Denemarken kampte al jaren met een dalend geboortecijfer. De regering kon er geen oplossing voor bedenken, maar een reisbureau wel. Om de aanwas wat op te krikken startte het reisbureau namelijk de campagne ‘Do it for Denmark’. Dat heeft Denemarken geen windeieren gelegd.
Het reisbureau maakte een paar geinige reclamefilmpjes en bood Deense koppels stedentrips aan naar Romantische steden waar zij met ‘ovulatiekorting’ naartoe konden. Dit omdat de Denen ten opzichte van thuis 46% meer seks hebben tijdens hun vakanties. Wie vervolgens kon bewijzen ook echt zwanger te zijn geworden tijdens die stedentrip, werd getrakteerd op drie jaar gratis babyspullen en een (kindvriendelijke) vakantie.
Deze aanpak bleek een doorslaand succes. Volgens de krant Politiken worden er deze zomer 16.200 Deense baby’s geboren en dat zijn er ongeveer 1200 meer dan vorig jaar. Ook in de eerste helft van het jaar werden er 1000 baby’s meer geboren dan normaal.
Filmpje