De Utrechtse politie heeft maandag 28 april 's morgens vroeg een 48-jarige man uit Tiel aangehouden die probeerde rijplaten te stelen van een bouwplaats in Vleuten. Zijn vrachtauto was in de modder weggezakt en het was hem niet gelukt om hem er nog uit te krijgen.
Toen de uitvoerder 's morgens op de bouwplaats arriveerde, trof hij de dief met zijn vrachtauto aan. Op de vrachtwagen bevonden zich veertien rijplaten die per stuk zo'n duizend euro kosten.
Onder het gewicht van de rijplaten was de vrachtwagen in de modder weggezakt. Uren is de dief bezig geweest, met allerlei materiaal op de bouwplaats, om te proberen zijn vrachtauto uit de modder te krijgen, maar tevergeefs. Toen de uitvoerder arriveerde, zei hij gelaten: “bel de politie maar”. De man is door de politie ingesloten voor verhoor.
FotoSamuiAxe: Nee, dat is heerlijk, ik kom overal, kan overal parkeren, kan overal tussendoor. Ik voel me met dat brommertje zeer bevoorrecht. En niemand die snapt wat ik er nou zo leuk aan vind....
SamuiAxe: Ach, zelfs professionals gaan wel eens in de fout. We hebben eens op Bonny in Nigeria een hele dag vertraging opgelopen toen de zeventigwieler waar wij onze stukken moesten lossen in de prut bleef steken.
Daar hebben ze eerst met rijplaten een vloertje moeten bouwen, honderd tons kraan daarop parkeren, vrachtautootje lossen, op een ander stel platen rijden, stuk weer op de auto zetten en de hele boel weer afbreken.
Ik weet niet of de chauffeur in kwestie daar nog in dienst is.
Quote
@Emmo:
SamuiAxe: Dan had hij die rijplaten ook voor de wielen kunnen leggen. Vrachtauto weegt minder, zakt niet in de prut en rijdt zo de plaat op. Stukkie verderop de rijplaat weer laden. Zo doen ze het in het echt ook.
je wilt het niet geloven, maar eerder dit voorjaar moest ik met een heftruck een pallet weghalen van een drassig veld met natte sneeuw, en toen kreeg ik een aanhangertje met ouderwetse stalen rijplaten achter de heftruck (die simpele dingen die je met stevige handschoenen netaan alleen kunt 'mannen')....
het moeilijkste was nog achteruit terug met een labiel pallet 'op de lepels', terwijl ik dat karretje recht moest houden en alle paar meter stoppen om die rijplaten weer op de aanhanger te leggen
aan.