hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 13 14 15 [16]

Knolraap, Wortelloof, schorseneren en prei

14-09-21 19:02:34 - Quote! - @Buick
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
wortel, de scouting is leuk, gezellig, lol.
En de mails zijn denk erg zakelijk, dus dat bijt elkaar.
Misschien in de mail eens een leuke grap verwerken. Als er dan 1 het gelezen heeft dan melden ze aan de anderen , he , moet je dat eens lezen:)
En zo gaat met de leuke grap de info die je wil overbrengen ook mee.

14-09-21 19:03:00 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
wortel:
als het niet ingewikkelder is, waarom zou je dan een moeilijke mail schrijven :$

15-09-21 08:07:05 - Quote! - @venzje
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.536
OTindex: 7.901
Zelfs voor mensen met een hoog leesniveau is het gewoon lekker om simpel taalgebruik te consumeren. Hoewel ik zelf een professioneel lezer ben van weerbarstige ambtelijke taal, geef ik bij niet-literaire teksten toch ook de voorkeur aan eenvoudige taal.

15-09-21 15:11:55 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@botte bijl: oh absoluut, waarom moeilijk maken als het makkelijk kan! Het valt alleen zo op XD

@Buick: Dat zakelijke in die mails valt heel erg mee. Deze lieden kennende zou een grap vooral betekenen dat ze de grap onthouden maar de informatie niet. Maar de mails lezen niet zakelijker dan de berichtjes op WMR...

@venzje: oh, zeker, maar het contrast is gewoon opvallend groot XD

Wat echt niet meehelpt is dat meer dan de helft de mails überhaupt niet leest. Je moet het dus niet alleen zo tikken dat het lekker wegleest (dat lukt wel) maar ook zo dat als ze het van een ander horen die het van een ander gehoord heeft, de hele boel nog steeds klopt.

21-09-21 14:37:56 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
==

Gaaf. Ben benieuwd hoe lang de belastingdienst erover doet om dat uit te pluizen.

Ik probeer huurtoeslag aan te vragen. Ik en mijn buurvrouw wonen allebei in aparte, zelfstandige appartementjes, maar de aanvraag voor twee aparte huisnummers voor de twee appartementen loopt nog, dus DigiD vindt nog dat we huisgenoten zijn. Begrijpelijk maar vervelend.

Vorige eigenaar heeft dit 15 jaar lang in deze configuratie verhuurd en kort geleden verkocht omdat die "geen zin meer had om ervoor te zorgen". Die zin is er duidelijk de hele 15 jaar niet geweest, de staat van onderhoud is waardeloos en het papierwerk is nooit gedaan. Dus nu kan de huidige huisbaas een hele bestemmingswijziging en omnummering, en daarna een energielabel en WOZ-waarde voor elk van de vier aparte appartementen alsnog gaan regelen. Bestemmingswijziging staat niet voor niets bekend als een van de stroefste bureaucratische handelingen in heel Nederland.

En ondertussen wil ik de huurprijs aangepast krijgen naar het puntensystem van de Huurcommissie, maar zolang dat papierwerk niet gedaan is mag ik hier officieel niet eens wonen en kan dat dus niet. Nu is het in ons beider belang dat ik er toch woon, dus proberen we onder tafel iets te regelen dat zoveel mogelijk lijkt op hoe de Huurcommissie het zou doen, maar daar zijn eigenlijk een WOZ-waarde en energielabel voor nodig die nog niet bestaan... En onderhandelen met een huurbaas met een jurist als scheidsrechter is ook veel prettiger.

Laatste edit 21-09-2021 14:44

30-09-21 14:40:54 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
==
Gaaf. Had scoutingkamp van het weekend. Was leuk. Was ook megavermoeiend.

En iemand heeft me aangestoken met een griepje, dus nu lig ik erbij als een natte krant.

11-12-21 17:07:11 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
===
Hm. Da's dag 4 van te overprikkeld en moe zijn om m'n kamer uit te komen. Héb ik een leuke baan gevonden, zak ik als een natte krant in elkaar omdat het blijkbaar te vermoeiend is... (En niemand die weet waar dat aan ligt...)

11-12-21 17:38:23 - Quote! - @Buick
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
wortel, heb je niet gewoon griep.
Dan voel je je ook lamlendig.

11-12-21 17:42:45 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
wortel:
het lijkt inderdaad op een griep. sterkte en beterschat, en laat je bij de geringste twijfel testen....

12-12-21 15:18:20 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Buick: @botte bijl: geen koorts, geen fysieke klachten, geen pijn. Dit is gewoon hoe mijn systeem reageert als ik mezelf oververmoei, heb ik vaak genoeg eerder gehad...

12-12-21 16:03:36 - Quote! - @Buick
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.038
OTindex: 1.090
wortel,dat is naar. Nou maar hopen dat je die leuke baan niet kwijtraak.
Ik hoop dat je gauw weer een droge krant wordt :).

13-12-21 09:01:54 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
Quote @Buick:
Ik hoop dat je gauw weer een droge krant wordt :).
Ik heb nog een goede droger. Maar of ze daar in past...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 13 14 15 [16]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven