Hoera, we hebben weer een sterk staaltje Twitter-wat-boks-je-nu-toch-weer-voor-waanzinnings-voorelkaar. Bij voorbaat alvast een kleine slag om de arm, wat je weet het tegenwoordig maar nooit natuurlijk. Voor je het weet is het weer een vooropgezette hoax van een of ander merk. Niet dat dit verhaal dan minder interessant is hoor, maar als het echt-echt is, is het nog net een tikje leuker. Laten we beginnen bij het begin: beveiliger Greg Haslip stuurt een e-mail waarin hij vakantie vraagt. Die wordt per abuis aan alle medewerkers van de Arcadia Group, waar hij werkt, gestuurd. Onder deze groep vallen winkelketens als Miss Selfridges, TopShop en BHS, in totaal werken er meer dan 40.000 mensen. Een heleboel collega’s die dus op de hoogte zijn van Greg’s vakantievoornemen, misschien dat ze hem kunnen helpen? Terwijl Greg die altijd nachtdiensten draait, zalig op 1 oor lag, begonnen de medewerkers van Arcadia op de mail van Greg te reageren. “Give Greg the Holiday” daar waren ze het over eens. Een van Greg’s collega’s besloot daarop de kwestie voor te leggen aan Twitter. Binnen no-time werd #givegregtheholiday ook op Twitter trending. Nog steeds zonder dat Greg het zelf door had, die lag nog heerlijk te slapen… Oh en de overburen van Arcadia besloten ook nog een handje te helpen.
En het duurde niet lang voor de bedrijven in de rij stonden om Greg een vakantie aan te bieden (nog steeds lag Greg zoetjes te ronken). Reisorganisatie TrekAmerica won, en bood Greg een droomvakantie aan. Maar ja, dat is alleen een vakantie, er kan nog meer bij, veel meer…. (allemaal nog steeds terwijl Greg nog onder zeil was) Als het goed is heeft een van de medewerkers Greg ondertussen een e-mail gestuurd om hem te melden dat hij een reis naar Las Vegas van ze krijgt. In ieder geval blijven de cadeautjes voor Greg binnenstromen, onder de hashtag #givegregtheholiday, #greggottheholiday en @wakeupgreg.
En nu maar wachten tot we Greg op Twitter terugzien… Of dat blijkt dat dit een van de meest briljante marketing-trucs is die we in tijden hebben gezien.
Klik hier voor de tweets