, maar een constatering. Dít heeft zij gezien.
En ik vind het ook goed dat ze toegeeft ze ervan schrok. Want, wees eerlijk: In Nederland worden wij niet zo geconfronteerd met armoede. Ik schrik ook als ik naar het buitenland ga en al deze mensen zie.
Ze zitten helemaal onder de stof met warrig haar. Proberen wat te "verkopen", wat eigenlijk meer smeken is. Beroven je als je even niet op let.
Maar dat is ver, niet hier. Als je dan opeens zo'n groep in je eigen winkel tegen komt, zou ik ook schrikken.
Laatste edit 15-09-2013 13:41
@Weerwolfboy: Na het lezen van de link, krijg ik alleen maar het gevoel van bevestiging van mijn mening.
Laatste edit 15-09-2013 13:41
Alev: Dan verschillen we van mening. En gezien de reacties hier, zullen er meer mensen zijn die van mening verschillen.
Mij overtuig je niet van jouw mening, ik overtuig jou en anderen niet van mijn mening.
@sleeper: Jij beoordeelt letterlijk deze vrouw, op 1 artikel. Deze vrouw bekijkt een hele groep (op basis van uiterlijk en omgang)en probeerd mensen erop te attenderen dat er teveel mensen zijn die moeilijk rondkomen. En meld uit eigen bevindingen dat deze mensen zich dan anders gaan gedragen.
Deze vrouw leeft inderdaad in een hogere klasse, maar is niet blind voor wat er om haar heen gebeurd in tegenstelling tot vele andere uit die klasse. Haar manier van het aan de man brengen is een beetje vaag, maar prik door haar manier van vertellen heen.
Zoals ik altijd zeg: Luister niet naar wat ik zeg, maar luister naar wat ik bedoel. Mensen die over het artikel wat te zeuren hebben, doen dit dus duidelijk niet.
Toch kan ik haar niet helemaal ongelijk geven. Als iets gratis is kom je mensen tegen die je anders nooit zult zien. Zelfs analfabeten gaan dan nog een boekje ophalen. Ik zie ook regelmatig mensen hun boodschappen doen in een oude joggingbroek of iets dergelijks. Vrouwen met de krulspelden nog in is ook geen uitzondering. Hier woonde zelfs een vrouw die in haar ochtendjas de hond uitliet. Ik bedoel maar te zeggen dat veel mensen hier weinig tot niks aan hun uiterlijk doen. Ik heb een Roemeense vriendin gehad die zich daar erg over verbaasde. Ze zei dat je soms mensen zag lopen waar je niet eens van zag of het nou een man of een vrouw was. Als zij een boodschap ging halen zorgde ze ervoor dat ze er piekfijn uitzag. Een joggingbroek was voor in huis en het zelfde gelde voor de slobbertrui. Ik deel die mening. Als je de straat op gaat zorg dan dat je er verzorgd uitziet of blijf anders gewoon thuis.
@Weerwolfboy:
'En als je je druk gaat maken omdat ze het over andere mensen heeft, zeg ik: Bemoei je lekker met je eigen zaken.'Waarom hou jij je dan niet aan je eigen advies? Ook jij loopt hier je mening te verkondigen, en dat is prima! Maar dan is zeggen tegen anderen dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien toch wel enigszins hypocriet, sorry....
@sleeper: Jammer. Mij ging het ook niet om het overtuigen, maar om het duidelijk maken.
Deze vrouw bedoelde het niet zo slecht.
Quote:
En gezien de reacties hier, zullen er meer mensen zijn die van mening verschillen.
??
Dat maakt toch ook niet uit?
@sleeper: kortzichtigheid.. Het niet kunnen bevatten dat elk mens een mening anders uit en er niet voor open willen staan die mening vanuit een ander perspectief proberen te begrijpen
Mijn eerste reactie op bovenstaand artikel was dat Monique Burger een "arrogante trut" was.
Na het lezen van de blog blijkt dat zij een totaal andere intentie had.
Nieuws.nl haalt haar onterecht door de modder
en levert mijns inziens daarmee journalistiek van het laagste allooi..
@nxttrain: Zouden degenen die haar ramen ingegooid hebben enkel Nieuws.nl gelezen hebben?
@Weerwolfboy: Dit soort uitlatingen, ook al doet ze die maar één keer, geeft wel haar echte mening.
En wat ze verder allemaal doet, is dan niet belangrijk meer. Politiek correct zijn is niet moeilijk, maar uiteindelijk laat je weleens je ware gezicht zien. Dat is wat er in die column is gebeurd. Maar goed, ik herhaal tegen jou wat ik ook tegen Alev heb gezegd. Wij verschillen van mening.
Alev: Voor mij was en is het nog steeds duidelijk. Ik kijk er alleen anders tegenaan dan jij, en heb dus ook een andere mening.
SamuiAxe: Ik hou mij wel degelijk aan mijn advies. Ik verkondig alleen mijn mening, maar bemoei me verder nergens mee. Het is altijd zo jammer dat mensen het verkondigen van een mening zien als het bemoeien met andermans zaken. En daarom is perspectief zo belangrijk, jammer genoeg hebben veel mensen een verkeerd perspectief van heel veel zaken.
@Weerwolfboy: Kortzichtigheid omdat ik een andere mening heb? Omdat ik weiger het vanuit een ander perspectief te willen zien?
Jij doet precies hetzelfde, dus ben jij dan ook kortzichtig?
@sleeper: Zeker niet, ik heb dit vanuit verschillende perspectieven bekeken, maar spreek vanuit haar perspectief. Je kan een andere mening hebben, maar in dit geval moet je "meningen" hebben. Ik snap heel goed dat je dit verkeerd kan interpreteren en daarom wil ik mensen erop attenderen dat er een 2e visie is, en dat die 2e visie gelinkt staat aan haar perspectief.
Om het volk tevreden te houden zou ze het anders moeten brengen, maar als mensen het vanuit verschillende hoeken zouden bekijken was dit artikel geen enkel probleem geweest.
Mijn eerste gedachte was ook dat het beledigend overkwam, maar daar moet je even doorheen prikken.
Laatste edit 15-09-2013 14:04 Laatste edit 15-09-2013 14:05
@sleeper: Volgens jou IS ze een snob.. Volgens mij komt ze alleen maar als snob over, terwijl ze hele goede bedoelingen heeft
@Weerwolfboy: op die manier kun je alles wel goed praten.
Een manier die in mijn ogen naïef is.
Quote
@Weerwolfboy:
SamuiAxe: Ik hou mij wel degelijk aan mijn advies. Ik verkondig alleen mijn mening, maar bemoei me verder nergens mee.
Niet mee eens: Doordat je anderen probeert er van te overtuigen dat jouw mening de juiste is overschrijdt je het verkondigen van je eigen mening
Maar het is tricky hoor, enkel je mening geven en verder niets zeggen van andermans mening is vaak erg moeilijk, niet alleen voor jou, ik doe het ook bijna dagelijks
Laatste edit 15-09-2013 14:26
SamuiAxe:
Ik weet niet of dat de Nieuws.nl de enige is en of dat de daders alleen daardoor geïnspireerd zouden zijn.
Ik refereer alleen daarnaar vanwege dit artikel.
Mij is wel duidelijk dat dit soort slechte journalistiek, dus heel gevaarlijk kan zijn.
@nxttrain: Met dat laatste kan ik het helemaal eens zijn! Het gebeurt hier regelmatig dat er bijna vetes uitbreken omdat we een stukje riooljournalistiek verschillend interpreteren
SamuiAxe: De mensen waar ik me op dit moment dus echt mee bemoeid heb, begonnen zich met mij te bemoeien en dan is het een uitnodiging voor mij om mee te doen. Daarbij komt dat het een site is voor discussies en in een discussie probeer je anderen te overtuigen van jouw mening, daarom vindt ik ook dat ik me eigenlijk nergens mee bemoei.
Ik bemoei me verder nergens mee, het is alleen dat hoe agressiever je iets neerzet, hoe beter het antwoord is wat je erop krijgt, omdat de ander zich wil verdedigen.
word spontaan nieuwsgierig naar dat boek
@Weerwolfboy:
'Daarbij komt dat het een site is voor discussies en in een discussie probeer je anderen te overtuigen van jouw mening..'Helemaal mee eens
Daarom ben ik ook zo gek op WMR
Deze vrouw voelt zich overduidelijk meer als de rest, Monique Burger pronounced Burgé
@Emperoronald:
Lezen blijkt moeilijk...
daarnaast blijken discussiëren en debatteren voor veel verwarring te zorgen...
Laatste edit 15-09-2013 17:48
Ik kan r wel om lachen want het is precies zoals het is
Kijk maar naar de doldwaze dagen van de Bijenkorf
Daar komen ook normaal alleen de wat nettere mensen, maar als het gratis of veel goedkoper word laat iedereen zich van een heel andere kant zien
@Taz:
Wat is er om te lachen??!!
Dat zij ten onrechte haar ruiten ingegooid krijgt, door laaghartige en incorrecte journalistiek??!!
Of dat er zoals Monique Burger zegt, dat er verholen armoede is in Nederland??!!
Ik denk dat dit beide zaken zijn die niet tot lachen leiden...
De koning is van en voor iedereen: arm, rijk, dik, dun, wit, zwart, klein en groot... Dus al deze mensen kunnen zo'n boek afhalen.
Wellicht niet zo fraai verwoord, maar het blijft een column met de bijbehorende vrijheid van de auteur.
En ja, wij hebben een Droomboek. Niet heel bijzonder, maar wel leuk om zo'n souvenir te hebben ter ere van de nieuwe koning.
@nxttrain: wat er te lachen valt is hoe ze dat schrijft, niet de kapotte ramen die een paar debielen in gaan gooien
Die mensen kunnen het verbaal niet af, en dan maken ze gelijk stennis door ramen in te gooien en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Daar zit gewoon een steekje los, en dat is uitermate zielig te noemen.
En wat betreft die armoede, is idd ook niet grappig
Maar het ging dan ook echt en puur alleen hoe dat neergeschreven was
Verder vind ik het alleen maar positief te noemen dat het wel es bespreekbaar word, en niet in een doofpot word gestopt.
Ze brengt het alleen op een grappige manier
Thats all!
Als je die rommel wilt lezen moet je het gewoon downloaden.
wist het al....
ondanks dat ik 'navigatie heb', heb ik de land/wegenkaarten niet afgezworen, net als mijn anere kennis over landen in EU en de mentaliteit
Nederland ligt tussen Doitschland en Greet Britten in
- in Doitschland hebben ze het altijd over de 'klassenloze maatschappij' wat niet betekent dat er geen sociale klassen zijn, maar dat je beter ter plekke dood kan gaan dan mensen beoordelen op sociale klasse
- in Greet Britten worden mensen die voor een dubbeltje zijn geboren, zelden of nooit een kwartje, maar veel mensen die voor een dubbeltje zijn geboren, die zijn daar trots op
- Nederland heeft op dat gebied géén eigen identiteit (niet alleen op dat gebied geloof ik) dus als je met zo een onderwerp uitgesproken gaat bloggen, dan doe je het altijd fout, wat je mening ook is
Quote:
"Ongeschoren, ongewassen, ongekamd, dik, uitgezakt, kreupel, rotte tanden, stinkend, met looprekken en hulpmiddelen die ik nog nooit eerder in mijn leven heb gezien, ruw, onbeleefd, nauwelijks pratend"
Deze mensen hebben allemaal een droom: Hoe kom ik uit deze nachtmerrie???
Vandaar ook dat deze groep juist het Droomboek komt afhalen!
Niks mis mee.
Laatste edit 15-09-2013 22:34
Als ik het blog zo lees, komt het over alsof voor Monique de ogen geopend worden voor wat betreft de armoede in Nederland. Er is echter één stukje waar ik over struikel:
Quote:
En natuurlijk steken we onvermoeibaar in elk Droomboek onze nieuwsbrief, nodigden we onvermoeibaar iedereen uit voor onze derde verjaardag, bieden we iedereen koffie en taart aan, wijzen we iedereen op de komende auteursbezoeken (de eerste is David Vann), vertellen we iedereen dat ze ook via onze webshop kunnen bestellen, dat we Facebooken en Twitteren je weet tenslotte maar nooit, en je moet iedere kans aangrijpen. Als we dan te horen krijgen: ik heb toch geen computer, dan glimlachen we onvermoeibaar. En soms heb ik zo verschrikkelijk veel plezier dat ik, buiten het zicht van de klanten, naar de keuken moet rennen om te lachen. Dat ook weer.
Ik weet niet zeker of ze het zo bedoeld heeft, maar dit komt over alsof ze het ontzettend grappig vindt dat er mensen zijn die blijkbaar zo in armoede leven. Misschien wat ongelukkig geschreven, maar erg jammer zoals het er staat
Slecht journalistiek van Nieuws.nl? Ik heb ook de blog gelezen en dat maakt het er echt niet beter op!
Mevrouw observeert de wereld vanuit haar ivoren toren in Bos en Lommer en heeft goddank een selectief publiek weten te werven met haar pin-only beleid! De armen SCHARRELEN door Dirk van den Broek of de Lidl waar mevrouw gelukkig nooit hoeft te winkelen zodat zij van de confrontatie met het plebs verschoond blijft.
Mevrouw Burger is namelijk een beetje een elitaire snob die bij voorkeur niet geconfronteerd wil worden met de armoede, die even naar de keuken moet rennen om te lachen om de ellende van anderen. Helaas heeft zij, door haar opportunistische beleid om meer klanten te trekken door als distibutiepunt voor dat flutboek te fungeren, moeten ervaren dat er armoede in Nederland bestaat. Dat wist mevrouwtje uit Bos en Lommer nog niet! Maar gelukkig is ze daar niet rouwig om!
Update.
Monique Burger biedt haar verontschuldigingen aan:
''Het was stom wat ik schreef,' zegt ze nu. 'Het spijt me heel erg dat ik mensen heb beledigd. Dat was nooit mijn intentie. Ik heb foute bewoordingen gebruikt om iets te omschrijven wat me overkwam.''-Bron-
Cultuurdragen - jeansdragen - jurkdragen - haatdragen..
heel veel dragen naast verdragen
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: