Leuk is anders maar een klant van de Belgische Bpost Bank in Mechelen weet nu in ieder geval hoe men over hem denkt binnen de vestiging van de financiële instelling. Die stuurde Frans Beterams (51) een mail met een fragment uit interne communicatie waarin de gepensioneerde informaticus ‘klootzak’ wordt genoemd.
‘Wil jij de klant bellen voor een afspraak … Tis dienen kloot! :-) ,’ las Beterams begin juli tot zijn verbazing in de reactie van de Bpost bank op zijn aanvraag voor een afspraak. ‘Ik kreeg een e-mail terug met daarin een gedeelte van de interne communicatie waarin dus te lezen staat dat ik blijkbaar een ‘kloot’ ben,’ zegt de verontwaardigde Mechelaar in Gazet van Antwerpen.
Beterams diende een klacht in waarop hij nog geen reactie kreeg.
De filiaalhouder van de vestiging aan de Mechelse Grote Markt zegt verveeld te zitten met de zaak maar er ‘niet te zwaar’ aan te tillen. ‘Het is de eerste keer dat dit voorvalt in ons kantoor. Onze bedoelingen waren positief. Helaas hing aan onze vraag voor een afspraak nog een stuk van de interne communicatie vast. Er stond wel een smiley bij en we hadden echt geen slechte intenties. Onze officiële excuses voor het ongelukkige taalgebruik zijn onderweg naar de man in kwestie,’ aldus de vestigingsmanager.