Een grote stiltezone op het internationale vliegveld van New Delhi drijft luchtvaartmaatschappijen tot wanhoop. Doordat in terminal 3 niets mag worden omgeroepen, missen passagiers regelmatig hun vlucht.
Zoektochten naar passagiers zouden in de gewraakte terminal aan de orde van de dag zijn. Veel mensen gaan er belastingvrij winkelen en verliezen daarbij de tijd volledig uit het oog.
Vliegtuigmaatschappij Air India heeft inmiddels een comité in het leven geroepen om het probleem op te lossen.
Volgens een hoge medewerker van een luchtvaartmaatschappij moet India nog “volwassen worden” als luchtvaartland. “Er is een fors aantal mensen dat voor het eerst in een vliegtuig stapt. Hen moet echt worden verteld wat ze moeten doen. Stiltezones werken beter in meer volwassen markten”, concludeert de functionaris.
Passagiers die hun vlucht missen, duperen daarmee ook andere passagiers. Als ingecheckte bagage weer uit een toestel gehaald moet worden, leidt dat volgens een bron bij Air India gemiddeld tot 45 minuten vertraging.