Een mail versturen naar je collega's: dat is voor veel mensen dagelijkse kost. Maar een onnodige mail sturen naar het hele bedrijf, maakt je niet populair. Zeker niet als je ruim 1,2 miljoen collega's hebt.

Het gebeurde door een medewerker van de NHS, het nationale zorgstelsel in Groot-Brittannië. Hij of zij verstuurde per ongeluk een testmail naar het hele bedrijf. Doordat veel mensen hun frustratie uitten via de 'allen beantwoorden'-functie, lag het systeem een tijd plat. Mailboxen waren daardoor onbereikbaar maandag.

De werknemers kregen vervolgens een bericht met excuses voor dit 'zeer ernstige incident'. Daarin werd hen ook gevraagd niet meer te antwoorden, omdat dat het nog erger zou maken.

Er gaan geruchten dat de 'dader' iemand van de IT-afdeling was. Volgens de woordvoerster komt de mail niet van die afdeling, meldt The Guardian. Ook weigert zij te onderzoeken wie het verstuurd heeft.

Ondertussen was er vooral veel irritatie onder de werknemers. Dat lieten ze ook op sociale media weten:

NHS staff be deleting emails like........ Plaatje #NHSemail woes
— NHS Million (@NHSMillion) November 14, 2016

Seriously... Just stop replying. Why does everyone insist on replying!! #nhsmail
— Sian Rowles (@88Sian) November 14, 2016

If youre having a bad morning just remember it could be worse, you could be the poor person who accidentally emailed THE ENTIRE NHS #NHSMAIL
— daniel owen (@daniel_owen_uk) November 14, 2016