Nieuw pinpasje aangevraagd, maar is-ie nog niet binnen? Misschien heeft Niek hem wel. Hij kreeg pinpassen van wildvreemden binnen nadat hij zelf een nieuw pasje had aangevraagd. "Op en top geblunder van ING", vindt hij.
Niek van der Maat (18 ) uit Wilnis geeft toe: hij is niet heel zuinig met zijn pinpasjes. "Dit is mijn vijftiende pasje of zo. Ze raken weleens kwijt of gaan kapot. Dit keer was mijn pasje gescheurd. Ik moest dus een nieuwe."
Toen Niek gisteren de envelop van ING binnenkreeg met zijn nieuwe pas, wist hij niet wat hij zag. Er zat niet één nieuw pasje in, maar drie. "Van iemand uit Zwijndrecht en van iemand uit een dorp waarvan ik nog nooit had gehoord. Geen idee wie deze mensen zijn."
Niek is duidelijk: slordig van ING, vindt hij. "Ik vind het op en top geblunder. Zo slordig. Je moet je bank toch kunnen vertrouwen." Er zaten geen pincodes bij, maar Niek denkt dat hij die zo kan krijgen als hij met de pasjes naar de bank zou gaan. Of er met de pasjes contactloos betaald kan worden, weet Niek niet. "Dat heb ik niet geprobeerd."
Niek zette het verhaal op Facebook. ING heeft via Facebook al gereageerd: 'Schaamrood op de kaken, dit kan inderdaad echt niet.'
Wat Niek frustreert, is dat hij de pasjes zelf moet terugsturen. "Als ING echt een bank is en ballen toont, dan sturen ze een koerier langs om de pasjes op te halen en bij de juiste mensen te bezorgen. Nu moet ik hun fout nog oplossen ook."
Eén van de eigenaren van de pasjes die Niek heeft gekregen, laat weten dat hij nog niets van de bank heeft gehoord. "Ik had inderdaad een nieuw pasje aangevraagd en heb nog altijd niets binnengekregen. Heel gek dat ene Niek nu mijn pasje heeft", zegt de man, die anoniem wil blijven. "Ik ga contact opnemen met ING."
ING laat in een reactie weten dat het erop lijkt dat er iets fout is gegaan bij het inpakken van de passen. "We besteden dat uit aan een bedrijf in Nederland. Het inpakken en versturen van de passen gaat via een automatisch systeem. Hoe heeft dat kunnen gebeuren, moeten we gaan onderzoeken." Dit is nog nooit gebeurd, zegt de woordvoerder van de bank. "Vervelend, maar gelukkig kon er niet met de passen gepind worden."
Foto