hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 12:00 - 74303 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens


1 [2]

het hoort nou wel zo, maar

22-01-10 07:22:22 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@heraux: dat is inderdaad een goede. Als echter bezoek er gebruik van wil maken, kan het vervelend zijn als ze je halve huis moeten doorlopen.

@Kristel: goed besluit! #ok

22-01-10 09:29:46 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Het hoort nou wel zo, maar...

waarom moet je met mes EN vork eten? Alleen met een vork gaat toch ook heel goed????

22-01-10 10:01:04 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Jovi-Mama: het duurt alleen wat langer als je geen schuiver hebt.
Overigens eet ik vaak mbv een lepel.

22-01-10 21:05:58 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Jovi-Mama: Hoe eet je dan bv een biefstuk? :D *beeldt zich vanalles in 8O*
en het laatste restje rijst of erwtjes is vaak miserie zonder een mes zoals ledi al zei.

23-01-10 05:52:18 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het dak is spits
soms is het dak plat
maar een parabool ingedeukt dak bestaat niet
terwijl als hier het water goed afgevoerd wordt
het minder belastend is - en het levert meer water op wat natuurlijk in een ton opgevangen kan worden.

en een gedeelte van dat water kan weer
terug in de natuur - waar het thuis hoort

24-01-10 09:59:42 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
@ Ledi & Maura:

Wel een mes ter beschikking, maar meer bedoelde ik:
Met een mes EN een vork in je hand eten. Dan zit je vork eigenlijk aan "de verkeerde kant"....toch?

Daarom, alleen met een vork eten....

24-01-10 10:03:35 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
En de laatste slobber in je soepkom moet je gewoon uit de vuistjes leeg kunnen drinken :P

24-01-10 19:47:57 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Als je tijdens de maaltijd echt heeeeeeeel dringend naar het toilet moet, vind ik dat dat moet kunnen! Maar dan wel je handen wassen achteraf ;)

24-01-10 22:34:04 - Quote! - @Espirey
Espirey
Senior lid

WMRindex: 79
OTindex: 140
Wnplts: lekkerkerk
je moet eerst spaghettie op je lepel draaien (wat mij dus nooit lukt) in plaats van in je mond en naar binnen eten

25-01-10 18:55:49 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
in oude Duitse etiquetteboeken staat nog steeds hoe je een banaan met vork en mes moet eten.
ik kan dat, en dus durf ik hardop te zeggen dat die vaardigheid voornamelijk goed is om anderen te laten zien dat je een banaan met vork en mes kan eten (6)

01-02-10 19:56:29 - Quote! - @Rie_Gormortis
Rie_Gormortis
Erelid


WMRindex: 115
OTindex: 3.379
Je eten prakken is officieel een belediging voor de kok.
Als je een goed verzorgd bord eten helemaal door elkaar roert en er een egale massa van prakt, dan zal dat wel zo zijn, maar of dat ook geldt als je een laatste aardappel prakt om je restje jus 'weg te deppen', zodat dat niet in de afwas raakt?

02-02-10 23:32:44 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
het schijnt in het verkeer niet te horen dat je andere weggebruikers groet.
als een ander op mij moet wachten, omdat het smal is of zo, dan steek ik toch altijd even mijn hand op, of ik daar recht op heb of niet. het verkeer is geven en nemen tenslotte, als het goed is, en niet het 'eng' of 'oorlog' wat je zou denken als je sommige anderen hoort.
mensen op wie ik netjes heb gewacht die steken overal in Europa tenslotte ook vaak hun hand op, en dan groet ik dus terug :ja
in dun bevolkte gebieden groet men tegenliggers vaak ook zo maar, en als je allebei alleen in de auto zit en je hebt al een kwartier of zo niemand gezien, dan doet dat gewoon goed :ja

25-04-16 10:10:48 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
in sommige -bekakte- kringen is het de gewoonte dat men het besták (bestek dus) helemaal aan het einde vasthoudt, met hun handen zo om dat het lijkt alsof ze het net van iemand hebben aangepakt.
als je dat niet zo doet, dan krijg je de opmerking 'dat het geen kolenschoppen zijn)
bij gerechten als biefstuk of pizza (niet in punten maar in zijn geheel op je bord) is het echt veiliger om mes en vork vast te houden alsof het een soort gereedschap is (wat het in mijn ogen dus is) 8)

25-04-16 12:12:48 - Quote! - @Questyn
Questyn
Erelid


WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
botte bijl:
Ohja zucht ... de etiquette van het bestak... Dat van dat spaghetti eten met vork en lepel is handig en leuk. En muts als ik ben, eet ik kip en patat ook met mes en vork, ben niet zo bourgondisch aangelegd (de rest van mijn familie wel, dus daar ligt het niet aan) Maar als er een stevige grip nodig is, om iets van karton te snijden... tja hallo, dan is het echt wel gereedschap.... :ja

26-04-16 00:50:34 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
@Questyn:
als je aan een net gedekte tafel zit, dan mag je best kip en patat met mes en vork eten, en pas beginnen te kluiven als je met mes en vork niet meer verder komt bij je kip :ja
las ooit een spaghetti-recept uit de DDR waar in stond dat je de spaghetti voor het koken eerst aan stukjes moest breken, dan kom je niet zo ver met je vork en lepel....
als niemand het ziet, dan snijd ik spaghetti en oosterse noedels vaak op het bord klein (a)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven