hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 40 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


moppen en spelletjes - moppen en spelletjes - moppen en spelletjes


1 2 3 [4] 5

Paradox

05-02-08 11:47:13
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Refugee:
Ik heb ook iets, Soms zeggen mensen: Waarneer is Alles [Heelal, Universum etc] begonnen? Die vraag heeft te maken met de tijd, toch? Ik vind dat de tijd slechts een aanduiding van het waarneer is. Maar de tijd is toch zeker iets wat door de mensen in stand is gebracht. Wij tellen de eeuwen, jaren, minuten, seconden, etc. . Maar waarom is het gewoon niet wat het is? Het kan toch ook gewoon alleen D�t zijn? Geen morgen/Gister/Vorige week of volgend jaar. Gewoon vandaag. Wij, de mens, zijn toch immers de tijd gaan 'Tellen' door het draaien om onze as en de stand van de zon, en door het draaien om de zon heen. Maar in eht hele heelal is de zon slechts een mietig sterretje zonder beteknis. Het komt alleen door dat wij om dit 'Mietige sterretje' heen draaien. Dat maakt tijd iets aards. Door dat wij rondcirkelen, betstaat tijd. Dus wat is de betkenis van tijd nou in het heelal?

Dit waren de Complexe Kronkels van Marin's Brain


tijd bestaat / bestaat niet
als alles eeuwig - dan bestaat tijd wel/niet - tijd paradox

1. om tijd te bestaan moet er een meting zijn - een begin en einde - is dat absoluut noodzakelijk?
2. Om geen tijd te bestaan moet tijd onmeetbaar zijn - absoluut is dat ook zo - men kan niet aangeven in welke tijd we exact zitten - (a) omdat tijdmeting niet accuraat is (b) omdat de werkelijke tijd onbekend is - buiten onze telling was er ook tijd - die is neit gedocumenteerd. We schatten deze tijd.

Daarbuiten is voor de oerknal ook tijd geweest - men zegt dat door invloed van gravitatie de tijd veranderd - is dat de werkelijke tijd of is dat tijd-waarneming.

Is het geen elementair conflikt dat verschillende tijden elkaar kunnen kruisen als er grote afstanden worden afgelegt - dat mensen zich in een andere tijd-snelheid bevinden.

Er is een relatie tussen ruimte-en tijd
tijd kan krommen - dus is tijd een deeltje? of een electromagnetische entiteit?

05-02-08 11:54:11
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Verder is tijd vooral een Economische noodzaak en een industriele , wetenschappelijke noodzaak.

Buiten de semi-modernen is er altijd behoefte geweest aan tijd meting - Beschavingen konden pas echt groeien als ze kalenders gingen bijhouden - om zodoende effectiever en efficienter te kunnen oogsten - meer oogst is meer welvaard. Verder is het handig de Winter te kunnen voorzien.

Afstanden afleggen zonder tijdbesef is vrij zinloos - waarom aankomen, waarom vertrekken - wellicht is er niet eens een doel. Nomaden moeten tijdbesef hebben.

Een doel wordt bepaald door belang, een noodzaak - zonder noodzaak geen ontwikkeling. Dat vinden we nu overal terug in de verschijnselen - eerst lijken ze als een singulariteit - daarna is het een dagelijkse werkelijkheid - adaptie en tijd.

We vergeten om te leren
dat kost tijd
Afhankelijk van deze tijd
is het success

We zitten vast aan tijd
vooral omdat we sterfelijk zijn

05-02-08 12:52:41
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Heb het globaal doorgelezen, klinkt vrij logisch, we kunnen tijd meten, dus er is tijd. Dan is er nog die vraag wat is tijd?

05-02-08 12:57:49
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik heb een leuke manier van theoritische analyse

stel ik kook een ei
hoelang doet een ei erover
om gekookt te zijn

normering: ei - 4 minuten

tijdbalk - progressie conversie van het eiwit tot eiwit_c

nu koken twee mensen op twee verschillende lokaties een ei - zelfde soort ei (normeerd) en gelijke opzet en energie toevoer etc.

nu blijkt het ene ei iets sneller te koken dan het andere.. klopt hier de tijd niet ?

05-02-08 13:01:58
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Mooie :P Of het tijd-ruimte-continuum klopt niet, of de eieren zijn niet helemaal hetzelfde, of allebei :ja

05-02-08 13:22:42
strekkie001
Senior lid


WMRindex: 594
OTindex: 312
S
in de bergen zal zo'n ei een andere kooktijd hebben dan op zeeniveau. water kookt in de bergen ook al op 50 graden. dus het licht aan de luchtdruk en verandering in zwaartekracht ;)

wat misschien een betere is:

persoon 1 rent naar limburg met een horloge om.

persoon 2 zit al in limburg.

als persoon 1 in limburg aankomt blijkt zijn horloge 1 seconde achter te lopen.

leg me dat es uit?? (dit experiment bestaat namelijk echt!! en ik weet de oplossing wel, maar ff kijken of jullie einstein goed kennen ;) )

05-02-08 13:27:53
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Quote strekkie001:
in de bergen zal zo'n ei een andere kooktijd hebben dan op zeeniveau. water kookt in de bergen ook al op 50 graden. dus het licht aan de luchtdruk en verandering in zwaartekracht ;)
De omstandigheden waren gelijk

05-02-08 14:07:30
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
als je deze vergelijking nu in de ruimte toepast (of een vage poging tot)
waar een ei veel langzamer gaar kookt.. of waar een object met lichtsnelheid veel langzamer (lijkt!) te bewegen - daar is de tijd anders.

Want als we de eitijd ijken
met gelijke luchtdruk, gelijke
opmaak etc.. dan zou er een
tijds verschil kunnen zijn

even goed lezen voordat je
denkt het niet te snappen

05-02-08 14:09:00
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote strekkie001:
in de bergen zal zo'n ei een andere kooktijd hebben dan op zeeniveau. water kookt in de bergen ook al op 50 graden. dus het licht aan de luchtdruk en verandering in zwaartekracht ;)

wat misschien een betere is:

persoon 1 rent naar limburg met een horloge om.

persoon 2 zit al in limburg.

als persoon 1 in limburg aankomt blijkt zijn horloge 1 seconde achter te lopen.

leg me dat es uit?? (dit experiment bestaat namelijk echt!! en ik weet de oplossing wel, maar ff kijken of jullie einstein goed kennen ;) )


de batterijen zijn bij de 'B' gekocht en zijn al bijna leeg bij thuiskomst.

05-02-08 14:11:21
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
8) Hoe sneller je gaat, des te langzamer zal de tijd voor die persoon gaan.

05-02-08 14:13:59
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
@peter Willemse
hee das van die einstein gast, toch?

05-02-08 14:39:14
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Peter Willemse:
8) Hoe sneller je gaat, des te langzamer zal de tijd voor die persoon gaan.

Dat had ik vroeger naar school ook altijd.. niemand geloofde me.. ook Einstein niet.

05-02-08 15:52:32
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
@heraux
Einstein geloofde jou niet?

05-02-08 15:53:58
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Doctor Insano:
@heraux
Einstein geloofde jou niet?

mijn smoes! psst..
dat als ik harder trap
later aankom..

05-02-08 16:06:19
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
haha :P
Lijkt op mijn smoes bij ANW:
Marco, je bent te laat.
Tijd is relatief, meneer.

05-02-08 19:44:57
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Heel bekende, afbeelding
Ik weet de oplossing. Het geheel van alle vormpjes, klopt niet, is geen goede driehoek. De twee kleine driehoeken en de ene gehele grote, horen in verhouding tot elkaar te staan.
De blauwe is 5 hokjes breed en twee hoog. De rode is drie hoog. Ze zouden in verhouding moeten staan wat ervoor zorgt dat de rode 7,5 hokjes breed moet zijn (kun je uitrekenen). Hij is 8 breed. Ook kun je uitrekenen dat het grote geheel niet tot verhouding staat tot de rode of de blauwe driehoek.
Bij een werkelijke driehoek van dit type zou dit alles wel tot verhouding staan. Lastig uit te leggen waarom. Het is absoluut geen driehoek. Eigenlijk is het een vierhoek. Nu de twee terwijl die elkaar overlappen: afbeelding

PS mocht je het nog niet weten, je kan grotere versies krijgen van de plaatjes als je er op klikt, het zijn links. Vooral bij die laatste moet je dat doen.

07-02-08 11:47:53
nietmeer
een werkende installatie van Microsoft Windows Vista is al een paradox van grote dimensies, hehehe (6)

ik moet wel zeggen dat een aangeklede lopende en pratende pinguin ook weining kans maakt, en met appels kun je ook een computer niet aan de gang houden....maar goed.

07-02-08 14:26:40
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
In de ruimte gaat de tijd ook anders.. als je 2 klokken hebt, eentje schiet je in de ruimte voor 10 jaar, en de ander houd je op aarde.. Als je na 10 jaar gaat kijken op beide klokken zul je zien dat op de klok in de ruimte de tijd langzamer is gegaan.

07-02-08 15:01:41
Lab Rat
Senior lid


WMRindex: 573
OTindex: 521
@alweerdood waarschijnlijk omdatde batterij na 10 jaar wel op zou zijn ;):P

07-02-08 15:06:12
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote Lab Rat:
@alweerdood waarschijnlijk omdatde batterij na 10 jaar wel op zou zijn ;):P
Uhm nee, niet zo'n klok natuurlijk;|

07-02-08 19:41:48
Doctor Insano
Erelid


WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Quote Dennis Beekman:
een werkende installatie van Microsoft Windows Vista is al een paradox van grote dimensies, hehehe (6)

ik moet wel zeggen dat een aangeklede lopende en pratende pinguin ook weining kans maakt, en met appels kun je ook een computer niet aan de gang houden....maar goed.
Ik heb Vista. Pure bagger op een schijfie. Totaal instabiel, om het half uur moet ik hem weer afmelden aanmelden omdat ie vaag doet. En dan dat UAC toestand. Wilt u doorgaan? ja Weet u het zeker? ja Weet u zeker dat u op de juiste muisknop hebt gedrukt? Ja. Wilt u nog steeds doorgaan. Jaha.
en ze zeggen dat het heel simpel is. Klopt, het duurt alleen maanden om de simpele dingen er uit te vissen. Duurde ook maanden om te verbinden met ons thuisnetwerk, vreemd genoeg duurt het een paar seconden om te verbinden met een andere Vista. Je computer krijgt een score, maar die wordt nooit geüpdatet. Laat ik nu maar stoppen, anders wordt het een erg lange waslijst. Ga er maar vanuit dat ik nog maar aan het begin zit van die waslijst.

Die pinguins zijn anders prima. En je gebruikt ze dagelijks. De meeste servers zijn Linux. Ook is er van alles met emulatielagen, waarmee je veel windows games en programma's kan draaien, en ook zijn er veel goede programma's voor Linux. Al gehoord van Compiz Fusion? Net zoiets als Windows Aero, maar zoveel meer functies en foefjes, en zo veel meer mooier.

En het appeltje kan er ook wat van. Geweldig op het gebied van multimedia, jaren ervaring, en de beste windows games zijn er ook voor Mac. Mijn halve klas werkt en gamet, vooral gamet, op mac. Als een windows game niet op Mac kan, dan is er een grote kans dat
a, hij best wel oud is
b je hem ook niet wil hebben
Wist je dat microsoft behoorlijk onder de indruk was van Macintosh. Ze hebben eigenlijk het halve systeem gewoon gejat van apple.
Ik heb wel eens wat windows 3 screenshots gezien. (een van de eerste windows) en ik dacht echt ff dat het een oude versie van Mac was.
___________________________________________________________________
Quote Lab Rat:
@alweerdood waarschijnlijk omdatde batterij na 10 jaar wel op zou zijn ;):P

Je hoeft hem niet op batterijen aan te sluiten. Er bestaan zat meer spanningsbronnen. Ik denk ook niet dat jij thuis alles op batterijen hebt.

08-02-08 19:22:48
Corina
Senior lid

WMRindex: 211
OTindex: 1
Wnplts: Kampen
je kan ook een slingerklok nemen, die werkt met zwaartekracht is het niet? Dan weet ik wel zeker dat ie niet goed blijft lopen:)

08-02-08 19:29:16
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Ik had een keer een Vista die gelocked was
dat iemand (waarschijnlijk) gepoogt heeft deze Vista ' sim vrij ' te maken.

Dat was dus niet gelukt en de Vista zei..

sorry mate, but now your in limited working condition - Ik heb deze Vista weer gecorrigeerd (dat was niet moeilijk) maar Vista is Pronkwerk - Het is de Baroque van het besturing systeem - alleen het systeem staat idle al CPU cycles te consumeren..

(volgens die cpu meter op den desktop)

Als ik de calender verwijder scheeld dat 4 punten.

09-02-08 19:32:54
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Wat heb je ook aan de Calendar? en zowieso is Vista een vreetzak, net een mens, zelfs slapend verbruikt ie teveel energie..

16-02-08 10:22:31
P33rd
Senior lid

WMRindex: 265
OTindex: 60
Wnplts: L'berg
Quote strekkie001:
in de bergen zal zo'n ei een andere kooktijd hebben dan op zeeniveau. water kookt in de bergen ook al op 50 graden. dus het licht aan de luchtdruk en verandering in zwaartekracht ;)

wat misschien een betere is:

persoon 1 rent naar limburg met een horloge om.

persoon 2 zit al in limburg.

als persoon 1 in limburg aankomt blijkt zijn horloge 1 seconde achter te lopen.

leg me dat es uit?? (dit experiment bestaat namelijk echt!! en ik weet de oplossing wel, maar ff kijken of jullie einstein goed kennen ;) )


dat heeft vast te maken met de draaiing van de aarde.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven