Een groep ex-werknemers van McDonald's vertelt openlijk over de gruwelen achter de schermen bij de fastfoodketen. "Wanneer er kassatekort was, werden de handtekeningen van werknemers vervalst zodat het tekort van hun loon kon worden afgehaald".

Overschreden houdbaarheidsdatum
Zeven voormalige werknemers van de McDonald's in Harlingen spelen open kaart in een brief aan Radio Markant. "Producten worden te allen tijde overgestickerd, er wordt dus voornamelijk eten verkocht waarvan de houdbaarbeidsdatum allang is overschreden", is slechts ťťn van de punten op hun lijst.
Ook werden de medewerkers niet goed behandeld. Contracten werden niet nageleefd, vrijverzoeken werden vrijwel altijd afgewezen, en mensen zouden zijn weggepest, terwijl anderen juist veelal voorrang kregen.

"Zakken sla die werden weggegooid, werden door de bazin weer uit de container gehaald", vervolgen de voormalige medewerkers, waarvan er drie manager waren.

"Het was de bedoeling dat wij dezelfde harde, asociale en onrechtvaardige manier van leiderschapsstijl gingen uitoefenen op de werkvloer. Wanneer wij onze medewerkers op de -in onze ogen- correcte manier behandelden, werden wij door onze bazin uitgemaakt voor 'pussies' of 'downies'". Update:
McDonald's Nederland is momenteel in gesprek met de desbetreffende franchisenemer om "genoemde zaken verder te onderzoeken". Ze zeggen de zaak zeer serieus te nemen.