Supermarkt Albert Heijn heeft haar excuses aangeboden aan een klant uit Eindhoven. Die vond namelijk een muis in zijn net gekochte brood. De klant koopt elke week drie broden om in de vriezer te stoppen. Toen hij er op een gegeven moment een brood uit haalde, bleek al snel dat er - door het brood - een dode muis zat. Eet smakelijk!
De Albert Heijn heeft meermalen geprobeerd om het humeur van de klant te verbeteren, al lijkt dat niet goed gelukt. Zo werd hem in de winkel een fles wijn, bos bloemen en een tegoedbon aangeboden, maar het goedmakertje werd niet geaccepteerd.
Reden voor Albert Heijn om de klant persoonlijk te bezoeken. “In dit soort extreme gevallen doen we graag iets om de schrik bij de klant te verzachten. In dit geval is dat helaas niet gelukt omdat onze geste om met de (klein)kinderen een dagje op kosten van AH naar de Efteling te gaan niet goed genoeg gevonden werd”, laat Albert Heijn weten.
'Kan gebeuren, maar een muis?'
Dinsdag kwam Hart van Nederland met het nieuws. Tegen hen zei de klant dat ‘het niet gaat om het geld of extra spullen’. “Ik werd heel arrogant behandeld door een medewerkster. Dat er eens iets in je voedsel zit, kan gebeuren, maar een muis?”
In een schriftelijke verklaring laat Albert Heijn weten controles en scans uit te voeren om dit soort dingen te voorkomen. “De kans op dit soort incidenten is daardoor ontzettend klein, maar het kan zeer incidenteel voorkomen dat er iets in het product belandt dat er niet thuishoort.”